Jeho nové CD, které v Obecním domě představí a jež natočil za doprovodu Royal Philharmonic Orchestra a dirigenta Lukasze Borowicze, má ovšem zcela jiné téma. Je jím osobnost rakouského tenoristy Richarda Taubera, který byl ve dvacátých a třicátých letech minulého století hvězdou operety. Beczala se k němu hlásí jako ke svému vzoru, ostatně sám tak trochu připomíná šviháka ze salonu.
Heart’s Delight |
Pro Taubera psal role ve svých nejslavnějších operetách Franz Lehár. Ať už díla jako Země úsměvů, Veselá vdova nebo Paganini považujeme za přeslazená, či nikoli, Tauber k operetě přistupoval stejně seriózně jako k opeře a pečlivě vypracovával každou árii - tím dal Lehárovým dílům ne snad myšlenkový, ale určitě hudební smysl.
Beczala, který kromě operetních árií na album zařadil i další Tauberovy evergreeny, si s ním nezadá, pokud jde o zlato v hrdle. Jeho zpěv je stejně elegantní, lehký a vyrovnaný. Rozdíl je spíš v "nadstavbě". Tauber byl ještě nápaditější v dynamice, rafinovanější v přednesu, prostě byl více vokálním hercem.
Ve slavném kousku Lippen schweigen z Veselé vdovy se k Beczalovi připojuje Anna Netrebko, ovšem tu pravou operetní grácii, jakou měla třeba naše Jarmila Novotná, její zpěv postrádá. V Tauberově největším šlágru, písni Du bist die Welt für mich, Beczala využil starého záznamu Tauberova hlasu a zazpíval si s ním "duet". Je to prostě album plné dezertů.