V galerii jsou vystaveny jak abstraktní motivy, tak několik "stříkaných" portrétů lidí blízkých umělci. "Proč stříkané obrazy? Protože autor používá k jejich vytváření obyčejnou pistoli na stříkaní aut," popisuje malířovu techniku galerista. Všechny vystavené obrazy vznikly v posledních pěti letech. "Mám rád harmonii, kterou je schopen dosáhnout ve svých abstraktních obrazech," vysvětluje Kalhous, čím je pro něj Pastrňák zajímavý.
Kalhous nastoupil jako nový kurátor ve Šternberku letos v létě. Svůj program představování mladší výtvarné generace zahájil již zmíněným Surůvkou, pokračuje Pastrňákem, přičemž návštěvníkům nabízí srovnání stylů i motivů autorů si blízkých. Oba totiž například ještě s Danielem Balabánem a Hanou Puchovou byli jedněmi z členů ostravského výtvarného sdružení Přirození, které vzniklo na severu Moravy v létě v létě roku 1989.
Pastrňák nevystavuje v těchto dnech pouze ve Šternberku, jeho obrazy prezentuje současně s díly Jakuba Špaňhela i pražská galerie MXM. "I když právě teď vystavuje na dvou místech, rozhodně nepatří k autorům, kteří by byli v kurzu. Je totiž výjimečný ze své generace tím, že se zabývá abstraktní malbou. A malba nedosahuje mezi výtvarníky a galeristy v tento čas výrazné obliby," přiznává Kalhous.
Galerii zaplněné do posledního místa plátny dominuje abstraktní obraz z roku 1997. "Je to stěžejní obraz výstavy. Osobně považuji období, v němž vznikl, za nejlepší Pastrňákova léta," míní galerista.
Výstava obrazů Petra Pastrňáka potrvá ve Šternberku do 21. září a vystřídá ji výstava místních výtvarníků. "Zakládají nové výtvarné sdružení, které bych v galerii rád představil," doplňuje Michal Kalhous.