Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Zakousnutý nahý had přetančil temné loutky i kvílícího vousáče

  15:53aktualizováno  15:53
Festival Nultý bod přivezl do pražského Divadla v Celetné již poosmé moderní pohybové divadlo, tanec i klasické loutky.

Z představení Uroboros | foto: Nultý bod

Uroboros (80 %)
Absolventská práce Bory Debnárové si do názvu vetkla jméno mytického hada zakousnutého do vlastního ocasu. Autorku tančící na pódiu doprovází živá hra na elektrickou kytaru a hlavně hlas multiumělkyně skryté pod pseudonymem RRRR+A. Zpočátku spíš rituální zaříkávání, které postupně přejde v neartikulovaný zpěv, skvěle podbarvuje křehké představení se srozumitelným poselstvím životního cyklu.

Spoře oděná Debnárová se divákům uvede nejprve jako postava zamotaná v embryonální poloze do těla hada, aby se z jeho útrob během tance vymanila, s plazem bojovala, porazila ho... a pak se jím opět nechala dobrovolně ovládnout. Uroboros vrcholí v momentě, kdy Debnárová spolu s pomyslným hadem roztočí téměř nekončící soubor piruet, ze kterých se nejednomu divákovi zamotá hlava.

Fotogalerie

Black Regent (70 %)
Úplně jiný zážitek přineslo stejně vystavěné představení Britů Iony Kewneyové a Josepha Quimbyho. Jejich Black Regent začal záhy po vpuštění prvních diváků do sálu, takže později příchozí už sledovali, jak se Kewneyová rozehřívá v gymnastických pozicích na pódiu. Tanečnice před diváky předvádí náročnou krkolomnou akrobacii v doslova drastickém a těkavém sledu, což způsobuje až fyzický pocit nepříjemna. Zběsilý tanec, který má snad připomínat šamanský rituál, dokresluje neméně zajímavá rozložitá a vousatá postava hudebníka Quimbyho, který se v pozadí vlní s kytarou za hudebním pultem a dunivou hudbu z reproduktorů občas doprovodí překvapivým kvílivým falzetem. Už jen pohled na spolupráci téhle nesourodé dvojice více než jen zaujme.

Clown’s Houses (60 %)
Představil se zde také řecko-německý loutkový soubor Merlin Puppets s pěticí sarkastických příběhů ilustrující osamělost jednotlivce ve městě. Každého z nich čeká nehezký osud, což Merlin Puppets dovedou podat v nečekané pointě. Hned v tom prvním například sledujeme muže znuděně sedícího před obrazovkou a přepínajícího mezi kanály tak dlouho, až ho televize usmrtí. Příběhy bez hlubšího přesahu však vzbudí jen pousmání či uznalé pokývání nad řemeslným zpracováním.



Témata: festival, tanec


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Daniel Přibyl v minulosti vedl Novou Scénu Národního divadla a Městské divadlo...
Morávek a Zajíc neuspěli, na ředitele Městských divadel navrhli Přibyla

Ředitelem Městských divadel pražských bude zřejmě Daniel Přibyl. Výběrová komise vybrala jeho projekt. Jmenování musí ještě schválit pražští radní, jak...  celý článek

Nový cirkus Cink Cink Cirk
VIDEO: Jsme všude, jenom ne spolu, říkají Cink Cink Cirk. Pojí je potrubí

Český nový cirkus nemusí nutně znamenat jen Cirk La Putyku či Losers. Na festivalu Letní Letná se letos předvede i mladé uskupení Cink Cink Cirk složené ze...  celý článek

Ředitel Městských divadel pražských Ondřej Zajíc
Nenaháníme k nám jen hvězdy, na které se chodí, říká ředitel ABC a Rokoka

Kdo nás skutečně navštěvuje, ví, že se vkusu většinového diváka nepřizpůsobujeme, hájí svou scénu sedmačtyřicetiletý Ondřej Zajíc, dlouholetý ředitel Městských...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.