Farma v jeskyni se v Brazílii zaměřila na rytmy a taneční kroky, které se zachovaly z dob otroctví. Sami umělci hovoří o vitalitě a energii forem afrobrazilské kultury ze severu země.
Reprízy projektu, postaveného na podobném půdorysu jako předchozí úspěšné a i v zahraničí oceňované počiny Sclavi/Emigrantova píseň nebo Čekárna, jsou připraveny na 11. a 12. února.
Brazilské prvky členové souboru nekopírují, ale přetvářejí do současného a dynamického divadelního jazyka. Tanec z ulic Brazílie pro ně není akademickou technikou, ale duševním stavem, novou skutečností, kterou si tančící vytváří.
"Inscenace mluví o neschopnosti unést realitu světa, který žijeme. Světa rozděleného na herce a diváky," uvedl režisér a ředitel Farmy v jeskyni Viliam Dočolomanský. Vedl herce, zpěváky a tanečníky Romana Horáka, Cécilii da Costovou, Annu Kršiakovou, Zuzanu Pavukovou, Jun Wan Kima, Patricii Porákovou, Hanu Varadzinovou, Róberta Nižníka a perkusionisty Víta Halaška, Adriana Ševečka, Kateřinu Evu Klimešovou a Davida Jánského.
Studio Farma v jeskyni založil roku 2001 při přípravách projektu Lorca v Praze Viliam Dočolomanský a pro název svého souboru použil doslovný překlad arabského slova "daimuz", kterým byl pojmenován právě statek Federika Garcíi Lorky.
Tento režisér úspěšně reprezentuje české divadlo ve světě a se svými kolegy získává jedno profesní ocenění za druhým. Důkazem je seznam renomovaných scén a zavedených festivalů, kam byla Farma v jeskyni pozvána, ale především ocenění, jež toto divadelní studio během posledních několika let získalo.
Jsou mezi nimi Cena Alfréda Radoka, ocenění z divadelního festivalu Edinburgh Fringe 2006, cena předního britského časopisu Total Theatre Magazine, skotského deníku The Scotsman a Fringe Society i ceny deníku The Herald či týdeníku Respekt.