Mika Pattona zná celý svět především jako bývalého zpěváka rockové kapely Faith No More, jež patřila v 90. letech k vůbec nejpopulárnějším ve svém žánru a několikrát koncertovala i v České republice. Ve skutečnosti šlo ale o Pattonovu odbočku z jeho hlavních hudebních zájmů, kterými byly - a po rozchodu FNM opět jsou - experimenty všeho druhu. Jejich stylová různorodost sahá od freejazzu přes hip hop a elektronické experimenty až po alternativní metal.
Patton je také proslulý i svým neuvěřitelným hlasovým a výrazovým rozsahem, díky němuž je schopen se adaptovat na jakýkoliv hudební styl. Účinkuje současně na albech tak stylově rozrůzněných uskupení, jakými jsou např. experimentální metalová skupina Tomahawk, groteskní stylový mišmaš Mr. Bungle nebo deathjazzmetaloví Fantomas. Kromě toho spolupracuje s beatboxerem Rahzelem, newyorskými downtownovými jazzmany, objevuje se na albech Björk anebo v poslední době v elektronickém projektu s Christianem Fenneszem. Za pozornost také stojí jeho méně známé projekty a spolupráce s experimentálními hudebníky formátu Johna Zorna, Merzbowa či Boba Ostertaga.
Pattonova zatím velice čerstvá spolupráce s italskými ZU, kterou představí na Stimulu, se řadí ke zpěvákovým nejtvrdším projektům. Trio v sestavě saxofon (Luca T Mai), baskytara (Massimo Pupilla), bicí (Jacopo Battaglia) čerpá z hardcoru i free jazzu a s Pattonovou hlasovou expresí si výborně rozumí.
Hudba z vaginy
Den po Miku Pattonovi vystoupí v Arše další hvězdy alternativní hudby, sanfranciské elektronické duo Matmos. Skupina, proslulá spoluprací s islandskou zpěvačkou Björk, se kterou vytvořila úspěšná alba Vespertine a Medúlla, vystoupí v Čechách vůbec poprvé. Jejich koncerty mají pověst zábavné, živě vytvářené show plné samplování a nápaditých videoprojekcí.
Jádro skupiny tvoří dvojice v Baltimoru usazených experimentátorů Martin C. Schmidt a Drew Daniel, které už přes deset let staví neutuchající kreativita a smysl pro humor do čela současné generace hudebníků využívajících neomezené možnosti sampleru. Nasamplovali na svých deskách téměř vše myslitelné, od zažívacího traktu po zvuky vaginy či pleskání spermatu. Zvuky pro album A Chance to Cut is a Chance to Cure (Kde je možnost řezu, tam je šance léčit, 2001) natáčeli výhradně na klinice plastické chirurgie.
Jako hosta si Matmos pozvali na Stimul s elektronikou experimentující kyjevskou hudebnici a grafickou designérku Katerynu Zavoloku. Ta osobitě spojuje světy glitchové elektroniky s přírodními zvuky, spolupracovala také s mnoha jinými muzikanty, jako třeba s krajanem Kotrou a především Antye Greie aka AGF, se kterou natočila desku Nature Never Produces The Same Beat Twice. Zatím poslední sólový počin Zavoloky se jmenuje Viter (Vzduch) a je prvním z plánované série čtyř konceptuálních desek postihujících přírodní živly.