Ten samý klub, ta samá kapela a díky zatím první a jediné desce i vesměs ta samá dramaturgie. Co se od prvního koncertu z konce prosince změnilo? Především přišla Emma Smetana do pražského Lucerna Music Baru vybavená už fyzicky vydaným cédéčkem, a tudíž i stran své tvorby poučenějším publikem, které vědělo, co má čekat.
Křest desky What I’ve DoneInterpret: Emma Smetana Místo konání: Lucerna Music Bar, Praha 12. dubna 2016 |
Co se nezměnilo, byla ze začátku viditelně i přiznaně poněkud paralyzovaná zpěvačka. Chvíli trvalo, než se Smetana uvolnila a „rozjela“ a taky celý koncert byl zpočátku trochu toporný. Svůj díl viny na tom měl i výběr písní – pár skladeb po začátku zaznělo v komornějším obsazení. Přitom, jak se ukázalo, největší síla celé téhle party spočívá v plné kapele, která se do toho pořádně opře. Třeba v písni Sans Paris to byl pořádný nářez.
Takže nakonec se koncert rozjel. Ještě více potom po křtu desky, o nějž se postarali Milan Cais a Mardoša z Tata bojs, kteří se rozhodli ušetřit připravenou lahev sektu a na pódiu sehráli humorný výstup.
Očekávaný průběh večera postavený na třinácti skladbách ze zpěvaččiny debutové desky potom ozdobil ještě Matěj Ruppert jako host v její písni Lies nebo coververze Dancing Barefoot od Patti Smith.
Že Emma Smetana umí zpívat a její kapela sestavená kytaristou a producentem Jiřím Burianem umí hrát, zjistili už návštěvníci prosincového prvního regulérního koncertu. V úterý se to jen potvrdilo. Jediné, co si zpěvačka potřebuje osvojit, je větší důraz při komunikaci s publikem. Její nesmělost je sympatická a do jisté míry pochopitelná, ale pokud nejsou promluvy mezi písněmi pořádně slyšet, jsou zbytečné.
Po odchodu z Novy se hodlá Smetana své muzice – a tedy nyní hlavně koncertům – věnovat primárně, což je slibné. Úterní večer je důkazem, že to není krok špatným směrem. Obzvlášť mimo Prahu to však ještě bude stát hodně tvrdé práce.