Ženy navíc nebudou jako v kalendáři Pirelli, jenž vychází v limitované sérii od roku 1964, pózovat spoře oděny, ale v pracovním oděvu. "Hornictví a doly, to nejsou jen muži. To jsou také stejně těžce pracující ženy. Nechtěli jsme najímat modelky, myslíme, že naše ženy v této pro nich nové roli skvěle obstojí," řekl ředitel JSW Jaroslaw Zagórowski.
. PirelliKalendář Pirelli pro rok 2008 vyšel v celosvětovém nákladu 23 tisíc kusů. Několik desítek výtisků, které získali převážně významní zákazníci stejnojmenné firmy, se dostalo i do Česka. Exkluzivní exemplář tradičně obdržel také český prezident. |
Se zveřejněním svých fotografií v kalendáři souhlasilo 15 pracovnic. Všechny to prý berou jako dobrou zábavu a žádné z nich nevadilo, že na fotografiích budou v pracovním oblečení. "Jistě, že bych se raději předvedla namalovaná a v šatech s hlubokým dekoltem. Ale šlo o to, aby nás bylo vidět při práci," uvedla Ewa Duszková, která pracuje v hornictví už 16 let.
. Kalendář vydělal onkologiiV poslední dobročinné aukci získal kalendář Pirelli podnikatel Václav Částka, který nabídl za unikátní snímky světových modelek 171 tisíc korun. Výtěžek putoval na konto brněnského onkologického ústavu. |
"Nápad je to bláznivý, protože hornictví se pojí v představách lidí s tvrdými chlapy. Po chvilce rozmýšlení jsem se rozhodla zariskovat a podílet se na tom projektu," popsala. "Manžel si již objednal jeden exemplář a kolegové čekají, že se jim na fotku podepíšu," dodala.
Některé ženy si zamluvily měsíc v roce, který doplní jejich fotografie. Barbara Budzyńová, která pracuje v oddělení kontroly kvality uhlí, si rezervovala prosinec. "To je jasné. Jmenuji se Barbora a v prosinci má svátek Barbora. Je to nejdůležitější svátek horníků," vysvětlila.
Kalendář bude hotový v listopadu. Vydáno bude sotva několik tisíc kusů, kterými firma obdobně jako Pirelli obdaruje své partnery v zahraničí. Těžební společnost si od novinky slibuje mimo jiné zvýšení zájmu o obor u veřejnosti.