Nože ve slepicích se vymykaly letošnímu dramaturgického plánu přehlídky, který si stanovil za cíl co největší prolínání žánrů, zejména hudby a výtvarného umění. Syntézou obojího měl být naopak cirkusový muzikál, love story nosorožce a opice Zvířecí magnetismus amerických Mabou Mines. Soubor, který si libuje v parodování pop kultury, sliboval rychlou grotesku ve zvířecích převlecích. Z napjatě očekávaných nápadů nakonec zbyly jen ty zvířecí převleky - chlupatý kožich a svrasklá nosorožčí kůže.
Festival Divadlo |
17. října 2001 - Praha |
18. až 21. října 2001 - Plzeň |
Ovšem nejen Mabou Mines, ale i jiná představení patřila na festivalu k těm sporným. Autorské divadlo Viliama Klimáčka GunaGu přivezlo gangsterku ze života slovenských mafiánů English is easy Czaba is dead, založenou zejména na improvizaci a současném slangu slovenského podsvětí. Jenže vtipné situace, kdy se boss a jeho chlapci navlečení do zlatých řetězů, bílých ponožek a značkových tepláků učí anglicky, aby mohli rozjet "byznys" v Británii, se po chvíli vyčerpají a hra se vleče. Nespasí ji ani prokládání rakvičkárnami s Kenem a panenkami Barbie.
U jiných inscenací zase nevyvolává pochybnost jejich kvalita jako spíš zařazení. Melodramům v provedení Agon Orchestra nebo hudebně pohybové klauniádě Dva muži a cello Philippa Olzy by spíš slušelo uvedení v doprovodném programu. Výraznější off-program vůbec letos chyběl. Po loňských přepadech divadlem, kdy Plzeňany provokovaly nebo ke společné hře vybízely soubory Natural Theatre company nebo His masters boys, to v ulicích téměř vypadalo, jako by se ve městě žádný festival ani nekonal.
Rozpačitě vyzněla i beseda o kulturní výměně zemí visegrádské čtyřky, kterou měl podporovat speciální fond. Pozvaní velvyslanci nepřijeli. Ještě půlhodiny po začátku seděl Karel Král u stolu sám a debata se nakonec stočila v nářek nad malou propagací původní domácí tvorby ve světě.
Mabou Mines na pražském letišti. |
Mabou Mines na pražském letišti. |
Mabou Mines na pražském letišti. |
Mabou Mines na pražském letišti. |
Sean Runnette a Clove Galileeová z amerického avantgardního souboru Mabou Mines v inscenaci nazvané Zvířecí magnetismus, kterou se soubor představil také 19. října večer českému publiku na 9. ročníku mezinárodního festivalu Divadlo v Plzni. V cirkusovém stanu v Borském parku tak mohli diváci při minimálním osvětlení zhlédnout dvojici hlavních protagonistů, "vznášejících" se prostorem díky zavěšení na složitý systém lanek, kladek a táhel. |
Clove Galileeová z amerického avantgardního souboru Mabou Mines v inscenaci nazvané Zvířecí magnetismus, kterou se soubor představil také 19. října večer českému publiku na 9. ročníku mezinárodního festivalu Divadlo v Plzni. V cirkusovém stanu v Borském parku tak mohli diváci při minimálním osvětlení zhlédnout dvojici hlavních protagonistů, "vznášejících" se prostorem díky zavěšení na složitý systém lanek, kladek a táhel. |
Sean Runnette (dole) a Clove Galileeová z amerického avantgardního souboru Mabou Mines v inscenaci nazvané Zvířecí magnetismus, kterou se soubor představil také 19. října večer českému publiku na 9. ročníku mezinárodního festivalu Divadlo v Plzni. V cirkusovém stanu v Borském parku tak mohli diváci při minimálním osvětlení zhlédnout dvojici hlavních protagonistů, vznášejících se prostorem díky zavěšení na složitý systém lanek, kladek a táhel. |