Studio Hrdinů zahájí svou činnost v neděli 7. října v rámci festivalu Next Wave premiérou divadelní hry Louise-Ferdinanda Célina Církev.
Nový scénický prostor v místě bývalého kina ve Veletržním paláci se jmenuje podle adresy: jedno ze sídel Národní galerie se nachází na ulici Dukelských hrdinů. Bude ho provozovat Divadlo Orlík. Ve své hlavní dramaturgické linii se toto sdružení zaměřuje na převážně autorské, režisérské projekty s důrazem na spolupráci zahraničních a domácích divadelních tvůrců a žánrové a oborové přesahy. Formálně jsou inscenace Divadla Orlík experimentální činohrou s důrazem na výtvarnou stránku.
První inscenací ve Studiu Hrdinů bude Církev, jediná Célinova divadelní hra. Zahrnuje všechna témata, která Céline později zpracoval ve své ceněné prozaické tvorbě. Autor v ní tepe meziválečnou společnost, svět je pro něj panoptikem odsouzeným k záhubě. Hrdinu příběhu symbolicky představuje doktor procházející světem, který nelze vyléčit. V inscenaci hrají Gabriela Míčová, Marie Švestková, Halka Třešňáková a Karel Dobrý v režii Michala Pěchoučka a Jana Horáka.
Dalším kusem, který se zařadí do dramaturgického plánu Studia Hrdinů v nadcházející divadelní sezoně, je inscenace hry Kathariny Schmittové Sam, kterou Divadlo Orlík převzalo z Pražského komorního divadla. Tento soubor pod vedením režiséra Dušana Pařízka do letošního července úspěšně působil v Divadle Komedie. Pařízek desetiletou éru divadla ukončil po neshodách s pražským magistrátem týkajících se financování této scény.
Režisérka Kamila Polívková v Samovi zkoumá spolu s Karlem Rodenem přitažlivost popularity, která v lidech probouzí voyeuristické sklony a dodává i nejbanálnějším věcem, činům a výrokům známé osobnosti zdání jedinečnosti a vyšší hodnoty. Z různých úhlů pohledu nahlíží na normy související s tvůrčí prací, uměním a produktivitou a rozebírá vztah mezi divákem a objektem jeho zájmu. Obnovená premiéra hry se uskuteční 22. října.