Záběr ze hry Štěkání | foto: Jáchym Kliment

Štěkání, vrčení, kňučení. Spor o jméno psa se dostane až před soud

  • 1
Bude se štěkat, vrčet, někdy trochu kňučet, slintat, aportovat. A dokonce i panáčkovat. Od nové hry pražského Divadla Kampa s výmluvným názvem Štěkání, která má premiéru v pátek večer, se to vlastně dá asi trochu čekat.

Vedle psa však půjde především o partnerské vztahy, jak naznačuje představitelka jedné ze dvou rolí Agáta Dušková.

„Napsal to kolega herec a zároveň civilním povoláním advokát Pavel Kryl. Hra vypráví o partnerském vztahu, který se metaforicky odráží v soudním prostředí,“ popisuje Dušková kus, který pro Kampu režíruje Natálie Císařovská.

Pódiovým protějškem bude Duškové právě autor hry. „U soudu se zabývá partnerskými spory, takže už poznal spoustu absurdních situací,“ popisuje Dušková, kde čerpal Kryl inspiraci.

Vztahový spor se přitom točí kolem zdánlivé banality. Muž a žena se nemohou shodnout na jménu psa. „Je to absurdní zápletka,“ přiznává herečka. Ona i Kryl si přitom vedle svých úloh zkusí i zvířecí roli. „Každý do ní vkládá svou vlastní představu,“ popisuje a trochu tím snad i vysvětluje výčet psích činností z úvodu, který je k nalezení v oficiální zprávě.

„Všichni tři včetně režisérky do Štěkání promítáme vlastní zkušenosti ze vztahů,“ vrací se Dušková k vážnému tématu. „Neřekla bych, že řešíme nějaké naše vlastní konkrétní problémy, ale narážíme na věci, které ve vztahu vyvstávají – boj o moc, manipulace a tak dále...,“ vypočítává.

Základním stavebním prvkem scény bude postel. „Což neznamená, že by se vše točilo kolem postelových scén. Je to postel jako dějiště všeho. Proměňuje se v lavičku či vězení,“ popisuje Dušková, která je dcerou herců Jaroslava a Ivety Duškových a dále působí především v Divadle Cylindr, kde vedle hraní i dramatizuje a režíruje. „Tady se však uchyluji do pozice herečky,“ dodává Dušková.