- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Byla jsem na premiéře a úprava do současna se mi líbila, ač vůbec nejsem přítelkou modernizace klasiky. Velmi jsem se bavila. Stručně řečeno - mám úplně jiný názor než paní Drápelova. Třeba je to tím, že jsem jen divák...
Mě se to moc nelíbilo, představil jsem si např. kdyby nějakým podobným způsobem předělali třeba Prodanou nevěstu a zasadili děj do paneláku, atd. Líbí se mi muzikály zasazené prakticky do kteréhokoliv prostředí, protože už ta m jdu s tím vědomím, že to bude takové a takové. Satira na politické téma by se mi líbila spíše v duchu pořadu Karla Šípa.
Mě se to nezdálo tak špatné. Naopak jsem se někdy dobře bavil. Je pravda, že občas nebylo rozumět a některé vtipy byly možná trochu trapné, ale celkově se mi to líbilo, protože se o politiku zajímám a baví mě politická satira. A i režisér řekl, že by určitě nechtěl vystoupit z EU, což já bych taky nechtěl. Chápu, že diváky, kteří jsou zvyklí na klasické provedení, tohle asi šokovalo.
Na představení jsem byl, ale byl jsem zklamán. Asi mi vadilo naroubování současných témat a problémů na klasickou operetu. Nebyl jsem sám, protože ve druhé polovině po přestávce se některá sedadla uvolnila, patrně někdo odešel před koncem. O způsobu nového nastudování jsem se dozvěděl až po zakoupení lístků, takže jsem byl "naladěn" na původní kostýmy atd. a to, že se v textu vyskytne jméno Babiše, že je tam parodován prezident ukazující hůlkou mě fakt v kontextu starých melodií a původního příběhu docela vadilo. Při tom jsem docela velkým kritikem obou postav současnosti. Uměl bych si představit nějaké představení - ne operetu, kde toto vše bude parodováno a asi by to mohlo být zábavné. Nezbývá, než zajet třeba do Plzně, Liberce, Brna nebo Ústí nad Labem, kde jsou klasické operety dávány v původním aranžmá a navíc to vyjde podstatně levněji.
Mě se to kupodivu líbilo, a to běžně na operety nechodím, a možná proto nemohu srovnávat. Tohle bylo na aktuální téma, takže mě to zaujalo a pobavilo, protože o politiku se zajímám. Ale je pravda, že občas jsem se v tom ztrácel a nevěděl jsem, kdo je kdo na jevišti.
Je docela možné, že se to mladší generaci bude líbit. Bude zajímavé podívat se po roce, zda toto představení zůstane v repertoáru.
V Národním divadle jsem zažil několik premiér - Norma, Tosca, Poprask v opeře - a vše bylo hrozné. Jedna horší premiéra než druhá. Na Orfea jsem již neměl sil, spíše jsem si nechtěl ničit nervy. Jak vidno, dobře jsem udělal. Do Národního divadla jsem kdysi velmi rád chodil. Po Poprasku v opeře jsem se rozhodl tuto instituci absolutně ignorovat. Kdysi sehnat vstupenky na představení bylo umění, dnes jsou sály při reprízách poloprázdné. Poslední provedení děl je skutečný kulturní marasmus, a to jak na scéně opery, tak i činohry.
A byl jste osobně na některém z těchto děl?
Návštěvníci, zapomeňte na Národní divadlo. Co se tam v poslední sezoně vlastně povedlo ? Jeden průšvih za druhým. Ošklivé je, že třeba seniorům nerezervují místa v parteru, ale na balkonech, kam leckterý senior prostě nedojde. Nechci číst odpověď - " ať sedí doma u televize". Jsem seniorka a v produktivním věku jsem měla do ND předplatné. To si už nemohu dovolit. Je v Praze řada velkých divadel, s výborným repertoárem, kde si senior vybere aniž se finančně zruinuje.
Doporučuji divadla v menších městech. Vyjde to levněji včetně cesty. Divadla v Praze už neví, kolik by si za vstupenku měly říci.