Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TELEVIZIONÁŘ: Buď to odskáče poslední Vinnetou, nebo zase Rusové

Proti prvnímu dílu nové verze Vinnetoua, který vidělo půl milionu lidí, spadla druhá část takřka o sto tisíc diváků, takže osud sobotní, závěrečné epizody nevypadá růžově, zvlášť když podtitul Poslední bitva dost prozrazuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64e85n14k60a 19G31r79a74h38a64m 8891297890

Indiáni byli cca 130-160 cm vysocí. Byli to lidé na úrovni doby kamenné, neznaly zpracování železa, dokonce ani kůží. Do příchodu Evropanů neznaly koně ani základy jakéhokoli zemědělství. Vetšinu času věnovaly boji proti sousednímu kmeni, takže si tím poměrně spolehlivě udržovaly poměrně nízkou populaci. Ta se jim mimochodem příchodem Evropanů hodně navýšila.

Romantické představy o krásném, urostlém a sečtělém náčelníkovi Apačů jsou super, nicméně daleko od reality.

0/−1
23.1.2017 14:02

B94ř58e38t40i44s96l43a27v 97Š59í32m90a 9754571622

Lenka Graham

Pomlouvate anebo jste tak nevzdelana?

Dle vaseho vyjadrovani a pravopisu to vypada, ze lzete a jeste mate ve vzdelani znacne mezery.Rv

0/0
29.1.2017 0:15

J33a93n70a 98K93u25n65š35t86e14k27o46v85á 9457105152160

Mně se nové zpracování líbilo. Pravda, poprvé na RTL jsem zažila šok, ale dala jsem filmu ještě jednu šanci a zalíbil se mi. Nelze ovšem srovnávat s první sérií - snad jen půvab hlavního představitele je srovnatelný.....je to jiný příběh, a přece podobný - zobrazením tragického osudu Indiánů. Zobrazením naděje, a především krásou míst, kde bylo natáčeno. Obě série i Mayovy knížky jsou na hony vzdáleny od reality, je to evropský příběh o Americe.

0/0
23.1.2017 0:25

M97a92g60d32a34l87e13n14a 55M45a65c35h81o69v43á 2723265516448

já jsem slyšela hlavně negativa, Ale i tak jsem si pustila první díl. Možná tím, že jsem nečekala doslova nic, tak jsem byla mile překvapená. Nebylo to tak špatné, chyby bylo, ledasco se dalo udělat lépe, ale koukatelné. Fakt je, že u tohoto filmu mi slavná jména trochu překážela. Ty knížky jsem znávala zpaměti, opravdu to námět připomínalo okrajově. Řekla bych, že to bylo milionkrát lepší, než westerny vyprodukované v poslední době Amíky. Tedy ty, co jsem viděla.

0/0
23.1.2017 16:24

R93i90c34h74a38r32d 50T35r27e60f56i81l 4961545269910

Vydržel jsem na třetí díl koukat cca dvacet minut, pak jsem to vzdal. Autoři si půjčili slavná jména aby přitáhli obecenstvo na příšerný paskvil co vytvořili.

+3/0
22.1.2017 14:15

P81a96v40e97l 15D67o93m48i79n98i10k 8158445823728

Od chvíle, kdy se objevila anonce na vysílání prvního dílu, se v diskuzích projevuje pro Čechy velmi typická vlastnost - vysoká míra intolerance k jinému názoru, která je v tomto konkrétním případě mnohem výraznější než sentimentální vzpomínky na zážitek z dětství. Připusťme, že tvůrci mohou / mohli mít na filmové zpracování tématu jiný názor. Kolik z diskutujících chytráků zná detailně dějiny osídlování amerického Západu? Kolik toho vědí o Indiánech? Tato série je evidentně blíž realitě než romantizující zpracování ze šedesátek. Neodsuzujme ji šmahem jen proto, že NÁM se nelíbí, a protože se nám nelíbí, tak nemá nárok na existenci.

+1/−4
22.1.2017 10:46

R68a92d64o21m25í72r 28J31a98h83n 6620844530972

Pročítám diskusi a žádnou velkou netoleranci nevidím. Naopak vidím celkem dost lidí, kteří mají slušné znalosti z té doby. Znám pár cizinců a garantuji Vám, že třeba v Anglii by umístit bitvu u Little Big Hornu do období +/- 20 let nezvládl téměř nikdo. Češi mají slušné znalosti historie a to i cizí historie. Myslím především populaci 40 a více let. S těmi mladými je to už dost tristní. Ale i mezi nimi jsou výjimky. Když jsem nedávno říkal pár Anglánům s velmi dobrými soukromými školami o Falkirku, Hastingsu, Azinkurtu, Bosworthu, tak marně lovili ty bitvy v paměti a většinou vůbec netušili ani vojevůdce nebo krále, který tam bojoval. Kdyby měli vyseknout adekvátní počet českých nebo třeba i německých klíčových bitev historie, tak na té večeři sedíme dosud.

+4/0
22.1.2017 11:08

P63a67v79e64l 76D60o74m85i52n39i35k 8968855943398

Pokud jsou dostupné, zkuste si přečíst diskuze u předchozích článků, tam je to ještě evidentnější. Pokud vám nestačí to, co je tady. Váš názor respektuji (a znalosti oceňuji), ale divím se, že za netolerantní v tom smyslu, jak o něm mluvím, nepovažujete hned ty dva předchozí příspěvky

0/0
22.1.2017 11:31

M32i44r90o43s86l86a87v 42F43r11i28š 8633759407242

Slavný náčelník Vinnetou kope s Oldou 30 m studnu ...

Olda, starý zálesák farmaří na políčku ....

Vinnetou je všude za trotla, co mu ostatní neustále ubližují

A pecka na závěr - Olda se stane náčelníkem Apačů....

Asi jsem fakt četl jinou knížku...

+2/0
22.1.2017 9:42

R51a81d49o49m25í40r 29J49a67h32n 6970824500352

Slavného náčelníka Vinnetoua napsal Karel May podle apačského náčelníka Cochise, který zemřel v roce 1874 v sedmdesáti letech. Nebyl Mescalero, ale Čirikava a nevedl jako ve filmové verzi z šedesátých let pár indiánů, ale čelil pravidelné americké armádě se silami 800-1500 bojovníků a proháněl je pořádně. Jakmile narazili na osadníky, nemilosrdně je pobili brutálně a to včetně žen a dětí. Velice trýznivými způsoby, včetně upečení zaživa. S idylkou z májovek se to nedá vůbec srovnat. Tady všechna srovnání naprosto kulhají a ty filmy nelze se skutečností porovnávat. Ani ten ze šedesátých let, ani tento nový.

0/0
22.1.2017 11:22

A84l27f86r33e91d 76D48e71l51o65n21g 4744352466630

Trapné, většina diváků se asi dívala ze setrvačností! Toto pojetí Maye v marxisticko-protibělošském duchu asi Němce nenadchne! Mayovky sloužily mnoha generacím k výchově mládeže k spravedlnosti a citlivosti k cizímu osudu ve smyslu "Pravda vítězí"! Pamatuji jak 10ti letí kluci nad smrti Winnetua v původním provedení plakali!

+2/0
22.1.2017 9:31

V57l95a97s54t37i86m53i56l 45H78a97l12b94i32c21h 8883145476168

Tak tyhle obnovené premiery nestojí většinou za nic.Navíc,oproti knize to je úplně jinak.Navíc,když jsem uviděl,jak se jim tam čudí z komínu,tak mě napadlo,že Brabec by jim tam měl jíti zrevidovat kamna.

+1/0
22.1.2017 8:58

R58a82d41o40m83í63r 75J79a39h83n 6380504150822

První díl překvapil, druhý začínal nudit a třetí měl dobré pasáže a pak pasáže vyloženě trapné. Piknik indiánů a Poláků ve stodole byl jedním z nich. Co se ale nedá trilogii upřít, to je realistické a správné zobrazení oděvů, zbraní a obydlí. Apačové jsou sice zobrazeni jako prérijní indiáni a nejvíce se podobají Vránám a Kríkům, ale to mi nevadilo. Takové detaily konstrukce týpí, jaké byly vidět ve druhém díle, to se nevidí. U natáčení musel být opravdu znalý poradce, protože to bylo naprosto autetické. Třeba systém ukotvení stanů nebo nastavování větrných chlopní u kouřových otvorů. Paráda. Na rozpacích jsem byl z Komančů a jejich "punkového" náčelníka. Obydlí Komančů, jejich tábor a palisáda okolo něj naznačovala, že by Komančové mohli snad být původně Algonikové (ve filmu opravdu připomínali spíše Irokéze) vytlačení do prérie z lesů, ale tak to nebylo. Původně lesními indiány byli naopak Siuxové (v 17. století), kteří jsou pro nás naprostým příkladem indiánů z plání. Nesrovnalostí je samozřejmě mrak, ale žádný historický film nesnese moc dlouhé pitvání od chytráků jako já. Přesto, okolo roku 1870 bylo jen Apačů asi 15.000. Dakotů skoro 20.000. Rozhodně to nebyly takto ubohé skupinky. Jen Arapahů, Zunkapů a Oglalů bojovalo u Little Big Hornu proti Custerovi skoro 2.000.

+6/−1
21.1.2017 23:46

D84e20n35i98s 37H22u48m40l 4702505545936

Realistické? Takže Apači v druhé půlce 19. století ještě neměli pušky?8-o8-o8-o

0/−1
21.1.2017 23:54

R73a52d48o40m75í17r 37J29a86h80n 6250654240902

Setkání Vinetoua a Oldy se uskutečnilo okolo roku 1860, zemřel podle knihy v roce 1874. Okolo těchto let prérijní indiáni opravdu moc střelných zbraní neměli. Náčelníci a přední bojovníci ano, ale běžní válečníci ne. Navíc střelnými zbraněmi opovrhovali. A Nezapomeňte, že naprostá většina zbraní se nabíjela stále zepředu a rychlost střelby byla velmi pomalá, Vždyť ještě roku 1866 celá naše armáda bojovala u Sadové a Hradce s předovkami a také z toho důvodu dostali od Prušáků na frak.

+5/0
22.1.2017 0:09

D61e16n24i72s 17H37u92m28l 4192225845896

Vinnetou snad přední válečník jako syn náčelníka byl. A nezlobte se na mě, ale když se dívám do historie na bitvy indiánů kolem 70. let 19.století, tak pušky rozhodně nic vyjímečného nebyly.

0/0
22.1.2017 0:35

R75a34d66o27m22í89r 85J89a88h32n 6410984170312

Vy jste se chytil pušek...

Já jsem psal o tom, že to bylo dobře natočené, co se týká drobných reálií, oděvů, zbraní (myslel jsem nože, sekery a luky) a hlavně stanů. A to je ztvárněné suprově. Film se snažil naznačit, že Apačové byli civilizací netknutí než k nim prokopali ten železniční tunel a tak to určitě nebylo. Navíc Apačové žili o několik set kilometrů jižněji na hranicích Mexika, než byla příroda a Indiáni zobrazení v trilogii.

0/0
22.1.2017 0:52

O22n84d94ř14e93j 68U83r46b60a42n 8267970439267

U Little Big Hornu měli pušky proto, že je předtím dostaly od vlády...

0/0
22.1.2017 1:15

R10a55d43o35m54í85r 40J12a62h69n 6680354790342

Ano, máte pravdu. A je to o 16 let později než první díl Vinetoua. A 16 let v té době byl strašný posun

+1/0
22.1.2017 1:25

O12n38d73ř25e64j 84U24r17b33a15n 8287250159397

Ještě trochu jiný dotaz- ty tomahawky Vinetoua a Tokvi-kavy, jimiž se mlátili- mě teda přišly dost moderní, hlavně na spojení topůrka a ostří, kde to bylo dost úzký...

0/0
22.1.2017 8:51

R73a34d11o24m55í68r 88J43a88h15n 6530304890202

Mám v jedné publikaci o Komančích fotku snad nejznámějšího Komanče Quanaha Parkera a má velice podobný typ tomahawku jako měli ti dva ve filmovém souboji. Třeba je to náhoda, třeba není...

0/0
22.1.2017 11:00

D32e35n44i68s 88H59u43m31l 4672105425576

No právě, v tom že jsou Apači netknutí civilizací je tahle trilogie méně realistická než původní film a knížky.

0/0
22.1.2017 9:17

J11o92s32e37f 17H38a80l10o 1375389678547

Dobře Ty, Mirko.

+1/0
21.1.2017 23:14

J78i21ř44i67n48a 68V71o44t94a14v84o96v69á 6585362546945

Jako dítě jsem tyto filmy milovala a přečetla všechny knihy, které jsou určitě i proti původnímu filmovému zpracování obsáhlejší. Na opakování jsem se již hodně dlouho nedívala, nějak mě to už nebavilo. Po shlédnutí těchto nových tří dílů musím ale říci, že se mi nová verze i po tolika letech a v mém věku také líbila, i herci, příroda a hudba. Prostě to bylo natočeno trochu jinak, ale pro mne zajímavě. Byla jsem hodně zvědavá, jaký bude konec.

+5/−1
21.1.2017 23:11

T51o65m11á80š 97K66r95e21j60č96í 1245491880811

Tato série není Vinnetou. To je vize scénáristy, který si to upravil k obrazu svému. Vlastně by to ani nemělo mít tento název, jelikož to s knižní předlohou nemá nic společného. Kdyby to nazvali jinak a vymysleli jiná jména, bylo by to asi zajímavé, takto to nemá cenu dál komentovat.

+8/0
21.1.2017 22:45

M92a67r89e89k 77Š25n74o82b97r 9380975620964

Ani původní filmy s Pierrem Bricem a Lexem Barkerem toho z knižních předloh moc nepobraly. Ale staly se klasikou. Naivní, pohádkovou, ale nezpochybnitelnou klasikou. Osud téhle nové trilogie podle mne tak slavný nebude.

+4/−1
21.1.2017 22:51

D17e34n66i57s 12H36u15m85l 4712665725806

Pobraly toho stále daleko víc, než tahle hrůza.

+3/0
21.1.2017 23:03

T53o48m56á86š 70K56r93e15j31č90í 1395791680581

Rozhodně toho pobraly více a především se v obecné rovině držely originálu. I takové maličkosti, jako třeba koně Old Shatterhandava Vinnetoua, smrt Nšo-či .... je toho prostě příliš.

+5/0
21.1.2017 23:04

O39n29d68ř66e71j 82U44r69b87a85n 8927480229237

Ty maličkosti mě taky fascinujou? Proč? Proč z Karla udělali ateistu? Proč...

+1/0
21.1.2017 23:59

J83a95n 31M11o27t19ů33r75e28k 7940362811139

No nevim, cetl jsem par dilu a prislo mi to stare dost podle predloh...

Ano, nova trilogie se mi libila, ale asi zapadne jako mnoho jinych dobrych filmu.

0/0
21.1.2017 23:06

O57n74d25ř94e86j 88U52r95b84a26n 8147930889457

Tak třeba gentleman, výstřel, údolí smrti a míšenka Apanači naprosto nejsou...

0/0
22.1.2017 0:00

J83a59n 70M92o32t44ů80r30e35k 7690382621599

Kdyby to nazvali jinak a jina jmena, stejne by to vsichni srovnavali s vinnetouem.

0/0
21.1.2017 23:04

T35o62m11á73š 39K89r79e86j93č71í 1905161590681

No to nevím, je to tak jiné, že kdyby ještě zmizela stříbrná puška, mě by ani nenapadlo to s Vinnetouem srovnávat.

+5/0
21.1.2017 23:06

D26e98n78i26s 16H37u72m48l 4262575115146

Kdyby to nazvali jinak, tak se na to podívá sotva třetina lidí

+3/0
21.1.2017 23:09

V46í31t 36M49r54h65a34l 1395279433820

U toho seriálu Okupace je opravdu trapné s tím, že by se Rusové měli pustit i do země, která s nimi nemá nic společného, co se týče historie.

To, že se Rusové pustili do Ukrajiny, je tím, že ji považují stále za svoji součást, i když to tak není.

U tohoto seriálu opět vidím další pokus, jak před lidmi za každou cenu pošpiňovat Rusko. Neříkám, že je Rusko ,,svatoušek", ale to není snad jediný stát na světě. Holt některý více, některý méně....

A ještě, než začnete mínusovat, jak zběsilí, zkuste nejdříve pořádně zapřemýšlet nad tím, co jsem napsal. Tuším ale stejně, že budete tvrdit, že není nad čím zapřemýšlet, nebo tak podobně.

+6/−8
21.1.2017 22:16

O52n74d14ř19e58j 89U86r78b86a71n 8747640319557

Souhlasil bych, nebýt "U tohoto seriálu opět vidím další pokus, jak před lidmi za každou cenu pošpiňovat Rusko."

S tím nesouhlasím, co jsem slyšel, tak Rusové rozhodně nejsou jediní záporáci- invazi zařídí EU...

+6/−1
21.1.2017 22:19

M53a31r35t85i85n 46F53r71a35n52t57i59š53e27k 7345810303515

Ono by to chtělo nejdřív vědět o čem píšete. V Okupaci se Nesbo pouští do EU, do Norů, Rusové jsou jen prostředkem.

+1/0
21.1.2017 23:56

T82o25m35á51š 11C27h24r58a38s77t24n41ý 2701664141923

V tomhle musím souhlasit s kolegy, vy jste očividně Okupaci neviděl - já ji viděl celou, když šla v originále. A je to perfektní seriál odhalující na kost všechny - pokrytectví USA, Unijní politiku "hamty hamty, obětujem kohokoliv pro svý koryta", "máme vlastní politiku, nehledě na světovou politiku" Rusko (perfektně se Nesbovi podařilo zachytit to pravé Rusko, které ač si myslíte že něco dělá, najednou změní směr a dělá něco jiného a vy jste wtf? Ale...ale...niet. Rusko chce, Rusko dostane. Rusko dělá SVOU politiku ať to znamená cokoliv). "Kolaboranty" jsem tam celkem chápal. Někomu šlo o zachování míru, někomu o vyšší princip, někdo jen prostě využil příležitosti a vydělal peníze. Nechápal jsem "hnutí odporu". A tu šéfku policejní tajný služby.

+2/0
22.1.2017 0:05
Foto

O11l43d98ř52i40c95h 39J80i49s60k61r97a 3454699533158

Ale tady vůbec nejde o to pošpiňovat Rusko.

Podívejte se na svět optikou velmoci, která zabírá cca 1/6 světové pevninské rozlohy. Pro ni jsou všechny mrňavé otravné státy střední a západní evropy jenom překážkou v zajištění přístupu k moři, protože skoro celé jejich kontinentální pobřeží je až na pár výjimek zamrzající.

Rusko má velmocenský komplex, protože v 19 století moc kolonií nezískalo, spíše naopak - prodalo Aljašku. Napadení Finska, anexe polského území, oběma světovými válkami jen ztratilo - satelity ve "východní" evropě, pak se pokoušelo zasadit své komunistické sémě do arabských zemí, jihoamerických, čína, vietnam, korea... a kde mají dnes svůj vliv?

Poválečné uspořádání bipolárního světa mu nakonec začalo velmi vyhovovat, protože se cítilo silné - hned "dvojka" za USA.

A dneska? Rozpad SSSR, ztráta komunistických vazalů po světě, "mírová" anexe Krymu je jen počátek obnovy ruské imperiální síly v duchu Putinovy hybridní války.

A tu ukazuje seriál poměrně přesvědčivě.

A pokud máte pocit, že rusku někdo ubližuje, tak si zjistěte něco o roce 68 u nás. Střely na průčelí Národního muzea si můžete prohlédnout ještě dnes.

0/0
22.1.2017 11:08

J51a32n 81M16o30t12ů30r17e71k 7360182741579

Tak jako byl stary vinnetou byl natocen podle tehdejsiho stylu a technologii, tento novy byl natocen stejne tak. Myslim, ze je treba se odprostit od vazneho srovnavani.

+8/−2
21.1.2017 22:15

M92a80r89e54k 60Š26n90o82b76r 9210855840544

Ale zakopaný pes vězí v názvu ... právě díky němu se to vždycky srovnávat bude. Měly ty filmy pojmenovat jinak.

+1/0
21.1.2017 22:53

J12a49n 64M25o22t67ů34r19e89k 7480842971729

Jiny nazev by srovanani stejne vyvolal. Dle me je srovnavani strasne zastineno nostalgii a vzpominkami. Ja si uzil i novy film, vzal jsem ho jako film, ne jako predelavku jineho filmu.

+1/0
21.1.2017 23:08

J97a23n 90M79o13t87ů63r33e55k 7790702531849

Posledni dil vyborny! Jsem rad, ze nekdo nasel odvahu to natocit.

+6/−4
21.1.2017 22:05

J53a62n 31M74o21t95ů30r74e10k 7790512561239

Jinak prvni dil trosku sok, ale zajimave a dobre, 2. dil to kazil ten uchylak, 3.dil nejlepsi, mozna ze uz si clovek i vice zvykl.

+4/−2
21.1.2017 22:18

J49o50s48e13f 42D15o56l86e27ž76a90l 5953171965307

Trojka je prekvapive velmi podarena...

+8/−2
21.1.2017 21:58

M31a55r69t92i70n 37C24a70j86t25h36a88m76l 3971968426480

V cem se Vam libil? Snezilo tam, pomalu umreli na zimu. V kozesinach zachumlany. Pak boj s Tokvikavou jak spis severske kmeny ci keltove. Zkratka bych to videl uplne jak o jine tobe nez Indianech. Titulky samozrejme jakoby rudosi byli zvirata a belosi neco vic. No reknu vam pote co Vinnetou zapalil hranici a Nsoci mela vizi, jsem to vypnul. Jak to dopadlo?

+1/−2
21.1.2017 22:22

O33n89d48ř23e84j 52U46r65b95a96n 8357840409777

Dobře. Santer dokonce zastřelil Čech.

+5/0
21.1.2017 22:29

O14n97d98ř52e54j 20U57r84b85a35n 8787600879167

Santera

+1/0
21.1.2017 22:30

M26a78r88t29i43n 51C72a26j58t17h46a12m33l 3371738396870

Staryho nebo juniora? Pak tam prisel ten starsi jak dal za pudu 100 dolaru. Jeste obydlenou podotykam.

0/0
21.1.2017 22:39

O85n55d46ř31e89j 77U54r52b32a89n 8477130229437

Juniora. Bratr toho karbaníka.

0/0
21.1.2017 22:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.