- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Byl to úžasný zážitek. Vyzdvihl bych především přesnost orchestru a dirigenta, kterému se dařilo trefovat se do filmu, což musí být nesmírně těžké. Samozřejmě, že se objevily chyby a tempové nepřenosti, ale v situaci, kdy orchestr začne hrát a pak do toho začne zpívat zpěvák z filmu třeba árii Papagena nebo Královnu noci, kde se žádná nepřesnost neschová, jsou drobné chyby zcela pochopitelné. Navíc orchestr se rychle s filmem srovnal (mám mírné podezření, že když slyšeli, že jsou vedle, tak se trefili do zpěvu a dirigent se přizpůsobil :-)). Zajímavá byla i práce dirigenta, kde byl vidět velký důraz na tempa a taktování přesného metra (které běželo na displeji před ním). Velmi jsem ocenil nástupy sboru, kde se mi nepodařilo za celý film odhalit, z čeho brali tóny v situacích, kdy nastupovali na první dobu. Dobrá práce.
Zklamaly mne dvě nebo tři věci. První byla kvalita videa, které bylo chvílemi neostré. Director's cut, který mám na DVD je určitě technicky lepší. Zadruhé je škoda, že nepoužili právě delší director's cut, kde je 20 minut dalších scén, které přidávají nějaké vrstvy děje. Co mne ale mrzí nejvíc je technické řešení celé produkce. Tím, že se představení konalo v obrovském kongresovém sále, musel být i orchestr a sbor nazvučen. Tím bylo dosaženo toho, že zvuk orchestru zněl ze stejných reproduktorů jako film a vzhledem ke kvalitě hudebního doprovodu člověk zapomínal, že jde o živou hudbu. Myslím, že celé dílo by bylo nesrovnatelně silnější, kdyby se konalo v menším sále vhodném pro orchestr (stavovské/národní divadlo, Rudolfinum) a orchestr hrál živě a bez ozvučení. Takhle člověk vlastně ani nevnímal, že jde o živou hudbu. Je to škoda, ale chápu, že počet míst je rozhodující parametr při přípravě takové akce.
Taky jsme nepochopili proč jde zvuk orchestru z reproduktorů nad plátnem. Podezřívali jsme je z playbacku :-)