Diskuze

RECENZE: Vlajková loď podzimu Já, Mattoni působí usedle a opatrně

Podle ředitele ČT Petra Dvořáka stál seriál Já, Mattoni 120 milionů korun, z toho „Mattonka“ včetně věcného plnění uhradila pětinu, ale hlavně se zavázala, že do obsahu nebude vůbec mluvit. Možná do něj mluvit měla – pokud by vybízela k většímu tvůrčímu risku. Ze tří epizod lze soudit, že seriál se až překvapivě drží tradiční konvence.

Jo, ještě dodám, že souhlasím s příspěvkem, že chování osob neodpovídá duchu doby. Říci v 19. století rodičům "Jsem těhotná"?! Mám pocit, že to slovo tehdy ani neznali (spíš "jsem samodruhá, jsem s outěžkem", možná i "budu chovat". No, je vidět, že seriály se dnes šijí horkou jehlou. A masky? Na obou protagonistech, představujících snad dvacetilé, jsou evidentně vidět vrásky. Vzpomínám si na pana Munzara, který v seriálu Synové a dcery Jakuba Skláře hrál v celém ději a stežoval si jak měl vylepený obličej, aby vrásky vidět nebyly. Jsou to možná drobnosti, ale ty dělají velké umění.

2 0
možnosti

No, viděl jsem první 2 díly. Ve všem souhlasím s recenzemi - výborní herci, kostýmy, dekorace. Ale ..., proč proboha režie vždy uteče od klíčových situací? V 1. díle se mohli herci vyřádit na licitaci o pachtu na vodu. Místo toho jen údiv otce. Ve dílu jsem se těšil na přesvědčivé jednání se zástupci císařského dvora. A hleďme jak se s tím režie vypořádala - Mattoni sype bankovky na zhrzenou manželku. Tak nevím, zda vydržím u seriáli do konce.

0 0
možnosti

První díl, je zatím trochu usedlý. Otázka je, zda dejme tomu zesílení akce, by danému tématu prospělo a nebylo by naopak na škodu. Každopádně zajíci se počítají po honu a tohle byl teprve první díl.

0 0
možnosti

tak tohle je ta Spáčilová, už chápu tu její zapšklost na vše, co je hezké v kultůře

0 1
možnosti

Paní Spáčilová si nenechá ujít příležitost kopnout do ČT. Tentokrát je recenze od ní až překvapivě krotká. Pro mě je to jeden ze solidních projektů ČT a bude určitě kvalitnější než nekonečné seriály typy Ordinace ...; Ulice atd. I podle ohlasů našich známých se první díl líbil.

1 1
možnosti

Já byl naopak spokojen. Děj plyne v KLIDU což naprosto koresponduje s dobou o které vypovídá. Oba pánové Švehlíci jsou vynikající a role jim sedí naopak obsazení mladé,omdlévající naivky pí. Vilhelmovou asi nebylo šťastné,ale uvidíme. Třeba v dalších dílech už jako matka bude opět skvělá. Jinak zmiňovat cenu díla hned v první nebo druhé větě recenze je typicky české a spousta čtenářů již dál nevnímá text,ale premysli co by si za to koupili oni. Podle mě cena naprosto odpovídá náročnosti scén,prostředí,kostýmů atd.

3 1
možnosti

Chovani postav ale s dobou nekoresponduje ani omylem.

0 0
možnosti
Foto

K42a15r84e30l 44C57a12c28h

4. 9. 2016 5:38

Na rozdíl od paní recenzentky mě první díl zaujal a pokud další budou pokračovat ve stejném duchu, budu se vždy na další díl docela těšit. Možná jsem ovlivněn tím, že v kraji žiji již 50 let a jeho historie mě zajímá. Neočekávám od historického seriálu žádnou akční Bondovku. Doufám, že přinese obraz doby a aktérů, který se pokud možno přiblíží skutečnosti, abych si utvořil reálnou představu. S výběrem představitelů hlavních rolí jsem velmi spokojen. Oba Švehlíci mi ve svých rolích dokonale sedí.

8 1
možnosti

Promiňte, ale pokud v kraji žijete a o historii se zajímáte tak vám právě tento seriál musí vadit.

Nesedí jména (z Černínů z Chudenic je najednou nějaký baron), události se ději v jiném pořadí a tedy nesedí roky... Kyselku najednou poznává jak se zdá před jmenováním dvorním dodavatelem (k tomu došlo v roce 1870) ač podle historie si hlavní pramen Kyselky pronajal v roce 1867 (a tedy jej nepochybně v roce 1870 musel již pár let znát velice dobře).

Ze sedmi (resp. osmi podle zdroje informací) dětí (šest se dožilo dospělosti) se v seriálu stávají děti tři a tak jde pokračovat...

1 0
možnosti