Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Amerika už objevila Anthropoid. My si ještě počkáme

Paradox, na který si musíme zvykat: „náš“ film není náš. Snímek Anthropoid, který dosud na domácí půdě viděli pouze návštěvníci karlovarského festivalu, stále ještě nezná datum své české premiéry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V70á40c44l22a30v 47K65o47p45t67a 4424233312

na film se těším a kritika se zdá realistická. Ale věta, cituji: "ojedinělý důkaz hrdinského odboje v našich barvách" to je teda síla. To je neúcta ke všem kteří aktivně bojovali a nebylo jich málo. Přes piloty v Anglii, tobruk, československé vojáky v rusku, domácí odboj...atd.

+20/0
17.8.2016 9:21

L36u42d41ě63k 78N84ě22m28e63c 5515691562784

Spíš je tím míněna vyjímečnost té akce, která se dostala do podvědomí po celém světě.

+2/0
17.8.2016 10:20

V86á50c67l80a92v 59K94o51p30t56a 4984703272

nesouhlasím, je to napsáno zcela jasně.

+4/0
17.8.2016 11:11

L61u19d76ě43k 64N17ě44m76e69c 5195631442104

Nerozumím, co je napsané jasně. O válce a bojujících jednotkách se vědělo všeobecně a nebylo zde nic, co by se vymykalo válce. Atentát byla vyjímečná akce, která byla všeobecně zaznamenaná.

+2/0
17.8.2016 11:20

P62e60t14r 16P87a74l65e51č59e24k 3780645744812

Jasné je z toho třeba to, že například Tři krále autor tohoto výroku nepovažuje za hrdinský odboj, což je už hodně vysoký level ignorantství. Pan Kopta má pravdu.

+1/−2
17.8.2016 13:20

L28u79d15ě84k 41N91ě61m33e12c 5505291862624

Máte vysloveně demagogický výklad cizích výroků a převracíte jejich význam. Autor jinými slovy říká, že mimo jiné i o Třech králích není všeobecné povědomí ani v Československu, natož v cizině. Zkuste zastavit rozumný vzorek kolemjdoucích a zeptat se, co vědí o Třech králích a co vědí o atentátu.

+2/0
17.8.2016 13:59

P21e12t26r 40P14a46l91e95č43e46k 3240685344152

Hledáte v tom výroku něco, co v něm není. Ten výrok se vůbec netýká nějakého povědomí. Ten prostě striktně prohlašuje atentát na RH za důkaz hrdinského odboje - potud v pořádku - a současně prohlašuje, že je ojedinělý - což je nesmysl ať to obkecáváte jak chcete.

0/−1
17.8.2016 19:12

L75u11d93ě97k 78N89ě34m26e95c 5635341312514

Tak nevím, jak na tohle reagovat. Ano, je to, obzvlášť z hlediska celosvětového pohledu, ojedinělý důkaz československého odboje. Pokud Vám schází logické uvažování, tak s tím už nic nenadělám. A znovu opakuji. Zeptejte se na Tři krále kolemjdoucích a nedrťte tady svá moudra.

+3/0
17.8.2016 19:38

T48o39m58á62š 85P11e21l54i48k42á82n 3731280811849

Naprosto souhlasím. Jen bych ještě doplnil jeden další fakt a tím je že pojmenování činu "atentátem" vemkla operaci komunistická propaganda. Protože atentáty provádějí civilisté. Zde šlo o jasně vojenskou operaci. Bylo by na místě konečně opustit tuto tisíckrát vylhanou konstrukci.

0/−4
17.8.2016 10:21

D83a42v90i25d 17M86a85c32k17ů 8520509950371

A čím bys tu tvou "vylhanou konstrukci" nahradil, když to bez debaty atentát byl = pokus o zabití, útok na život významné osoby, provedený z politických důvodů.

0/0
17.8.2016 10:46

T93o15m62á16š 81P93e53l66i84k83á37n 3671220591369

Třeba vojenskou operací. Protože nešlo o politický útok, ale o zničení vojenského cíle vojenskými prostředky.

+4/−1
17.8.2016 10:54

D67r21a33h60o17m48í41r 63S72t18r24o63u62h17a50l 4205458142824

Aha a jakým způsobem změnila tato vojenská operace situaci na frontě?

+1/−1
17.8.2016 14:29

J59i42n79d76ř90i33c38h 28H98r58d62l57i93č36k58a 4636954289894

Hodně (i když ne okamžitě), protože už neměli tolik zabezpečené zázemí. Heydrich byl jenom jeden, kdyby, jak bylo plánováno, přešel do Francie a potlačil místní odboj, vylodění spojenců by se uskutečňovalo o dost hůř.

0/0
17.8.2016 15:12

D88a88v61i51d 89M97a67c40k89ů 8580439720911

Důvody byly samozřejmě politické = odstranit představitele okupační moci, nešlo o zabití nesympatického německého důstojníka. Strůjci atentátu museli vědět, že zabitím Heydricha Německo nerozbijí, jejich důvody byly jen politické (asi je ani nenapadlo, jak se budou okupanti mstít a že se bude na ten čin navždy pohlížet všelijak). Nedomluvili se na tom necvičení odbojáři někde v parku, byl to vojenský rozkaz, který provedli parašutisté z exilu. Šlo o atentát spáchaný vojenskými zbraněmi. Atentát na egyptského prezidenta v říjnu 81 byl také atentát, neprovedli ho beduíni nespokojení s distribucí granulí pro velbloudy, Sadat byl tehdy na místě zastřelen. Heydrich zemřel později v nemocnici. JFK zahynul při atentátu zatímco Reagan ho přežil, zbraně atentátníků asi nebyly vojenské atentátníci nebyli vojáci. Superna@raný důchodce chtěl začátkem 90. let v Brně přímo na pódiu probodnout Hejmu ze Žlutého psa - byl to atentát nebo jen pokus o vraždu? :-P

0/0
17.8.2016 14:32

J63i38n10d92ř86i43c41h 36H77r29d42l15i19č60k29a 4366134529544

Heydrichova činnost napomáhala (významně) i vojenskému úsilí Třetí Říše, protože potlačování odboje je vojenský, nikoliv politický akt.

A co se argumentu týče, že odstranění Heydricha nerozbilo Německo, vždyť to se nepovedlo žádné jednotlivé bitvě, žádné vojenské operaci. Vítězství spojenců bylo dáno mnoha kroky, jedním z nich byla i likvidace Heydricha.

0/0
17.8.2016 15:16

D90a55v25i93d 97M90a89c78k33ů 8910479690651

Likvidace Heydricha byl projev vzdoru, který vedl časem k uznání exilové vlády, mělo to tedy politické důvody a důsledky. Odnesly to však tisíce lidí, které by válka v protektorátu možná nezasáhla. Atentát na Heydricha válku nijak nezkrátil a jejímu výsledku nepomohl.

0/0
17.8.2016 16:35

T84o70m93á64š 36P64e76l61i85k62á20n 3681290451809

To je spekulativní. Sám víte dobře že kdyby v historii nefunguje. Pozitivní dopad pro spojence to však mělo. Odstraněním Heidricha zůstal u moci například Canaris a mohl dále podnikat kroky kterými podporoval protihitlerovskou opozici. Například... ale je to jeden z důsledků. Nikoli příčina pro jeho odstranění. Které známe až dnes.

Jeho odstranění bylo důležitíé z vojenského hlediska. Pod jeho okupační správou Češi více ohnuli hřbet a co hůř začali plnit plán a to se ve zbrojnm průmyslu neodpouští. Diverzní akce na odstranění tohoto schopného zástupce protektora bylo v zájmu válečného úsilí spojenců. Na jedné straně zvedlo vekou vlnu odporu vůči činům následujícím po provedení operace Anthropoid mezi českým lidem, což na druhé straně znamenalo nový začátek lidového bojkotu německé válečné výroby.

A hlavně neříkejte že protektorát byl ve válečné výrobě třetí říše nevýznamný. České zbraně v té době nesly značnou tíhu válečných operací a navíc se z Čech stala velkoopravna vojenské techniky. Viz Waltrovka, Praga Plzeňská Škodovka apod.

Tedy odstranění Heidricha nebylo odstranění politického odpůrce, ale zaseknutí vojenské výroby v protektorátu. Mimochodem to byla také samostná výčitka Churchilovy administrativy presidentu Benešovi. Důvod proč nelze exilovou vládu v Británii uznat. Protože se zdálo že protektorát ochotně kolaboruje.

0/0
17.8.2016 17:14

P46e48t13r 85H15r88a81b45á47k 6440127122960

Vůbec žádný vliv to zkrácení vályk enmělo a to snad musíte vědět. Heydrich byla velká osobnost, ale Němci jich měli poměrně dost na to, aby si svůj stav udrželi. Válku si prohráli hlavně oni sami díky tomu, že chtěli více a více. kdyby se spokojili s tím málem co získali téměř okamžitě a snažili se tyto země změnit, tak jsme dnes podle mého Němci. Ovšem oni chtěli Rusko a to byla konečná. Jediný důsledek, který vycházel ze zabití Heydricha, bylo několik set zbytečně zabitých Čechů. Dodnes nechápu, proč se z toho dělá něco extra výjimečného, když to způsobilo to, co to způsobilo. V tomto ohledu byl mnohem lepší pokus v rámci Operace Valkýra, který však nevyšel.

0/0
18.8.2016 10:06

T64o18m44á40š 58P75e30l47i65k63á10n 3481750911149

Jak už jsem uvedl před tím. Jen fabulujete, protože alternativní dění historie nezná. Buď se něco stalo a všechna kolečka do sebe zapadla, nebo se to nestalo a nemůže tím být zpochybňován historický kurs.

Víme jen že byl Heidrich neobyčejně schopný (ne li všeho schopný) a vynalézavý a jeho další existence byla nežádoucí. A mezi námi, jeho význam byl pro struktury nacistického německa skutečně velký.

Co takhle schůzka ve Wansee? Kdo vlastně moderoval rozhárané vedení NSDAP, Armádu, policii a říšské ministerstno spravedlnosti, které nad tím vším muselo vytvořit právní rámec, jakkoli byl pochybný? Himler? Fegelain? Hitler? Nebo snad Misch?

Ano jednotlivé články říše byly silné, ale bez Heidricha jako mistrného organizátora říše ztratila tah na branku.

A s tím sovětským svazem jste mírně řečeno mimo mísu. Ona ta teze o východním životním prostoru, byla jen vějička pro plebs, konec konců proto se jí chytili i rudí, jako ostatně každé kraviny, která se jim hodila do krámu. To márte stejné jako s aureolou Stepana Bandery. Šlo zejména o opodstatnění pro zvýšení válečného úsilí. Prakticky ale šlo o strategický krok, jehož nevyhnutelnost byla daná situací, kterou si uvědomoval jak Hitler, tak i OKH a dokonce i spojenci. Ale i jim byla naprosto jasná idea, že představa SS a Deutsche Hoff-ů na východě byla nerealizovatelný ekonomický paskvil.

0/0
18.8.2016 13:07

T92o14m34á77š 54P19e41l84i88k60á64n 3761120351559

Proboha, posloucháte se taky? To byste z Heidricha udělal jen tak politika? Oběť politického útlaku? Byl to představitel okupační správy. Co z něj ve Vašich oéčích dělá politika?

Pokud si vzpomenete minimálně na Norimberské procesy, tak minimálně zde byste mohl čerpat jeho pravou příslušnost. Třetí nejvyšší představitel SS a generál policie prostě není politická osobnost, ale vojenský představitel. A to i za předpokladu že to byl výkoný úředník. To z něj ale politika nedělá, aby mohl být zlikvidován atentátem.

+1/0
17.8.2016 11:02

T30o34m62á78š 95P77e28l79i20k52á25n 3431800831139

Třeba i v tom Reflexu to umí správně pojmenovat: Úspěšné provedení vojenské akce proti šéfovi Hlavního úřadu říšské bezpečnosti Reinhardu Heydrichovi, pro niž se vžilo poněkud zavádějící označení „atentát“, mělo pro porážku Hitlerova Německa značný a pro poválečné obnovení našeho státu v historických hranicích českých zemí zásadní význam.

+5/0
17.8.2016 11:25
Foto

R47a38d95o76s52l43a20v 33J56a87n33ý33r 2549788939981

Jasný atentát, další diskuse netřeba.

+1/0
17.8.2016 12:59

M27i21r20e43k 74K84o95n94e36č74n34ý 6247355385754

Anthropoid má v ČR jeden problém, kterým je těžko překonatelný, v černobílém formátu natočený "Atentát" z roku 1964.

+31/0
17.8.2016 7:56

D60a10n84i23e35l 79P35a81n22e20k 6112151902720

Na druhou stranu alespon si muzeme porovnat rozdily v obou filmech. Jak rezijni tak scenaristicke. Uprimne se na ten film tesim.

+5/0
17.8.2016 8:24

M53i72l11o25š 52K97r31u69m49p 2374617424

na černobílé filmy se dnes už nikdo nekouká

0/−6
17.8.2016 11:08

P11e49t77r 18P94a96l27e22č72e32k 3690645674292

Vy jste nikdo? ;-D

+5/0
17.8.2016 13:22

D90a39v97i33d 73M79a14c32k82ů 8120339970821

Překážka pro českého diváka u filmu podle skutečné události, které se odehrály u nás, bude i to, že herci v něm nemluví česky...

+1/0
17.8.2016 14:54

R40o53m89a59n 57H60o92r78k84ý 3147131241143

Bude tam vystupovat taky kapitán Nemo?

+1/0
17.8.2016 7:06

Š86á78r98k30a 13M45a56t33y16á90š71o26v63á 1811375772669

no, myslím, že Atentát to nepřekoná....

+9/0
17.8.2016 7:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.