Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PRVNÍ DOJMY: Anthropoid vyprodal první večer Varů. Je spíš na vývoz

Velký sál plus čtyři přidané projekce - ani to nestačilo. Zájem o Anthropoid, jehož světová premiéra zahájila 51. karlovarský festival, se nicméně dal čekat. Máme slavný Atentát od Jiřího Sequense, máme silnou Operaci Silver A v režii Jiřího Stracha, ale tentokrát akci našich výsadkářů natočil Brit, Sean Ellis. Jak?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F73r80a71n74t72i47š36e30k 21L12i67m41p79a69u58c65h 2115373746234

Kdyby se do té diskuze nepletlo pár provokatérů, nejspíš placených, byla by to docela zajímavá diskuze.

Vidím problém v tom, že všechny recenze píše už 50 let paní Spáčilová. Chtělo by to i tady trochu konkurence. Radši víc než trochu. Je to, jako by v bufetu měli 50 let jen utopence (nic proti nim).

0/0
10.7.2016 6:14

M16i49c13h24a50l 47H56i63r21k73a 4157886100943

První dojmy jsou od paní Mirky, já si udělám v daném případě raději vlastní názor, toto je ten druh filmu, který stojí za návštěvu kina.

0/0
3.7.2016 17:32

J31i56ř18í 57H96r91a65c72h56o74v89e83c 3355195737718

Filmový kritik je ten, kdo má jiný názor než drtivá většina. A líbí se mu to, co ostatním vůbec. ;-D;-D;-D;-D Takový zbytečný rejpal ;-D;-D;-D

+3/0
3.7.2016 10:55

J44o38s65e75f 30H34a77v56r33á34n90e72k 9181471964

Film jsem neviděl, ale Mirka Spáčilová se obvykle neplete....

+2/−1
3.7.2016 9:02

P77e41t84r 48T11ř57e53b40e81š57k42a 5917387332668

Film jsem viděl - a opravdu neplete.

0/0
10.7.2016 21:28

M22a46r89t49i38n 75K33o33p73e95c78k60ý 3338717109924

Je daleko za hranou trapnosti, když profesionální filmový kritik kritizuje film mj. za "rušivé okamžiky, kdy padají vzletné věty jako Jsme Češi, nikdy se nevzdáme". Je to přece slavná, památná věta, kterou parašutisté řekli, když je Čurda nabádal ke zradě. Kritizuje je tedy Spáčilová za to, že to od nich bylo před smrtí moc vzletné? Je opravdu tak nevzdělaná, že to neví? A pokud za to může senilita, není na čase jí už opravdu poslat do důchodu?

+8/−1
3.7.2016 8:15

R64a19d76k22a 51F49u70k71s24o90v97á 9825280877411

Muze nekdo prosim doporucit vhodnou literaturu o atentatu? Dekuji.

0/0
2.7.2016 19:22
Foto

M49i33c66h22a54l 82Š67v18a30r54c 2175217514322

Dva proti Risi Sulc

+5/0
2.7.2016 19:58

M95i29l67a80n 64S76ý81k60o21r24a 1718745277356

Můžu doporučit i dva svazky z Edice historických dokumentů - Vojtěch Šustek

"Atentát na Reinharda Heydricha a druhé stanné právo na území tzv. protektorátu Čechy a Morava", obsahuje doslovné překlady německých dokumentů ohledně akce výsadkařů, domácího odboje, atentátu, situační zprávy bezpečnostní policie a bezpečnostní služby, např. výslech Čurdy, seznamy vyplacených odměn atd.

+1/0
2.7.2016 21:28

J49i15n85d63ř38i37c66h 58H55r20d96l10i56č66k44a 4386294489274

Smrt boha smrti, Andrejs.

Smrt v Praze, Haasis.

Morbidní téma, morbidní názvy. Ale obě knihy stojí za to, jdou do hloubky.

+1/0
3.7.2016 8:16

J39i11ř63í 20L59i88e21t51a50v78e64c 8413699513159

Kromě toho, co Vám již bylo doporučeno, tak bych asi zkusil Atentát na Heydrich od Ivanova, nebo A hořel snad i kámen. Aby se člověk dostal do souvislostí, tak určitě i knihu s názvem Silver A. Doporučil bych návčtěvu vojenského muzea, ale i krypty v kostele - no a nakonec bych doporučil i dokumentární seriál - Heydrich - Honečné řešení (provází Tomáš Töpfer), který je možný vidět na PC na stránkách ČT.

0/0
3.7.2016 20:08

D12a35v86i93d 67F62a18k35t53o79r 2811135546798

Spáčilová a další její žvást...

+4/−2
2.7.2016 18:15
Foto

J43a55n 78B17r76a48b47e51c 8747147498258

Driv jsem recenze teto pani mel rad, ale je to cim dal horsi! Doporucil bych ji precist si literaturu o parasutistech a operacich na uzemi CR (nejen Anthropoid), aby potom rozeznala co je patos a zjednodusovani v zajmu akce a co pravda.

+3/−1
2.7.2016 17:25

J24o18s75e54f 64H40a14l60o 1415129418547

Myslím, že recenze je vcelku neutrální a určitý patos, který je v historických filmech americké produkci vlastní bude převedením na české reálie skutečně rušivý a trapný. Něco jiného je zahraniční prostředí, u kterého nechápeme všechny souvislosti a motivy.

+4/−1
2.7.2016 17:51

M59a17r30t74i19n 39K76o84p66e71c16k33ý 3848347929134

Viz výše - ta paní si opravdu hrubě plete pravdu a rušivý patos.

+1/0
3.7.2016 8:16

J66a60n59a 81L54a51n48g10o59v97á 2255516980923

Souhlasím. Mně z ukázek film připadá příliš akční a, jak jste správně zmínil, až zbytečně patetický. Vážně spíš na vývoz... Za sebe jednoznačně film Atentát - nepřekonatelný. A líbil se mi i Silver A.

+1/0
3.7.2016 19:38

M48i40l23a34n 57S68ý27k71o41r45a 1368635577526

Podle logiky pana Kaliny by nejspis nesmeli spojenci podniknout zadnou protiofenzivu, zadne bombardovani a predevsim vzdy domyslet odvetne akce nemeckych jednotek a myslet hlavne na to co tomu rekne Adolf....

+5/0
2.7.2016 12:29

J12o51s68e40f 46H11a93l79o 1525599988177

Ne, měli jsme se německým vojákům postavit na hranicích tváři v tvář. Všechno ostatní je nerozumná zbabělost. Ještě že nikoho nenapadlo udělat premiéru v Lidicích.

+1/−7
2.7.2016 13:03

M68i30l25a20n 24S35ý85k73o33r74a 1208605757346

Vsechno ostatni je valka a rozumovat 70 let po valce z gauce o zbabelosti je prinejmensim nevkusne.

+21/0
2.7.2016 13:46

J85i93n29d24ř54i89c93h 95H96r18d38l84i14č96k97a 4676874639344

Jasně, to by nebylo žádné bombardování, žádné pouliční boje, prostě žádný civilista by nepřišel k úhoně. Jak ostatně známo z Británie nebo SSSR, tam civilové žádné ztráty neměli.

A když je země jednou okupované, tak je odboj nerozumnou zbabělostí. tohle zkuste říci třeba hned vedle v Polsku.

+1/0
2.7.2016 15:00

J49o98s95e56f 31H30a10l77o 1825299378417

Jo, ale tohle nebyl žádný odboj. To si jen Beneš léčil partou hrdlořezů komplex z roku 1939. Mimochodem, domácí odboj a partyzány nejvíc pronásledovali čeští četníci.

0/−19
2.7.2016 16:58

P18e63t21r 25M98u60n38z14a19r 1235721329166

A to říká, pane Halo, kdo? Já tvrdím že sprostě lžete.

+4/0
2.7.2016 17:23

J80o38s30e87f 75H64a86l55o 1365359348887

Zkuste si najít na netu, kolik četníků bylo zabito v akci nebo dokonce popraveno partyzány a určitě nečerpejte z aktuální učebnice dějepisu pro základní školy.

0/−7
2.7.2016 17:38

J47i96n92d53ř21i20c76h 69H75r30d30l92i81č98k17a 4596584249364

"Zkuste si najít na netu" aneb oblíbený trik, jak lidi jako vy maskují nedostatek argumentů:-). Vy tvrdíte, vy dokazujte.

Občas se četníci s odbojáři dostali do konfliktů, ale z velké části tehdy, když tam byli nakomandování rozkazem. Na druhé straně nemálo četníků s odbojem spolupracovalo a někteří zaplatili i cenu nejvyšší.

+8/0
2.7.2016 19:01

P36e72t49r 49M91u79n89z17a63r 1495841819376

Já samozřejmě o akcích mezi četníky a odbojem vím, ale tvrdit že "domácí odboj a partyzány nejvíc pronásledovali čeští četníci" je prostě lež. A mluvit o "partě hrdlořezů" je o tolik přes čáru, že si troufám tvrdit, že by jste ve slušné společnosti s takovým tvrzením fyzicky narazil.

+6/0
2.7.2016 19:29

J85o35s61e62f 44H60a96l12o 1955629398597

Ano, možná jsem trošku zaujatý proti té londýnské partičce zbabělců, ale myslím, že za vším stojí jen Benešův kalkul jak se po válce se ctí vrátit zpět do funkce a pokračovat ve svém smutném dramatu.

0/−7
2.7.2016 19:52

P17e37t15r 76M57u36n96z21a97r 1975251969576

O Benešovi si můžeme myslet co chceme, nicméně zrovna Anthropoid byla čistě vojenská akce, se se kterou měl Beneš společného docela málo.Samozřejmě následně se tato akce politicky využila, ale politické cíle nebyly to hlavním popudem ke spuštění této operace.

+2/0
2.7.2016 20:14

J11i73n31d13ř22i29c90h 48H92r17d56l46i53č24k96a 4276344409204

A jak by mu atentát pomohl získat po válce funkci, ty byste ráčil objasnit nebo jste jen potencionální hrdina 1938 (teď, když je to bez rizika)?

0/0
2.7.2016 20:44

J20o88s83e51f 83H40a16l23o 1875699388877

Je to prosté. Beneš a jeho exilová vláda byla pod těžkou kritikou západních spojenců za velkou pasivitu československého odboje. Byli jsme úplně nejpasivnějši ze všech okupovaných zemí a tato vojenská akce byla pod záštitou našich elitních imigrantů.

0/−1
3.7.2016 1:11

J20i64n15d43ř85i74c97h 82H42r48d21l24i30č58k39a 4136214989934

Hovoříme o poválečné funkci, že? To už by byla naše vnitřní záležitost, o které spojenci nerozhodovali. Takže k tomu žádný atentát nepotřeboval.

A co je hlavní, odkud berete info, že jsme byli nejpasívnější? To je taková oblíbená fáma. Jestli z knihy "Špion, jemuž nevěřili", tak bych si dovolil upozornit, že přinejmenším, co se atentátu týče, tak tam očividně nesouhlasí základní fakta.

Ono stačí použít elementární logiku, proč by Heydrich, jeden z nejschopnějších nacistů, byl poslán právě do Protektorátu, údajně nejpasívnější okupované země? Proč nestačil von Neurath.?

0/0
3.7.2016 8:09

P73a66v14l86a 67K26v31a47p72i15l16o12v77á 7639288464817

Určitou pasivitu nám Churchill a spol vyčítali, ale přímý dipad na zvolení Beneše je absurdní. Ale naopak je jistý vliv této akce na mezinárodní uznáni Československa v téměř půvidních hranicích. A je velmi pravděpodné, že nebýt této akce milhlu hsme stát rovnou součástí SSSR. Díky Gabčíku a Kubiši!

+3/0
3.7.2016 9:50

J48a80n21a 51L35a57n77g70o77v68á 2315356110133

Já bych děkovala nejen jim - oni byli především vojáci - ale i všem těm, kteří ten čin odnesli. A že jich nebylo právě málo... Je to hrozné, když si člověk pomyslí, že fašisté okupovali NAŠI zemi, a lidé, kteří svou zem jen bránili, to odnesli životy. Čest všem! Nikdy bychom neměli zapomenout...

+1/0
3.7.2016 19:42

F11r87a75n64t31i15š77e46k 26L63i37m35p77a36u45c42h 2595113226564

Atentát na Heydricha měl značný význam při utváření poválečného uspořádání a uznání Československa v jeho původních hranicích. Pro nás je to asi těžko pochopitelné, ale Protektorát Čechy a Morava byl 6 let zbrojovkou nacistického Německa a ty 3 mil. Němců tady skutečně byli ( pokud nevstoupili do Wehrmachtu). Takže ve hře vítězných velmocí byla otázka co s Československem docela legitimní. V případě Slovenska to měli mnohem jednodušší a ani Slovenské povstání nic nemohlo změnit na zařazení Hlinkova Slovenska mezi státy poražené hitlerovské koalice.

A mimochodem Hlinkovi následovníci v podobě Kotleby a spol. dávají Slovensku opět možnost si ujasnit řadu otázek, na které mohou odpovědět jen samotní Slováci.

0/0
10.7.2016 5:09

F63r40a87n51t47i19š36e25k 89L57i10m21p70a12u15c24h 2125983966404

Pane Halo, vy vydáváte ty Haló noviny?

Já preferuji podle vás tu londýnskou partičku zbabělců, před tou moskevskou partičkou vlastizrádců.

0/0
10.7.2016 6:00

P14e12t64r 56K23u98č78e51r34a 5442188294230

Halo noviny? Máte tu bolševickou samozřejnou prolhanost...

0/0
2.7.2016 18:41

J53i48n69d10ř33i26c21h 77H61r55d68l63i25č63k74a 4306314409604

Cože? Likvidace okupanta není odboj? Zřejmě jste cse rozhodl celosvětově proslavit novou definicí odboje (patrně nedělat nic).

Označením parašutistů za hrdlořezy jste se ovšem sám vyřadil ze slušné diskuse! Dokonce ani komunistická propaganda je - kromě stalinistických let - tak neoznačovala. Vy papouškujete tu nacistickou protektorátní Rv

+3/0
2.7.2016 19:04

J14a80n 51F61o75r41e38j48t 4395842904551

To je zbabělý pacifista. Ten se nechá dobrovolně oběsit, a ještě svým katům poděkuje.

0/0
2.7.2016 13:54

J48i80n97d27ř62i44c24h 77H81r84d62l52i55č95k92a 4966444149304

Kalina je starej rádobyprovokatér, nebrat ho příliš vážně.

Podle něho - když bychom ho měli brát vážně - stačí prohlásit se za člena protihitlerovské koalice. Nic aktivního nepodnikat, protože to přináší ztráty, stačí prostě deklarace, že jsme taky spojenci.

Má to jen nepatrnou chybu, co kdyby to takhle udělali všichni....

+1/0
2.7.2016 15:07

P13a13t57r25i41k 11P86í93c67h94a77l 4812926697

Ta Spáčilová je fakt mimo. To se fakt nestydí?

+1/−1
2.7.2016 12:04

J10a30n 81Z27a46b22a85b17a 8614784288284

Nevíte kdy se to bude dávat normálě v kině? Nikde jsem to v programu ani v premiérách nenašel.

0/0
2.7.2016 12:03

P98a16v78e48l 40Š13v35e64s87t51k89a 3658665259

v čr podle mě nejdřív koncem roku. v usa je premiéra v srpnu, nebo září

0/−1
2.7.2016 12:12

D75a49v55i82d 13E13v69a81n 6543750201791

"Jsme Češi, nikdy se nevzdáme, slyšíte, nikdy!" Je historicky doložený výrok z dobývané krypty...takže pokud to Mirku Spáčilovou rušilo, tak to jaksi nepochopila...Rv

+42/0
2.7.2016 11:40

J97i90ř43í 94L50i77e95t23a12v80e24c 8293639743559

Dávám zasloužené plus, protože máte pravdu. Dokonce to bylo založeno ve spisu gestapa, který o akci psal. Stejně bylo fantastické, jak to pojali Němci - navenek prostě z parašutistů udělal nesvéprávné podlidi, ale uvnitř napsali zprávu, ze které byl cítit absolutní respekt ke špičkově vycvičeným agentům cizí mocnosti.

+20/0
2.7.2016 11:47

D37a81v58i39d 26E60v31a46n 6463600781741

Ano, je to tak, nacisti byli známí svou systematičností. Kubišova hlava, která nesla ještě známky oděrek od střepin granátu, který hodil na Heydricha, byla naložena do lihu, atd. Je to další důkaz zrůdnosti nacistické ideologie...

0/0
2.7.2016 12:04

T24o58m26á60š 13V37e60s15e43l30ý 5914103223689

Vždyť je to Mirka. Znalosti reálií naprosto nulové. Ani bych se nedivil, kdyby opět odešla v rámci projekce, jak to má ve zvyku.

+1/0
2.7.2016 11:52

J52o23s93e34f 35H29a38l56o 1415109958467

Moc bych za to ruku do ohne nedal. U nás vždy byly všechny historické události vždy trošku popraveny a tato navíc nekolidovala s žádným režimem. První si to jistě přikrášlil Benešův režim, něco přidali komunisti a dnešní ohýbači dílo dokonali.

+1/−3
2.7.2016 12:59

J93a29n 75D54o96u44š71a 5120800637846

Tak si o tom něco zjistěte pane Halo. Byla to rekce na sliby zrádce Čurdy, který je měl přimět ke kapitulaci.

0/0
2.7.2016 19:15

V30i21k90t12o69r 22S17k88á57l26a 3569172172514

"Jsme Češi, nikdy se nevzdáme!" je autentický výrok bránících se parašutistů v kryptě kostela! Autor komentáře by si to mohl zjistit!

+18/0
2.7.2016 11:36

J21a35n 59C46o67n27s25t63a66n43t41i38n 1882321573380

válku jsem samozřejmě nezažil, ale když o něco jde, Češi se opravdu nebojí, nepodělají se a věc řeší velmi razantně a efektivně. zažil jsem totiž povodně...

+3/0
2.7.2016 11:34

J19i87ř88í 37L73i23e43t26a68v44e33c 8203479293469

O filmu jsem toho slyšel hodně - i od herců, kteří v tom hrají - a ti z toho mají dost dobrý pocit. Tak jsem zvědavej. Půjdu na to a uvidím.

0/0
2.7.2016 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.