Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proti třem odvozeninám stáli Tři bratři, vzor ryzí pohádky

Podle tradice patřily televizní Vánoce premiérovým pohádkám ČT. Ovšem k tradici náleží i fakt, že za moc nestály. Za pár let si málokdo vybaví, o čem vůbec vyprávěly – na rozdíl od Tří bratrů, kteří už stihli zlidovět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23i53ř45í 84V47o24r20l26í70č38e70k 9197334703486

Zcela souhlas ;-)

0/0
3.1.2016 19:52
Foto

F27i94l55i84p 94J55a69r39a65b 1673847370247

Zajímavé, já dnes viděl asi 20 minutový úsek, a tam se vůbec nezpívalo.8-o

0/0
1.1.2016 22:27

K53a95r41e76l 71N53e50č62a58s 5203369590770

Poslední pohádku,kterou jsem shlédl s úctou ku tvůrci byla Jakubiskova Perinbaba.:-)

0/0
30.12.2015 20:23

J59a93n 82D33l43o41u89h65ý 7594749320339

Tri bratri - klasicka slatanina z dilny NOVA. Zpivani za kazdym rohem nepatri do klasicke pohadky a 661 tisic divaku v kine jasne svedci o totalnim propadaku!

+3/0
30.12.2015 12:05
Foto

F50i28l28i97p 60J88a90r54a80b 1603137530437

Teď fakt netuším, jestli je tohle myšleno jako ironie...

0/0
1.1.2016 22:26

R93a78d74i16m 50C32a11b44á42k 9960591123167

Tři bratři vzorem ryzí pohádky, jo? No to jste tomu dala ;-D

+4/0
30.12.2015 0:41

S89t34a42n40d29a 61C10h85v16o93s74t 1402348

Tri bratri byli vskutku originalni... :-/

0/0
29.12.2015 20:58

K69a17r40e78l 98N14e91č78a62s 5793869220250

Tři bratři a Padesátka má silnou lobby.Nefinancoval to Rittig?:-)

+3/0
29.12.2015 19:07

M80á52r58i43a 77K94r96a26j56č93i94o77v54á 4237281110623

Nedá mi to a na tento KOMENTÁŘ musím reagovat hláškou z jednoho klasického českého filmu: "Ta ženská je na drogách."

+3/0
29.12.2015 14:02

R58a23d16i63m 25K16ř68í11ž 5727880937747

možná by si někteří zdejší diskutéři měli uvědomit, že pohádky se nátáčí, resp. by se měly natáčet, PŘEDEVŠÍM PRO DĚTI...takže hlášky typu, je to neskutečně pitomé...se možná zdá nám, ale děti mají jiný vkus a potřebují jednoduché vzorce...zvlášt ty malé...takže posuzujte pohádky podle reakcí dětí...není to psychodrama pro rodiče...

+2/0
29.12.2015 12:25

Z20u35z37a48n50a 97B29e97n93d78o93v86á 2746352393458

Beru, že se to dětem líbit může, mě se to taky nepřišlo špatný, ale že by to byl zase takový skvost a Korunní princ pitomost jak píše paní Spáčilová, to mi zase přijde přehnané.

A je fakt, že malé děti obvykle nediskutují na idnesu :-)

+1/0
29.12.2015 15:00

V81á82c56l97a83v 83M35a73ř92í24k 3276924452364

Je to prostě tak, byť to tady mnozí neví, že 3 bratři opravdu víceméně zlidověly. Ve svojí věkové kategorii - už před touto pohádkou u nás jely Uhlířovo minioperky, hlavně Karkulka a Budulínek, ale i 12 měsíčků. Film vznikl samozřejmě hlavně proto, aby se tahle opravdu originální díla využila a dostala k co nejširšímu spektru diváků. Jasně že ty spojky jsou dojisté míry oslí můstky, ale o to nejde - hudba je dobrá, zpěvná a jednoduchá. Kvalitně nahraná symfonickým orchestrem, to aranžmá těm "dětským" dílkům dalo úplně jiný šmrnc.

U nás v Dobřanech to zpívá každý druhý, nastudovala snad všechny minioperky ZUŠka (většinou ještě před filmem), teď jsme měli dokonce ve školce představení na besídce. Dospělým se to dle ohlasů zde v diskuzi zřejmě moc nelíbí, ale u mělých dětí to vítězí.

A ve filmu - kvalitně natočené, herecké výkony vesměs dobré... Prostě za mě se to povedlo, byť jak jsem psal, film vzniknul především proto, aby se dostaly ty 3 dílka k co nejvíce divákům...

0/0
30.12.2015 16:58

E24v79a 89J56e54n30í15č83k79o12v91á 2721240181249

Mně osobně se letos líbil Korunní princ. Za poslední roky obecně mám nejradši Tajemství staré bambitky, na to se ráda podívám, kdykoliv to dávají - jsou tam chytlavé písničky, výborné výkony Vetchého, Vladyky a Lábuse. "Hrnčíři, zaplať!", je hláška, která u nás doma zlidověla.

+3/0
29.12.2015 10:53

E86v64a 31J37e73n24í96č62k64o38v38á 2511790501669

Na třech bratrech je prima to, že je to po velmi dlouhé době pohádka pro opravdu malé děti - podle mě opravdu výrazně cílí na předškoláky. Čtyř pětileté dítě to v pohodě pojme (i když z toho vlka se bude asi počurávat, ten byl fakt děsivej :D ), což se u většiny moderních hraných pohádek říct nedá. A proto je taky podle mě blbost srovnávat to s těmi ostatními pohádkami, které cílí na mnohem starší publikum.

0/−1
29.12.2015 10:52
Foto

P24ř93e34m10y63s76l 93Č39e98j24p 8648907358116

Je mi 40+ a bavil jsem se skvěle. A při dvanácti měsíčcích se mi ježily chlupy ... a přijel jsem na návštěvu k ségře a děti u dvěří "helemese strejda se nese" :o)) Ono hodně právě ty "zlámané" rýmy dost lidem asi nesedli, přitom je to tak bravurně poskládané ...

+1/−1
29.12.2015 11:08

Z76u77z10a54n71a 10B50e13n83d30o49v58á 2586622823408

Mě se některé rýmy líbily, nejvíc v té třetí části s tím číslem popisným, ale je fakt, že na mě tam bylo těch písniček moc a celkově mi to přišlo moc dětský.

Takže celkem chápu, že to neoslovilo všechny.

0/−1
29.12.2015 15:07

Z33u51z28a50n72a 50B91e72n51d10o91v40á 2306722963298

Fakt se dnešní děti ještě bojí takové vypelichaniny? I když v pěti letech možná ještě jo.

0/0
29.12.2015 15:02

V66á63c49l73a47v 26M77a73ř87í23k 3486624982224

Copak vlk, ale z Lábuse měl náš malej (ve 4 letech) takový strach, že se snad 3/4 roku bál chodit do kina i do divadla. Takže zahrané to bylo kvalitně :-) Letos už se v klidu podíval znovu.

0/0
30.12.2015 17:00

M73i19c19h58a64l 16Š38á52r70k53a 5362808149976

Tři bratři velmi špatní podle mě. Ze zmiňovaných pohádek nejhorší. Svěrákovy texty překvapivě pitomé

+1/−1
29.12.2015 10:15

P59e58t39r 42D30v57o28ř37á88k 1847215654876

Omlouvám se všem, kterým se pohádka Tři bratři líbila, ale prostě jsem to nedal. Zkusil jsem to, ale již dlouho jsem nečučel na takovou koninu. Ani jako kulisa ;-(Paní Spáčilová, už to fakt zabalte :-/

+4/0
29.12.2015 5:16
Foto

P78ř76e35m33y23s98l 62Č85e53j76p 8308607338196

Nemusíte se omlouvat. Viděl jste celou, a Vám se nelíbila. Jiným se líbila a rádi si z pohádky pobrukují rýmy. Libí nelíbí, tak to je, ale horší jsou ti, co hulákaj, jaký že to byl hnus, a přitom tu pohádku ani neviděli ... Spáčilová je kritička a není jediná, a ani velmi objektivní CSFD nemusí svým davem ohodnotit dobrý film, jak se to tam párkrát stalo ...

+1/−2
29.12.2015 7:24

P57e15t83r 66D18v72o17ř29á61k 1427445634496

To moje "nedal jsem to" znamená, že jsem to nedokoukal :-/ Takže jsem ji celou neviděl ;-( Prostě jsem na to neměl nervy 8-o

+1/0
29.12.2015 9:46

P63e43t76r87a 11M46a78l49á 7661588871475

Na Tři bratry jsem se dívala, protože jsem od toho něco očekávala, no bohužel jsem byla zklamaná. Pohádky mám ráda, ale tahle se mi fakt nelíbila.

+7/0
29.12.2015 0:53

D12a36g71m35a44r 40T78o43m13k50o17v38á 3618117175823

Třeba jste na ni už stará ;-D Dětem se líbí a písničky mnoho z nich zná zpaměti ;-) Tahle pohádka navíc chce velké plátno v kině, do televize se moc nehodí.

+1/−3
29.12.2015 4:05

Z93u20z26a60n16a 78B11e53n18d22o80v95á 2886422693138

Marně dumám, jak by velké plátno pomohlo a nic mě nenapadá. Mě to naopak přišlo dost televizní. Nicméně malým dětem se to líbit může, to zase jo.

0/0
29.12.2015 16:02
Foto

J47a87n 68V15l57a41d23y39k17a 2912238293134

Proč je to postavený takhle? Mně osobně se líbili jakTři bratři, tak aj Korunní princ. Nevím, proč má někdo furt potřebu s něčím porovnávat.... Možná bych to pochopil u kritiky, ale spíše ne

+2/0
29.12.2015 0:16

M96i54l96o94s70l21a15v 57Š79e64d18ý 5262548740379

Tak musím reagovat. Korunní princ byl taková slátanina, že mne udivují pozitivní reakce, No budiž. Když jsem viděl ukázku ze Tří bratrů, tak jsem se zařekl, že je nechci nikdy vidět. Pak jsem je ovšem viděl celé - a nádhera. Konečně někdo natočil pohádku. A mimochodem - uvědomte si, že to není pro nějakou generaci nad hrobem, ale pro děti - a to se myslím povedlo.

+3/−3
29.12.2015 0:09

P60e77t89r 94A37n36g41e71r 9674479782551

Tři bratři, respektive tři v jednom bez hlavy a paty. Pro mne velké zklamání. Němcová nebo Grimové se musí obracet v hrobě.

+3/−5
28.12.2015 23:36

V32ě57r54a 57P46o87k23o11r30n67á 8757858451243

Nevím proč, všechny děti v naší rodině Tři bratry milují a citují je. 3,5 letá vnučka miluje Červenou karkulku a umí ji celou zpaměti. Je to vtipné, nápadité a inteligentní.

+5/−1
28.12.2015 23:52
Foto

L16u52d26ě57k 10F10u61x57a 9316900464477

Vezměte děti na Miniopery z dílny DOP (Dětská opera Praha) !

0/0
29.12.2015 2:11

O90l51d29ř64i12c66h 44S78c42h88n42a85b61l 4933967300795

KOLIK JSTE PANÍ "NOVINÁŘKO" DOSTALA ZA TUTO VAŠI "OPRAVDU" ZASVĚCENOU KRITIKU?!

0/−4
28.12.2015 23:08

D24a88v75i93d 17M68a65c85k32ů 8320729130151

Oline, klííííd Rv

+1/0
29.12.2015 18:38

Š10t53ě57p84á40n 91F19r83a29n83c43l 8264599144850

To ti, Oldo, můžu říct naprosto přesně - dostala za to jednu jednatřicetinu svého prosincového platu.

0/0
29.12.2015 22:35

Z81u78z66a20n29a 70B68e96n49d27o21v37á 2396872173598

Tak 3 bratři mě zas tak strašný nepřišli, sice mě úplně nenadchli, ale jsou horší pohádky. Nejlepší byla scéna s bratry a bábou z bažin, pedofilní myslivec trochu divnej, třetí část měla pár zábavných momentů.

Je fakt, že Korunní princ se mi líbil víc, Věneček byl trochu zklamání, měl pár dobrých momentů, ale jako celek nevím, nějak mi to neladilo. Johanku jsem v podstatě neviděla, takže těžko říct.

+1/0
28.12.2015 23:07

J75i22r56i 66C19e23e 5575871962758

Mě by jenom zajímalo, jestli se za gigantickou přezdívkou "Libor Hlubuček" ukrývá Svěrák mladší, nebo starší...

+3/−1
28.12.2015 22:35

L31i38b58o82r 83H32l48u80b51u15č71e67k 4270330307867

...lichotíte mi... ale jen naprostý ...Cee si může myslet, že někoho z rodiny Svěráků zajímají názory někoho, jako jste vy a pár dalších vám podobných...

+1/0
29.12.2015 0:41

K47r65y68š32t22o44f 12H71l15a86v71á95č 9352169658202

to zas ne, nebudeme přece rodinu Svěrákových hned urážet :-)

0/0
29.12.2015 2:43

P52e19t57r21a 18M52a50l88a98k80o15v33a 1368360400144

Může mi prosím někdo objasnit, v čem byla pohádka "tři bratři" originální či "vzorem ryzí pohádky"? Osobně jsem viděla kus šípkové růženky, kus červené karkulky a kus 12ti měsíčků, spojené nějak divně dohromady, namlouvání asi 10ti leté nevěsty mi přišlo na hranici legalitym originalitu pohádky jsem nestihla zaznamenat. Děkuji předem za objasnění.

+10/0
28.12.2015 22:31

M61a47r54t40i63n 75M88o83t72y89k59a 6704873461188

Pohádka Tři bratři je narozdíl od např. Korunního prince hlavně nuda. Jedná se o spojení tří oper Z. Svěráka. Samostatně jsou hezké a děti je nacvičují ve škole. Bohužel Zdeněk Svěrák nedokázal uvedené tři opery spojit do jednoho celku. Začátek je hodně slibný, co na tom, že ohraný. Každá pohádka je vlastně ohraná už když se píše. Postava ježibaby se mi zdála, že by mohla být právě tím pojícím prvkem všech příběhů. Vytvářela ve filmu jeho vnitřní napětí. Scénárista ji však nechá zničit v samotném začátku a tím se ztratí pojivo celého příběhu. Každá pohádka je stavěna na souboji dobra se zlem. Zde hlavní padouch zahyne hned na začátku a bráchové si následně jdou jeden po druhém bez větší námahy pro své výhry. Pedofilní poslední část by v Divadle Járy Cimrmana vyzněla humorně, v pohádce to vyznívá hodně divně.

+4/0
28.12.2015 22:30
Foto

L45u28d10ě71k 90F27u64x75a 9936560204217

R^ Kdybyste viděl jak tu ježibabu hraje v DOP ta malá holčička, poslal byste ježibabu pracovat do Tesca za pokladnu!!

0/0
29.12.2015 2:14

L14i90b60o81r 16H16l65u72b98u78č34e16k 4890700137797

... normálně beru názory paní Spáčilové s velkou rezervou - hlavně pokud hodnotí akční nebo fantasy filmy ... ale když vidím, jak zdejší duševní obři hodnotí úspěšnou pohádku Tři bratři (a přitom evidentně většina z těchto gigantů netuší, že pohádka měla premiéru v r. 2014) kterou vidělo jen v kinech takřka 700 000 diváků, tak s ní musím jednoznačně souhlasit...počkejme pár let, jak si jednotlivé pohádky povedou, vsadím dolar proti fazoli, že Tři bratři budou stále sledovaní, na rozdíl od těch letošních "novinek"....

+7/−7
28.12.2015 20:33

K53r76y61š15t35o90f 54H61l47a89v32á67č 9432469828482

počkej, takže ty jsi duševní gigant proto, že víš, že Tři bratři měli premiéru v r.2014? 8-o Můžeme ti gratulovat? Druhá věc, jakou návštěvnost měly třeba Kameňáky? Možná podobnou, a co to má dokazovat? Problém je, že my normální lidi řekneme o filmu, jestli se nám líbil nebo ne. Ty a paní Spáčilová děláte jakési dalekosáhlé závěry o kvalitě "ryzí pohádky" a snažíte se svou pravdu vnutit ostatním.

+9/−1
28.12.2015 20:42

L46i20b22o88r 26H78l48u66b95u84č36e39k 4220430977917

... milý Hlaváču, kde někomu vnucuji svoji pravdu...?... a pokud ty napíšeš "my normální lidi", tak to je fakt úsměvné... ale co, zřejmě těch 1,9 milionu lidí z letoška normálních není, a jsem hrdý na to, že nepatřím do stejné skupiny "normálních", jako ty... je mi jasné, že pochopit psaný text nepatří k tvým nejsilnějším stránkám, takže si zkus ještě jednou přečíst poslední větu mého příspěvku - sice nevím, zda pochopíš, co chci říct, ale snad seženeš alespoň tu fazoli do sázky...

+4/−3
28.12.2015 20:52

O47n40d69ř14e84j 17L40o59š24o98t76h 9800252214212

700 000 lidí to vidělo v kině, kolika se to líbilo? Hodně rodin na to šlo kvůli dětem + opravdu na české poměry masivní marketing. Pokud by se ta pohádka lidem líbila, byl by i počet názorů v diskuzi minimálně vyrovnaný. Lidi určitě nechodí nadávat na Svěráky jen z nudy.

+4/−1
28.12.2015 21:19

M60i88r12o47s56l33a29v 41K17o65n48e25č19n21ý 7160930503150

Máte naprostou pravdu a ještě bych dodal,že hromada lidí na to šla i z důvodu obsazení T.Kluse.Jinak snad v okolí neznám nikoho komu by se Tři bratři líbili.Ať už v kině nebo v TV.

0/−1
28.12.2015 22:20
Foto

P95ř38e31m13y83s56l 97Č79e52j84p 8418707178176

Tahle pohádka se dostala do davové psychózy, kdy ji mnozí ani neviděli, ale mají jasno, že je to odpad ...

0/0
29.12.2015 7:17

V81ě85r58a 58P96o32k86o40r58n37á 8317568601873

Lidi kteří mají rodiny a děti, se kterými chodí do kina na inteligentní pohádky, nechodí na idnes diskutovat s primitavama. Už začínám věřit, že sem chodí diskutovat placení ubožáci, kteří se snaží způsobit dehonestaci každého, kdo nesouhlasí s nejjasnějším.

+2/0
29.12.2015 0:00

M98i51l57o59s60l71a13v 14Š26e20d83ý 5162198350309

Není nad normální lidi....8-o

0/0
29.12.2015 0:15

R44o83s18t85i95s40l77a50v 97M86o68r28a46v79a 4330794967269

No trošičku úcty k těm "gigantům" by neškodilo. Jestli měli Tři Bratři těch 700tis diváků takových jako moje rodina, tak si rovnou do spokojených diváků dejte cca 0. Já na tom s rodinou byl, protože jsme čekali Zdeňka Svěráka který napsal Lotrando a Zubejda, Jáchyme hoď ho do stroje.... Proto jsem šel na film bez přečtení recenzí. Větší kravinu jsme ale neviděli. Bohatá výprava, skvělí Kaiser a snad i ostatní herci, ale scénář úplně bez romantiky, hodně zpívání, děj 0. A pokud třeba královna v Růžence nedovede mluvit ale jen zpívá, je to jak nějaká šílená parodie na operu v provedení základní školy (není vina Norisové, ale scénáře). Zlidověly snad jen ty Svěrákovské písničky, ale i ty mívali horší. To že byl Zdeněk Svěrák snad nejlepší scénárista neznamená, že máme chválit úplné kraviny.

+7/−1
28.12.2015 21:07

L49i51b30o37r 79H82l17u64b33u35č96e85k 4920270707307

... pane Moravo, ke zdejším "gigantům" - se vší úctou - prostě úctu cítit nelze, stačí si přečíst několik těch primitivnějších příspěvků...ale to je jedno, možná bylo dobré si o filmu něco přečíst, snad by vás potom nepřekvapilo , že se tam hodně zpívá, protože Tři bratři jsou filmovou adaptací dětských minioper Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka...předposlední větu vašeho příspěvku moc nechápu...??

+2/−1
28.12.2015 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.