Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Není to špatná deska, jen to nejsou Electric Light Orchestra

Skladatel a hudebník Jeff Lynne vydává po čtrnácti letech pod hlavičkou kapely Electric Light Orchestra novou desku Alone in the Universe. Není to špatná nahrávka, ale s nejslavnější érou kapely ze sedmdesátých a osmdesátých let mají nové písničky jen pramálo společného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H68a57n44a 82L21a53n95g59r19o12v61á 9156465

Nejel byste někdo na koncert Jeffa do Curychu nebo Birminghamu? :-) Chystám se a jsem připravená to podniknout i sama, ale s parťákem to bude větší zábava. Seznam koncertů zde: https://jefflynneselo.com/events/

Když tak pište na hana.langrova@denik.cz. Díky. :-P

0/0
15.1.2016 0:10

V56l83a53s96t65a 92B27e34n25e16š 1611863526658

Pro někoho bída a pro někoho melodická muzika na odreagování a zlepšení nálady.

Řeknu vám, že mám z toho období stovky a stovky kapel na LP a CD a sleduji, že

si poslední dobou spíš pustím něco lehčího jako kulisu, než abych si sednul a vnímal nějakou jazzovou onanii. Hudba je pro lidi a když si pustíte video s Hyde parku se skupinou ELO, kde se šedesát tisíc lidí skvěle baví a užívají si to, můžete si klidně psát něco o bídě a že vy máte lepší vkus. Tímhle obdobím jsem si taky prošel, takže

vás tak trochu chápu ale psát o kapele, od které si pustíte pár osmdesátkových hitů

na Youtube, byste asi měl kriticky psát, až po naposlouchání několika klasických alb.

Ani u mě by se nikdy nevešli do top ten, přestože se léty a podle nálad tohle pořadí mění ale rozhodně to není špatná hudba a miliony nadšených fanoušků je to, o čem

populární hudba je. Co by jen za zlomek toho dali stovky vynikajících muzikantů, kteří hrají v klubech pro dvacet lidí. Byli sví a našli si své publikum a o tom to vlastně celé je...

+2/0
15.12.2015 8:26

M21a47r19i10e 74V14e82r66n91e28r46o94v96a 5438286805

Pěkně napsáno. Navíc sám Lennon řekl, že kdyby Beatles pokračovali, zněli by právě jako ELO. Ale pan Soukup má vlastní hudební osu, tak mu ji přejme. Je to jeho volba, ne? Až objeví desky jako A New World Record nebo Eldorado, možná se zastaví a procitne ;-)

+1/0
15.12.2015 8:59

L11a58d23i54s49l28a89v 93S21o41u82k58u51p 9327299757587

Ano, je to hudba na odreagování a zlepšení nálady a pro miliony nadšených fanoušků. Taková zábavova kapela pro pamětníky, jen hrávala na stadionech. Ale to i Kabáti.

0/−1
15.12.2015 15:32

V66l53a92s96t64a 51B14e71n52e11š 1851143466558

Za to vy tu vaši můžete poslouchat s dalšími jedinci ve výtahu.

0/0
15.12.2015 19:10

L32a36d80i86s80l84a93v 52S66o97u90k19u80p 9917509837427

Ambient rozhodně, ale ještě jsem ho v žádném neslyšel, narozdíl od konzumní prostřední hudby typu ELO.

0/0
16.12.2015 8:29

V75l24a75s31t84a 61B37e18n60e57š 1121443566478

To asi proto, že to skoro nikoho nezajímá. A to že si hrajete na posluchače free jazzu, abyste tu předváděl jaký jste znalec, to už je vážná diagnóza a měl byste se léčit.

0/0
16.12.2015 11:46

L92a34d36i45s12l29a95v 47S87o77u81k59u49p 9407659607947

Ano, a proto, že to skoro nikoho nezajímá, hlavně nějakého Beneše, tak je to samozřejmě špatná hudba a všichni, kdo tvrdí, že se jim to líbí, tak předstírají. Uvažování hodné jednoduchého vesnického burana, posluchače ELO či Kabátu.

0/−1
16.12.2015 19:39

V90l60a59s12t70a 70B41e56n15e95š 1351533756428

Myslím Soukupe, že jste se již na tomto fóru znemožnil dostatečně a neměl byste v tom pokračovat. Protože psát kritiky na hudbu, kterou vlastně vůbec nezná, to může jedině blbec. Vy se tu navíc snažíte stavět do role posluchače rádoby náročné muziky a o to je vaše situace trapnější. Myslím, že by sis měl vymačkat uhry a jít pomalu do regálu.

0/0
16.12.2015 20:05

L93a63d63i44s71l87a66v 23S48o39u56k28u37p 9427179797777

Kritika prvoplánové hudby typu ELO je velmi jednoduchá: nevyžaduje žádné velké znalosti dotyčné skupiny, stačí si poslechnout pár jejich nejlepších věcí (ty zná vědomě či nevědomě beztak každý), a zkušený posluchač, který dokáže srovnávat kvalitu v různých, i okrajových žánrech a nespokojí se poslechem dávných či současných módních rádiových hitů lehce odhalí, že ELO je jen fádní povrchní hudba na první poslech pro jednoduché lidi typu Beneš. Zato Benešové neznají z okrajové hudby nic, ani tu údajnou kvalitu, ale názor už měli hotový před narozením. Ale pro Beneše a Vernerky beztak doporučuju Maxim Turbulenc a Kabát, takže to nevadí K jejich myšlení je to ideální muzika pro odreagování.

0/−1
16.12.2015 20:48

V67l29a91s51t49a 65B86e42n32e65š 1731703726898

O Kabátech a Maxim Turbulenc tu mele nejakej Soukup. Zřejmě dobře zná celou diskografii. Ale hraje si tu na znalce.

0/0
16.12.2015 21:14

L51a62d33i15s26l54a76v 12S25o32u13k92u45p 9627409247237

Pro vesnický burany s IQ tykve jako ty, kteří poberou max. pradávné povrchní hity je to adekvátní hudba ze současnosti. Na nic náročenějšího nemáš, takže proč bych ti tady jmenoval něco, co je pro tebe naprosto španělská vesnice, co se nehraje v rádiích, co neposlouchají davy na stadionech atd. Navrhuju ti leda benešův dekret na tvou hlavu.

0/0
17.12.2015 15:31

V29l72a87s55t75a 18B23e12n21e24š 1781843546438

Vidím, že už to nervově nezvládáš, Soukupe. A ted' si představ ty milióny lidí na celým světě. Všechny ty, co si kdy koupili LP, nebo CD od kapely ELO. A tém všem, může nějakej dementní Soukup políbit p-r-d-e-l. Ty vole, to bys i při svým pubertálním věku, už do konce života nedělal nic jinýho! Takže, víš co můžeš i mně. A nezapomeň, až zase bude článek o nějaký kapele, kterou vůbec neznáš, nebo na ní prostě nemáš buňky, tak bud' od tý dobroty a její fanoušky obohat' o své znalecké posudky a vysvětli jim, že jedině ty máš ten správnej vkus a znalosti. Rád se opět pobavím. Tady jsou ale tvoje příspěvky čím dál žalostnější, a tak nehodlám s tebou, jako člověkem zralým na ústavní léčbu dále komunikovat. A zkus si vzít prášek, třeba se ti uleví.

0/0
17.12.2015 16:14

V57l73a68s82t37a 84B79e82n73e60š 1221523896358

Myslím Soukupe, že jsi se již na tomto fóru znemožnil dostatečně. Psát kritiku na hudbu, kterou vlastně vůbec nezná, to může jedině blbec. Navíc jsi pozér, který to odůvodňuje poslechem rádoby kvalitnější hudby.

Jdi si vymačkat uhry a zapadni do regálu.

0/0
16.12.2015 20:14

L26a61d92i95s69l34a59v 56S53o27u63k16u57p 9967139527647

Až teď jsem si ujasnil, jak vlastně zní ti legendární ELO. Vždy jsem se bál si něco od nich pustit. Stačilo mi číst, do jaké scény patří a pro jaké fajnšmekry to jsou modly. Poslechl jsem si tedy jejich největší hity, zjistil jsem, že je vlastně dobře znám, a utvrdil jsem se. Opatrný popíček, který rychle zastaral. Tohle se hrávalo i na poutích. Možná, že jejich méně hitové skladby jsou o něco odvážnější, ale nebude to o moc – možná v nich budou ty zmiňované originální smyčce.

0/0
14.12.2015 21:25

V87l46a47s57t58a 87B88e71n40e85š 1431923156808

Sbírám a poslouchám hudbu převážně britských a amerických kapel desítky let.

Převážně šedesátá a sedmdesátá léta. A jsem rád a nestydím se za to, že mám až tak široký záběr, že si pustím i ELO. Někdy je prostě nálada na Zappu, nebo

King Crimson, jindy třeba na Led Zeppelin, Rush a někdy prostě na ELO nebo Bee Gees. Názory těch, co si myslí, že jen oni poslouchají tu správnou muziku jsou jenom k pousmání. At' si každý vybere a poslouchá to, co má rád a na co má zrovna náladu.

0/0
14.12.2015 22:58

L24a94d69i22s85l96a26v 90S57o73u33k23u22p 9397209317727

Ano, at' si každý vybere a poslouchá to, co má rád. Osa ELO – King Crimson (ty mám zrovna rád, protože neustrnuly) není mmch žádný extra široký záběr. Ten první komentář napsal proto, že jsem v životě častokrát slyšel různé vymezování posluchačlů tzv. art rocku vůči nejrůznějším, podle nich laciným žánrům. A tito posluchači milovali i ELO. Právě proto jsem si tuto skupinu zařadil do této škatulky a nikdy jsem se nedokopal k cílenému poslechu (ty hity jsem znal jako asi každý, ale nevěděl jsem, že to je ELO). Po tom zjištění musím konstatovat, že jsem nečekal takovou bídu a i ti Yes jsou proti tomu převratná hudba.

0/0
15.12.2015 0:24

M34a76r57i69e 86V11e88r77n14e43r18o80v62a 5298706195

ELO se hrávalo na poutích? U nás?? Leda tak v Anglii. A napsat, že Yes jsou proti tomu převratná hudba? Vy v tom máte ale sakra bordel. Milej pane, právě že ELO dělali převratnou hudbu, protože to spojení rocku a smyčců do té doby nikdo nedělal. Takže o vašem hudebním záběru si myslím svoje.

0/0
15.12.2015 8:55

V34l57a35s43t11a 42B40e78n89e30š 1551983836638

Jsou typy lidí, kteří si myslí, že jen jejich názor na hudbu, je ten jediný správný. A někdy jsou schopni vydávat za nejkvalitnější ta díla, která nepochopil snad ani sám autor...Pan Soukup je zřejmě jedním z nich.

0/0
15.12.2015 9:50

L74a58d10i74s22l29a79v 13S65o34u82k20u96p 9297229567487

A pak jsou lidi, kterým stačí málo, kteří něco nechápou a myslí si, že to v tom případě nemůže chápat nikdo jiný a ti co tvrdí, že ano, tak se musí přetvařovat. Aneb podle dle své omezené perspektivy sebe soudí druhé.

0/0
15.12.2015 11:52

V92l70a93s51t29a 85B72e46n90e74š 1251393176218

Tipoval jsem vás na avantgardu. Ti jsou totiž "nejchytřejší" a nejméně tolerantní. Podobné období různých progresů, už mám naštěstí za sebou a jsem tomu rád.

Zajímavé je, že o omezenosti mluví někdo, kdo kritizuje kapelu, aniž by slyšel byt' jediné jejich album. Komunikace s vámi je naprosto o ničem. V sedmnácti jsem si taky myslel, že když poslouchám jazzrock jsem něco víc, než ti, co poslouchájí třeba Uriah Heep.

0/0
15.12.2015 12:25

L68a32d14i59s53l15a13v 28S94o96u14k76u31p 9767769597307

Já nejsem "nejchytřejší" a nejméně tolerantní a nejsem něco víc. Jenom vím, že nemám rád legendární uhlazenou popíčkovou hudbu typu ELO (ale oceňuje to třeba Kája Gott a Vláďa Hron) a podle pár písní a celkového kontextu jsem schopen posoudit, že nemá smysl, abych se zdržoval celými alby. Tuhle hudbu mám už ve středním věku dávno za sebou. Drahý čas radši věnuji třeba i starší hudbě, která je ale mnohem zajímavější a podnětnější pro současnost.

Taky vás nebudu nutit poslouchat Maxim Turbulenc s odůvodněním, že jste "neslyšel byt' jediné jejich album". Na druhé straně vás jako usedlého staromilce nebudu nutit poslouchat ani avantgardní jazz, volnou improvizaci, soudobou vážnou hudbu nebo ambient, protože stejně víte, že tu hudbu "nepochopil snad ani sám autor".

0/0
15.12.2015 15:29

V81l70a17s98t60a 90B92e79n17e80š 1881483816888

Pak tedy pište o tom, co se vám líbí a čemu rozumíte. Nechápu vaše reakce k hudbě, kterou vlastně neposloucháte. Nikdy by mě nenapadlo se negativně vyjadřovat k hudbě, která se líbí vám, jen proto, že mně už dávno nic neříká, nebo nikdy nic neříkala. Poslouchejte si co chcete a nechte tuto volbu i těm ostatním .To je totiž to, co stále nechcete pochopit. Myslím, že diskuse s lidmi vašeho

ražení jsou naprostou ztrátou času a byla chyba na vás vůbec reagovat.

0/0
15.12.2015 17:32

L37a50d94i74s97l38a95v 17S96o94u86k66u75p 9557329807947

Aneb skalní pamětník nevydýchal jiný názor na svou oblíbenou hudbu, chtěl si notovat s ostatními paměntíky. Přeju šťastné chvilky s převratnou hudbou ELO.

0/0
16.12.2015 8:32

V25l24a97s64t18a 35B50e60n32e53š 1671593356948

Paní má naprostou pravdu. Jste obyčejný sebestředný hňup.

0/0
16.12.2015 11:36

M47a15r57i31e 87V92e35r80n83e31r53o73v98a 5118656135

Tak uhlazenou popíčkovou hudbu? Vy jste slyšel v rádiu od ELO 3 písničky z 80. let a podle toho usuzujete? Vy jste ale lopata. Hudbě nerozumíte, ale hrajete si na machra, vy hňupe.

0/0
15.12.2015 19:06

V36l14a61s57t17a 53B66e73n39e84š 1851483576768

Mám na toho pána naprosto stejný názor, jen jsem se mu to snažil podat citlivěji.

0/0
15.12.2015 19:12

L72a63d38i44s61l70a37v 49S74o59u16k31u88p 9277809867817

Psal jsem, že jsem si poslechl jejich největší hity (Calling America, Secret Messages a pár dalších), které se mimochodem hrají dodnes na komerčních rádiích spolu s jinou komerční popovou hudbou. V nich mmch žádné smyčce ani nejsou, a neslyším tam ani rock, jen popík. Jsou velmi nepřevratné. Dříve se to hrávalo na poutích a min. jednu jejich tu skladbu převzal nějaký minulorežimní prominentní popzpěvák, nejspíš Gott (možná, že právě tu verzie hrála na poutích). O mém hudebním záběru si myslete co chcete a taky převratnosti ELO si myslete co chcete. Já poslouchám mj. avantgardní hudbu, starou i novou, a tam byly objeveny nějaké vaše údajné mainstreamové vynálezy obecně již mnohem dříve. Ale to nemůžete jako staromilecký mainstreamer znát.

0/−1
15.12.2015 11:47

J64a33r30o43s89l96a14v 63K23r63a49t93o44c72h75v10í45l 5715319509641

Ten pán o ELO moc neví. Je to na úrovni dnešní novinařiny.

Už od Time jsou to spíše syntezátory než smyčce. Nálada a celkový sound zůstává. V zahraničí většinou velmi pozitivní recenze.

Album je pro mne nádhernou připomínkou časů, které již nevrátí :-).

+1/0
14.12.2015 20:39

J76i21ř81í 57R46ů45ž84i22č14k98a 9662803268515

Kdyby se nové album podobalo starým deskám, tak zas kritik napíše, že Jeff Lynne vykrádá sám sebe. Člověk si nevybere.

0/0
14.12.2015 10:09
Foto

B75r73o20n41i36s47l51a70v 94G92a67b48r32y45š 2232159751

"Není to špatná deska, jen to nejsou Electric Light Orchestra"

Co to je za titulek? Ono je snad stěžejní, kdo to je nebo není? Když může firma být zastoupená jedním člověkem, proč to samé nemůže být i u skupiny, byť jich na počátku bylo více?

ELO sleduju už od střední školy, tedy nějakých 15 let po jejich rozpadu a nikdy jsem neslyšel nic tak fantastického, dali dohromady všechno, co mám rád. Mám od nich i b-side verze a vůbec vše, co kdy natočili. Vnímal jsem, že se hudba i styl napříč jejich diskografií hodně mění, tedy od 10538 Overture přes Living Thing až po Calling America, což je od počátku diametrální rozdíl, téměř jako kdyby šlo o jinou skupinu. Jak jsem u Lynna zvyklý, i to nové album bude zcela jiné. Není přece podmínkou, aby se ty písně podobaly samy navzájem z minulosti. Jeff Lynne hraje, jak nejlíp umí a jeho styl se mi líbí. O tom, jestli to je nebo není ještě ELO, se spekulovalo už u alba ZOOM. Ale ani na něm není jediná píseň, která by se mi nelíbila.

Takže nevím, o jakých 65 % je tady řeč. Hudba je individuální a velmi subjektivní záležitost, kde je mi hodnocení nějakého pisálka a kohokoliv jiného opravdu ukradené. Za mě mají ELO pokaždé 100 %, až na skladu Battle of Marston moor, ta je taková divná. Jinak mně je třeba odporný Shane MacGowan, Tom Petty, Kryštof, Ortel, Daniel Landa a Chinaski.

0/−2
14.12.2015 9:15

M24a58r66i23e 67V53e32r17n49e67r28o38v51a 5448946765

Sice je to váš subjektivní názor, ale za toho Pettyho vám dávám mínus.

0/0
14.12.2015 13:02
Foto

B91r58o57n68i96s20l19a38v 38G68a21b61r53y76š 2452889671

To je mi fakt jedno ;-D. Pro mě má Petty neposlouchatelný hlas. A je to snad jediný hlas, který fakt nemusím. Ještě že v Traveling Wilburys nezpívá sám.

0/0
14.12.2015 13:13

M84a61r14i11e 91V19e60r51n87e13r40o12v13a 5768636265

No to je zase recenze. Jak přes kopírák, co už bylo napsáno jinde. Strojově nudné bicí? Vy jste od Lynna asi hodně neslyšel, že? Pokud na ně hraje, má pořád stejný styl. Není to žádný bubeník, ale dává těm písním lehce uchopitelný rukopis. Zkuste poslechnout, jak bubnuje třeba McCartney na albu Flaming Pie. Tihle mužové mají svůj rozpoznatelný styl a o to je to rozkošnější. Od nich se nečekají žádné bubenické rošády ala Keith Moon nebo John Bonham.

A ještě byste mohl uvést, že deska Long Wave není jeho autorská, jsou to coververze jeho oblíbených songů a že stylu ELO se nejvíc blíží píseň One Step At A Time.

Jediné, s čím se dá souhlasit, že je to jeho další sólová deska. S ELO to má společné jen grafiku a do celkové nálady tomu chybí ještě jejich smyčce. Ale je to Jeff Lynne a že je to borec a hudební génius? Tak o tom žádná.

+2/0
14.12.2015 8:39

J14i36ř68í 31K55o27c55u61r55e14k 6395244635948

Safra. Jestli je Bryan Adams retro, tak co potom takový Bach?

0/−1
13.12.2015 14:31
Foto

K87a24r50e91l 61M75á20d25l86e 6564651594463

Bryan Adams byl retro už v době, kdy měl aktuální hity. Takový neurážející mainstream jedním uchem dovnitř a druhým ven. Sám by si to člověk nepustil, ale když už to  někde hraje,takto ani moc neleze na nervy.

+5/0
13.12.2015 14:56
Foto

B67r31o34n97i65s18l83a88v 60G41a62b98r63y15š 2852559401

To jste vystihl dobře, mám u Adamse podobné pocity. :-)

Ale poslední dobou v hudbě hodně experimentuju a záměrně vyhledávám ty méně známé skupiny a interprety, případě jiné písně těch známých skupin. Zrovna nedávno jsem "objevil" další písně od Alan Parsons Project. Škoda, že se nedostaly do širšího povědomí. Mají takový náboj. :-)

+1/0
14.12.2015 9:26
Foto

H63a56n22a 72L49a44n24g88r35o71v64á 9376265

Alan Parsons Project jsou bezva.:-)

0/0
15.1.2016 0:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.