Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Spielbergův Most špionů s Hanksem si neodpustí jímavé fanfáry

Steven Spielberg miluje tajné agenty starosvětského střihu a ze snímku Most špionů, který právě vstupuje do našich kin, to čiší. V dobrém i zlém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e67t39r 50P50á76l70k32a 6143976940442

líbí se mi debata o hodnocení filmů níže. Když Guardian dává 5/5, jak může dát paní Spáčilová jen 60%?! ;-D;-D

Není spíš divné, že ten Guardian (nebo ui čsfd) má jen 5 úrovní hodnocení? Logicky to pak vede k tomu, že uživatelé nebo i laičtí kritici se řídí tím, že pokud film dokoukali (a o jiný asi nebudou hodnotit nebo ho oznámkují jako odpad), tak mu prostě 3/5 šoupnou téměř vždy, pokud se jim celkem líbil dají 4/5 a jestli ho budou chtít vidět znovu, už to znamená 5/5, což ale v jiných "serioznějších" očích může ale dostat jen naprostý top top film.

Paní Spáčilová na to v minulosti několikrát upozorňovala, že stoprocentní film podle ní neexistuje nebo tak možná ohodnotí jeden film za život. Proti tomuto přístupu nic nemám, ale logicky se nebude líbit milovníkům filmů, kteří každý druhý film ohodnotí 5/5 a že jich třeba na čsfd je.

+1/0
3.12.2015 11:41
Foto

F27i88l95i89p 79J16a41r71a21b 1123917100307

Těch úrovní hodnocení je šest, 5 hvězdiček a odpad.

0/0
3.12.2015 12:17
Foto

J73a79r73m90i46l 12V11e40p97ř41e25k 6465293281966

Mirko, Mirko. Mám podezření, že vy to máte za úkol psát tak hezky, ale zároveň tak nesmyslně, jen abyste lidi účelově s*ala... :-)

0/0
3.12.2015 9:57

T72o48m46a95s 90H10a16t68l63e 4613641729683

koho zajímají recenze, když ten film chci vidět, tak ho uvidím i kdyby mu  "kritička" Spáčilová dala nulu.

0/0
3.12.2015 6:11
Foto

O57n11d61ř56e37j 57S50l56a95n51i40n17a 7587411259

Film jsem viděl na stejné projekci, tak se můžete podívat ještě na druhý názor - http://magazin.realfilm.cz/2015/12/most-spionu-2015/

0/0
2.12.2015 19:56
Foto

F58i96l58i64p 69J21a53r24a39b 1533627340827

Pane Slanino, ta vaše recenze teda nic moc. Připomíná mi to čtenářský deník na základní škole; dva odstavce o ději, pak o tvůrcích, o technických věcech (kamera, hudba), nějaké diskusi s aktérem, a na váš vlastní názor/vklad zbude posledních pár vět. Možná dokonce jen jedna. Podle mě by to mělo být obráceně!

0/0
3.12.2015 12:43

L79a67d31i81s50l45a66v 38M82a23c83e72k 1908489318917

Už se to dá stáhnout ? :-)

0/−1
2.12.2015 17:07

M49i54l60o92š 56K36r48u13m66p 2244147874

ne

0/0
2.12.2015 17:46

H88o17n42z97a 14H87r31o23m70a71s 1845757907782

Rotten tomatoes 97% guardian 5/5 imbd 8/10. Ja to nevidel ale myslim, ze vasi recenzi Mirko, by nemelo moc lidi brat vazne...60% musi byt tedy solidni kravina podle vas.

+5/−1
2.12.2015 15:42

T91i67b74o50r 84V48i62z74v17a61r22y 9784314863205

Na to jste přišel jak?  60% je lehký nadprůměr. A ne , vážně to nikdo , ani vy , brát nemusí. Nikdo vás nenutí.

+3/−4
2.12.2015 15:55

H93o43n47z77a 51H34r94o33m75a39s 1925447437692

Taky, ze neberu a myslim, ze nikdo normalni take ne. Kdyz vidim film ktery respektovany kritik ohodnoti 6/10 vetsinou se jedna o kravovinu s peknymi efekty.

+1/−1
2.12.2015 16:01

T36i82b87o17r 80V44i68z20v98a48r62y 9124494543665

Předpokládám, že jste film viděl, a jste si jistý, že si to 60 nezaslouží? Nebo jak jste k tomu došel:

0/0
2.12.2015 16:14

H89o51n74z52a 91H83r61o89m42a53s 1105497437792

Uz jsem rekl proc...

0/0
2.12.2015 16:17

T26i18b19o69r 40V73i91z85v94a42r78y 9384584733365

Jako argument to neobstojí, jak píšu níž.

0/0
2.12.2015 18:45

H78o12n70z91a 82H31r71o12m91a67s 1265437977352

Mne ale ano...

0/0
2.12.2015 18:48

T26i47b90o67r 70V65i68z46v93a40r84y 9364254593885

No tak v tom případě trochu nelogicky a nepodloženě. Některé zdroje jsou pro vás relevantní, a jiné ne?

0/0
2.12.2015 20:41

M57a58r15t33i40n 67K27a31r46á71s87e42k 9868463668478

Problem je trochu v tom, ze na uzivatelskych forech i u "kritiku" zacina nejaka stupnice nekde na 60%. A tak 60% maji podprumerne braky. Kdyz se pak rezenzent drzi logickeho rozdeleni kde 50% je prumer, tak ho ostatni povazuji za zaujateho, protoze jsou zvykli na to 60% znamena spatne.

+2/0
2.12.2015 17:33

H16o75n51z95a 16H62r89o67m15a64s 1235437347972

60% je vsude dost spatne. Jaky jiny film mel podle mirky 60% treba fast and furious? A jaky mel 90% zjisti to a pak dej vedet. Univerzalne plati, ze film na 60% si lidi pujci na DVD...a nesnazte se to nejak rozmlouvat. Moc dobre vite jak to je. Nebo proste mirka ma nejake uplne jine techniky nez zbytek sveta?

0/−1
2.12.2015 17:40

J52o46s45e86f 42D77o68l84e92ž12a84l 1786727461

Ano, třeba poslední Rychle a zběsile mělo 60%, přes 90 měla třeba Velká nádhera. A co to má s tím jako společného? V recenzi je důležitý hlavně ten text, to číslo samo o sobě nic neznamená, právě proto, že každý recenzent má trochu jiný vkus i systém hodnoceni. A je sice hezké, že jako argument vytahujete třeba procenta z rotten tomatoes, ale že reálně má ten film tam průměr 7,8 už neřeknete, stále je to rozdíl, ale už to nevypadá tak hezky, že? 

Skoro pod každou recenzí od Spáčilové se tu vyrojí řada diskutujících, kteří se její hodnocení snaží nějakým způsobem kritizovat, ale jejích největší a většinou také jediný argument je, že je přece blbost kolik procent Spáčilová tomu filmu dala, když támhle na těch serverech je průměr tolik a tolik. Sorry, ale tohle není argument, recenzent se nemá snažit trefovat do toho kolik procent ten film v průměru asi někde dostane, ale jak se prostě líbí jemu SAMOTNÉMU, protože nic jako objektivní recenze neexistuje. Já s hodnocením tady na idnes také dost často nesouhlasím, ale právě většinou i z těch recenzí, kdy se v pohledu na film nakonec se Spáčilovou rozcházíme, dokážu odhadnout jestli se mně osobně ten film bude líbit nebo ne...

+1/0
2.12.2015 18:32

H33o92n80z13a 16H93r27o87m19a82s 1475607527522

Jak realne? Realne ma prumer 94% (prumer). Guardian ktery je povazovan za jeden z nej informacnich servru na svete tomu dal 5z5. Kolik dal new york times? Ja nechapu co se mi snazite porad vysvetlit...mluvi se take o oskarech v souvislosti s timto filmem. Fast and furious byl kandidat na oskara? Bezte na to a pak mi napiste jak se vam to libilo. Treba to fakt bude lehce nadprumerny brak.

0/0
2.12.2015 18:47

J42o72s62e61f 17D13o47l89e89ž50a10l 1786147371

Trochu Vám ty procenta skáčou, jednou 97, teď 94... Ještě jednou, ty procenta na rottenu neznamenají, že ten film v průměru dostal 92% (tolik tam teď je), ale že 92% recenzí je kladných, průměr z těch recenzí je 7,8. A pokud se nepletu, tak i 60% by tam bylo bráno jako kladná recenze. Vy se totiž snažíte na hodnocení filmu naroubovat nějaká objektivní měřítka, ale to na film už ze své podstaty prostě nelze. A fakt nechápu co se zas snažíte říct s tím "argumentem" ohledně Oscarů. V souvislosti s Oscary je úplně jedno jak se mně, Vám, nebo Spáčilové film líbí, protože ani jeden nejsme člen akademie, nehledě na to že hodnocení a výběr filmů na Oscarech je občas také dost diskutabilní. Takže ano, nevidím nic divného na tom,  že Spáčilová dala FnF a Mostu špionů stejné hodnocení, protože argument "ten film možná bude nominovaný na Oscara" opravdu nestačí k tomu, aby se nějakému filmu jen tak dávalo větší hodnoceni.

0/0
2.12.2015 19:11

H16o66n12z13a 76H20r93o67m41a29s 1625317907572

Ok tak zpet na RT a podivejte se na hodnoceni top kritiku.

0/0
2.12.2015 20:50

H28o56n77z58a 40H17r41o50m69a22s 1265217387302

A pak se pletete ze kritik by mel hodnotit podle toho jak se to libi jemu samotnemu. To je uplny nesmysl. Dobry kritik se musi umet vzit do cilove skupiny pro ktere je film urceny. Kvuli tomu ze nekdo nema rad urcity typ filmu neznamena, ze se nebude libit nekomu jinemu. Kritik musi byt velice objektivni.

0/0
2.12.2015 18:57

J55o90s22e64f 92D47o83l80e76ž79a57l 1486747311

;-DTak a teď mi vysvětlete, jak se se má jako kritik vžít do nějaké skupiny lidí a co je to objektivní hodnocení filmu. Děkuji.

+1/0
2.12.2015 19:13

H77o93n30z87a 49H26r97o42m32a53s 1115557957972

Napriklad kritik musi ohodnotit film pro deti kteryho treba vubec nezajima. Nebo kritik nema rad akcni filmy ale musi objektivne posoudit jestli je to dobry akcni film. Nemuze proste rict me se tento zanr neliby a proto dam nizke bodovani. Podle toho poznate dobreho kritika.

0/0
2.12.2015 19:35

J34o60s43e64f 93D82o38l20e73ž71a18l 1356637791

Vy si s prominutím (odbornou) kritiku filmů představujete jak Hurvínek válku... Samozřejmě kritik nemůže film odsoudit, jen proto, že se mu nelíbí daný žánr, proto sem hned na začátku psal, že důležitý je u recenze hlavně ten text, bez kterého nějaké číselné hodnocení prakticky vůbec nic neznamená. Kdyby nějaký recenzent opravdu argumentoval tak, jak Vy tu teď popisujete, tak by u své práce asi dlouho nezůstal, ale nikdy jsem neviděl, že by třeba Spáčilová něco podobného napsala, takže opět nevím o čem píšete. Ale kritik se nemůže snažit koukat na film jako někdo jiný. Protože to za prvé nelze a za druhé by ta recenze měla pak nulovou vypovídající hodnotu, naopak důležité je aby kritik byl vždy subjektivní a všechny filmy hodnotil podle stejného (ale svého) měřítka bez ohledu na žánr.

+1/0
2.12.2015 20:02

H72o95n81z59a 59H92r75o48m43a32s 1895507797392

Je videt, ze vite kulove. Takze podle vas by celkove ohodnoceni nemelo odpovidat tomu co je v textu? Takze reknu ze film je spatny a pak mu dam vysoke ohodnoceni? Subjektivita=uzavreny a omezeny pohled na vec. Objektivni mit otevrenou mysl o tom na co se divam.

0/0
2.12.2015 20:14

H91o78n42z49a 46H37r83o77m55a95s 1145207367932

Prectete si recenzy na Real film cz od slaniny.

0/0
2.12.2015 20:19

T64i19b23o77r 17V71i77z52v79a14r72y 9454484403845

Přečtěte si recenzi na FFFilm od Fuky.

0/0
2.12.2015 21:02

H94o30n71z91a 86H39r44o78m38a92s 1235437447222

Neznam ff od fuky.

0/0
2.12.2015 21:05

T14i14b62o87r 64V21i49z66v80a37r12y 9314304113895

Neznáte Františka Fuku, ale znáte pana Slaninu?

0/0
2.12.2015 21:37

H69o41n64z47a 38H24r20o19m89a64s 1125767797782

Ani jednoho ale znam magazin.

0/0
2.12.2015 21:38

M98i77c78h63a18l 44S91n67o41p85e52k 7301828795147

60% není žádný nadprůměr ;-D;-D;-D 60% je už hluboký podprůměr, brak typu film s Hilary Duff a Lindsay Lohan.. No je vidět, že jste filmový odborník a máte hodně nakoukáno. něco jako mirka asi ;-D

+3/−3
2.12.2015 16:07

T21i59b37o22r 58V37i12z53v11a79r73y 9754894513775

Jasně ,budu cokoliv chcete, vy si stejne dosadíte co potřebujete, jak pozoruji vaše jasnovidné sklony.60% je hluboky podprůmer a brak?? Co jste měl z matematiky? U mě je 50 % průmer, a 60% lehký nadprůměr, což vy mi samozřejmě vyvrátíte.

+1/−2
2.12.2015 16:10

J73a55r46o88s10l58a13v 53P50l46a80c34h49e95t16k51a 7716896366199

A co jste mel z matematiky vy? 50% je prumer mozna tak te stupnice, ale ne z hodnoceni tech filmu. Nebo podle vas kdyz budu mit 10 filmu se 100% a jeden film se 60%, tak ten sedesatiprocentni je porad nadprumerny? Treba na imdb se prumerne hodnoceni filmu pohybuje nad 60%: http://www.njohnston.ca/2009/10/imdb-movie-ratings-over-the-years/

0/0
2.12.2015 17:50

T59i89b27o51r 65V49i49z75v20a17r64y 9274914513445

50% je u mne polovina ze sta procent. A 100% jsem tu snad ještě dát filmu neviděl, to je další věc.

0/0
2.12.2015 18:44

J73a55r36o43s24l20a11v 33P68l17a90c31h28e61t82k67a 7336286606519

50% je u mne polovina ze sta procent, ale film s hodnocenim 50% je podprumerny. To se preci nevylucuje.

0/0
2.12.2015 18:48

J64o95s55e71f 57D91o62l13e74ž35a73l 1696317141

Jeden o voze a druhý o koze... Za prvé, už jen to kolik má nějaký film na imdb, je úplně irelevantní, pouze jste nám řekl, že je většina filmů na imdb nadprůměrně hodnocena, ale nic to nemění na tom že z pohledu jedince by těch 50% mělo znamenat průměr, to že to většina lidí na imdb/csfd atd. nedodržuje, je věc druhá, ale to Spáčilové může být úplně jedno...

0/0
2.12.2015 18:52

J64a17r96o44s98l75a45v 79P25l27a96c42h57e54t91k55a 7806596676329

"z pohledu jedince by těch 50% mělo znamenat průměr"

Ale prumer kvality filmu, ne prumer ze vsech filmu. 

To mate jako ve skole - "prumerna znamka" je trojka, ale nic nebrani tomu, aby vetsina studentu mela znamky lepsi.

0/0
2.12.2015 19:06

J82o31s90e40f 86D52o61l19e70ž64a41l 1656567581

Však sem nenapsal nic jiného....

0/0
2.12.2015 19:14

J40a78r12o25s30l26a52v 87P60l75a56c39h93e30t55k29a 7436286876709

Ale napsal. Podle vas maji lide hodnotit tak, aby film veprostred zebricku mel 50%.

0/0
2.12.2015 19:16

J45o41s34e75f 53D67o87l91e27ž16a56l 1426107911

Tak a teď mi prosím najděte, kde sem tohle jako napsal.

0/0
2.12.2015 19:17

J96a42r24o12s56l51a12v 65P77l12a79c20h94e31t24k50a 7196216316389

"nic to nemění na tom že z pohledu jedince by těch 50% mělo znamenat průměr, to že to většina lidí na imdb/csfd atd. nedodržuje, je věc druhá,"

0/0
2.12.2015 19:47

J69o68s43e70f 90D53o72l84e10ž67a57l 1496827601

Já tam sice furt nevidím napsáno to, co jste se mi Vy snažil podstrčit, ale budu to brát tak, že jsem se nepřesně vyjádřil. Samozřejmě, že jsem tím průměrem myslel kvalitu filmu.... Abych se tedy vyjádřil úplně přesně a vy už jste nemohl mít pochyb, tak 50% by u každého jedince při hodnocení filmu mělo znamenat průměrnou kvalitu filmu, ačkoliv se to tak podle mě většinou na imdb/csfd a dalších podobných serverech neděje (jak už řekl například pan Karásek). Takže prostě 60% u Spáčilové znamená, že si myslí že ten film je lehce nadprůměrně kvalitní. Můžeme tady dál slovíčkařit, ale jelikož asi nikde se filmy procentuálně nehodnotí tak, že by to číslo znamenalo jak si ten film stojí v rámci celé filmografie (popřípadě v rámci filmů, které jste viděl), tak mi celá tahle diskuze přijde trochu zbytečná...

0/0
2.12.2015 20:22

J29a62r32o10s13l85a23v 92P39l68a97c51h86e76t95k94a 7906166336879

"50% by u každého jedince při hodnocení filmu mělo znamenat průměrnou kvalitu filmu"

No a tady se neshodneme;-)

0/0
2.12.2015 20:28

P69e67t72r54a 68Z85r60u57b91e91c11k22á 3620551480620

Ale kdepak. 60 % na ČSFD by znamenalo brak, ale 60 % od paní Spáčilové je celkem koukatelný film :-)

+2/0
2.12.2015 16:35

M30i55c88h31a35l 83M55o49t41y32č55k31a 4963320701619

s prihlednutim, jak funguje csfd, je 60% slusny vysledek, lec ridit se jenom timhle, tak je to trochu risk se na to koukat. Ale podobne by mel fungovat i kritik. 50% je cisty prumer, proto si dovolim souhlasit, ze zrovna tenhle film ma vicemene blize k 70ti (i kdyz jsem ho zatim nevidel). Ale uz jsem nekolik recenzi cetl, prumerne to vychazi mnohem lepe, nez tech 60 a diskutujici se certi celkem opravnene, protoze to neni poprve, kdy se pani Mirka rozchazi s "vetsinovym minenim" kritiku. A pro me dobry kritik je ten, ktery se co nejcasteji do tohoto prumeru hodnoceni kritiku trefuje. Pokud ne, tak vypovida o tom, ze nema odstup

0/0
2.12.2015 23:14

O57n75d37ř41e91j 64K37l57a27t36o41v80s75k15ý 3495732245

Fór je v tom, že lidé chtějí čím dál složitější příběhy, scénáře, ale na druhou stranu na to intelektuálně nemají. Paní Spáčilová viděla spousty filmů staré školy...proto dává 60%...za doslovnost, kterou současné USA filmy trpí.

0/0
2.12.2015 17:43

H50o56n37z85a 76H98r48o41m88a98s 1285547387122

Za "doslovnost"?

0/0
2.12.2015 17:46

M70i94l78o51š 10K96r71u35m88p 2624347924

Na RottenTomatoes by i Mirčiných 60% (kdyby byla tedy dost významná kritička) znamenalo kladný bod

0/0
2.12.2015 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.