Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havel byl špatný prezident, ne jako Klaus, říká Milan Knížák

Po kontroverzní autobiografii, v níž Milan Knížák tvrdě zkritizoval všechny politiky mimo svého přítele Václava Klause, teď vychází další kniha s názvem Fenomén Knížák. I v ní bývalý rektor Akademie výtvarných umění a dlouholetý ředitel Národní galerie někdejšího prezidenta adoruje a tvrdí, že je nedoceněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43á63c23l66a64v 27Š90a67m92š50a 6777260967

Pane profesore Knizaku, Vas osobni nazor vam klidne ponecham...ale sdelim vam tolik...pan Havel, ktery, byl rozhodne blize svymi postoji, nazory a dily k hnuti Fluxus (jehoz jste clenem a diky nemuz jste vstoupil do ucebnic dejin umeni) nez komformni a konzervativni Vaclav Klaus, ktereho se zastavate a za jehoz pusobeni jste byl reditelem NG. Pokud by YOKO ONO nebo Joseph Boyse meli jit spolu s vami na pivo, tak by u stolu radeji debatovali s prezidentem Vaclavem Havlem nez prezidentem Vaclavem Klausem.

+2/0
13.11.2015 18:53

P67e95t56r 15B73e84r25k65a 4772452861542

vrána k vráně, oba pacienti psychiatrie ;-)

+4/0
31.10.2015 20:05

M35a68r61t17i58n 94C15a16j93t61h68a81m91l 3711598156380

Tak sem se dozvěděl že 3.3.1994 se ho ptala Nova jestli je pravda,že Karel zemřel. Havel jim odmítl odpovědět slovy,že přece nebude jim říkat o KAŽDÉM zemřelém. To slovo sem schválně napsal výrazně ať už to i pravdolaskare donutí trochu více myslet!

0/−1
31.10.2015 2:11

M52i61c16h89a89l 88K41r11e24j65č81a 5638326656273

Proc se vlastne takovemu narcisovi venuje tolik prostoru? Vzdyt to zhorsuje jeho nemoc!

+5/0
30.10.2015 18:51

Z35d22e39n57e39k 60B43a54r71t20a12k 6154375730226

tak se stoka vyprázdnila a do kanalizace může opět téci čistá voda ?

0/−1
30.10.2015 17:57

I11v35a19n 36J34i83r79e63š 6443792291158

Myslím, že takový špatný a zlý člověk jako Knížák může mít za přátele zase jenom špatné a zlé lidi.

+6/0
30.10.2015 16:01

T44o38m33á52š 70J95u50r56e79č42k11a 3753772189163

Oba stáli za starou bačkoru, akorát Klaus napáchal nejvíce škod ještě před prezidentováním.

+5/0
30.10.2015 13:23

S43t79a86n82i14s36l12a64v 56P53i94š40t43ě54k 1576938779195

Ne ze bych Vaska Havloveho mel nejak extra rad. Ale s odstupem casu musim uznat, ze lepsiho porevolucniho prezidenda jsme nemeli, bohuzel je to tak.

Knizak je jen prikladem porevolucniho tunelare statniho rozpoctu.

+7/−3
30.10.2015 10:05

O54t98a 25J48e67l41í18n85e27k 8411688330435

Já to vidím jinak - podle mne byl:

Havel nejlepší polistopadový prezident R^

Knížák nejhorší polistopadový ředitel NG Rv

+11/−1
30.10.2015 9:11

J58i25r76i 46K83u57c95e25r77a 5417730766972

-a+

+1/0
30.10.2015 20:52

M75a65r17t11i32n 48S33e65d33l19á90č94e22k 1550739270194

"Tužka je blbost. Někdo řekne, že si chtěl ukrást tužku. Ať." Tak tohle je ovšem perla.8-o8-o8-o V překladu - prezident může krást, však jsme jenom lidi. Neuvěřitelné...8-o8-o8-o Kdo z takového nýmanda mohl proboha udělat ředitele NG?8-o8-o8-o

+6/0
30.10.2015 8:45

M69a94r32t19i46n 24S66e18d73l45á80č93e75k 1660509710684

Tak hlavně, jestli se ten dukát ve svém veledíle zmínil také šíleně "výhodný" pronájem skladů pro NG kdesi v polích, o kterých nedávno bylo v Reportérech ČT. To asi ne, že?;-O

+1/0
30.10.2015 8:38

S65t52a78n26i19s29l10a76v 35B16u84r50i71a12n 5313964684717

Vrána k vráně sedá.

+9/0
30.10.2015 8:03

J78a53n 87B38a50r50t91o57š 6125527703569

Kdo je to Knížák? Pan Václav Havel dal ČR opět na mapu světa, pro většinu  průměrně vzdělaných lidí ve světě je to pojem, Knížáka si s úsměvem pamatuje snad jen pár přátel Davida Černého. R^;-D;-D;-D

+8/−4
30.10.2015 7:20

O51n49d33ř52e88j 31M48a92r59e74k 2322427212185

Většina průměrně vzdělaných lidí ve světě Havla nezná a pochybuji že ví kde leží ČR. Nesmíte věřit všemu co Vám nakecají naše profláklá média. Jinak souhlas Knížák je směšná figurka

+10/−2
30.10.2015 7:54

J80o66s11e43f 58P96o17n94e71r27t 9798360112388

pěkná hloupost, ale když tomu věříte ;-D

+1/−4
30.10.2015 8:10

T33o61m27á57š 15J77u63r44e27č28k22a 3103572759213

Když už někde narazíte na někoho, kdo ví že uprostřed evropy leží nějaká země, tak Vám řeknou, že "Czechoslovakia" a to je asi tak všechno. V GB skoro nikdo VH nezná ale pamatují si některá jména československých válečných pilotů. On nás určitě neproslavil. U VK se nad tím dá uvažovat protože video s perem viděli  všude tam, kde mají internet.

+4/0
30.10.2015 13:21

J13a31r55d27a 42S68l34a55n68h92o73f 2495564779153

V severni Americe kdyz se rekne Cesko tak Vam odpovi Havel a v Kanade Jagr

0/0
16.11.2015 23:18

J72a62n 29B20a68r97t57o74š 6365427533459

Z osobní zkušenosti s Vámi nesouhlasím. Je to samozřejmě také otázka, mezi jakými lidmi se pohybujete.

0/0
30.10.2015 22:03

J49o82s30e57f 48P40o82n68e95r33t 9188670682978

R^

0/0
30.10.2015 8:10

Z15d57e63n41e38k 17B66a21r55t58a79k 6474165230546

Václav Havel je takový velikán, kterého v podstatě kilometr za hranicemi nikdo nezná a potom je druhá skupina, která mu nemůže přijít na jméno.

+2/−2
30.10.2015 18:04

J55a29n 84Z88v33a84r72a 4478440340

A jaký on byl ředitelem Národní galerie? Své patvary vydával za umělcká díla a nakupoval je za ceny, o kterých se skutečným umělcům ani nesní. Kdyby tento stát stál za něco, byl by on, Klaus, Zeman a jim podobní na Mírově.

+5/−1
30.10.2015 6:50

V18l72a19d19i48m53í61r 50M70o92r98a20v93e13c 3458770383363

Nemyslím si, že by byli na Mírově jenom jmenovaní. ale upřímně, hodnotit obsah článku hodnocením autora? Nemám o Knížákovi valného mínění, ale Vaše forma hodnocení si nezadá jak s bolševockou, tak současnou propagandou.

0/−1
30.10.2015 7:00

J70a77n 11Z34v69a23r49a 4148330770

A co konkrétně? Odsudek ve střetu zájmů nákupu patlanin za mé peníze? Nebo kritika nechopnosti státu prosadit moc soudní před prominenty?

+1/0
30.10.2015 7:05

V45l23a41d19i28m16í30r 44M57o12r17a14v28e95c 3458300543443

Konkrétně? Namísto obsahu kritizujete autora. V článku jde o obsah, ne o autora.

0/−1
30.10.2015 9:18

J34a80n 53Z54v56a45r75a 4668330830

Asi ti tak docela nerozumím. Kde kritizuju autora? Jediná kritika autora je, že měl Knížáka konfrontovat s jeho kroky, když kritizuje druhé.

Ve svém příspěvku jsem nekritizoval autora ani obsah, ale subjekt, Knížáka.

+1/0
30.10.2015 9:49

V13l94a68d43i30m82í15r 56M60o89r90a86v82e11c 3308360293653

https://www.youtube.com/watch?v=05Oa_vatyNY

A teť mi řekněte, co je na projevu toho "pravdoláskaře" pravdy ?!?

0/0
30.10.2015 6:23

V58l14a87d49i67m15í78r 51M34o90r66a95v42e61c 3828450413623

Pana Knížáka jako takového komentovat nebudu. Co se týká Havla, má naprostou pravdu, ten člověk nezvládl moc a popularitu a absolutně pošlapal své disidentské ideály, minimálně (ale nejen) podporou a schvalováním humanitárního bombardování a otevřené provokace a agrese proti Jugoslávii. No a pan Klaus? o něm se to vědělo od začátku, že je narcis, že má určité ne zcela reálné vize, že mu vyhovuje protekcionalizmus, kamarádíčkování, kmotrovství a podobně. Ale i tak jsou některé jeho názory rozumné.

+8/−9
30.10.2015 6:06

P42a72v83e45l 89B87a68r64t52á46k 5960522336302

Pokud jste si nevšiml, tak bombardování Jugoslávie začalo po hromadném vyvraždění tisíců muslimů v Srebrenici. Likvidace tzv. Jugoslávské armády pomohlo ukončit balkánský konflikt a bylo to něco, co umírající civilisti třeba v Sarajevu moc potřebovali. Mimochodem, slavné fotbalové hřiště v Sarajevu, na kterém Češi dobili titul mistra Evropy, je dnes hřbitovem civilních obětí právě agrese za strany postbolševockého Srbska. Myslím si, že Havel toto podpořil správně a Knížák je jenom metař nesmyslů..

+4/−5
30.10.2015 7:15

V26l19a18d28i94m63í36r 63M63o77r57a24v89e64c 3568390143463

Tak, teť jste krásně zopakoval oficiální propagandu. Co je a není na tom pravdy si můžete poslechnout třeba v této diskusi: https://www.youtube.com/watch?v=VickVKP-Zv4

Slovenský diplomat, který 18 let pracoval v diplomatických službách a misích OSN na balkáně.

Hromadné vraždění v Srebrenici - vykonstruovaná lež

Nejvíce civiních obětí mělo na svědomí humanitární bombardování

Oběti na hřišti - vykonstruovaná lež

Diskutující odkazuje na oficiální dokumenty nejen OSN, které Vaše bludy a bludy oficiální propagandy vyvracejí.

+1/−3
30.10.2015 9:23

P68a67v92e55l 81B22a23r98t79á13k 5610412536812

Promiňte, to jste pod vlivem typické ruské propagandy.

Obsazení Srebrenice se účastnili i Holanďané, kteří všechny ty lidi (myslím tím muže) viděli ještě živé. Odkrývání hromadných hrobů byl opravdu dokument pro silné žaludky.  A zkuste mi vysvětlt, jak by mohly mít na svědomí hromadné hroby kolem Sarajeva, ve Srebrenici a jinde v Bosně na svědomí nálety, když ty byly vedeny zejména proti infrastruktuře na území Srbska a vojenským cílům na území Bosny.  Vraždění civilistů v Sarajevu probíhalo v přímém přenosu, tohle snad nemůže popřít ani ten nejprolhanější ruský demagog.

Ruská propaganda je prostý přehled lží, zbavte se toho. Viděl jsem různé propagandistické snímky o hodném Srbsku na internetu, je jich tam fakt docela dost. Obvykle je to tam se srdceryvnou písničkou v srbštině a celé je to o hodných Srbech, kterým někdo vyprášil kožich. Jenže ve Slovinsku, Chorvatsku a v Bosně válku začali Srbové a bylo to z jejich strany hodně bestiální. Tak hluboko klesl národ, který byl v minulosti vzorem pro odhodlání bránit se útlaku - ať už ze strany Osmanské říše nebo Rakouska-Uherska. Doufám a opravdu si přeji, aby tenhle národ měl sílu se se svojí vinou otevřeně srovnat a oživil ideály svobody, které jsme kdysi na nich obdivovali.

+3/0
30.10.2015 12:45

T66o46m78á32š 52J63u49r77e35č77k18a 3153872759963

Zajímavé je jen to, že nikdo v podstatě neví jak to tam bylo a spousty důkazů NATO a OSN smetlo ze stolu, proč asi? Věřte tomu, že propagana OSN je úplně stejně lživá, jak ta ruská.

+2/0
30.10.2015 13:27

P14a18v23e41l 59B82a65r36t69á37k 5940152946822

Jeďte do Sarajeva a vyprávějte to na fotbalovém hřišti, které je dnes spíš hřbitovem. Doufám, že to Bosňáci vysvětlej i Vám.

0/0
30.10.2015 16:50

V33á12c31l34a74v 56Š53o84b33r 5853502967900

Ovšem jaksi zapomínáte že v srebenici bylo v podstatě velitelství skupiny albánců/muslimů kteří měli na kontě taky pár tisíc mrtvých Srbů.

Celá válka v Jugoslávii nebyla nic jiného než to že se na povrch dostala uměle (silou) potlačovaná tisíciletá nenávist mezi jednotlivými národy.

Vinni tím byli absolutně všichni. Pokud NATO mělo intervenovat tak mělo intervenovat proti všem. Bombardovat jak albánce, tak srby, tak chorvaty, tak slovince tak Bosnu. 

Vinni v tomto konfliktu byli zcela všichni a stavět se na stranu chorvatlů a albánců byla prasárna. Všechny národy Jugoslávie měli být cílem vojenské intervence rovnoměrně.

To samé by bylo třeba v Sýrii - kompletní destrukce schopností VŠECH stran daného konfliktu vést válku.  jak IS, tak vlády tak takzv. opozice - všechny strany jsou nám nepřátelské a je třeba sdělit že v daném konfliktu není absolutně nikdo kdo by se dal považovat za umírněného spojence.

Pokud intervenci - tak proti všem kdo v Sýrii bojují bez rozdílu. Zbombardovat Asada, opozici, ISIL a ano i Kurdy.¨¨

Ovšem na to západ nemá tak myslím je lépe aby se do toho nijak vůbec nepletl.

0/0
30.10.2015 9:35

P41a24v47e75l 34B46a11r75t94á48k 5100922976112

Dovolte, abych připomněl, že od bývalé Jugoslávie se odtrhly Slovinsko, Chorvatsko i Bosna bez jakéhokoliv náznaku násilí. Násilí a válku zde vyvolali Srbové, resp. ti, kdož považovali za svaté právo pozůstatku Jugoslávie remcat do věcí Slovincům, Chorvatům a Bosňákům a to se zbraní v ruce. Byli to Srbové, kdo válku vyvolali a byli to oni, kdo nakonec dostali na zadek. Ostatní národy se bránily a to na území států, které byly napadeny vojsky bývalé Jugoslávie, tedy Srby.

Západ má zájem na tom, aby se v Evropě nevraždilo a abychom zde žili slušně a to je i můj zájem. Jiný zájem má ale postbolševické východ a jeho poskoci. Proto se odehrály války na Balkáně, proto ukradlo Rusko Krym Ukrajině, Osetii Gruzii a pod. A je dobře, že onen "západ" vyprášil Srbům kožich.

+1/0
30.10.2015 12:58

Z19d19e94n56e57k 53B93a12r75t85a80k 6224295530286

Snůška hloupostí, novinářských kachen a směšného obdivu k "tatíčkovi".

Příště zkuste fakta, něco svého rozumu a nenavazujte na Rudé Právo.

0/0
30.10.2015 18:03

J84a36r90d62a 90S33l21a32n60h70o67f 2935164389633

Mistra Evropy dobyli v Belehrade ty slavny znalce vseho

0/0
16.11.2015 23:23

P31a40v75e54l 43B75a37r39t91á52k 5950392486602

Aha, tady jsem se seknul, omlouvám se. Za vším ostatním si ale stojím a žádnej komouš nebo kremrole to žádnými urážkami popřít nedokáže.

0/0
17.11.2015 8:44

F94r21a27n57t57i20š22e18k 39L17o77s 2970863432846

Humanitární bombardování to je zvrhlost přesně na úrovni Havla, tím jenom posloužil USA a NATO k likvidaci Srbů, kteří se ničím neprovinili, historie ukáže pravdu. Tak jak se dnes přiznává, že žádné zbraně hromadného ničení v Iráku nebyly, byla jen prostá a drzá lež nejvyšších činitelů USA, tak se ukáže časem i pravda o Srebrenici

+3/0
30.10.2015 14:41

M89a59r86t73i22n 63T50r45i73s19k52a 3562961977

Karel Kryl v roce 1992 o Havlovi:

Jak se vám líbí anebo líbila politika Havla?   

Já jsem doufal, vzhledem k tomu, že jsem sledoval Václava Havla, ne teprve poslední dva nebo tři roky, ale dobrých dvacet let, a to profesionálně v rozhlasové stanici Svobodná Evropa – tehdy ještě svobodná – a byl jsem přesvědčen, že je to člověk charakteru ryzího, což ovšem neznamená to, že když člověk je charakteru ryzého, musí s tím charakterem ryzím přežít tři roky působení nejenom poradců a mocných, ale také zalíbení v tom, že jako režisér přichází na scénu. Málokdy se stává, že dobrý režisér je také dobrým hercem…Znal jsem člověka, který přežil dva koncentráky jako velice čestný muž. Přežil je /jak ten nacistický, tak posléze bolševický/ dvanáct let. Potom přišel do zahraničí a jelikož měl zaměstnání, které přináší peníze, rozhodl se, že dožene všechno, co bylo předtím. Zalíbilo se mu v tom, že měl najednou popularitu, vzhledem k tomu, že byl známý. Zalíbilo se mu posléze v tom, že měl peníze a stalo se z něho totální hovado, protože se mu zalíbilo v tom novém co měl a přestal vnímat čím byl. Takže ani dvojnásobný koncentrák po naprosto čestném přežití ještě nechrání člověka před zblbnutím. A obklopí-li se člověk lichotníky a nesleduje, když ho kamarád kopne do holeně, je mi ho, toho člověka, líto. Nic víc nechci říct, jenom, že je mi ho líto. Já bych se mohl s některými lidmi prát. S tímto člověkem bych se ani prát nechtěl.

+12/−1
30.10.2015 4:01

P20a93v92e71l 70B65a59r49t45á58k 5270512236102

Chtěl bych ještě vědět, co by napsal Kryl o takových gigantech, jako byli Klaus, je Zeman. A o jeho názorech na komouše víme také, celoživotně je posílal do pr.dele a měl pravdu. Který prezident  jeho očích byl ten nejlepší?  

Pan Kryl byl nesmírně kritický a to je asi v pořádku. Přesto si myslím, že pan Havel vysoko předčil všechny komunistické papaláše a do kapsy strčil i Klause se Zemanem. Problém v Česku ale je, že zlodějiny, které spáchala vláda Klause a Zemana, se vesele hází na Havla, který s podobnými úlety jako kupónová privatizace měl společného jen to, že zlodějiny typu privatizace OKD a pod. mohl kritizovat a ne zastavit. To mohla jen vláda, a tak seděli na střídačku právě Zeman s Klausem.

+4/−3
30.10.2015 7:10

M68a76r45t87i93n 53C12a91j19t65h36a95m53l 3741528476140

Mocně zavládl kapitalismus a it technologie.A o Klausovi říkal co?Já se bojim čísel. Nestačí to?

0/0
30.10.2015 7:23

M62a25r20t29i22n 84C35a25j77t35h49a24m37l 3551708506490

Nebo si pustte Sametové jaro z roku 1990.Ještě před svobodnými volbami

0/0
30.10.2015 7:10

M75i96c72h63a62l 53M95a28c84h37e45k 1744212834959

U mě tato kreatura s copánkem ztratila veškerý kredit už tehdy, když v protisměru ve svém SUV srazil jiné auto a řidič utrpěl frakturu lebky. Jeho reakce? "Nemohu za to, to se může stát každému". 

Další nehodu zavinil o několik let později, když nezastavil na stopce a těžce zranil řidičku, která se s ním pak o náhradu škody musela několik let soudit. Co na to Knížák? "Nezajímá mě to, už mi dejte s tou trapnou nehodou pokoj."

A tento samolibý živočich by se rád považoval za výkvět národa!

+17/0
30.10.2015 2:18

R96u54d64o35l12f 80S56t91a20r72y 6258277618

Kdo je Milan Krizak?

+4/0
30.10.2015 2:02

P77a80u19l 64J54a13r97o55s 2733508100

Ja osobne vytykam Havlovi jen jednu chybu.Mohl [i kdyz by to bylo nedemokraticke],prosadit,aby  KSCM bylo uplne vylouceno z politiky CR.Za  vlady KSC to prece bylo,ze jine politicke strany do deni v CSSR nemohli mluvit a prakticky neexistovaly....Milana Knizaka,jinak pokladam, za mentalne postizeneho,kdyz chce Havla srovnavat,s tim zoufalcem Klausem.;-)

+2/0
30.10.2015 1:59

J71o24s10e36f 56Č88i49h65á50k 7531269820906

A kým by teď před volbami strašila pravice?

+2/0
30.10.2015 4:02

V44l48a68d29i15m62í89r 46M35o44r49a14v27e79c 3298170843503

O co by potom byli tak zvaní demokraté lepší než komunisté?

+2/0
30.10.2015 6:09

O32t14a 63J63e87l79í30n44e30k 8321598750175

Je rozdíl zakázat všechnu opozici, jako to udělali po svém puči v roce 1948 komanči a zakázat KSČ, která měla na svědomí diktaturu, okupaci země,uranové doly i popravy - zákaz KSČ se po listopadu nabízel, část disentu (Mejstřík, Štětina, Urban atp.) zakázat komunisty chtěla a zpětně se ukazuje, že podle mne měli se zákazem komančů odpovědných za diktaturu pravdu  :-/

0/0
30.10.2015 8:58

V61l96a28d30i16m44í78r 49M21o59r63a45v78e60c 3318390193303

No, je to zžejmě součástí vašeho názorového systému, nicméně nikde není psáno, že je to ta jediná pravda. Jako Váš názor to respektuji.

+1/0
30.10.2015 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.