- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Divadlo je součást zábavního průmyslu, stejně jako film, hudba, počítačové hry a hromada dalších věcí... A má to být především zábava pro lidi... Myslet si dnes, že divadlo tvoří nějaké kulturní a morální hodnoty je hodně přežité...Toto už se děje úplně jinde... Prostě jiné druhy zábavy vytlačují divadlo z lidského povědomí... A toto se neděje jenom u divadla... Všechno má svůj vývoj... Taky dneska nestavíme barokní stavby, ale děláme moderní architekturu, tak se prostě lidé i moderně baví a divadlo požadavky na zábavu už tolik nesplňuje... Stejně tak klesá sexuální aktivita mužů, proč? Prostě mají jiné druhy zábavy a odreagování... Je jasné, že ne každému se to líbí, ale to takový Tančící dům taky ne a přesto je to světově uznávaný architektonický počin... Divadlo, tak jak ho prezentují tyto "historické" soubory bude vytlačeno podobně jako film do foťáku a až budoucnost ukáže, jestli to bylo dobře, nebo ne...
Možná, že paní Balzerová končí proto, že už nemá nervy na takové inteligenty, kteří zde i jinde diskutují...
Je pravda, že jde o soukromé podnikání, nicméně je to smutné v době, kdy - Lékař pobíhá po nočních chodnících s krabicí, (a nejde za nemocným) .., kdy hejtmani jsou chudí - tedy komunikují s tkz. lobisty, kteří mají 1 milion Kč z výroby kusu tramvaje, další hejtman žádá KSČm o podporu své nevinnosti, při ministerstvu dopravy vznikl útvar, jehož šéf bere měsíčně 100 tis Kč - nic nedělá, ale bude!, jiná obětavá žena nelení a sedí ve státních Radách za 360 tis Kč měsíčně ..., aby se nám tedy žilo lépe ... Inu, zdroje jsou a nejsou, že Eliško Balzerová ! ...
Kde je rozdíl mezi soukromým divadlem a soukromým hudebním klubem? Jsou snad tyto někým podporovány? Jediná hudba konzumující dotace je tzv. vážná, současné tvůrce a interprety ani nenapadne žádat, protože pokud nehraje minimálně v Rudolfinu či v Národním, tak má automaticky peška.
provoz divadla je několikanásobně dražší ..
V 89 všichni chtěli tržní ekonomiku a teď brečí, že nedostanou dotace na provoz. Je to podnikání jako každé jiné, musí si najít zákazníka, nebo ať to zavřou. Soukromý živnostník Franta Omáčka taky musí sehnat kšeft nebo firmu zavřít a nechat se zaměstnat u někoho, kdo je úspěšnější a umí si sehnat kšefty, nikdo mu dotaci nedá. To je tržní mechanizmus a nevím proč páni umělci by měli mít výjimky.
Ono je t trochu jinak,
Vomáčka si dávno vyrobil "lobby" dělá státní zakázky a navyšuje cenu o to co si na úředníci vylobbují,, jinak by mu nedali škrtnout o práci.
Viz causa Langer a spol.
Často jde o stejné magistrání tváře, které pak říkají totéž co vy.
Tak co, kdy bude revoluce??
Divadlo, film a další umělecké činnosti jsou podporovány státy prakticky všude ve světě včetně Česka - např. zmiňovaný "grantový program". Fidlovačka je určitě dobrý divadelní projekt a byla by škoda, kdyby měla zaniknout. Paní Balcerové přeji hodně dobrého a rádi se s ní opět shledáme na jevišti.
Jak to víte,že je dobrý? Znáte náklady ,zda nejsou vyšší než jinde? Jsou představení nečím jiná než třeba ve Vinohradském divadle? Balcerová očividně provoz moc nezvládala,ono představa,že umělci jsou výborní ve všem je dobrá tak pro bulvár.
V divadle jsem nebyl už dlouho, ale jsem moc rád, že divadlo, které stojí poblíž místa, kde se tvořila i česká státnost, bude i dál mít svoje diváky.
Neboť bylo řečeno: Nikoi politika, ale kultura dělá národ národem!
Kdyz ctu nektere prispevky tak je mi docela smutno z kulturniho upadku naseho naroda....