RECENZE: Mají v hrdle flétničku, chtěli by pozoun aneb opera bez pěvců

Nad rozhodnutím Národního divadla uvést jako první operní premiéru letošní sezóny Belliniho Normu zůstává rozum stát. Obsazení je totiž tak špatné, že by to bylo až komické, kdyby to vlastně nebylo truchlivé...

B12r92u91n82o 20O91c96z41k86o 3797340332974

Paní kritičku osobně neznám, ale pokusím se o psychologický profil. Je něco jako ledová královna. Není schopna hlubokého citu. Její duševní svět je velmi chudý a zřejmě nemá ani děti. Její svět je omezen na recenze, ve kterých si myslí, že je dobrá. Nerozlišuje mezi představením v MET a školním představením. Děti, které by by připravily např. Prodanku by nejraději upálila, protože nemají techniku ani zralost. Podle mého názoru je paní Drápelová ubohá osoba bez schopnosti empatie. Je chladná bestie, která jen pozoruje ostatní a sama není schopna tvořit. Proto je takto zapšklá vůči snahám ostatních. Dokáže být asi i zlá. Doufám, že jsem se trefil. Pokud ne a je to člověk se sluncem v duši, laskavá, milující, tolerantní, rád se omluvím. BO

0/−1
5.10.2015 23:03

M49a16r45i37e 97H15r25a28d71i44l36o29v87a 3124320406547

Myslím, že je škoda, že se některým kritikům nedá jejich činnost úředně zakázat. Přinejmenším těm,  kteří cenzurujou operu a bloudí v názvech hudebních nástrojů.

Chjo... Ta žena musí mít nějaký zásadní problém, když své recenze pojímá v tak nenávistném, nepřátelském a navíc notně sarkastickém duchu.

+2/0
4.10.2015 14:29

V73i89l53é72m 45P13e86t66r74a74s 7282621771838

Vážená paní Drápelová, mám jen poněkud obavy, že vyloudit nejdříve tón trombonu, a pak tón pozounu, by bylo (vzhledem k tomu, že jde o jeden a ten samý nástroj) poněkud komplikované i pro Vámi opěvovanou Callas.

+2/0
4.10.2015 13:12

O21t94t86o 21S39c34h37w81a96r46z 5546141878757

Zřejmě jsem byl v pátek večer na úplně jiném představení než paní Drápelová. Přiznávám, že jsem měl jisté obavy z toho, jestli ND nepřecenilo zařazením Normy své možnosti. Naposledy si na tenhle skvost italského belcanta troufl v Praze Angelo Neumann v roce 1899! A člověk samozřejmě bude vždy srovnávat s nedostižnými představitelkami Normy Callas a Sutherland. Tahle kritika mi ale přijde strašně nefér! Je úžasné, že se podařilo v českých podmínkách vytvořit nádherné představení s velmi dobrými výkony všech protagonistů. Do téhle budovy chodím už přes padesát let a pamatuji světlá i temnější období, přičemž v posledních letech frekvence mých návštěv skutečně poklesla úměrně kvalitě představení. Pro mne osobně (a dle spontáních reakcí publika asi nejen pro mne) ale páteční Norma byla prostě bomba! Pokud jsem po Tannhauserovi začal věřit v renesanci Státní opery, po tomhle už si tím jsem bytostně jistý......a vy se milá paní Drápelová, jděte s prominutím bodnout.

+3/0
4.10.2015 10:55

A64n47d56r69e21a 97Š76r11e92t53r75o25v90á 7631625120388

Skoda, operu mam rada ale ta v Narodnim za mnoho nestoji. Posledni hrozny zazitek z Kouzelne fletny me na hodne dlouhou dobu odradil od dalsi navstevy. Velikym minusem je pro me i snaha o za kazdou cenu originalni rezii a scenografii, pritom zrovna te Kouzelne fletne to dost uskodilo (napr. nesmyslna postava Mozarta, ktera hrozne sjetym, opileckym a usi rvoucim hlasem prekladala do cestiny mluvene party, podivne figurky na pozadi, ktereho se ruzne trepotaly nebo nosily s dejem nesouvisejici masky, blikajici svetla v hledisti, ktera rozhodne nebyla zadnym balzamem pro oci, zkratka hrozny psychedelicky zazitek, ktery jsem dokoukala jen proto, ze miluji Mozarta). Je to skoda, ze to takhle vedou, za chvili jim tam krome nic netusicich turistu nikdo nebude chodit.

0/0
4.10.2015 8:43

J61a96n69a 17B66o19u28š20k44o66v61á 6606288452

Pani Drapelova opet "nezklamala"... Kritika napsana tak, ze nenechala na nikom nit suchou. Takto se snad dobre napsana kritika nepise. Asi preslechla volani Bravo ci Bravi z publika a ovace ve stoje pri zaverecne dekovacce. Pevecke vykony vsech protagonistu byly vytecné a naopak velmi dobre vsichni obstali v tak tezkych peveckych partech. Stroha scena mne take nijak nenadchla, ale nakonec byla vyhrou, protoze nerusila pevecke vykony a naopak se posluchac mohl nerusene zaposlouchat do nadhernych dramatickych melodii.

+3/0
4.10.2015 1:39

B63a15r50b21o70r86a 52S96v39o36b50o82d88o43v37á 6412837158800

No jo, kdyz je clovek zvykly na ceske vykony, tak mu to mozna prislo dobry.

+1/0
4.10.2015 8:58

O54t90t50o 84S46c13h50w86a62r54z 5876581898577

Já si občas zajedu do Vídně, kde ovšem zaplatím za vstupenku 4x tolik, co do ND, takže jsem trochu "zvyklý" i na tuhle úroveň.

Asi takhle: ne každý zápas fotbalové Ligy mistrů je automaticky zárukou nejvyšší kvality, ale vždy je to solidní fotbal. Naše liga je samozřejmě na jiné úrovni, ale i tak se najde občas utkání, které vás může nadchnout.... a díky za každé takové!

+1/0
4.10.2015 12:05

O85t23t64o 71S28c98h96w87a49r35z 5826631688787

Mne nadchla i ta strohá scéna, právě z těch důvodů, které zmiňujete. Nejsem ani zastáncem "moderních" režijních pojetí za každou cenu. Někdy usilovně přemýšlíte, co bylo vlastně záměrem a zapomenete poslouchat hudbu, ale to nebyl tento případ, ba právě naopak. Vše vytvořilo jeden kompaktní celek, takže za mne vysoká známka i za ten "umělecký dojem". :-)

+1/0
4.10.2015 11:57