Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PIRÁTI: Pět filmů, které se nejvíc stahovaly v létě. Vede Max

Americké léto bylo úspěšné pro obě strany. Hollywood letos zažil druhé nejvyšší tržby z kin, ovšem to vůbec neznamená, že si digitální piráti vzali dovolenou. Naopak, podle listu Variety bylo nelegálních stažení o třicet procent více než loni. A hlavní terč? Film Šílený Max: Zběsilá cesta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a19n 79G76e53n77s21e79r 1558693119430

Já bych chtěl vědět, jakou šanci mají diváci proti klamavé reklamě.

0/0
18.9.2015 8:05

D43r76a22h38o34m89í68r 24S57t83r22o42u15h12a78l 4105368132274

Nulovou. Když přijdete do kina, dle reklamy si vyberete film a zjistíte, že to není to, na co jste šli, nikdo vám peníze nevrátí.

0/0
18.9.2015 13:59

L22u45b49o25š 70J25e10l91í48n71e41k 6274506239923

A co kdyby na lístku z kina bylo unikátní heslo ke stažení si kopie? Byla by větší motivace k návštěvě kina.

+2/0
17.9.2015 17:49

J86a87n 60S58o69u80k68u81p 1784644936315

To ale není tak uplně nová myšlenka, je to třeba u vinylů občas.

+1/0
17.9.2015 21:22
Foto

L91u41d44ě16k 76F76u68x74a 9406260644767

R^

0/0
18.9.2015 5:05

A88l19e29x 53Š24t64a45j49n10e86r 7611644175483

Ještě chybí dementní rovnice počet stažení x cena BD= ušlý zisk.

+3/0
17.9.2015 17:05
Foto

L25u65d62ě75k 68F56u87x46a 9456960264797

Právníci nejsou placeni za pravdu. Pouze za právo:-( ....klientovo.

+1/0
18.9.2015 4:53

J10a81k43u46b 26D28o23l30a41n14s14k78ý 5727580214797

No to by mě taky naštvalo, natočit Maxe, vydělat miliardu a vědět, že nebýt těch zpropadených zlých pirátů, tak bych vydělal o 85Mx$23=1,9 MILIARDY DOLARŮ víc!! Za to bych si mohl koupit 7000 nových ferrari, nebo zastavit válku v Sýrii. Stop pirátství!!!

+1/0
17.9.2015 17:01

J65a55k90u43b 29D24o21l61a35n25s60k12ý 5107290614407

ou, špatné počty ... 23Mx$23=520 miliónů. No, stejně by mě to naštvalo...

0/0
17.9.2015 17:06

M16a78r67t28i69n 10Č14e27r28v89e30n11ý 3446307701641

No spíš bych nechal těch drog. Spousta z lidí co si film stahnou, na něm i byla v kině potažmo si ho poté koupí na nosiči.

0/0
17.9.2015 17:20

J76a24k86u34b 27D60o34l18a47n24s31k14ý 5657860154807

1. Myslel jsem, že bude sarkasmus očividný. Bohužel jsem se mýlil.

2. Ač platí ad 1, zkuste své tvrzení podložit nějakými čísly. "Spousta" je hodně vágní slovo. 50 %? 10 %? 2 %?

3. Ač stále platí ad 1, zkuste tuto svou logiku aplikovat v kině/divadle/muzeu. "Film (muzikál, věstonickou Venuši) jsem již viděl. Můžete mě tedy pustit zadarmo, pokud slíbím, že vám nezašpiním podlahu?"

0/0
17.9.2015 17:36

M12a13r58t21i28n 14Č11e97r36v31e43n24ý 3956927701151

Dobrá, spousta se nedá moc dobře doložit. Můžu jen soudit na základě svého okolí potažmo na různé diskuze. Když se lidem film v kině líbil, tak na něj znovu nepůjdou. DVD/Blueray vychází kolikrát po několika měsících, co jim zbývá.

Koukněte na to z reálné stránky, tak kde není přijatelná nabídka, tam se prostě stahovat bude i kdyby to bylo nelegální.

Když to vezmu podle sebe. Dříve jsem používal negální win, stahoval cracknuté hry a z uložišť hudbu. Teď mám naprostou většinu softwaru legální a na hudbu mám předplatné. Žel bohu žádná služba nám tu za měsíční paušál nenabízí aktuální díly seriálů potažmo filmy, které měsíc předtím byly v kině.

+1/0
18.9.2015 10:01

J23a25k80u39b 64D83o26l29a53n49s67k45ý 5907650134967

S první částí moc nesouhlasím. Znám nejméně 5-6 lidí z mého okolí, kteří chodí na filmy opakovaně. Třeba kamarádka viděla Jurský Svět asi 4x v kině. Další byl třeba 6x na Matrixu. Lidé chodí na starší filmy, např. Atlas nedávno dával Sedm statečných.

S druhou částí částečně souhlasím a jsem na tom podobně. Soudím ale, že je to z velké části prostě dospění. Taky to, že si Windousy za dvojku můžete zřejmě dovolit (hudbu za pár korun taky) a vidíte jejich užitečnost. Nehledě k tomu, že máte u SW výhody (updaty zdarma, podporu). A nelegální SW má v sobě často viry, spyware a podobné sr*čky. Takže se pirátění SW prostě *nevyplatí*.

0/−1
18.9.2015 10:51

M85a63r24t39i49n 68Č61e27r13v67e30n25ý 3616967861141

Mě šlo spíše o to jak lze označovat lidi za piráty, když na trhu není k dispozici žádný dosažitelný zdroj disponující náležitou nabídkou. U nás a vlastně i téměř všude jinde tím zdrojem jsou pouze uložiště/torenty.

+2/0
18.9.2015 10:57

J10a34n 21S94o81u90k64u30p 1724934366125

To sice máte ´sarkatsticky´ pravdu, ale je to vlastně pravda. Protože ten protiargument je postavený uplně na stejné rovině, jako to samotné tvrzení. Vyčíslit škoda tak nelze (není konkrétní), ale pokud chcete shodit takové tvrzení s tím, že majitel práv neví, zda by ti lidi šli třeba do toho kina, tak se ptám naopak - jak víte, že by to skutečně neudělali, kdyby neměli jinou možnost?

+1/0
17.9.2015 21:26
Foto

L83u56d57ě68k 85F51u57x92a 9946840504987

Takže v případě autorských práv by měla platit presumpce viny?8-o

+2/0
18.9.2015 4:55

J85a41n 70S13o66u22k60u33p 1344154486145

To tím myšleno není, ale co si budem - kdyby jiná možnost nebyla, tak by mnoho lidí místo ripu šlo do kina. To je nepopiratelný fakt.

0/0
18.9.2015 7:06

J61a12k71u73b 68D41o47l83a47n87s33k76ý 5657450684147

"Mnoho", to je zase podobné, jako u pana Červeného. Co je to 'mnoho'?

Ano, souhlasím, kdyby neexistovalo stahování, internet, vypalování DVD, nahrávání VHS, tak by *možná* více lidí chodilo do kina. To je ale taky velmi sporný argument. Piráti popularizují filmy, servery jako CSFD by možná ani nevznikly. Někdo třeba stáhne první díl Avengers, líbí se mu, tak na druhý jde do kina. Reálná čísla nejsou, nebudou, a možná jsou i ve prospěch nahrávacích studií. Kdo ví, nepoví. Žádná nezávislá studie neexistuje, jediný, kdo to tvrdí jsou WB, Sony, taky OSA apod.

+2/0
18.9.2015 10:42

R37a11d61i51m 40Z25e19h40e91r 3784870123891

Psssssst, buďte zticha, aspoň se dovíme, co je dosazitelně ke stažení...;-)

+1/0
17.9.2015 16:26

P69e88t32r 32L33u62k47á47š 4955894336205

Me se dycky strasne libi jak rvou, ze diky pirateni jsou bez prostredku a vsecko pujde do kytek, pak se udela nejaky ten prehled a zjisti se...ejhle...zabavni prumysl zase vydelal vic nez predtim a film po uvedeni na svet uz ma trzby miliardu a jedna....ale spolecnosti zase rvou, kdyby se film mestahoval tak mame miliardu a dve....ja nevim kde berou jistotu ze ti co si ho stahnou na to pujdou...to fakt netusim a to vycislovani skody, to je doslova magie :) A z te petice filmu sem az na posledni dva (rezistence a jura) byl v kine a dobry...jestli si je i stahnu kdybych se na ne chtel kouknout nekdy jindy i? Nevim...A o stazeni ci kine tech poslednich dvou ani neuvazuju, znamena to tedy ze i diky me ty dva posledni filmy nevydelaji tolik? :)

0/0
17.9.2015 16:25

J81a66n 47S57o32u25k42u45p 1944864646115

To není vyčíslení škody, ale ekonomická úvaha, která je kvantifikovatelná. Já nevím, mně tohle přijde takové už opravdu ohrané, tvrdit, že ´tím nezpůsobím škodu´. Běžte, natočte film za sto milionů, pusťte to ven a pět z deseti lidí Vám řekne, že to bylo super, že si to stáhli. Jako beru, je to legální, je to běžné, ale Vás ani vteřinu nenapadne, že se díváte na něco, co někoho stálo opravdu moc peněz a opravdu moc práce a Vy si užíváte výsledek zadarmo?

0/0
17.9.2015 21:30
Foto

L20u13d98ě60k 40F57u58x11a 9546140584857

Možná by pomohlo být méně nenažraný. Mimochodem, kvantifikovatelnost je vcelku iluzorní a vy to víte;-)

0/0
18.9.2015 5:05

J43a16n 76S23o45u79k74u63p 1244554506915

Kdo všechno je v tomhle řetězci nenažraný?

0/0
18.9.2015 7:07

R97a57d35i40m 40Z78a74t37o53p37e44k 9682605362437

Tak už i v MPAA dostali trošku rozum a pochopili, že když nedají možnost shlédnout film legálně co nejdříve, že si ho lidi seženou jinak, ale Prcalová stále mele tu svou.

+2/0
17.9.2015 16:23
Foto

J95i39ř91í 61F33e64i92x 2529733380986

Co chcete od baby, která si plete Jurský park a Jurský svět ...

0/0
17.9.2015 13:20

M38i28c73h28a31l 44D48o83l15e89ž65a59l 6533292734281

Otevřel jsem a čekal tabulku s filmy.. Kde nic tu nic.. Tenhle blábol už číst nebudu. To samé už včera.. navíc lži jako: "nelegální stahování".. Tisíckrát opakovaná lež se ne vždy stane pravdou.

+3/0
17.9.2015 12:13

M16a67r78t32i85n 10Č21e24r36v79e58n20ý 3986467331691

To má být od autora jako nějaká provokace?

Včara publikoval článek s klamavým titulkem a dnes v tom vesele pokračuje.

+3/0
17.9.2015 11:25

P47a86v15e45l 37R24a18š70k49a 9382911947225

Já si myslím, že většina kopírování je zakázaná, nebo - li, logicky, stahování zkopírovaných CD, DVD, bude taky zakázané a já to musím vědět, protože se právem zabívám, našel jsem knížku o zákoníku práce a učebnici matematiky!

0/0
17.9.2015 10:56
Foto

L33u12d95ě73k 21F72u78x54a 9316400584947

Čeština vedle té matematiky nebyla? ;-)

0/0
18.9.2015 4:58

V86í28t 20F30r22a13t55r78i66č 7232297598369

Požádal bych paní Prchalovou ještě o nějaký souhrn, co se bude stahovat nejvíce v dohledné době a ideálně k tomu odkazy. Ať nám zjednoduší práci

Děkuji

+2/0
17.9.2015 10:30

R40a11d32o50v18a76n 38K71e84p44á84k 7469855962491

Paní Prchalová by si měla dát facku, pak se zamyslet, a pak se proplesknout ještě párkrát, aby se jí v hlavě rozsvítílo...

1, V ČR je stažení audio/video pro osobní potřebu legální, ač možná morálně ne zcela vpořádku, proto platíme poplatky za média, a proto je na nás v tomto nahlíženo jako na vinné už při koupi jakéhokoliv nosiče. (Pokud člověk koupí médium, očekává se že bude pirátit a proto se platí poplatky OSA a jim podobným)

2, Krádež je něco úplně jiného než pirátství! Naučte se to konečně prosím, takle nepřesně se vyjadřovat i po několika upozorněních od diskutujících je ukázkou neschopnosti učení se, nebo omezeným pohledem sponzorovaný někým na míru.

Pokud něco ukradnu, pak věc kterou kdysi vlastnil uživatel A nyní vlastní uživatel B a uživatel A nemá nic. Pokud ovšem věc upirátím, pak uživatel A má stále svou věc, a uživatel B má tuto věc taky.

3, VOD naopak sníží míru pirátství, která je dána v mnoha případech nenažraností distributorů a obecně celého řetězce u filmů. Pokud budou mít lidé dostupné kvalitní filmy, v rozumném čase, a hlavně za rozumný peníz, tak si klidně budou platit měsíční paušál a pirátit přestanou. A jako jasný důkaz může být brán třeba hudební průmysl, kde Google Music, Spotify, Deezer, Apple Music a podobní míru pirátství snížili.

Ano, pořád budou lidé, kteří budou pirátit, ale to je celkem nezajímavé procento, podle mého je důležité, se zaměřit na lidi, kteří jsou ochotní platit, ale vadí jím nedostupnost, přemrštěné ceny a podobně!

Když si vezmu takový nový film, zaplatím 180Kč abych ho viděl v Kině, pak si musím počkat tak 4 měsíce, abych si ho mohl koupit, což ale znamená, že mám dát 400 za DVD nebo ideálně 600 za BR (opravdu je výroba BR disku dražší o 200Kč, nebo si chce někdo nahrabat), takže mám dát 600Kč za film, pak si koupím BR přehrávač, protože se mi daří, a mám dát dalších 600 Kč za jeden film, to pak abych šel tak na 2-3 filmy ročně max, jednoduše protože na to nebudu mít...

+21/0
17.9.2015 9:48

L59i57b73o18r 59H23l96u65b23u82č31e28k 4700810187777

...tak nevím - když jdu do kina a pak si film stáhnu, tak jsem pirát ?...když si koupím tiskárnu nebo jakýkoliv prázdný nosič (DVD, CD, harddisk), tak platím "preventivní autorské poplatky"...!!!...Pochopím poplatek za koupi filmu nebo písniček - slouží jako odměna autorovi (prý)...Jenomže autorské poplatky se vás netýkají pouze v případech, kdy přijdete do styku s cizím dílem, avšak rovněž jen pokud hrozí, že byste mohli...!!!...díkybohu, že stejně není hodnoceno třeba to, že většina mužů má zařízení, které by mohlo sloužit ke znásilnění ženy opačného pohlaví...Rv

+5/0
17.9.2015 9:41
Foto

L32u38d59ě91k 23F51u23x30a 9176170864207

Hej! Uhlíři! Už jsi zaplatil daň za penis na příští rok??!!;-€R^;-D;-D;-D;-D

0/0
18.9.2015 5:02
Foto

M88i47c45h77a28l 19B91r69e72š68k12o61v32e51c 4191528524636

"Remake Šíleného Maxe zaznamenal až 23 milionů krádeží" - prosím vás, zdržte se podobných slov jako "krádež" v souvislosti se stažením nějakého filmu, takové výrazy svědčí o naprostém novinářském diletantství, nebo propagandě placené ČPÚ.

Ostatně proč se tu už podruhé v krátkém čase objevuje vyjádření Prchalové, ta ženská je úplně mimo a nemělo by se ji ve slušném médiu vůbec dostat prostoru, stejně jako Hlaváčovi ze zlodějské BSA.

+16/0
17.9.2015 9:22

L54i50b65o72r 13D38a18n73ě21k 4987641603

krapet nám to tu promazali, co?

0/0
17.9.2015 9:14

J65a46n 92S89o57u36k72u41p 1794344146895

Ani ne, tohle je jiný článek. Větší diskuze byla pod tím článkem níže. 

http://kultura.zpravy.idnes.cz/pirati-filmy-c9u-/filmvideo.aspx?c=A150915_165153_filmvideo_spm

0/0
17.9.2015 9:19

P67a40v68e86l 33F21a89r90a 9787977634441

Jo Šílený Max - šílená budoucnost světa :-/

0/0
17.9.2015 8:20

J56a43n 96S78o14u24k80u82p 1954614686465

Vzhledem k tomu, že mnohé sci-fi se v praxi už vyplnilo (Verne, Godard, Bradbury, nebo třeba i zfetovaný Huxley byl ve svých vizích poměrně šikovný..), beru sci-fi jako ´budoucnost, u které akorát není jasno, kdy nastane). Jdu si koupit zásoby benzínu.

0/0
17.9.2015 9:13

T11i65b14o26r 62V93i36z81v18a84r47y 9984474503435

To vám vzhledem k trvanlivosti benzínu moc nepomůže.

0/0
17.9.2015 9:57

J51a22n 40S49o75u55k24u91p 1924904266975

Tak aspoň tyhle bodákové spojlery a ošuntělé hadry.

+1/0
17.9.2015 10:14

M82a55r98t74i85n 56K72r34á64t73k88ý 3346734815114

V ČR neexistuje něco jako "nelegální stažení". Jakékoliv stahování z internetu je vždy legální. Udělejte si v tom jasno, LUPY!;-O

+12/−1
17.9.2015 8:18

J49a29n 60S88o93u65k25u42p 1424614196555

To není pravda, že je vždy jakékoliv stahování legální.

+2/0
17.9.2015 8:56

M15a61r89t58i11n 70K10r44á64t19k12ý 3916984725634

Samozřejmě mluví se zde o veřejných úložištích. Nemyslím tím nabourávání se někomu do systému.

0/0
17.9.2015 11:07

J86a78n 86S75o74u86k30u50p 1204914516965

Ne, ani tak to není pravda.

0/0
17.9.2015 11:43

M46a92r60t43i58n 52K23r20á24t18k67ý 3376444245794

A co kdybyste, pane Soukupe, byl tak ochotný a podělil se o své moudro?

0/0
17.9.2015 12:23

J40a48n 83S95o79u90k72u26p 1694774746405

No tak stahování software (pokud to není free, či nestahujete z vysloveně legálního zdroje, např. koupenou hru) je nelegální, pane Krátký.

0/0
17.9.2015 12:56

J67a39k85u12b 38D60o59l18a92n66s71k18ý 5417650234207

Nejsem právník, takže je možné, že se mýlím, ale řekl bych, že pouhé "stažení", bez následné instalace software, nelegální není.

0/0
17.9.2015 17:15

J72a67n 71S66o16u59k84u35p 1404614126235

Je. Pro sw platí, že pouhé pořízení kopie je ilegální. Pořizování kopií pro osobní užití je možno pouze u autorských děl. To je častý omyl obhájců ´stahovat je legální´. Na to nemusíte být právník, ten zákon je totiž napsaný velmi, velmi jasně (snad sem nečetl jiný zákon, který by byl tak jasně srozumitelný, ale zas tolik sem jich nečetl :)) Už jen pouhé vytvoření image sw je ilegální.

Fakticky i stahování filmů a hudby velmi lavíruje u nás, proto je kolem toho takový spor - je to celé postavené na tom, že pořizování kopie pro osobní užití je legální. Jenže zákon nestanoví, za jakých podmínek. Tj. například neříká, že pro vytvoření kopie (čti: stáhnutí) musím být vlastníkem práv k ´originálu´. Proto se běžně užívá termín ´černé stahování´, protože u nás je legální pořídit kopii něčeho, co není moje.

0/0
17.9.2015 21:22

D50a23v68i69d 42S82ý44k44o83r49a 7384501411847

Nelegální je sdílet a existují služby (torrent,...), které zároveň při stahování sdílí už stažený materiál. Takže to už nelegální je.

0/0
17.9.2015 10:17

M28a79r40t89i38n 17K81r41á60t55k67ý 3126714955714

To však ale není "čistokrevné" stahování.

+1/0
17.9.2015 11:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.