Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Skoro stejný název a stejné hity? Hudba Praha Band je absurdní

V neděli bylo oficiálně oznámeno to, o čem se v kuloárech mluvilo už pár týdnů: krize ve skupině Hudba Praha vyvrcholila odchodem několika členů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V12l85a23d82i19m24í19r 47P59a10v20l60í27č15e64k 5116283255256

...nebude to fungovat...nebude to autentický, nebude to důvěryhodný...tyhle kapely stály právě na tom, ne na "kvalitě" projevu...už když jsem j viděl někde naposled, přišlo mi, že to sboristky braly jako roli, dneska tak - zejtra s jiným jinak...

0/0
4.8.2015 10:29

P89e75t82r 46P50á73l32k49a 6453396900272

chápu obě strany, ale Ambrož je pro mé oblíbence z Hudby Prahy tak zásadní, že mě nenapadá žádný obdobný příklad, kdy by zbylí členové i přes početní přesilu nepůsobili po rozchodu (nebo z jiného důvodu, který nechci přivolávat) jen jako nějakej revival.

Snad jen "pozůstalí" po Morrisonovi z Doors.

0/0
3.8.2015 14:57

M31a74r62t57i45n 26K32o37p75e92c30k73ý 3578657949394

Já na tom nic absurdního nevidím. I některé mnohem slavnější kapely si nechávají dřívější repertoár a úplně stejný název po odchodu frontmanů. Třeba Queen nebo Pink Floyd hned dvakrát (napřed je opustil Barrett, pak Waters). A ten mírně změněný název mi přijde naopak jako slušnost, narozdíl od výše uvedených. A příkladů by bylo mnohem víc - Velvet Undergound bez Lou Reeda, Doors bez Morrisona, Genesis bez Gabriela a pak bez Collinse - nakonec dojdeme k tomu, že takových kapel, které si po odchodu frontmana nezmění název může být i většina. :-)

+1/0
3.8.2015 14:24

P96a61v31e13l 76K49a29f76k21a 8204403451675

Otázkou jest, jestli Ambrož bude chtít dál hrát pod hlavičkou Hudba Praha, protože to se ve vámi vyjmenovaných případech nestalo :)

0/0
6.8.2015 13:49
Foto

L49u85b97o24š 69H29a42n95u40s 4117527811982

It´s Only Rock´n´Roll.

0/0
3.8.2015 13:15

K92a62r98e88l 26F75a26j66t 5548152421383

A není to případ třeba Queen a do jisté míry i "floydů" ???

0/0
3.8.2015 12:46

P95e27t96r 23T38y67č14k22a 6955402349802

Guns´n´Roses. Paradise city hraje na svých koncertech Axl i Slash.

0/0
3.8.2015 13:15

P86e59t50r 34P20á63l64k89a 6113336670302

podstatný rozdíl je, že Mercury ani Waters nebyli takřka výhradní autoři následně přehravaného repertoáru jako v případě Michala Ambrože.

+1/0
3.8.2015 14:53

P83e57t20r 51T28y91č32k29a 6525182379892

Ty největší hity dala Jasná Páka a pak Hudba Praha dohromady když tam působil Dáda Albrecht,

Jan Ivan Wünsch a David Koller. Řekl bych, že to frontmanství zůstalo Amrožovi jako znouzecnost a on sám o to nikdy moc nestál. On sám vždy říkal, že největší osobností kapely a jednotícím prvkem byl Jan Ivan Wünsch.

+4/0
3.8.2015 10:42

O46n78d43ř87e24j 23B93e79z66r 9681638447882

No, už pár dní si představuju, co by asi na "události" v Hudbě Praha řekl právě Ivan Wünsch... Myslím, že by svým šťavnatým slovníkem nešetřil...

+2/0
3.8.2015 11:00

P65e25t29r 94T78y73č16k25a 6735542189832

Kdyby žil Ivan Wünsch nic z toho by se nestalo.

0/0
3.8.2015 11:09

M55i11l54a21n 42Š57m66o16l42í96k 3297274842560

Dáda Albrecht ani David Koler v Hudbě Praha nikdy nepůsobili. Oba jsou spojeni výhradně s obdobím Jasné Páky.

+1/0
3.8.2015 11:00

P23e19t53r 35T13y90č50k86a 6835132659142

No to jistě, ale Hudba Praha hraje dodnes spoustu písníček Jasné Páky na jejichž tvorbě se Dáda Albrecht a David Koller podíleli. Já jen, že si nepamatuji na žádný hit čistě od Ambrože který vznikl po odchodu těchto tří muzikantů.

0/0
3.8.2015 11:08

M32i22l57a25n 39Š63m69o43l16í39k 3477784222560

Tak to moc nepamatujete. 8-o Michal napsal tak 90% repertoáru HP. Samozřejmě je otázka, co vy považujete za "hit" ;-)

+1/0
3.8.2015 11:12

P30e86t31r 59T81y32č74k61a 6875592129632

Tak mi řekni co vzniklo v Hudbě Praha za hity po roce 1999?

0/0
3.8.2015 11:15

M10i81l79a64n 59Š66m37o39l90í62k 3827304482140

Nechápu otázku, proč zrovna po roce 1999, když Huba Praha existuje od roku 1984 ? Od stejné doby se datuje i vznik repertoáru typický pro Hudbu Praha, který je poněkud odlišný od Jasné Páky. Čím je význačný rok 1999 a proč zrovna od něj ?

0/0
3.8.2015 11:20

P86e31t85r 78T13y24č87k34a 6785932669952

Protože v roce 1999 zemřel Ivan Wünsch.

0/0
3.8.2015 11:22

M80i16l31a10n 46Š95m36o79l60í15k 3427334582820

To ano, ale co to má společného s repertoárem, popřípadě hity ? Hudba Praha v té době stejně nefungovala, skončila v roce 1996 a obnovila se právě po Ivanově smrti. Ivan se na repertoáru podílel jen zcela minimálně. Klíčová část repertoáru HP napsaná Michalem vznikla v prvním období, tedy v letech 1984-1996, proto nechápu proč chceš nějaké "hity" po roce 1999 ?

0/0
3.8.2015 11:28

P28e54t29r 90T94y67č75k61a 6825702749662

Minimálně se rozhodně nepodílel. Po roce 1999 to chci pro to, že by bylo jasné, že po roce 1999 to jsou čistě Ambrožovi hity. Nějak se mi hlavně nezdá, že Ambrož působil v 90.letech ve skupině Divoké srdce, u které se taky píše, že ji založil a při tom to není tak úplně pravda a ta se nijak moc tedy neprosadila. Já myslím, že Hudba Praha je víceméně v komunikačních problémech od té doby co zemřel Ivan Wünsch a jejich původcem je nejspíš právě Ambrož.

0/0
3.8.2015 11:35

M72i32l60a85n 93Š54m85o65l98í40k 3577844402820

No to jsou naprosté nesmysly a bláboly. To jako chceš zpochybňovat Michalovu autorskou tvorbu v letech 84-96 pro HP ? To seš pak totální blb kterej o HP vůbec nic neví a akorát si tu plácáš tričko. S takovým idiotem škoda ztrácet čas.

+1/0
3.8.2015 11:39

P82e52t76r 17T70y80č46k78a 6645152169332

No to nechci. Ale myslím si, že jde mnohem víc o společnou tvorbu celé kapely, bez ohledu na to co je napsáno na bookletu.

0/0
3.8.2015 11:55

M73a75r11t22i40n 69S26e75d31l69á16č38e54k 1560399140964

Ale zase, třeba u metalových Stratovarius to podle mě funguje výborně. Hlavního autora (i magora) Tolkkiho se zbavili a jejich desky bez něj se mi hodně líbí a není tam žádný kvalitativní propad. Naopak - on by je svými bludy a megalomanskými "projekty" táhl akorát ke dnu.

0/0
3.8.2015 10:39
Foto

R61a54d87o42s20l37a91v 78J39a92n66ý94r 2909848809301

Mě taky při vyslovení tohoto jména napadne - upocená křečovitost, opilecká senilita a tak vůbec ..

+1/−13
3.8.2015 10:16
Foto

L87u48b61o90š 33H38a44n54u70s 4657177311162

Jo, asi jako ta vaše fotka.

+2/0
3.8.2015 13:13

H10e41l36e89n48a 60Č18í53ž77k85o42v90á 9841471892858

Ano, Hudba Praha bez Ambrože, to je opravdu čirá absurdita.

+5/0
3.8.2015 10:14

P81e63t73r 24T52y72č35k50a 6645442709312

A bez Wünsche, a bez Jamajky?

0/−1
3.8.2015 10:46

M58i96l65a66n 36Š71m18o86l66í63k 3647944412680

Tak bez Jamajky asi jo, děvčata se HP dost vystřídala, ani Jamajka není z těch původních. Bez Ivana to je těžké , ale Michal je zcela zásadní, protože je klíčový autor hudby i textů.

0/0
3.8.2015 11:04

P79e93t82r 15T90y47č59k16a 6795792349672

Asi se to nedá dohledat, ale myslím, že není. Navíc Hudba Praha dnes už nic nového netvoří. Pouze hraje staré věci.

0/0
3.8.2015 11:10

P41e84t88r 62T63y96č94k72a 6825562369442

...kterých je tedy poměrně dost a vůbec to myslím není na škodu.

0/0
3.8.2015 11:12

O35n27d21ř28e77j 93B96e20z59r 9571408667692

Autorský podíl Michala Ambrože se dá dohledat naopak velmi snadno. Podívejte se někdy na obal nebo booklet nějakého cédéčka, kde jsou samozřejmě u všech skladeb uvedeni autoři.

+1/0
3.8.2015 11:16

P69e60t64r 39T21y47č58k86a 6565462499542

Ano. Dívám se a je to tak na třetiny mezi Ambrožem, Albrechtem a Wünschem.

0/0
3.8.2015 11:22

O80n73d11ř40e44j 72B17e21z36r 9771558227412

Pane Tyčko, 1/ Dáda Albrecht v Hudbě Praha nikdy nezpíval a ani pro ni nepsal žádné písničky (výjimkou byly nějaké cca dva "pozůstatky" z éry Jasné páky v nahrávkách HP); 2/ Ivan W. psal skvělé písničky, to je pravda, ale ať se propadnu, jestli jich na deskách HP je dohromady víc než deset, spíš výrazně méně; 3/ zbytek je dílem Michala Ambrože, až na výjimky některých hudebních složek, popř. textů, které byly převzatými básněmi (J. H. Krchovský). Moc nevím, proč se v téhle debatě tak úporně snažíte zpochybnit význam osobnosti Michala Ambrože. Michal může být komplikovaná osoba, může to s ním být v kapele těžké, to všechno je možná pravda. Ale jeho autorský podíl a to, že právě on je "ksichtem" téhle kapely, mu prostě odpárat nemůžete. Proti tomu totiž nehovoří dojmy, nýbrž jasná fakta.

+4/0
3.8.2015 12:13

P94e60t11r 39T70y30č35k41a 6325952379342

Tak k faktům. Z těch písniček co dodnes hraje Hudba Praha a které složil Dáda Albrecht (nikdy jsem nepsal, že působil v Hudbě Praha): To tak, Honka Tonka, Soumrak, Vize, Chodec, Čau Amore  a nejsem si jistý u Paraletu a Ryby Badys. Samozřejmě další věci co má na "svědomí" Michal Ambrož a pochází ještě z Jasné Páky a na jejich vzniku se podíleli všichni výše jmenovaní a dodnes je hraje Hudba Praha např. Pal vocuď haj.., Špinavý záda nebo Leze, leze.  Ono celé to působení Hudby Praha po smrti Ivana Wünsche je z hlediska vztahů v kapele takové divné, viz. třeba odchod Jamajky Koblicové ke které se Ambrož nezachoval zrovna fér. "Ksichtem" kapely samozřejmě Ambrož je. Otázka ale je jestli tím "ksichtem" není pro to, že jako jediný zůstal z původní sestavy.

0/0
3.8.2015 13:12

O21n27d26ř25e96j 75B40e64z81r 9381498267462

Zdá se mi, že tahle debata už se dostává z racionálních mezí. Zdá se mi velmi pravděpodobné, že jste nezachytil, že už nějakou dobu existuje paralelně s Hudbou Praha také obnovená Jasná páka s Davidem Kollerem a zpívajícím Petrem Vášou. Ano, v té se hrají ty staré pákovské pecky. Když se tyhle kapely oddělily, část muzikantů, včetně Jamajky, to měla Ambrožovi za zlé. Byl to názor proti názoru. Lze se postavit na tu či onu stranu, ale prostě se to stalo. myslím, že dále kauzu rozmělňovat, zvláště v téhle diskusi, už nemá smysl. Snad ještě k vaší poslední větě: ano, Ambrož je posledním ze staré sestavy. Ale jako autor repertoáru, frontman, kapelník a zpěvák má na název minimálně morální právo. A na svoje písničky taky. Toť za mě vše.

+1/0
3.8.2015 13:26

P57e26t95r 92T62y58č34k86a 6835982169622

To nevím jak to mají dohodnuté s tím názvem. Ale nějak nechápu proč by neměla Hudba Praha pokračovat když nejspíš je problém v tom, že Ambrož není schopen vyjít se zbytkem kapely.

0/0
3.8.2015 13:33

P35e54t16r 78T33y54č42k78a 6435172479942

Pokud bude koncert Hudby Praha band bez Ambrože vypadat takto tak je mi to celkem jedno: https://youtu.be/BgOcWfKcFd4

0/0
3.8.2015 13:18

P93e19t62r 58N45o10v40á78k 7720895540

Ač mně je Ambrož jinak velmi nesympatickej, tak tady jsem jasně na jeho straně. Trapnost a zoufalost z toho trucprojektu úplně stříká.

0/0
3.8.2015 10:08

M83a77r25t36i12n 73T75o86m40a42n 9256908230156

Co vy to máte furt s tou upoceností?

0/0
3.8.2015 10:03

J19i74ř58í 25Š70e14d78a 3810889551671

synonymum této kapely je upocenost

+1/−8
3.8.2015 9:59

M64i24l33a35n 63Š15m32o55l81í26k 3347484762260

Synonymem Jiřího Šedy je blbost ;-)

+9/−1
3.8.2015 10:01

J51i40ř42í 70Š17e62d76a 3460679321941

diskutuji pouze k tématu, osobní prudy házím za hlavu :-P

0/−3
3.8.2015 10:05

M30i14l23a73n 82Š79m97o42l46í56k 3167214722160

Však to taky není nic osobního, pouze k tématu ;-)

+1/−2
3.8.2015 10:12

M16i61l84a89n 58Š37m58o34l76í93k 3867364502550

To mi připomíná situaci, když Ready Kirken vyhodili Michala Hrůzu. Přicmrdávači se rozhodli, že jejich přicmrdávání je nenahraditelné a nosné a že budou slavní sami. Ach jo ...

+4/0
3.8.2015 9:55

P83e59t11r 46U85h67e40r 1206116513675

No, tomu tedy také nerozumím, bez Ambrože prostě Hudba Praha není nic. To ať se přejmenují na Hudba Praha Revival Rv

+13/0
3.8.2015 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.