Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Kontroverzní Björk na Colours? Spíš mnoho povyku pro nic

Už dlouho se nevedly v kuloárech, mezi řadovými návštěvníky, v médiích nebo třeba v internetových diskusích o nějakém hudebním počinu v českém prostředí tak rozporné diskuse jako o čtvrtečním vystoupení islandské zpěvačky Björk, které zahájilo festival Colours of Ostrava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a67n 32S37t58u79h92l 1152564282

Správně "mnoho povyku pro NIC", škoda jen že to NIC bylo nejdelším koncertem na hlavní scéně. Na druhou stranu to šlo brát jako dokumentární film ze života hmyzu.

0/−4
20.7.2015 13:03

J73a45n 20M72u64c90h43a 8309376762586

cili to bylo slaby jak caj a jen nekteri zaplaceni recenzenti se to snazi okecat? ;-D:-P;-D

+1/−6
20.7.2015 12:49

J84a87n 67R41i17c63h64t37e18r 5492472723315

No, vzhledem k tomu, kolik lidí v druhé půlce vystoupení odcházelo k jiným stage nebo prostě jen na pivo tak oslňující nebyla. Vlastně druhá půlka už byla poněkud nudná...

+1/−2
20.7.2015 12:15

V31o87j21t13ě86c83h 38R86o28z82s61í60v74a93l 5750753575294

pokud posuzujete muziku podle toho, kolik lidi ji posloucha, tak jste si asi spletl festival. Doporucuju Otvirak, tam je vyprodano a vsichni se skvele bavi (soude z fotek). Dle stejne (hloupe) logiky jsou piliri nasi kvalitni hudby Eva a Vasek, Harlej a Kabat...

+1/−1
20.7.2015 14:38
Foto

F15i47l67i35p 19J46a49r90a48b 1843507910907

To ale mícháte hrušky a jabka, protože CoO jsou přece festival inteligentní hudby pro inteligentní posluchače. Tak jak je možné, že polovina těch inteligentů z Björk odešla? (Soudím podle toho, co se tu píše, nebyl jsem tam.)

0/0
20.7.2015 15:14

J65a95n 72S98o43u68k55u19p 1334894736565

V tom je CoO specifický fest, mám pocit, že tam lidi chodí na hudbu ´obecně´, skutečně festivalově. Tou inteligencí se asi myslí to, že si tam prostě vyberou. Že by tam korzovaly davy znalců, do toho má CoO teda hodně daleko.

+1/0
20.7.2015 20:14

T10o49m57á55š 12K88u43b41a72l89á52k 3256829296849

Stál jsem cca v polovině stage, někde kolem zvukaře. Bohužel jsem se za celou dobu jejího vystoupení nestihl otočit, takže nevím kolik lidí odešlo.

 Ano, kolem mě pár lidí prošlo, většinou mladé hipsterky, které se přišly maximálně vyfotit, nebo se tam ocitly náhodou. Všichni ostatní si koncert užívali. Možná jsem jen měl štěstí na skupinu lidí kolem sebe, možná ti lidé věděli, co mají od koncertu očekávat.

 Tak nebo onak, jsem velmi rád, že se paní Holušová nebála takový koncert zařadit. Stejně jako se nebála do hlavního času nasadit ostré elektro Dangera, a nebo hloupý pop Clean Bandit. Takhle má vypadat multižánrový festival. R^

+8/0
20.7.2015 12:10

J93a50n43a 47S48v42o41b68o69d19o96v13á 2759234594596

Ať si žvaní kdo chce, co chce. Já na tom koncertě byla  (tipuju, že na rozdíl od většiny zdejších "diskutérů") a Bjork byla prostě skvělá. Lepší na letošním ročníku byla asi jen St. Vincent, Avishai Cohen a Kasabian. Dostala jsem přesně to, co jsem po poslechu desky čekala (jasně, kdo její nahrávku slyšel naposledy někdy před deseti lety, mohl být překvapen). A to, že si někteří honí ego a tváří se, že to bylo něco strašlivého, je jejich věc...

+4/0
20.7.2015 11:55

J38a43n 45C44o89n48s51t89a39n48t12i57n 1332331823560

a co atmosféra koncertu (publika), líbila se vám?

0/−2
20.7.2015 11:57

V27o85j35t33ě39c48h 40R19o61z16s26í85v42a79l 5450383955754

jdete s tou atmosferou uz nekam. na punkovym koncerte cekam bordel a kotel. na Bjork bych cekal spis to sezeni a poslech i se zavrenejma ocima. Kdyz posloucham nejakou tak jemmnou a niternou hudbu jako je Bjork na poslednich deskach, tak je mi ostatni publimuk uplne u zadele. spis by mne obtezovalo hlukem. To je jak kgybyste chtel jasajici dav na Arvo Parta... suma sumarum, argumentovat atmosferou mi prijde zrovna u Bjork dost nemistne. Ze ji ma spousta lidi stale zafixovanou jako cast SugarCubes, nebo zpivajici

It's Oh So Quiet, je jejich problem. Ona je dnes uz proste jinde.

+3/0
20.7.2015 14:36

J91a65n 54S85o49u58k59u94p 1944574136925

Takže Arvo nebo Bjork astmosféru nemají? Hmm..

0/0
20.7.2015 20:17

M65a22r84i73e 30V29e94r73n34e14r13o95v14a 9801861459734

A jak víte, že to Bjork byla? Co jsem slyšela od mnoha lidí, zdálo se jim to hraní a zpěv na půl playback.

0/−6
20.7.2015 14:13

D52a16v32i21d 94M36a16c63k61ů 8410489830801

Rv

0/−1
20.7.2015 17:04

K88o44n23r14a12d 33S29l30a93d70e18k 3757798279412

Tak to musel být očistec, kdo tohle dal až do konce;-D

+4/−1
20.7.2015 11:25

J49a81n 52C53o78n17s59t82a60n86t43i10n 1892461233650

za mě: byl, nedal ;-D

+2/0
20.7.2015 12:02

T43o42m84á30š 32K17u68b66a81l42á50k 3326859376499

Jsi trapnej

0/0
20.7.2015 12:17

J85a60n 36C45o30n90s65t41a36n19t37i63n 1302511453850

mám jeden zcela zásadní dotaz, byl autor článku na tom koncertu? pokud ne, absolutně nechápu, jak může napsat tento komentář.

0/−3
20.7.2015 11:16

O29n13d34ř94e20j 46B83e55z28r 9591448847212

Ano, autor článku si koncert vychutnal - doslova - od prvního do posledního tónu.

+4/0
20.7.2015 11:34

J35a26n 41C37o11n16s59t14a85n86t29i22n 1502281883950

tak pak si autor předpokládám všiml, že na koncertu byla ta bezkonkurenčně nejhorší atmosféra ze všech koncertů na colours a v podstatě ani nelze psát o atmosféře, protože žádná nebyla. na colours nejezdí lidé, kteří by nebyli schopni přijmout těžký a složitý styl, ale pokud u desetitisícového davu nezaregistrujete ani jedno (jakékoliv) vlnění v bocích, je něco špatně.

+1/−5
20.7.2015 11:56

O97n41d13ř60e90j 14B46e65z33r 9251908507882

Ne každá hudba je určena k vlnění v bocích. A hodnotu či kvalitu - jistěže subjektivně, jinak to nejde - určuji podle sebe, vlastního vkusu a vlastní posluchačské zkušenosti, nikoli tím, že se rozhlížím kolem sebe, jestli se to líbí ještě také někomu jinému. Masová přijatelnost se nerovná kvalita.

+3/0
20.7.2015 12:09

J60a73n 72C16o95n50s96t12a46n87t23i44n 1792691983470

záměrně jsem "vlněním v bocích" chtěl pojmenovat jakoukoliv fyzickou reakci, která je u hudby očekávaná a často je jejím smyslem. píšete článek o Bjork jako otvíráku festivalu, na který se jedou lidé bavit a užít si to, což se po celou dobu festivalu dělo. jestli jsem správně pochopil, jste zarytý fanoušek Bjork a glosa se také zabývá vhodností Bjork jako hlavního lákadla na úvod festivalu. To první vám samozřejmě nikdo nebere, to druhé se prostě objektivně nepodařilo a bylo hodně rozpačité. Bjork by se hodila do vnitřního sálu v Gongu, tam by fajnšmekři dostali v sedě přesně to, co by chtěli a ještě v lepši kvalitě. ale na hlavní stage to byl prostě průser. Já to včera ukončil koncertem The soft moon, taky hrozně složitá hudba, tipoval jsem, že nás tam bude tak 100 a po dvou písních 80 odejde, ale nakonec se nás na zapadlé stage sešlo několik stovek, "vlnění v bocích" probíhalo neskutečně, atmosféra neuvěřitelná a neodešel téměř nikdo. zásadní pointa: hudba samotná vám při koncertu nemusí konvenovat, ale pokud cítíte, že okolí si to užívá, strhne vás to taky. klíčové slovo u open koncertů by asi mělo být: ATMOSFÉRA.

+3/−2
20.7.2015 12:23

Z17d89e33n42ě37k 39S63v46o52b18o73d35a 6378902449813

Já byl zrovna v hloučku, který u Hyperballad celý skákal...takže se i vlnilo.

0/0
20.7.2015 14:57

T43o22m45á96š 67K47u77b22a92l54á10k 3396669726779

Já tam byl, a vlnění jsem viděl. Možná jsem jen vypil méně piva, tak jsem si toho stačil více všímat...

Viděno touto optikou byl třeba takový koncert Dillon úplně nejhorší, protože lidé se nejen nevlnili, ale dokonce jen seděli a poslouchali!

+2/0
20.7.2015 12:15

J68a66n 94C34o76n82s59t65a27n46t42i52n 1582961883380

to s tím pivem byl dobrý pokus, ale jsem abstinent ;-D

0/0
20.7.2015 12:30

T21o60m31á10š 96K35u86b12a20l31á85k 3646259466189

tak v tom případě bych to viděl na příliš dlouhý pobyt na sluníčku...

0/−1
20.7.2015 12:49

J45a23n 51C10o56n67s34t48a57n65t38i84n 1412501103440

šel jsem rovnou z práce (klimatizovaná kancelář), asi budem hrát tuhle hru dlouho ;-D (nebo spíš ne). Tomáši, já s vámi souhlasím v tom, že ten festival je opravdu multižánrový a dramaturgie se nebojí, což je dobře. já proti Bjork vážně nic nemám, ale zarytě obhajovat to, že ten koncert byl vlastně super, je na mě trochu moc. absolutně nevyčítám, že byla do festivalu Bjork zařazena, ale jak už tu někdo psal, byla komunikována jako hvězda programu a výsledný dojem takový je. na druhou stranu je pravda, že nás tam nikdo v řetězech nedržel a kdykoliv jsme mohli odejít jinam. mám za sebou stovky koncertů a opravdu poprvé jsem viděl takhle "mrtvý" koncert, proto tady píšu.

+4/0
20.7.2015 13:00

T68o43m56á21š 11K54u21b55a68l68á69k 3476749716379

No jo, ale on ten koncert byl super. Pro fanoušky určitě. A ostatní mě prostě nezajímají. Já prostě nechápu tu potřebu lidí se k tomu vyjadřovat, když je to nebaví. Nebaví mě to, tak jdu jinam, ne? Já prošel kolem Kasabian, dal jsem tomu dvacet minut, nebavilo mě to, tak jsem šel jinam. Ale proč bych sakra měl o tom psát? Proč bych se měl divit, že je někdo na festival zařadil? K čemu je tohle hejtování? Aby se pro příště pořadatelé báli zařazovat posluchačsky náročnější koncerty? Aby to potom nevypadalo spíš jako někde na Votvíráku nebo podobných buranských tancovačkách...

+2/0
20.7.2015 13:18

T79o62m31á95š 43K22u83b46a37l63á91k 3966609496689

O Kasabian píšu proto, že jsou to druhé největší hvězdy, ne proto, že bych proti nim něco měl. Nebo St. Vincent - už jsem ji slyšel podruhé, a stejně jako loni mě to vůbec nebavilo. Taky hvězda, momentálně obrovsky vyhajpovaná. Ale nebudu nadávat na jejich zařazení do lineupu, naopak jsem rád, že je program co nejpestřejší. V zeni, kde vládl(ne) bigbít a agro-rock jsou podobné akce důležité.

+1/0
20.7.2015 13:27
Foto

F57i26l78i80p 84J29a55r12a61b 1343227950887

Co je na tom nepochopitelného? Negativní názor má snad menší relevanci, než pozitivní? Ať si každý píše, co chce, pokud to bude k věci, tedy k muzice/vystoupení.

0/−1
20.7.2015 15:16

M11i98r64e78k 20Z90á65v56o61d86n78ý 7472357300728

Opět další z řady článků "Já to vím nejlépe a ostatní (posluchači i kolegové) jsou póvl. Ale někoho urážet je cool, tak asi proto iDnes platí někomu takovému, aby své exhibice zde projevoval.

+7/−4
20.7.2015 11:14
Foto

L73u73b90o28š 57H17a28n10u88s 4577927561932

Promiňte pane Závodný, ale to je strašlivá blbost. Nevšiml jsem si, že by někoho dehonestoval, napsal jenom svůj názor, nic víc.

+3/−1
20.7.2015 11:18

M42i75r93e80k 87Z70á50v47o61d92n41ý 7812397770908

Tak já jsem zase vyjádřil názor nad tím, že autor je b.. Takže to není blbost, ale můj osobní názor :)

+4/−3
20.7.2015 11:22

I69g27n92á15c 80M29r80k88v59i48č15k69a 2528902469785

Aneb tolik povyku pro nic... Bjork to je srajda první kategorie ani se to nedá poslouchat

+4/−8
20.7.2015 9:54

M30i43l72o10š 66K53o12h53o53u42t 6114334355381

A nedal byste nám tip na nějakou kvalitní hudbu? ;-D

+5/0
20.7.2015 9:58

J35a26n 35C88o31n97s87t74a62n87t61i55n 1222911383320

všechno, raději zdůrazním VŠECHNO bylo letos na Colours lepší a kvalitnější vystoupení než Bjork, takže si otevřete program a můžete začít s poslechem.

+1/−5
20.7.2015 11:18
Foto

P44ř77e19m11e94k 12H19o44m27o68l60a 5498135365746

souhlasím, zažil jsem ji ještě se Sugarcubes v Edenu a to byl nářez, teď jí mám zařazenou někde v kategorii Madonna a podobné pop hvězdy kde je hlavní to divadlo okolo :-P

0/−6
20.7.2015 10:23

A48l87e35š 23K76ř44í36ž64e56k 6567310543977

Mě se Bjork nelíbí, ale zařadit ji do kategorie Madonna a podobné pop hvězdy může jen hudební analfabet.:-P

+6/0
20.7.2015 11:55

J46o77s91e56f 41K61o14m77e88n57d29a 3339309324797

Někomu se líbí Bjork, někomu zas Duo Jamaha, co už ;-D

+5/0
20.7.2015 10:37
Foto

L86u80b28o23š 23H84a34n79u72s 4137127191672

Máte svatou pravdu, pane Komendo.

+1/0
20.7.2015 11:15

M42i81l45o47š 55K86o88h29o31u82t 6564554945231

Zpěvačce se prostě před festivalem udělal na obličeji jen velký beďar a chtěla ho zakrýt. Asi jí nedošlo, že vystupuje v ČEZsku.

+2/−8
20.7.2015 9:26

2435194458643

jasně že to nebyla ona. byl to Jirka Pomeje

+21/0
20.7.2015 9:23

M57a20r15t41i76n 68K50o35p83e33c91k67ý 3758677589114

Abych parafrázoval první větu této glosy - už dlouho nenapsal Ondra Bezr o nějakém hudebním počinu tak mizerný, nedomyšlený a téměř urážlivý článek. Základním hrubým faulem je obouvat se do svých kolegů, kteří měli prostě jiný názor než on a toto představení decentně, zasvěceně a po právu zkritizovali (např. Klusák v Lidovkách). Podivovat se tomu, že Björk nesundala masku ani při děkovačce je zcela na místě, opravdu tady nejde o tajemné a anonymní Residents nebo vždy přísně stylové Daft Punk. Psát o přihlouplých diskutérech (a přihlouple je označit jako "typicky české") by si kritik také neměl dovolit - obzvláště pokud se zabývají jen logickou a teoretickou otázkou možného zástupce a playbacku, což Ondřej, možná včera večer po několika skleničkách, vůbec nepochopil. A nejlegračnější je bojovat proti zjevné pravdě, tedy proti tomu, že nějaké vystoupení bylo přinejmenším "kontroverzní". Inu - prostým faktem je to už z toho důvodu, že vystoupení zklamalo velkou spoustu diváků, tisíce jich odešly jinam už během vystoupení, minimálně polovina dalších během koncertu úplně "vypnula" a věnovala se jiným věcem a jen velmi malá část byla po koncertě opravdu nadšená z předvedeného, nikoliv rozpačitá.

+18/−7
20.7.2015 9:17

J68á31n 24B46a86d81i76o91v96s61k95ý 2409654396386

Jak typicky ceske (slovenské) - po honit si ego na kdejaké glose ;)

+1/−5
20.7.2015 9:22

M66a38r93t65i53n 20K32o76p14e70c86k46ý 3628447979894

Přesně tak - to mi na Bezrovi tentokrát vadilo, že si honil ego na kdejakých glosách svých kolegů a čtenářů, přestože svůj vlastní názor už napsal dříve. :-)

+6/−1
20.7.2015 9:28

M88i78l36a63n 42B49í24l50e20k 5324329641

No, zrovna u Björk mě "jinakost" (tedy koncert v masce) nepřekvapuje...A vážně míněné úvahy o tom, zda na pódiu byla skutečně Björk, mi taky přijdou hloupé. Ohledně "kontroverznosti" - tu myslím Bezr zmínil.

+4/−1
20.7.2015 9:42
Foto

L83u70b88o39š 52H67a62n38u19s 4387637451252

Nechápu. Ondřej napsal prostě jenom svůj názor, toť vše. A nemyslím si, že by se jeho kolegové na něj kvůli tomu hněvali.

+2/0
20.7.2015 11:16

P20a90v69e82l 21M88a55r44e26k 7972499755596

Osobně si myslím, že pro spoustu diváků byla na začátek těžko stravitelná. Pokud by vystoupila v pátek nebo sobotu spíše v nočních hodinách, odezvu by to mělo větší. Prostě na otevření festivalu to není vhodný interpret. Její fanoušci by si ji samozřejmě dali i k snídani.

+20/−1
20.7.2015 8:56

J11á12n 95B53a50d12i98o10v53s48k85ý 2259564336906

A takto položené to je vlastně pravda. Chyběla tam tma.

+1/0
20.7.2015 9:24

J39a37n 59S69t97u98h95l 1332144592

Ano mělo to být později, až budou všichni zhulený nebo zlitý, aby to dokázali pozřít ;-D

+1/−1
20.7.2015 12:59

V50o48j21t74ě38c36h 71R40o13z90s12í36v16a41l 5200933235214

pokud je tohle moudro na zaklade vlastni zkusenosti, tak nevim, proc na Colors jezdite.

0/0
20.7.2015 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.