- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mně osobně se pojem "inteligentní hudba (film, literatura...)" taky moc nezamlouvá, ze dvou důvodů.
Za prvé, ten pojem je bezobsažný, každý si pod tím může představit něco jiného. Sám fakt netuším, jaké kapely či interprety bych tak měl označit. Je inteligentní Kryl? Muse? Prodigy? Nirvana? Sunn O)))? Verdi? Napalm Death?
Daleko lépe se asi určují kapely, které inteligentní nejsou, ale nějak se mi příčí označit jakoukoliv jednoduchou až primitivní hudbu jako neinteligentní. Ona tak totiž může působit záměrně, což by ale zase bylo znakem inteligence, ne?
Za druhé, ať autor chce či nechce, je takové hodnocení zároveň i hodnocením posluchače. Je jasné, že kdo poslouchá inteligentní hudbu, má vkus, kdo ji kritizuje, je nevyzrálý posluchač nebo hudební trouba. Můžeme tu teď o tom dvě hodiny diskutovat a rozvádět to, ale tohle je definice pojmu "inteligentní"
Já bych ho z výše uvedených důvodů nepoužíval. Jako lepší mi přijde neprvoplánová, novátorská/invenční, posluchačsky náročná, vyžadující soustředění, využívající neobvyklé postupy... třeba.
Jinak palec nahoru Ondřeji Bezrovi za reporty i diskusi.
Po vystoupeni Bjork zde bylo plno nazoru, ze se to neda poslouchat, a vlastne se to ve skutecnosti ani nikomu nelibi. Ted zase, po tanecni muzice, je taky vsechno spatne. Vyhoda multizanroveho festivalu je, ze si muzu vybrat. A na CoO se snad vybrat da, aspon pro vetsinu lidi. Pro ty ostatni jsou tu specializovanejsi festivaly. Ale odsuzovat jednu hudbu jako hloupou, druhou neposlouchatelnou, tu svoji zase popisovat jako inteligentni, nejlepsi... To mi prijde ponekud detinske.
Další z řady, který nepochopil běžný přívlastek "inteligentní". Podobné přívlastky "art" (umělecký) či alternativní vám zřejmě nevadí. Přitom spojení art rock či art pop vlastně naznačuje, že to, co není "art", není umění a alternativní zase naznačuje, že to zbylé je obyčejné. A jinak popisovat nějakou hudbu jako "hloupou, druhou neposlouchatelnou, tu svoji zase popisovat jako inteligentni, nejlepsi" je naprosto přirozené a lidské. Je to vyjádření subjektivního názoru a vkusu jedince. Všichni, co tady proti tomu brojí, jsou polo-inteligentní pokrytci. Ale je to jen můj názor. Upřímně lituju pana Bezra a další redaktory, že se musí potýkat v diskuzích s takovýmto lidským materiálem. I když vlastně stačí ty diskuze nečíst a nereagovat. Je to ztráta času.
Mnozí mí známí byli nejvíce nadšeni, a popisovali, že nejlépe se bavili při vystopuení Clean Bandit Jsem nadšen, že kolem sebe mám spoustu lidí , kteří neposlouchají inteligentní hudbu. Hlavně si myslím, že celosvětově úspěšní interpreti si nemusí nic dokazovat, a radost, která z nich při interpretaci čiší a je předána na všechny zúčastněné, vynahradí veškerou psychickou újmu z článků inteligentních redaktorů.
P.S. Mezi fotky se vám CB také nehodili, abyste si v uměleckých kruzích náhodou neudělali ostudu ?
Jste jen další, co nepochopil článek a chytáte se na udičku slova "inteligentní".
Někteří chytají na drc,když si to tady tak pročítám. Je to přece úplně normální, že se někomu líbí kytarová muzika, někomu muzika postavená na jiném nástroji nebo hlase. Třeba Soukup, to je názor tak z roku 1987 Ale, od toho je fórum, aby si každý řekl to, co ho v tento okamžik tíží.
Chudý, co posloucháš za muziku, že tady kádruješ čí názor je z jakého roku? Asi to nebude žádná avantgarda. CoC bude pro tebe zřejmě maximum.
U mě teda včera jasně vyhrála Camille O'Sullivan. Ale bylo to teda spíše divadelním přednesem, to je pravda. Na Anetě byla opravdu malá stage, spousta lidí se tam ani nevešla, což byla škoda, poslední album je asi její vůbec nejlepší. Jinak dvou hlavním stagím jsem se raději obloukem vyhnul.
Tento multižánrový festival je asi trnem v oku těm, kdo považují uměleckou osobitost za falešné vyvyšování nad "normální hudbu lidi pro normální lidi" a improvizaci za produkci neumětelů, kteří umí jen vydávat náhodné zvuky. Těžko snášejí, že se zde srovnatelně nepíše o vyhovujících hard festivalech.
Láďo, myslúm, že jsi trochu vedle. Každému co jeho uchu a oku ladí. Máš v myšlení zakořeněno něco, co už v sobě nové generace nemají.
Ze třetího dne mi jednoznačně nejzajímavější připadal houslista Owen Pallett. Více takových osobností na Colours by určitě prospělo.
Aha, uz je to tady. Takze treba Kasabian hraji inteligentni muziku? Protoze ji hraji na kytary nebo proc? A na festivalu muze byt jen ta inteligentni? A kdo to posuzuje? A to byly dva predchozi souhrny celkem povedene... Ja jel na festival hlavne kvuli Bjork, ale Clean Bandit jsem si hodne uzil. Takze uz vlastne asi taky nejsem inteligentni. A vsichni dramaturgove velkych festivalu, kde CB hraji, ti jsou asi taky hloupi.
Pane Kubaláku, doporučuji diskusi níže. Jestliže se vám Clean Bandit líbili, rozhodně si nemyslím, že jste hloupý. Ale dovolte mi prosím ten luxus dopustit se názoru, že tato položka programu byla z mého subjektivního hlediska to nejhorší, co jsem na CoO za poslední léta slyšel.
Zajímalo by mě, jak se pozná inteligentní hudba. Už v minulých článcích se autor článků naváží do těch, co namají rádi "inteligentní hudbu". Tak by mě zajímalo, čím se ta inteligentní hudba vyznačuje :)
Skutečně si nemyslím, že bych se do kohokoli navážel, ať si každý poslouchá hudbu svého srdce. To, co "pracovně" označuji za inteligentní hudbu, je něco, co není postaveno pouze na jednoduchém dusavém rytmu, prvoplánových melodiích, podbízivém projevu, aranžérské a instrumentační řídkosti, na absenci osobního ručení za prováděnou hudbu. Vůbec netvrdím, že "méně inteligentní" hudba (podle mých měřítek, která nikomu nevnucuji) nemůže plnit svoji úlohu. Nikomu ji neberu. Jen po mně nechtějte, abych z ní byl unešen. Je to jednoduché, že?