RECENZE: Čistý úžas ze zábavního parku. Jurský svět je na Cestě do pravěku

Návrat k Jurskému parku se povedl. Jurský svět, který vstoupil do našich kin, jde totiž ještě dál, k dětskému nadšení zemanovské Cesty do pravěku.

No vida - po dlouhé době souhlasím s paní Spáčilovou jak já, tak velká většina filmových fanoušků (csfd.cz - 80%, imdb - 77%). Strhující podívaná hlavně v 3D Imax. Ač celkem stár, tak působivý obrazový i zvukový nářez jsem nezažil, totální pastva pro všechny smysly. Napětí, místy až hororové, zábava, humor. Spielbergovská supervize je jasně cítit a pomohla k tomu, že to snese srovnání i s Jurským parkem. Těch pár nepříliš důležitých slabin Spáčilová dobře pojmenovala taky. Přidal bych jen nechtěný humor, kdy hlavní ženská postava nesundá z nohou vysoké podpatky, ať už sprintuje džunglí před krvelačným dinosaurem, kráčí vysokou trávou, uhání v džípu, bojuje, zachraňuje - fakt komický. Ale opravdu super zážitek!

1 0

S bídou 20%. A to jen za dinosaury.

Klasický Béčkový film. Ale pokud milujete dinosaury, efekty, záběry, nenechte si ujít... děj a dialogy nestojí za komentář. Nějaké nesrovnalosti se dají tolerovat, ale tady jich je moc. Hon s ochočenými velociraptory na motorce, směšné. A pročpak hrdinové lezou do lví klece podívat se, jestli drobeček neutekl, když si později vzpomenou (když už je drobeček venku), že ho mohou lokalizovat pomocí implantátu? Na této banální chybě je založen celý děj. Zabezpečení parku nula (vysoké napětí, oddělené sektory, atd.). Zabezpečení návštěvníku nula (bezpečné kryty?). Zabezpečení řídícího centra nula. Neschopnost trefit kanónem z vrtulníku drobečka, budiž, ale jak je možné, že všechny ostré náboje drobečkovi nezpůsobí žádné zranění, a to ani přímo do otevřené tlamy? Jeden ohromný zásah s výbuchem srazí drobečka na zem, zranění žádné, fatální zlomenina žádná. A drobeček běží dál... kdo tomu může věřit?

0 0

Tady někdo nepochopil, že film a realita je něco trochu jiného, co? Rozebírat tímto způsobem "nělogiky" v akčních filmech by mohlo Hynkovi vystačit na celý život. ;-D

0 1

Já samozřejmě chápu, že film Jurský svět má hlavně vydělávat peníze, vábit do kin houfy rodin a v akcí napěchovaném a snadno uchopitelném tématu jako jsou dinosauři je neodpoutat od sedaček... Vím, že to má být hlavně show. Ale proč už, když si někdo vezme ke  zpracování téma dinosaurů, si alespoň nenechá od vědecké komunity poradit jejich počítačové zpracování? Už velmi dlouho je veřejným tajemstvím, že minimálně plazopánví velociraptoři byli opeření dinosauři a daleko více připomínali ptáky než ještěrky. To samé Gallimimus (podobný pštrosovi), kterému animátoři přisoudili ruce, jako by to byl hybrid s krokodýlem nebo takový Stegosaurus, který za sebou tahá ocas po zemi jako z Cesty do pravěku (kdy ani nemohli tušit, že tomu tak opravdu nebylo). Podle mého názoru by opeřený T-Rex přilákal daleko větší diváckou skupinu, minimálně tu, která jako já pamatuje davy horečnatých diváků na premiéře Jurského parku v devadesátých letech. Takže ano, film určitě může pobavit a miliony lidí to neurazí, ale když už vykresluji konkrétní téma a nepracuji vyloženě se smyšleným tématem, tak proč nevyužít moderní vědu. Chápu, že to není dokument. Ale ztvárněním dinosaurů jsme se posunuli ještě daleko před rok 1993... Rv

2 1

J52a79n 91F13a55n22t64a

12. 6. 2015 13:06

Vidím tu reklamu:"Přijďte, uvidíte dinosaury, tak jak jste je ještě neviděli. V pravých živých barvách! " Zrovna vykreslení jak vypadal tyranosaurus mě docela dostalo. Velké barevné kuře,možná proto to nechali postaru.

0 0

Spáčilka to chválí , tak to bude stát za bačkoru.

7 10

No to zase bude škvár...:;-D

3 4

Po dlouhe dobe opet neco, na co mam chut jit do kina, podobne filmy potrebuji velke platno. Bude to tedy spis z nostalgie, predchozi dily mam rada a jsem i zvedava.

12 1

Já bych polemizoval s některými komentáři... Téma dinosaurů rozhodně vyčpělé není. Dinosauři nás fascinovali a fascinují a to se jen tak nezmění. Spíše jde o to je nějakým zajímavým způsobem scénáristicky uchopit. Kolega Rohan vzpomínal predátory a vetřelce, proč ne? Ale bohužel takového tématu se žádný solidní scénárista neujme a bude to opět jen béčko. Z predátorů lze využít asi poslední motiv a to, jaké to asi je a bude na domovské planetě predátorů. Tam jsme na filmovém plátně nikdy nebyli a je tam velký prostor (tréninkové planety nepočítám:) ).

Souboj predátora a dinosaurů? No.. asi by tam chyběl lidský prvek, i když by ho tam samozřejmě bylo možné dodat.. Dinosaurus a vetřelec? Dvě monstra, ale jinak asi nefunkční.

Docela se mi ale líbila knížka M. Žambocha Predátoři. Cestování v časem a "návštěva" dinosaurů v jejich přirozeném prostředí... Samozřejmě i toho predátora by tam v nejhorším bylo možné potkat:), protože pokud bude umět cestovat v čase člověk, predátor bezpochyby také:). A nic nevadí, že cesta v čase do minulosti je, obávám se, nesmysl:). A pak je tu ještě jedna varianta a sice vetřelčí sága... Někdo, kdo "stvořil" člověka, stál u zrodu vetřelců, asi nebude mít zase tak velký problém oživit dinosaury:). Sice nevím, proč by to dělal, ale důvod se vždy najde...:). Třeba zkusit vydělat na nějakém tom béčkovém filmu:).

Ovšem vzhledem k tomu, že mám všechna tahle monstra rád, asi bych se neubránil a jakýkoliv takový film shlédl:)... byť jen jednou:)

6 1
Foto

J71i41ř84í 11R44o80h93a22n

12. 6. 2015 10:05

Jen malá poznámka, když jsem zmiňoval film Predátor, měl jsem na mysli boj s nepřítelem skrytým v džungli, ne že by Predátoři bojovali s dinosaury. Vzpomeňte si na ten film a představte si že místo mimozemšťana by se v džungli skrývali hladoví draví ještěři. Tak něco takového bych rád viděl.

1 0
Foto

J50i41ř46í 34R70o82h39a22n

12. 6. 2015 9:27

Film to není špatný, docela jsem se u něj bavil, ale myslím že by neškodilo posunout to celé směrem k akčnímu filmu až horroru. Je vidět, že se tvůrci snažili udržet to

Méně citových výlevů a trapným dětským rádoby akčním sekvencím, a vice scén, kde dinosauři někoho žerou. A nebát se krve. V některých momentech se k něčemu podobnému i schyluje, třeba ten noční hon pomocí raptorů, ale i když to začne dost nadějně, ve výsledku to zase tak moc akční není.

S hodnocením paní Spáčilové víceméně souhlasím (75%), ale opravdu si myslím, že tohle lunaparkové představování dinosaurů je už vyčerpané. Ale existuje tu prostor k mnohem dospělejší a drsnější sérii filmů, kde by byli dinosauři jen jako zabijáci, a ne atrakce, na kterých by jezdili male děti jako na ponících. Rád bych viděl opravdu kvalitní film s vraždícími dinosaury, něco ve stylu křížence predátora a vetřelce. Bohužel všechny pokusy v tomto směru byly spíše béčka až céčka (třeba DNA - Stvoření netvora z roku 1997).

6 1
Foto

J61i14ř82í 23R75o20h78a56n

12. 6. 2015 9:32

Koukám, že mi v prvním odstavci vypadla část věty "Je vidět, že se tvůrci snažili udržet to v kategori PG-13, tedy i pro male děti."

1 0

Je to velmi vtipný a zábavný film, dobrá oddychovka. Spousta fakt humorných hlášek, pár "lekavých" scén a (samozřejmě) i několik akcí, kdy člověk jen nevěřícně kroutí hlavou a říká si: "A to jako vážně?" Nicméně to bylo příjemné zpestření večera.;-)

7 1

Pořád to samé, stejná zápeltka, stejné situace, stejné pohledy, výkřiky, bezúčinné výstřely, zuby, běhy a úskoky, atmosféra, příroda.... pořád to samé do kolečka - chci to vidět :)

2 0