Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Čistý úžas ze zábavního parku. Jurský svět je na Cestě do pravěku

Návrat k Jurskému parku se povedl. Jurský svět, který vstoupil do našich kin, jde totiž ještě dál, k dětskému nadšení zemanovské Cesty do pravěku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a37r62t92i96n 75K66o87p82e21c92k26ý 3788657409404

No vida - po dlouhé době souhlasím s paní Spáčilovou jak já, tak velká většina filmových fanoušků (csfd.cz - 80%, imdb - 77%). Strhující podívaná hlavně v 3D Imax. Ač celkem stár, tak působivý obrazový i zvukový nářez jsem nezažil, totální pastva pro všechny smysly. Napětí, místy až hororové, zábava, humor. Spielbergovská supervize je jasně cítit a pomohla k tomu, že to snese srovnání i s Jurským parkem. Těch pár nepříliš důležitých slabin Spáčilová dobře pojmenovala taky. Přidal bych jen nechtěný humor, kdy hlavní ženská postava nesundá z nohou vysoké podpatky, ať už sprintuje džunglí před krvelačným dinosaurem, kráčí vysokou trávou, uhání v džípu, bojuje, zachraňuje - fakt komický. Ale opravdu super zážitek!

+1/0
15.6.2015 13:02

H28y19n93e96k 11M46o10c13e76k 5722290404

S bídou 20%. A to jen za dinosaury.

Klasický Béčkový film. Ale pokud milujete dinosaury, efekty, záběry, nenechte si ujít... děj a dialogy nestojí za komentář. Nějaké nesrovnalosti se dají tolerovat, ale tady jich je moc. Hon s ochočenými velociraptory na motorce, směšné. A pročpak hrdinové lezou do lví klece podívat se, jestli drobeček neutekl, když si později vzpomenou (když už je drobeček venku), že ho mohou lokalizovat pomocí implantátu? Na této banální chybě je založen celý děj. Zabezpečení parku nula (vysoké napětí, oddělené sektory, atd.). Zabezpečení návštěvníku nula (bezpečné kryty?). Zabezpečení řídícího centra nula. Neschopnost trefit kanónem z vrtulníku drobečka, budiž, ale jak je možné, že všechny ostré náboje drobečkovi nezpůsobí žádné zranění, a to ani přímo do otevřené tlamy? Jeden ohromný zásah s výbuchem srazí drobečka na zem, zranění žádné, fatální zlomenina žádná. A drobeček běží dál... kdo tomu může věřit?

0/0
13.6.2015 7:02

M22a98r60t65i61n 66K86o17p71e43c40k10ý 3558497309924

Tady někdo nepochopil, že film a realita je něco trochu jiného, co? Rozebírat tímto způsobem "nělogiky" v akčních filmech by mohlo Hynkovi vystačit na celý život. ;-D

0/−1
15.6.2015 12:49

M26i12c71h41a45l 80K13v47a81k 8817850525353

souhlas, tohle je z 50 % komedie, bohužel horror tam není žádný, v jednicce jsem se ostrova bál, asi bych se jentak po té dzungli nevydal na cestu, ale tady? vsichni tam behaj jak kdyby se nechumelilo, pritom jedna rána vocasem a mate vsechny kosti naruby, v tomhle je to odlehčení od reality až prilis, to se nepovedlo, jursky park ma byt akcni horor, je to skoda, cekal jsem vice, jedine svetlo je Pratt, ten bude dobrej indiana, ale musej mu napsat poradny hlasky, kukuč na to má kluk jeden, scenar chybel ale i u jurskeho parku, aspon teda v tom trapnem dabingu co pousti v ČR

0/0
17.6.2015 13:22

M26a91r93t98i92n 68Z52á98m93o64s22t14n73ý 2533201475592

Naprosto s Vami souhlasim. Ja chapu, ze je to pohadka. Chapu, ze ma pobavit deti i dospele. Zkousnu leccos, ale idiocie mi vadi i v pohadce. Prvnich 10-15 minut sem byl nadseny, rikal sem si, za me 100%. Cesta lodi na ostrov, vizualizace vlastniho ostrova, ty napady, fantazie, bomba. Ale postupem casu zacalo nadseni rapidne klesat ... nesmyslne chovani vetsiny postav, naprosto imbecilni dialogy, miliarda klise, krome Pratta same vesmes nesympaticke postavy (cloveka zodpovedneho za uces mladsiho chlapecka bych osobne zastrelil :) ) a smesne "souboje" pravekych zvirat vcetne totalne dementniho finale. Tohle fakt nebrat.

0/0
19.6.2015 16:36

F66e10r90d60i81n83a55n27d 67S79m62r78č61e24k 7838151317287

Já samozřejmě chápu, že film Jurský svět má hlavně vydělávat peníze, vábit do kin houfy rodin a v akcí napěchovaném a snadno uchopitelném tématu jako jsou dinosauři je neodpoutat od sedaček... Vím, že to má být hlavně show. Ale proč už, když si někdo vezme ke  zpracování téma dinosaurů, si alespoň nenechá od vědecké komunity poradit jejich počítačové zpracování? Už velmi dlouho je veřejným tajemstvím, že minimálně plazopánví velociraptoři byli opeření dinosauři a daleko více připomínali ptáky než ještěrky. To samé Gallimimus (podobný pštrosovi), kterému animátoři přisoudili ruce, jako by to byl hybrid s krokodýlem nebo takový Stegosaurus, který za sebou tahá ocas po zemi jako z Cesty do pravěku (kdy ani nemohli tušit, že tomu tak opravdu nebylo). Podle mého názoru by opeřený T-Rex přilákal daleko větší diváckou skupinu, minimálně tu, která jako já pamatuje davy horečnatých diváků na premiéře Jurského parku v devadesátých letech. Takže ano, film určitě může pobavit a miliony lidí to neurazí, ale když už vykresluji konkrétní téma a nepracuji vyloženě se smyšleným tématem, tak proč nevyužít moderní vědu. Chápu, že to není dokument. Ale ztvárněním dinosaurů jsme se posunuli ještě daleko před rok 1993... Rv

+2/−1
12.6.2015 12:23

J18a23n 18F60a50n37t34a 4738128771763

Vidím tu reklamu:"Přijďte, uvidíte dinosaury, tak jak jste je ještě neviděli. V pravých živých barvách! " Zrovna vykreslení jak vypadal tyranosaurus mě docela dostalo. Velké barevné kuře,možná proto to nechali postaru.

0/0
12.6.2015 13:06

F32e76r39d92i71n43a36n85d 34S35m41r21č24e46k 7508831287407

Pořád raději uvidím přerostlé kuře založené na faktech, než ještěří příšeru, která nás tu straší už desítky až stovky let..

0/0
12.6.2015 14:06
Foto

F85i60l89i89p 48J87a29r50a52b 1913397190547

S tím peřím to tak asi bude, ale ono je fakt těžké přijít s nějakým definitivním závěrem ohledně tvorů, co vyhynuli před 150milióny let. Každý nový nález může celkem významně změnit pohled na ten který druh, záleží i na metodách, kterými se určuje stáří, oblasti rozšíření atd. Si vemte, že spousta druhů dinosaurů bylo popsáno na základě dvou, tří neúplných koster. Co, neúplných koster, kolikrát je celý dinosaurus rekonstruován na základě jednoho obratle nebo zkamenělého otisku v blátě.

Není to tak dávno, co jsem četl opravdu zajímavou knihu o dinosaurech, kde byla spousta provokativních názorů, ovšem argumentačně podložených. Například, že T-Rex byl hlavně mrchožrout, že je nesmysl, aby běhal tak rychle, protože poměr jeho holení a lýtkové kosti znemožňuje rychlý běh, a další věci. Já jako laik nedokážu posoudit, co je pravda.

0/0
13.6.2015 13:22

R58i81c24h89a13r40d 12T32r30e22f70i94l 4421835879750

Spáčilka to chválí , tak to bude stát za bačkoru.

+7/−10
12.6.2015 10:23

O49l35d89ř82i89c83h 47S90t71a86r48ý 2549828245847

;-DR^

+1/−1
12.6.2015 10:34

O43l41d94ř31i66c64h 64S36t92a24r98ý 2829378695767

No to zase bude škvár...:;-D

+3/−4
12.6.2015 10:14

P76a92v85l66a 63H25r88a83d63i75l90o40v52a 3227671251824

Po dlouhe dobe opet neco, na co mam chut jit do kina, podobne filmy potrebuji velke platno. Bude to tedy spis z nostalgie, predchozi dily mam rada a jsem i zvedava.

+12/−1
12.6.2015 10:02

P74a38t56r20i98k 51H91r53a81d69i34l 9559952684470

Presne segra ;)

0/0
13.6.2015 8:06

R17a44d27i71m 77K89a37l28a78s 2250166472121

Já bych polemizoval s některými komentáři... Téma dinosaurů rozhodně vyčpělé není. Dinosauři nás fascinovali a fascinují a to se jen tak nezmění. Spíše jde o to je nějakým zajímavým způsobem scénáristicky uchopit. Kolega Rohan vzpomínal predátory a vetřelce, proč ne? Ale bohužel takového tématu se žádný solidní scénárista neujme a bude to opět jen béčko. Z predátorů lze využít asi poslední motiv a to, jaké to asi je a bude na domovské planetě predátorů. Tam jsme na filmovém plátně nikdy nebyli a je tam velký prostor (tréninkové planety nepočítám:) ).

Souboj predátora a dinosaurů? No.. asi by tam chyběl lidský prvek, i když by ho tam samozřejmě bylo možné dodat.. Dinosaurus a vetřelec? Dvě monstra, ale jinak asi nefunkční.

Docela se mi ale líbila knížka M. Žambocha Predátoři. Cestování v časem a "návštěva" dinosaurů v jejich přirozeném prostředí... Samozřejmě i toho predátora by tam v nejhorším bylo možné potkat:), protože pokud bude umět cestovat v čase člověk, predátor bezpochyby také:). A nic nevadí, že cesta v čase do minulosti je, obávám se, nesmysl:). A pak je tu ještě jedna varianta a sice vetřelčí sága... Někdo, kdo "stvořil" člověka, stál u zrodu vetřelců, asi nebude mít zase tak velký problém oživit dinosaury:). Sice nevím, proč by to dělal, ale důvod se vždy najde...:). Třeba zkusit vydělat na nějakém tom béčkovém filmu:).

Ovšem vzhledem k tomu, že mám všechna tahle monstra rád, asi bych se neubránil a jakýkoliv takový film shlédl:)... byť jen jednou:)

+6/−1
12.6.2015 9:49
Foto

J88i73ř95í 50R12o41h67a53n 5934478307825

Jen malá poznámka, když jsem zmiňoval film Predátor, měl jsem na mysli boj s nepřítelem skrytým v džungli, ne že by Predátoři bojovali s dinosaury. Vzpomeňte si na ten film a představte si že místo mimozemšťana by se v džungli skrývali hladoví draví ještěři. Tak něco takového bych rád viděl.

+1/0
12.6.2015 10:05

R86a24d70i71m 17K23a38l29a93s 2700146152331

To já s Vámi souhlasím na prvním Predátorovi je úžasné už jen to samotné místo... tedy džungle džunglovatá místo, "kam by ani psa nevyhnal":)... jak říká indián Billy, tuším Sonny Landham. A rozhodně to je to správné koření, protože člověk tam stojí proti monstru i proti přírodě, je tam sám a vůbec nikdo mu nepomůže... To je ten atraktivní prvek:)

Představit si, že dinosaurus vyběhne do města, projde se kolem KFC, a dá si tam hranolky nebo kuřecí kousky je zbytečně devalvující, pokud jde o napětí i monstrum samotné.

Proti hladovým ještěrům spolu s mimozemšťanem kdesi v džungli nic nemám:). Ale je tam asi několik rozporů nebo problémů:). Predátor loví nejzajímavějšího protivníka. Když to bude dinosaurus bude lovit dinosaura a na člověka bude kašlat. Samozřejmě mohou lovit větší část filmu společně, a  když se pak ukáže, že se tam jeden neohrožený lidský kousek čelící džungli i dinosaurům najde, mohou si to na závěr rozdat tzv. na férovku:). To ale naráží na Vetřelce vs. Predátora 1, kde funguje cosi jako respekt k spolubojovníkovi... Takže se pak v míru a spokojenosti rozejdou do svých domovů:) Skoro:) Anebo predátor považuje ze nejzajímavější soustíčko člověka, jenže predátor není podlý, takže situaci monitoruje, dělá si průběžné poznámky:), nechá člověka vyvraždit dinosaury, celý film do akce nezasahuje a teprve nakonec si jde s člověkem přeměřit... přeměřit... třeba ehm pohlavní orgány:):) Čili většinu filmu je tam tak trochu na ocet:)

+1/0
12.6.2015 10:31
Foto

F96i21l96i48p 28J90a29r35a85b 1163797800607

Mně se líbil "příběh" v počítačové hře Aliens vs Predator 2. Tam dokázali již zdánlivě vyčpělé téma uchopit a rozehrát velice solidně. Filmy stály oba za prd, a nijak zvlášť se netěším ani na novýho Predoše, i když ho bude režírovat Hawkins. Přitom toho si už dávno "odnesla džungle".

0/0
12.6.2015 12:23

P59a54v65e16l 48P89o32s33p57í17š50i13l 3171534973335

Tak vzpomenout si na ten film nebude tak tezky, uz jen kvuli tomu, ze nam ho vcera naserviroval Cool:-)

0/0
12.6.2015 10:54
Foto

J73i68ř78í 34R46o96h17a69n 5414968987115

Film to není špatný, docela jsem se u něj bavil, ale myslím že by neškodilo posunout to celé směrem k akčnímu filmu až horroru. Je vidět, že se tvůrci snažili udržet to

Méně citových výlevů a trapným dětským rádoby akčním sekvencím, a vice scén, kde dinosauři někoho žerou. A nebát se krve. V některých momentech se k něčemu podobnému i schyluje, třeba ten noční hon pomocí raptorů, ale i když to začne dost nadějně, ve výsledku to zase tak moc akční není.

S hodnocením paní Spáčilové víceméně souhlasím (75%), ale opravdu si myslím, že tohle lunaparkové představování dinosaurů je už vyčerpané. Ale existuje tu prostor k mnohem dospělejší a drsnější sérii filmů, kde by byli dinosauři jen jako zabijáci, a ne atrakce, na kterých by jezdili male děti jako na ponících. Rád bych viděl opravdu kvalitní film s vraždícími dinosaury, něco ve stylu křížence predátora a vetřelce. Bohužel všechny pokusy v tomto směru byly spíše béčka až céčka (třeba DNA - Stvoření netvora z roku 1997).

+6/−1
12.6.2015 9:27
Foto

J90i66ř87í 84R64o37h42a76n 5694498157975

Koukám, že mi v prvním odstavci vypadla část věty "Je vidět, že se tvůrci snažili udržet to v kategori PG-13, tedy i pro male děti."

+1/0
12.6.2015 9:32

K65a42t74e86ř49i41n77a 87K22r81i86s81t16e22k 5812356186680

Uprimne řečeno, pokud by to bylo tak, jak pisete, tak já se na to třeba nepodivam. A verim, ze by to vetsinu 'popkornovych' divaku ztratilo. Krev je dnes vazne všude a je ji spolu s násilím az moc.Nechápu, kdo na to muže byt vysazeny.

+2/−1
12.6.2015 10:27

J97a78n 58K35a34r55e25l 82N25o32v87a70k 5906954988386

vidíte ženy s vámi nesouhlasí.. proto to tam není.. aby i hornonálně nevyvážení jedinci utráceli :D

+1/0
12.6.2015 12:43

L28u47c41i73e 94S53m57o66l33í13k54o16v96á 9821314293943

k čemu víc krve a žraní lidí? vážně to potřebujete vidět? takové choutky mě mírně znepokojují u dospělých lidí... no vlastně i u těch pubošů

+4/−1
12.6.2015 10:32
Foto

J43i40ř45í 98R86o83h49a62n 5924258937725

Někdo má rád slaďáky, někdo zase krváky. City, romantiku a mezilidské vztahy mají rády hlavně ženy, my chlapi zase dáváme většinou přednost akci, střílení a výbuchům.

0/0
12.6.2015 13:11

B89á92r25a 89T19e23s53n16e69r37o34v82á 5145760674329

Je to velmi vtipný a zábavný film, dobrá oddychovka. Spousta fakt humorných hlášek, pár "lekavých" scén a (samozřejmě) i několik akcí, kdy člověk jen nevěřícně kroutí hlavou a říká si: "A to jako vážně?" Nicméně to bylo příjemné zpestření večera.;-)

+7/−1
12.6.2015 9:27

J22a38n 18M34o15t49ů70r11e64k 7960822471549

Pořád to samé, stejná zápeltka, stejné situace, stejné pohledy, výkřiky, bezúčinné výstřely, zuby, běhy a úskoky, atmosféra, příroda.... pořád to samé do kolečka - chci to vidět :)

+2/0
12.6.2015 9:24
Foto

P89ř55e90m64y50s38l 40K63y22s81e91l21á16k 3511363694185

Ona celá Americká kinematografie začíná připomínat kapelu AC/DC, která přes 40 let hraje totéž a pořád jí to u fanoušků vychází. To totiž nikdy nezklame. ;-D

+8/0
12.6.2015 9:44

H74a13n78a 71F94ü69n13f65f63a64s87s74o28v18á 3578557334326

Jako letní oddychovka, ničím jiným tento film ani být nemůže, dobrý. Akce výborná, předvídatelný konec, skvělá hudba a občasné mouchy. Ale jako celek film svižně šlape a závěr nemá chybu. Škoda jen, že HavlBrodské kino potřebovalo rekonstrukci už před 20 lety a ač promítá ve 3D, tak požitek z návštěvy je prakticky nulový.

Dnes kupodivu souhlasím s Mirkou v celkovém hodnocení - 75%

0/0
12.6.2015 9:20

J82i43r37i 23B22o26r93o81v73y 7957526227383

Najdu na filmu jenom opravdu málo chyb. Jenom šíleně malé a  drobné. Film je jedním z kandidátů na úspěšný film, případně i na jeden z filmů roku. Velmi mne pozitivně překvapil a určitě bych jej doporučil na letní sezónu. Každé dítě by mělo zajít na ostrov, kde by se podívalo na historické živé dinosaury. Je tam zábava. Film o tomto ostrovu je pro každého člena rodiny. Od taťky, který si pamatuje první díl, po děti ze základní školy, pro které je také Jurský svět určen. Co naplat, určitě si k Vánocům koupím Blu-ray a pustím si o svátcích všechny filmy najednou.(http://www.zk4.cz/65)

0/0
12.6.2015 9:09

R64i59c38h36a74r72d 50P20u82č95a93n 2478718766980

viděl jsem ve středu v předpremiéře a musím říci, že je rozhodně lepší než poslední Jurský park 3.

Zápletka filmu je sice stále o tom jednom jediném, ale co vlastně lze dále vymýšlet?

Nic v tomto případě. Ostrov a dinousauři :-)

Řeknu to jinak, tímto dílem bych sérii ukončil a šmitec.

Jakýkoliv další film by byl už o ničem, jistě nabízí se scénář, že "něco" uteče z ostrova na lodi na pevninu, ale to už tady přece taky bylo...King Kong atd.

Za mne výborný film, doporučuji jako rodinnou oddechovku.

0/0
12.6.2015 9:03

R34i16c72h12a57r94d 13P47u34č40a74n 2658598786750

ještě jen dodám za mne hodnocení: 90%

0/0
12.6.2015 9:27

J30a90n 66T22r74á45v63a 2588299288587

dvojka a trojka se daly jen se skripenim zubu tak jsem zvedavej na tohle oziveni :)

0/0
12.6.2015 10:45

J59i41ř33í 54Ř26e28h77o31ř 9158748716468

co třeba Úsvit planety dinosaurů?  ;-D to by mohlo být dobré, přestože už to tu bylo

+1/0
12.6.2015 13:35

J48i36ř16í 63Ř35e88h49o41ř 9758548336268

nene, co kdyby další díl byl variace na ostrov doktora moreaura? ;-D

+1/0
12.6.2015 13:38

M27a26r79t19i85n 58N69o19v52o38t76n53ý 3876926171304

Mirka měkne :-)

+11/0
12.6.2015 8:59
Foto

P48ř40e10m53y25s26l 94K75y35s19e56l94á93k 3391183274655

To zas bude.... Ale jen tak z prče to chci vidět ;-D

0/0
12.6.2015 8:58

I78v30a98n 10M60a50r94e87k 6224758392

I když počitačová technika nabízí netušené možnosti na Zemanovu "Cestu do pravěku" nikdy mít nebudouR^[>-]

+9/0
12.6.2015 8:41

R83o77s85t80i10s56l33a54v 15M91a26j72e11r 2633232199338

Včera jsem na tom byl, když uslyšíte ty staré známé melodie, tak je to fakt nostalgie.

Jinak v tomto případě, kupodivu, souhlasím s 75%. 

(spoiler alert) Ale tedy trochu se musím povznést nad to, že fakt nemám rád ty zápletky typu "geneticky upravený/zkřížený" dinosaurus, který přechytračí lidi, umí se maskovat a ještě i regulovat dle potřeby svou tělesnou teplotu a dokonce ví, že ve výběhu ho sledují pomocí termokamer. WTF? Jakože dobře, je to film, ALE... 

Trochu mi to připomnělo Avangers: Age of Ultron, kdy si hlavní hrdinové v podstatě musí stvořit protivníka, aby s ním pak mohli bojovat.

Na druhou stranu - je to prostě popcornový flák pro široké publikum. Šlape od začátku až do konce, hlavní hrdina je sympaťák, hrdinka kočka, záporný dinosaurus je fakt z*rd. Tedy co víc chtít....

...už vím. PS: Pro rodiče co chodí s dětma do kina: "Když dětem koupíte půl litru ukrutně sladkého pití před filmem, tak jim vysvětlete, že to nemají vypít než začne film, ale když budou mít žízeň v průběhu. Přiznávám, že mi leze na nervy, když asi co 5-8 minut (po první půl hodině filmu) chodí dva zpravidla dva lidi na záchod (čti dítko + rodič)" Já totiž rád sedávám více nahoře a dál od plátna a u nás v kině je ten východ ze sálu právě na úrovni té poslední řady.

+17/0
12.6.2015 8:26

P60a62v56e43l 47Š44e69s36t38á98k 1480403496127

k Vašemu PS: naprostý souhlas a ještě bych dodal, že včera hned na začátku filmu se ozvalo šustění pytlíků, ale korunu všemu dal maník o řadu níž, který se uprostřed filmu začal po telefonu dohadovat kde se s kým kde sejde! nechápu.

Včera jsem "Svět" viděl ve 3D a bylo to lepší zážitek než poslední díl "Pottera" asi i proto, že je tam méně děje ve tmě. Hned na úvod se mi líbil přílet "kluka s kolem".

0/0
12.6.2015 9:41

J29a37r82o98m95í35r 77K18a23p38l61a93n 7208724382824

Když to dostalo od paní Mirky 75 %, tak to musí být naprostá bomba ;-).

+18/0
12.6.2015 8:21

I36v59a86n 81M77a88r25e75k 6364448482

R^;-D

+1/0
12.6.2015 8:42
Foto

P45ř39e29m93y55s65l 61K75y69s80e35l40á20k 3361343844475

Měla svoji chvilku... ;-D

+2/0
12.6.2015 8:58
Foto

J30i18ř82í 75T26o65m70e64k 3135893257475

Tady snad ani nejde tolik o to že těch 75% psala Spáčilová ale málo který film snese hodnocení 80% a výš pokud se nejedná o fan klub.

0/0
12.6.2015 9:24

M58i93c83h29a97l 42H69i76r98k41a 4987646160763

75%, tak to valím 8-o

+3/0
12.6.2015 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.