Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Umělé bubny, syntetizátory. Nejnudnější pop vznikal na začátku 80. let

Nejjednotvárnější byla populární hudba ve Spojených státech v polovině 80. let minulého století. Tvrdí to britští vědci z Královské univerzity v Londýně a londýnské Univerzity královny Marie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38o66s58e97f 40H10á77j16e28k 6248600169232

...jo nuda, něco jako Depeche Mode... konec ironie... :-P

+1/0
8.5.2015 21:55
Foto

Z42d96e71n54ě23k 23K75o24u15d12e63l61k76a 7879661939164

Nepotřebuji vědce abych si pamatoval že Nirvana sundala z vrcholu hitparád krále popu M. JACKSONA

0/0
8.5.2015 10:33

T87o64m72á69š 45M95o57t79l 4693578469347

1991 - optikou dnešní doby možná ten hip-hop, ale rozhodně tehdy to byla ve skutečnosti v tom roce 1991 grungeová vlna s Nirvanou (Nevermind) a Pearl Jam (Ten) v čele! A nástup Redhotů (prodejně též až na G N R, Pink Floyd, sólového Jon Bon Jovi s Blaze Of Glory a Queen). GRUNGE = "POSLEDNÍ SKUTEČNÁ REVOLUCE V HUDBĚ" To nám říkají i ti kritici v hudebních dokumentech...

+5/0
7.5.2015 21:24

M43i28l32a22n 75B44í69l49e15k 5604519651

No, já bych spíš řekl, že grunge bylo určitý završení; revoluci představoval spíš  nástup elektroniky, samplů atd.

0/0
8.5.2015 9:00

T53o32m77á92š 35M69o63t80l 4573478539137

Grunge nebyl žádné završení, to byla opravdová hudební revoluce (na rozdíl od Britpopu ve stejné době), která ve své době smetla popmetal (hairrock) z piedestalu!  A ta Elektronika byla přece už o desetiletí dřív a měla též zásadní význam v hudbě, to nikdo nerozporuje. Ale bavíme se o roku 1991 a pak o roku 1983-85. To už byla elektronika dávno zavedená.

0/0
8.5.2015 10:24

M68i88l98a78n 49B42í47l78e15k 5744109501

Revoluce znamená nějaký zásadní předěl ve vývoji. To se stalo např. s nástupem The Beatles (apod.) nebo později v menším měřítku s punkem. Grunge byla revoluce asi v tom smyslu, že se rock vrátil do čela hitparád. Ale když si vezmete vliv na další hudební dění, pak taková Screamadelica ukázala o mnoho víc cest než např. Ten (teď nemluvím o kvalitě, ale o jistém vizionářství). Elektronika ve smyslu ovlivnění celé scény tu byla opravdu až od devadesátek, kdy pronikla do rocku, popu, mnoha samostatných svébytných žánrů (od nejúmornější tucky po artové směry)...

0/0
8.5.2015 13:24

T22o95m32á64š 88M11o79t28l 4113908229967

1) grunge - předěl, revoluce to byla - podle mě a spousty jiných, povolanějších a samotných muzikantů té doby a i jejich pohledu po letech s odstupem na tu dobu. Chce to "sundat klapky z očí" a uznat stejné zásluhy i jiným hudebním žánrům, které zrovna nepreferujete... Jasně, každý hudební fanda prosazuje hlavně ty své, ale měl by akceptovat i ty jiné a ne je "jen" zpochybňovat. Např. "7 epoch rocku" - v tomto dokumentu to zase vidí jinak (a také to jaksi zjednodušují a něco též chybí) - ale podle nich to též byla revoluce v hudbě - v tom žánru určitě. Záleží jakého hudebníka a z jakého žánru se též zeptáme...a jak generačně starého.

2)Tak v neposlední řadě to "zkoumali" Britové, tak je jasné , že grunge, který vzešel ze Seattlu nebudou jaksi adorovat, řekl bych. Obdobně je třeba to vidět i opačně... To, že elektronika měla boom až v 90´s -  s tím se dá určitě souhlasit. Jo, jasně Woodstock podle anglánů asi též nenastartoval žádnou hudební revoluci... Podle jiných zas ano... A ted´ babo rad´...;-D

3) Na to že na hudebních službách je přes 30 mil. skladeb, je otázkou do pléna, nakolik těch cca. 20 000 skladeb je dostatečné množství pro spoustu hudebních fanoušků napříč hudebními žánry... A proč pouze jen ty hitparády (které vždy slouží jen mainstreamové hudbě pro masy).

4) Já zas za revoluci v popu v těch 80' s považuji právě vznik klipové MTV. A postrádám dřívější revoluce (v disco popu taková ABBA) i pozdější revoluce - Napster a mp3 revoluci...to že by nebyla revoluce? A později You Tube? Zdá se, že těch revolucí vyzkoumali nakonec nějak podezřele málo v té Anglii, ne?Rv ;-D

0/0
8.5.2015 21:58

M52i54l21a80n 58B67í83l11e79k 5524179111

Já grunge uznávám a mám rád, ale je nesmysl psát o "poslední skutečné revoluci v hudbě" - to je právě fanouškovsky nadsazené, to jsou ty "klapky na očích";-)

0/0
9.5.2015 9:41

T44o29m36á18š 37M85o75t52l 4513598919437

Však já to píšu v bodu 4) že byly i "další revoluce". Záleží jak kdo osobně chápe pojem " revoluce v hudbě". V dnešní době už tu všechno bylo tak trochu dřív... nu-metal je cross over jak vyšitej, alternativní rock současného desetiletí je návrat k ke kořenům rocku, nějakou novou elektronickou revoluci, která by (v době YouTube) měla celosvětový dosah a prodeje a nebyla to jen lokální záležitost - tedy prosím uvést. Ještě bych chtěl vidět a vědět, kterým dnešním hudebníkům nejde o peníze, videoklipy, prachy ze stahování a streamovacích služeb. To přece Jay-Z a ten jeho koupený Tidal v tomhle smyslu za revoluci opravdu nepovažuji (američtí umělci, kteří se topí v penězích chtějí vytřískat od lidí ještě víc! Nebo snad ne? Co udělali tak revolučního dnešní hudebníci pro lidi a fanoušky hudby? Nějak jsem si nevšiml... Chci vidět celospolečenský přesah, překračující hranice hudebního průmyslu! To je ta hudební REVOLUCE! Dneska je toho už hudebně RETRO a čerpá z odkazu r' n' r od 50' s až do 90's. To, že takoví Primal Scream nebo Arcade Fire dokáží udělat každou skladbu na albu v jiném stylu nepovažuji za revoluční počin, to je tak dočasný trend. Když to tak vezmu, je spousta hudebníků, kteří od pol. 60´s let prošla různými hudebními styly a proto takoví Arcade Fire nebo Beck nemůže být dnes revoluční, jak si to hodně lidí přeje a přisuzuje.

Ukažte mi druhého Cobaina nebo Veddera v kristalické podobě?! I s tím bojem za hudební fanoušky. Bojuje u nás někdo proti OSA? Už vidím nastartovaného Cobaina.... Rád si ty klapky sundám podle vás.:-)

0/0
9.5.2015 10:29

M57i65l38a13n 36B71í54l10e14k 5964989951

Takže vám jde o společenský přesah, ne o samotnou hudbu. Ovšem tady zapomínáte na výtky, jimž se třeba Pearl Jam dostalo už tehdy v časných devadesátkách. Když jim jde o fanoušky, proč nahrávají u major labelu (tuším že u Sony/Epic)...Ne, dělat z kapel grunge Mirky Dušíny, jimž nešlo o peníze, je mimo. Nezapomeňte, že tehdy fungoval hudební průmysl skvěle, i u tak malé firmy jako Sub Pop znamenaly statisícové prodeje CD výborné částky, o kterých se dnešním "nezávislým" kapelám ani nesní...A z podobného důvodu je skoro nemožné "udělat" dnes nějakou superhvězdu. Krachl nejen hudební průmysl, ale vliv přestala mít i druhdy nesmírně "stylotvorná" média (Rolling Stone, NME, Melody Maker to dokonce odpískal), jimž za mnohé vděčí i grunge - tehdy to byl opravdu "hype". A ani Cobain nedal svoje album "zadara", jako Radiohead "In Rainbows" (tím samozřejmě nechci říct, že by Yorke byl samaritán, Cobain ale taky ne:-)). Z pohledu společenského přesahu opravdu veřejností zamával víc nástup hip hopu (v USA určitě; v Evropě bych přidal tu elektroniku)...

0/0
9.5.2015 11:41

T34o46m43á85š 47M90o23t36l 4293788239397

1) pojem REVOLUCE v hudbě = hudba + společenský přesah (ale prostě tam musí být i ten přesah má-li být ta revoluce). Ta hudba je snad samozřejmá, že tam musí být! Já ji tam vidím (někdo asi ne). Na druhé straně, nemusíte být geniální kytarista, abyste byl revoluční.

2) To je teda umění ti Radiohead - dali to zadara snad u prvních dvou alb před 20 lety, nebo až byli za vodou a měli vybudovanou pevnou pozici? Stejně tak Beyoncé a Eminem. Trochu soudnosti a zdravého rozumu v této věci (a to já Radiohead mám rád). To by dokázal každý... Chvályhodné to ale je. Pravda, mohli by je jiní následovat, to ano... A udělali to v době hromadného stahování hudby - to je též trochu rozdíl... Za to bych Cobaina nekritizoval, že ho nedal v 90´s tehdy zadara - to snad nedal nikdo ani tehdy ti Radiohead.

3) Sub Pop - první kůň ve stáji byly přece Mudhoney. Nirvana u nich vydala své první album za 606 doláčů, na které si museli ale vypůjčit - Sub Pop jim to nahrávání ve studiu nezaplatil!... Měli s ním uzavřenou smlouvu na 3 alba, ale udělali s nimi jen ten debut - protože úspěch zavětřil David Geffen a jeho DGC a za půl mil. doláčů je vykoupil od Sub Popu.. Propagace od Sub Popu se nelíbila ani Cobainovi. Sub Pop opouštěl s hořkostí a úlevou. Já bych ty statisícové prodeje u debutu Nirvany a Sub Popu nespojoval s těmi výbornými doláčovými částkami - to jsou "kecy".  U Sub Popu to u Nirvany tak rozhodně nebylo - to si možná někdo přikrášluje dnes. Při vydání a křtu Nevermind v 1991 byli paradoxně dokonce vyhozeni Geffenem z vlastní oslavy...

4) Jestli bylo podobně tehdy zacházeno i s Pearl Jam... Pro mě je důležité jaký je Eddie Vedder člověk, jaké má názory a postoje v důležitých věcech. At´ si hudebníci nahrávají u koho chtějí. Vedder je prostě symbol Generace X, odmítající yuppíckou honbu rodičů za penězi. Nirvána a Pearl Jam tehdy prostě nehrály podle zavedených pravidel v hudební branži a dávali to nejrůznějšími cestami najevo.

5) Hlavně že dnešní hudební americký průmysl si ty superhvězdy je sc

0/0
9.5.2015 14:04

T18o46m69á44š 61M19o70t79l 4983208759607

schopen vyrábět...a že ti rappeři vlastní ta vydavatelství - to už vám nevadí? Hlavně že u Pearl Jam vadí, že si jen dovolili vlastně přestoupit do lepšího mančaftu, tak jako kdejaký talentovaný fotbalista nebo hokejista... Kdo by nepřestupoval, když jste opravdu dobrej a máte celosvětová úspěch!?

6) Hudební průmysl "fungoval skvěle" tehdy jak pro koho...

7) Nemám problém přiznat že v 90´s nastal boom elektronické hudby a i toho hip hopu. Když to tak bylo.

8) Cobainovi a Vedderovi já rozhodně nebudu upírat zásluhy, že se snažili v hudbě ve své době něco změnit! Což oceňoval vždy i starý bard Neil Young, který zažil i Woodstock.

9) Rok 1991 patřil hlavně GRUNGE. Jinak jsme se už hodně oddálili od tématu článku, který se přece týkal hudby 80. let.

0/0
9.5.2015 14:07

M68i86l75a43n 19B30í62l53e15k 5104889571

Mně vůbec nevadí, že Pearl Jam byli u major labelu, jen jsem dalek nějaké idealizace (a odsouzení dnešních kapel).

Ano, rok 91 patřil grunge, ale také např. oné zmiňované Screamadelice nebo Loveless od My Bloody Valentine. Obě to byla (a stále jsou) velmi inspirující díla...

0/0
9.5.2015 14:26

T72o46m44á15š 88M56o80t47l 4943588139257

Hurááá, souhlas. Ale ty alba asi přece jen neměnila celou hudební scénu... Dobře, že se dali MBV dali zase dohromady a zase něco vydali. A mimochodem, já dnešní kapely neodsuzuji... ale takový revolucionář jako Cobain není asi nikdo. (Jack White si to "podělal" s Tidalem). I když vizionáři a kvalitní počiny z různých žánrů tam nepochybně jsou! (To už jsme probírali v diskusi na iDnesu k albům roku 2014).:-)

0/0
9.5.2015 14:59

M95i93l41a27n 31B64í86l14e82k 5894799471

Já si myslím, že z hlediska dalšího hudebního vývoje byla tato alba vlivnější než grunge (ten drtivě vítězil z komerčního hlediska a celkově v USA; Británie byla byla také zasažena, ale také už od přelomu dekád solidně "roztančená"). A ještě bych přidal o rok mladší počin Pavement. Kostkovaným košilím za čas odzvonilo, kdežto prolínání kytar s elektronikou či dubem, lo-fi zvuk či psychedelické vrstvení stěn (i když i tohle bylo svým způsobem završení vývoje) mělo mít pokračování...

No, Cobain...těžko říct, jestli by byl brán takto ikonicky, nebýt toho nešťastného konce - ale to se týká i takového Iana Curtise.

0/0
9.5.2015 16:04

M12i64l63a82n 44B17í50l60e64k 5324499131

Revoluce v hudbě nemusí být vůbec spojena se společenským přesahem. Stravinského Svěcení jara, Schonbergova atonální hudba, Cageovy pokusy, Miles Davis v jazzu...Pokud myslíte jen populární hudbu, pak ano, tam to jde většinou souběžně. Nicméně grunge se v tomto nemůže rovnat třeba s punkem - nebo právě s hip hopem. Pokud to zúžíte na rock, pak možná ano, tam je to poslední "velký" styl...

Ohledně Radiohead - podobně se přece dá komentovat i Pearl Jam - to je umění, kázat proti honbě za penězi, když jsem upsaný u major labelu za těžký miliony;-)

0/0
9.5.2015 14:19

T15o55m82á15š 77M58o38t13l 4103718609297

Hlavně že Thom Yorke geniálně tehdy zpropagoval nové album, když ho dal zadara na web ke stažení - u následujících alb už se to jaksi nekonalo. Hlavně že dnes Yorkovi vadí, že hudba ze Spotify (myslím že to bylo právě Spotify), vydělává hudebníkům málo, takže svou hudbu raději proto stáhneme ze SpotifyRv. Jaképak kázání o... Též jsem si nevšiml, že by vyžadoval, aby jeho vstupenky stály polovinu současné ceny (i za cenu že nebudou LED obrazovky) - což teenageři dnes by ocenili. Je zajímavé že lístek na Pearl Jam mě stál do Prahy poněkud méně, než na jiné rockové veličiny. To přece též o něčem svědčí! R^ Asi to přece jen nakonec nebyl tak marný boj, jak se před 10, 15 lety psalo...

K PUNKu - takový Iggy Pop asi britský punk moc nemusí, stejně tak Ramones - ti uznávali americký proto-punk konce 60. let. Takže revoluce "jak se to vezme. " Možná to jejich "No Future" je jen jeho vyostřenější verze. Navíc takoví Sex Pistols měli bídnou prodejnost oproti hudebním art rockovým dinosaurům té doby. Ale význam se jim musí také uznat. Já si též myslím, že ten americký proto-punk je spíš garage rock. Ale pár neznámých kapel je opravdu punk- 3 minutová rubárna. Ale prostě je to USA, takže Britové tu scénu ignorovali a novináři tehdy vyzdvihovali psychedelic ze San Francisca s Hendrixem (oprávněně).

Samozřejmě že myslím rock and rollovou éru v hudbě a ne vážnou hudbu.:-)

0/0
9.5.2015 14:48

M50i25l51a50n 46B15í22l64e95k 5824509661

Už jsem psal, z Yorka absolutně nedělám svatouška, ale taky si neidealizuju jiný kapely...

Jasně, v punku na obou březích Atlantiku byl rozdíl, ale to hlavní bylo, že lidi, ačkoli znali třeba tři akordy, vzali do ruky kytaru a dělali muziku sami. Viděl jste Nonstop party? Tam je docela vtipně (i sebeshazovačně) ukázán vývoj od punku přes Factory records po madchester...

0/0
9.5.2015 16:11

T17o77m42á48š 74M97o46t46l 4643388269597

Osobně z 90´s Brit-popu (mediální bublina) mám coby rocker takové Primal Scream nebo Pulp a Jarvise Cockera a Reef mnohem a mnohem raději než mediálně v té době protěžované tuctové duo Oasis a Blur, ale mám dojem, že počátkem 90. let kopírovali Nirvánu a Cobaina  i takoví Radiohead-viz. jejich koncerty té doby, je to evidentní, viz takoý song Creep Live atd. Minulý rok měli na albu i psychedelic... Grunge nebyl jen hudební směr, ale ovlivnil i módu-ošuntělost (Kate Moss), film (Johnny Depp) a hlavně měl názor- Pearl Jam mimochodem bojovali za nepředražené vstupenky na koncerty s obrem Ticketmasterem, Nirvana ignorovala hitparády (The Top of The Pops). Co se týká hudby a klipů neoslavovali už kypré prsaté děvy a bouráky a macho postoj, ale outsidera. Estetika + naléhavost!  Klipy typu Jeremy, o studentovi, který se ve škole před spolužáky odddělá nebo od Soul Asylum Runaway Train o pohřešovaných osobách, byly prostě do té doby na MTV tabu a tohle už byla sama o sobě revoluce! O ty hitparády a tu prodejnost jim vůbec nešlo... navíc ovlivnili baby typu Alanis, Lindy Perry, Joan Osbourne, Sheryl Crow tehdy! Dále post-grunge (Creed, Audioslave, Reef...). Já jako rocker musím říct, že elektronika pro mne představuje 70´s vizionáře typu Kraftwerk nebo Tangerine Dream, Jarre a možná to byla právě  ta jejich nenapodobitelná nadčasová genialita, která  právě nevyvolala tu vlnu a celou hudební scénu, protože předběhli dobu!...Možná by to takhle cítili i samotní Radiohead, Massive Attack, New Order i ti Primal Scream a další současní elektroničtí hudebníci jako např. Trent Reznor.

0/0
9.5.2015 7:38

M13i67l62a66n 47B39í11l95e51k 5974869611

Z toho, co píšete, ale stejně nevyplývá, že grunge představovalo hudební revoluci. Bylo to završení vývoje, u jehož kořenů byly na jedné straně kapely jako Black Flag, Hüsker Dü, Pixies, na druhé hardrockové veličiny atd. atd., těch vlivů by se našlo samozřejmě víc. Jenže tohle revoluci nedělá (tedy jak ji chápu já). Píšete o následovnících - jenže zase jde o konvenční (třebas i kvalitní) rock/pop. Pro srovnání s tím, jak na scénu zapůsobila elektronika, stačí uvést (když už byla řeč o ženských) jedno jméno, které je známé i těm, kteří tuto scénu nesledují - Björk...

Píšete, že grunge ovlivnil i mimohudební svět. Jasně, o tom není sporu, ale to přece skoro každý hudební styl. O hip hopu není třeba mluvit (a nejedná se zdaleka jen o bouráky, kvéry a prsaté děvy - viz např. film Spika Leeho "Jednej správně" s hudbou Public Enemy), ale elektronika má svůj "zářez" také velký - utajené parties, putující soundsystémy, oprášení punkového hesla "udělej to sám", celospolečenské pozdvižení (Criminal Justice Act 94 v Anglii), filmy (Lola běží o život, nakonec i ten Trainspotting:-).

Možná právě proto, že elektroniku stále vnímáte prizmatem 70. let (a vlivy jdou ještě dál, třeba k Stockhausenovi nebo Satiemu), právě ukazuje, jak moc velká změna v hudebním dění nastala v 90. letech. Ale to se stalo nejednomu renomovanému kritikovi...

A ohledně britpopu, zas tak velká mediální bublina to nebyla, ty desky vůbec nebyly špatné - a nakonec Damon Albarn z Blur si střihl odbočky s Gorillaz, The Good, the Bad and the Queen - je to velmi talentovaný skladatel;-)

0/0
9.5.2015 9:38

T66o82m53á85š 88M10o37t17l 4183468499497

Do jisté míry máte o vlivech na grunge pravdu, ale přesně tak to je s tou elektronikou a vlivem 70 -kových Kraftwerk atd. Damon Albarn není hudební veliká ani génius. Jinak Björk určitě ovlivnila více hudebníků než Albarn, někdo ale namítat: nebyla to ale P.J.Harvey. Hnidopich ještě řekne, že před Beatles byla ještě revoluce v elektronice v podobě Pulstar od Tornatores... Takže možná mají ještě větší vliv než ti Beatles a je to tak větší revoluce (a hádejte se s nimi):-)

0/0
9.5.2015 10:38

M42i78l98a42n 18B92í80l20e24k 5554979471

No proto jsem psal, že nejen Kraftwerk, ale i Stockhausen, Satie, můžeme přidat minimalismus Glasse nebo Reicha atd. atd....Ale na rozdíl od grunge se dokázala elektronická scéna rozvíjet (dnes už zase spíš v klubech nebo undergroundu) a ovlivňuje hudební dění i nyní (např. dubstep, který se stal součástí mainstreamu).

A k Albarnovi - jasně že to není hudební génius, to ale není ani Vedder nebo Cobain...

0/0
9.5.2015 11:49

M28a60r97t22i39n 63L76ž16i50č34a39ř 9385587962144

Žádná zmínka o Depeche Mode nebo Erasure, to je teda bídný článek...

+1/0
7.5.2015 16:02

J85i38n83d50r20i86c52h 52K91u41c62e76r90a 7988745321125

Protoze to byla opravdu bida,i kdyz prave tito dva jeste cure meli alespon invenci.Vzpomente si,cim nas tehdy krmila Bratislava v poradu triangel. A Meky Zbirka na ta leta vzpomina jako na zlaty vek cesko(hlavnezasluhou bratislavy)slovenskeho popu.

0/0
7.5.2015 18:00

T16o46m45á64š 69M98o58t21l 4423638209577

Já jako rocker musím říct, že z popu tehdy ani takoví Eurythmics nebyli špatní. Nebo Roxette. Popíkoví Queen taky kvalita. Koneckonců i ten pop-metal měl tehdy pár zajímavých balad. SYNTH-POP sice nic moc, ale syntezátory na způsob Vangelise a tehdejšího Blade Runner-co chcete víc?! Nebo Moroderova Scarface! Jarre též! A Japonec Kitaro též...To vše je přece super kvalita! Nebo ten Michael Jackson tehdy v popu! I ten Elton John byl ve formě. Celkově ale pravda, že slabší doba a éra - hlavně vyměklí hard-rockeři (nepočítám metal a tu NWOBHM). Sandra a C.C. Catch z euro-disco-popu se dá i dnes poslechnout a zapařit... Ital-disco Al Bano a Romina Power je taky nadčasová melodická hudba, na rozdíl od jiných! (Furt lepší než Michal David nebo Jason Donovan apod.). Z POPU ještě pamatuju Barbra Streisand, něco i Bonnie Tyler, Cher, FGTH, u nás Gombitová a popovější Rottrová!... a ještě by se jistě našlo-třeba The Smith a jiné kytarovky... (Dire Straits , Phila Collinse nebo Prince do Popu ani neberu...ani začínající U2 a Bon Jovi, G N R a Springsteena též). Já myslím, že na "úpadku populární hudby té doby" měla obecně hlavní vliv a vinu formující se MTV (cca 1983) a tvorba klipů pro hlavní cílovku prodejnosti=popcornové americké teenagery. Před tím to bylo v 70´s objemově opravdu kvalitnější (i co do žánrů a podžánrů: viz. formoval se  space-rock, prog-rock, hard-rock, jazz-rock, glam-rock, punková vlna + přetrvával folk rock, blues-rock, country rock a acid-rock (psychedelic), elektronická hudba, bubble-gum pop byl jinak v každé éře... Abba vlastně už skončila kolem toho roku 1982. Možná někdo ještě na něco kvalitnějšího z POPU cca 1983 vzpomene a doporučí....nějaký pamětník té doby.:-)

0/0
7.5.2015 21:11

P37a88v55e64l 49Š87e78s60t77á16k 1480533386957

já si myslím, že do kvalitního 80s popu se dají ještě zařadit třeba Pet Shop Boys, Ultravox, OMD, Visage, Icehouse nebo i Alphaville a The Twins ... a to přesto že tam je samý synťák :) a pak třeba Falco, Cars, Enya, Cyndi Lauper, Mike Oldfield, Mylene Farmer, INXS, koncem 80s začinala kapela Texas ... a ještě by se určitě někdo našel.

Myslím si, že každý má oblíbenou tu dobu (a styl) která ho nějak zasáhla. Já vyrostl na pop 80s, kolega v práci je rocker a ten vyznává Led Zeppelin - prostě kapelu svého mládí, tak jako já. A tak bych řekl, že ten kdo teď "miluje" třeba Lady Gaga, tak tomu se bude líbit i za 20 let.

Jsem sice popovej, ale od dob internátu se mi líbí první alba Iron Maiden.

Malé selfpromotion http://www.hitparady80s.estranky.cz/clanky/oblibene-skladby.html :-)

+2/0
7.5.2015 22:32

T15o91m28á22š 45M51o75t28l 4953938859557

Ještěj jsem si vzpomněl na pol. 80´s, že to opravdu nebyla špatná hudební éra. Kromě POPU ještě: noise (Jesus and Mary Chain nebo Sonic Youth), word music (Simon, Plant, Gabriel), The Cramps a jejich psychobillly, minimalismus (Laurie Anderson, Philip Glass),  Scorpions, obnovení Deep Purple a jejich Perfect Strangers, vlastně i sóĺový Gillan měl na počátku osmdesátek pár podceňovaných alb, které by se měli revidovat, Bowie a Young koketovali nic moc se synt´áky, zapomenout by se nemělo na Grace Slick v Jefferson Starship nebo Heart a Thin Lizzy ... a začátkem osmdesátek určitě, Rush, Saga, soundtracky od Basile Poledourise,...kvalitní byli Joy Division! Ale to vše není POP na způsob té tehdy protěžované Madonny od MTV.:-)

0/0
9.5.2015 7:10

M57i49l38a84n 69B97í73l91e24k 5344249331

Třeba New Order. Ti měli obrovský vliv nejen na madchesterskou scénu, ale obecně ne elektroniku a prolínání kytar s novými trendy. Dále R.E.M. (např. Murmur), později s power-popem Pixies, dream pop spoludefinovali Cocteau Twins, ska s novou vlnou kombinovali Madness...

0/0
8.5.2015 8:53

T62o13m68á39š 82M93o10t93l 4873518129637

Záleží co si kdo zařadí a představí pod pojmem POP. REM a Pixies bych do Popu moc neřadil, To by vám Cobain dal...:-). Ale jako příklad kvalitní hudby té doby - souhlas.

Spíš jsem uváděl opravdu ty POPové umělce. Jinak bychom museli tam zařadit i Ozzyho, thrash metal (Metallica, Megadeth, Slayer, Antrax), black metal a Venom, AOR (Foreigner), Iron Maiden, ACDC, Nick Cave, sólový Plant a Jagger, pomp rock, na vrcholu byl Motley Crüe, Tha Clash, Van Halen a Whitesnake v pol. 80. let na vrcholu, P. Gabriel, Alice Cooper a jeho shoaggaze rock, Waters i Pink Floydi, Tina Turner, Police, Smashing Pumpkins, Primal Screams, atp. Pro někoho je zásadní i Satriani a Vai atd.

Prostě těch dalších kvalitních umělců by se hafo našlo - ovšem to už není jaksi ten "POP" co  má na mysli autor článku. Jde i o to co člověk nastrká pod SYNTH POP a NEW WAVE - Novoromantici nebo i NVBHM (Saxon, Iron Maiden, Mötorhead)...

0/0
8.5.2015 10:45

M35i85l15a70n 29B52í28l56e90k 5574729531

Já myslím, že Kurt by to vzal v klidu:-)

Jasně, jde spíš jen o naše vzpomínání, protože onen výzkum se týkal amerických hitparád. A už jste o tom psal - proběhl nástup MTV, který měl velký vliv. Takže se dá říct, že dle výzkumu nejnudnější byla hitparáda z osmdesátek, což však nemusí znamenat celou popovou scénu.

0/0
8.5.2015 13:54

M46a54r53t44i84n 97L22ž21i90č34a33ř 9935487222914

Smekám, tak takový přehled a zkušenosti zdaleka nemám, jinak jsem ročník 1976 :-)

0/0
8.5.2015 11:38

T19o88m24á35š 15M30o80t92l 4223348299547

Málo posloucháte...nebo jen prostě zapomínáme.;-DR^

Tak já též - a je to venku;-D Raději jsem to snad neměl ani psát...;-D. Ale potěší to ego, to zas jó, to přiznávám;-D.

Mně stačí, když něco z uvedených kvalitních hudebníků bude inspirovat i mladší generace čtenářů, co znají tak akorát např. jen ten dnešní hip hop -jak tak pozoruji ve vlaku... Třeba by mohli objevovat i jiné kvality a jiné hudební legendy z různých dob i žánrů...

0/0
8.5.2015 22:16

R68o79m78a47n 64B90í56l48ý 5580695165547

To ještě nezkoumali jednotvárnost komunistických braků, které ani nedokázali pořádně zkopírovat ty západní umělé bubny

+5/0
7.5.2015 15:17

J75a58r92o74m21í60r 10K50r47á58l 4150319714129

;-D Máte na mysli "Janečkův kolovrátek" ? ;-D

+2/0
8.5.2015 7:50

J14a73n67a 16K88u53b37o58v63á 6519842788570

Propána, já četla "Umělé buzny..." a říkala jsem si, že svět už fakt míří do záhuby ;-D

0/0
7.5.2015 14:27

T44o54m46á80š 58P87í73c87l 3556243591317

No, kdyz se kouknete na nejakou hairmetalovou kapelu te doby... :-)

+6/0
7.5.2015 14:45

M20i30c55h86a62l 90K34r20e15j36č15í 1636780221703

Přesto jim holky padaly k nohám.

+1/0
7.5.2015 21:03

I10v38a76n 44P85a46p 9728532

A co Eva a Vašek? -)))))

0/0
7.5.2015 14:26

Z35u87z37a94n10a 26Č24e50k81a42l94o83v26á 1317944831395

Ti tahali kacera:-D

0/0
8.5.2015 16:58

A23l78e28x 66Š20t59a43j85n43e47r 7981284285583

Ono ještě existuje něco nudnejšího jako je hip hop?

Bruce Willis: Chceš mě vidět brečet? Pusti mi rap... ;-);-D;-D;-D

+19/0
7.5.2015 14:07

J14o94s79e72f 54H66á17j17e88k 6198520759492

...jo, Poslední skaut byl plnej dobrejch hlášek (teda původní VHS dabing), ale za většinu z nich bych tu přišel vo íčka.....:-)

+1/0
7.5.2015 17:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.