Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Vychovávají devět dětí v maringotce, bez školy, bez televize

Žijí spolu pětadvacet let a mají devět dětí, s nimiž bydlí v maringotkách na šumavské louce, bez televize a tekoucí vody. Učí je doma, chrání je před světem konzumu. Rodinu sleduje dokument Stále spolu, který zveřejnil první ukázku. Do kin jde 21. května.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a88r17e68k 32R67o69k33y59t66a 6246978544902

Milí zastánci alternativního způsobu života této rodiny.... spousta mých sousedů je pracovitých, chovají zvířata, pěstují plodiny,ale vedle toho i chodí do práce a odvádí daně a hlavně chovají a pěstují na svém pozemku a nepobírají dávky... a jsou proto horší než někdo kdo nepouští děti do školy, nemá TV a žije v maringotce???Jen proto že sledují TV, chtějí se bavit i se zbytkem světa a nesnaží se za každou cenu vybočovat z řady??prostě proto že nemají potřebu "být jiní" tak jsou špatní?? Jinakost této rodině nikdy nezávidí, jen když chtějí tak žít,tak ať žijí tak aby nato společnost nedoplácela...ať se odstěhují někam do pralesa kde nepotřebují silnice, zdravotnictví, školy, armádu na obranu apod...

+5/0
3.5.2015 12:46

L74e37n49k90a 56K84u95c92h78a71ř47o54v16á 7427700532469

Mezi námi žije mnohem více pobíračů soc. dávek,kteří si nárokují dotované nájmy na byty,které za pár let vybydlí a zcela gratis dostávají další.Tito lidé,žijí ve svém,nekradou a nepřepadávají seniory,takže pořád jsou mi sympatičější,než členové jistéto státem podporovaného etnika.;-)

+2/−1
2.5.2015 22:11

P24e83t69r 78S72k10o90k62a86n 3519959563389

Toto bohuzel je pouze vychova pobiracu socialnich davek. Ono totiz byt sobestacny v tom pravem slova smyslu a kompletne = to se musi clovek jinak umet ohanet (zvlast kdyz ma tolik deti) a neni to zadny med. Brat socialni davky a hrat si na sobestacneho je jednodussi. Podle mne jedine co uznavam je ruska rodina ktera odesla nekdy po valce na Sibir - a tam zije posledni zijici dcera dodnes= 200km od nejblizsi civilizace, bez jakekoliv podpory. To je u mne nezavislost ve skutecnem slova smyslu.... ale je to o hodne tvrdsi zivot nez 9 deti na socialnich davkach v maringotce.

+6/0
1.5.2015 12:26

M81a44r40t61i64n 82T28r93u78h33l53a94r 4449701542472

Jak je zde krásně vidět, jinakost se prostě neodpouští. Každá alternativa bude po zásluze zostuzena a zadupána do země stádní většinou.

0/−4
29.4.2015 13:18

V96o90j60t59ě75c61h 20R13y93c28h97e67c56k25ý 2320407206599

Odmítá konzumní společnost, ale konzumuje plody práce této konzumní společnosti? Auto, oblečení atd. vytostly na stomě? Penze, které konzumní společností sebere mu taky nesmrdí. (To "sebere" píši záměrně, protože sociální dávky, které zneužívá,  nevznikly za účelem podopry tohoto typu života). Na světě je spousta lidí, kteří si žijí po svém s minimální vazbou na konzumní společnost a kteří, narozdíl od těchto, se živí sami, ti mohou mít můj respekt. Někdo, kdo žije na úkor jiných a zároveň svými živitely pohrdá, si respekt nezaslouží.

+11/−2
29.4.2015 9:59

M76a67r31i62e 47V35e82r91n76e85r78o27v22a 9341397519

Žijí bez světa konzumu, ale mají na sobě značkové věci....to jsou ale věci:-/ A jak je možné někoho podporovat socdávkami, když děti nechodí do školy??????? Ti lidé jsou prostě nepřizpůsobiví.

+8/−1
29.4.2015 8:52

M83i56c77h58a70l 35J28a18r30o54š 7334500352565

Jako dávky máte na mysli přídavky na děti? Měli by je odebírat těm, kteří učí děti doma, a dávat těm, kteří občas děti do školy pošlou?

+3/−1
29.4.2015 9:57

M69a16r68i61e 78V76e60r28n72e47r35o45v19a 9361557269

Samozřejmě, že kdo neposílá děti do školy, nemá na dávky nárok. Nebo mi řekněte, když je dítě učeno doma, jaké bude potom mít vzdělání? Může potom na střední školu? Asi těžko, ne?

+1/−3
29.4.2015 11:40

T68o37m42á37š 17V11e85s85e18l51ý 5205608560779

samozřejmě že může a obvykle mu také jde lépe.

+2/−2
29.4.2015 13:38

L73i14b24o25r 67H15e79g86l87a29s 5259376395189

Jistě, že jsou to příživníci - nejsou to žádní novodobí soběstační farmáři... Sociální podpora od státu musí být v jejich počtu obrovská - polovina "dětí" už jsou vlastně dospělý a všichni žijí na jedné hromadě x životní minimum - a ejhle, každej měsíc "přistane na účtě" 60 litrů...

A jak tu někdo napsal, že "chovají vlastní dobytek", "pěstují si plodiny" apod... Žádný vlastní pozemek, žádný majetek. Dřevo na topení sbírají (kradou) v okolních lesích. A vše se jim toleruje jen proto, že nedělají bordel a je o nich natočen dokument - by mě zajímalo, kam dávají svá stádečka, když se na prázdniny spakují a "odlétají" do teplých krajin...?

Za mě jsou to "Socky, o kterých se mluví"

+10/−3
29.4.2015 7:56

P30a37v96e21l 16M44a67r24e98š 2243948231371

Sbírat dřevo v lese ještě pořád legálně můžete.

teda nesmí to být vytěžené klády připravené na hromadě k odvozu

+1/0
29.4.2015 11:05

M94a56r63t61i92n 22P92r60o46s25t93ý 9970253180479

Nejvetsi problem vidi v tom, ze ziji bez televize.. To je fakt to nejdulezitejsi, co jim v maringotce chybi... 8-o8-o8-o

Aneb, je televize modla sveta? Protoze pokud ano, ziju sice v dome, ale take jako nomad - bez televize.

0/0
29.4.2015 7:48

M10i45c26h10a66l 28J71a18r36o25š 7474280822265

I já.

0/0
29.4.2015 9:59

T49o61n32d54a 22H28e50j72l35í26k 1218313699307

A víte, jak by dopadli v Norsku? NA 99% bez dětí...

+2/0
28.4.2015 23:09

M91i80c20h49a25l 95M15o71u98c57h93a 9548779173114

Paradoxem je, že "kašlat" na společnost a žít svobodným a nezávislým životem, lze jen ve vyspělé společnosti... V zemi, kde by takto žili všichni, by se lidé pro své přežití museli začít spojovat do nějakých skupin (bezpečnost, zajištění zdrojů a jejich obrana, dělba práce..) a chtě nechtě by tak vytvářeli společnosti, byť v počátku primitivní. A protože by toužili (alespoň někteří z nich) po jednodušším a lepším životě, rozvíjeli by se, rostli, zefektivňovali svou práci,, tvořili si svá společenská pravidla. ..

.

Je celkem jedno, jestli Mlčochovi pobírají nějakou sociální podporu nebo ne, hlavní sobeckost jejich postoje tkví v tom, že svůj život mohou takto vést jen díky parazitování na úsilí celé společnosti, kterou oni sami tak vehementně odmítají a nejspíš i odsuzují...

+22/−2
28.4.2015 21:46

M38a47r10t73i19n 73K89o76z85á93k 4474260179637

A jak na něm parazitují? Buďte konkrétní.

+2/−3
29.4.2015 7:43

B15o60h50u32m65i46r 37M66a53l73ý 6152196477332

Například tím že berou podporu, také občas potřebují lékaře a na čích pozemcích žijí? A platí daně?

+7/0
29.4.2015 9:20

M84i54c48h19a76l 81M57o40u27c82h52a 9238379743594

Jsou v bezpečí - které musí někdo zajišťovat / chodí s dětmi k lékaři - tedy k člověku, který musel vystudovat a každý den chodí do práce / jezdí po silnicích - které musel někdo naprojektovat, postavit a udržovat, autem - které musel někdo vymyslet a vyrobit, atd. atd.

.

A nejde o ty peníze, které většina z nás odvádí do veřejných rozpočtů. Jde především o to zapojení se do chodu společnosti. Normální člověk se vyučí nebo vystuduje, tedy získá nějaké znalosti/dovednosti/schopnosti, které potom uplatňuje v práci a tím se podílí na fungování společnosti. Ten dělá to a ten zas tohle je sice lehce budovatelská písnička od W+V, ale s nadčasovým sdělením. Všichni dohromady uděláme moc...., ale vždycky se najde někdo, kdo nebude dělat nic, jen využívat to, co dělají ostatní. A to je ono sobecké parazitování...

+14/0
29.4.2015 9:33

M98i92c39h68a44l 41H14o29r48á67k 6684779534916

parazitují na systému kterým opovrhují ... když nezávislí, tak za svoje ...

+3/0
29.4.2015 12:07

J60i64ř42í 90J42e46f67f 20S94o13u79k88u55p 1606569918954

Ahoj vážení,

já toho asi  ... pro tentokrát ... moc neřeknu, ale tato diskuze mě extrémně zajímá,

protože Mlčochovci jsou moji kamarádi, užod mládí, kdy bylo vše - včetně jejich životů - úplně jinak.

Nad jejich řešením hodně a často přemýšlím ... nad obdobím, od kdy jsem přestal úplně souhlasit s jejich variantou života ... to je cca od přestěhování do maringotek + asi 3 - 3 roky.

A jak se čím dál víc ukazuje, přemýšlí o tom hodně z našich společných kamarádů.

Já jim totiž jako že jednoznačně "vyčítám" jedinou věc, a to, že si zčásti zahráli na osud v případě svých dětí.

Jinak se vlastně dá říct, že je z nás, (bývalých ?) Hoboes (R), jednoznačně jnejúspěšnější, minimálně v PR oblasti - prostě nejslavnější a to už dokonce v mezinárodním formátu.

S pozdravem,

jemuž mnozí neporozumí až tak a někteří porozumí velmi dobře:

Hudry !

Jiří Jeff Soukupů, až z Ostrovce u Zbiroha, ha ! emeritní to účastník, snad dokonce (byť jen druhořadý) "aktivista" Hoboes (R). :-):-):-):-):-):-):-P;-D:-P:-)

+2/0
28.4.2015 19:52

M12i95c62h33a34l 46H49o68r79á91k 6924839754846

Tak pane Mládku - tohle jsou paraziti ...

+3/0
28.4.2015 18:22

P49e21t71r 17D87v48o42ř47á29k 1977515104426

Jestli jsem to dobře pochopil, tak žijí z mých daní :-/ No potěškoště...to je tedy nezávislost ;-D Rv

+14/0
28.4.2015 18:02

J66o48s77e79f 93K12l27a10t 3979607973761

Podle mě ty děti jednou úspěšně rozšíří komunitu pobíračů různých dávek.

+16/0
28.4.2015 17:46

J87a57n 51B31a73r60t31u55š70k41a 7686561191553

ano, kdyby byli "soběstační" i ve výrobě všeho co potřebují pro svůj "nezávislý" život, tak souhlasím. Ale takhle je to jen a jen zneužití dávek...

+7/0
28.4.2015 15:54

B59r39a63n27i82s38l32a28v 49Z70o29c93h26a 7945289438281

No my na Slovensku máme kopu takýchto rodín v tzv. sociálne znevýhodnených komunitách. Žijú skromne, v chatrčiach, i hľadujú, žijú zo skromných sociálnych dávok a dokonca aby ich dostali, musia dnes podľa zákona niečo odpracovať pre obec. A veľká väčšina na nich nadáva. A pritom stačí byť biely a takto žiť a už o ňom natáčajú film v sérií ideálnych rodín.

+9/0
28.4.2015 14:50

M46a21r85e42k 77S10ý77k71o88r94a 9503130136306

Ještě je tu jedna podstatná věc. Nesmí krást a vyřvávat na každém rohu.

+3/0
28.4.2015 16:42

L94u50k71á82š 77V38a78ň66u81r80a 1695244323833

Mám kamaráda, má chalupu v Krkonoších, hodně vysoko. On pracuje Po-Čt a Pá-Ne je na chalupě. Tam je celoročně i jeho žena s dvěma dětmi. Do školy nechodí, žena je učí. On vyzvedne ve škole vždy ve čtvrtek úkoly na další týden. Už jim to takto funguje dlouho. Třeba ve Skandinávii je to celkem běžné řešení.

+2/0
28.4.2015 11:50
Foto

S62t74á88ň77a 69K62o96m66o23r14o55u36s42o32v41á 3665483507219

Ale to je o něčem jiném. On PRACUJE, žijí ve vlastní nemovitosti - a určitě, pokud by se u dětí projevil nějaký talent, nebude jim zabraňovat v rozvíjení.

+6/0
28.4.2015 17:08
Foto

K91a61t21e44r35i14n20a 43K82a46r95l63s17s46o80n 2147752891933

No tak to ve Svedsku je domaci vyuka zakazana, Nevim jak v Dansku a Norsku ale tady stat nedopusti aby se decka naucili neco co se neshoduje s politickou propagandou socialniho statu

+1/0
28.4.2015 20:51

A75n70n97a 62R83a32d41o65v45á 8264547467559

Mám pocit, že i amišové jsou svobodnější. Sice náboženství..., styl života - řekněme "předpotopní", ale alespoň v nějakou dobu pustí mladé "na zkušenou" do světa....

+8/0
27.4.2015 22:59

L65u13c88i11e 26M77a34c70h33a80r91t90o32v19á 6786653434680

Také mě to napadlo. Mladí amishové mají aspoň možnost volby.

+4/0
28.4.2015 10:15

E56r43i17k 84D74r75a17g74o88m69i10r31e42c66k68ý 2711923827649

ta "zkušená", je ale dost šílená. A pokud od nich odejdete, nemůžete se nikdy vrátit. Je to úplné vyloučení

0/0
28.4.2015 17:59

J88a23n 52S80e25d20l36á39k 9162497256564

a ještě k tomu amišové tvoří byť malé ale přece jen hodnoty protože platí daně a nic za ně nechtějí

+2/0
28.4.2015 22:20

J90i69n18d78r57i84c64h 81K55u43c56e15r40a 7868675911785

Pan Mlcoch,prace nic, dlane dozadu, jen brat prispevky, na ktere platime ze svych prijmu a prace.Zkratka prizivnik.NEMAKACENKO,ze mu neni hanba!

+11/−8
27.4.2015 20:57

L47u51c93i68e 38L14i61c16h28n59o93v15s67k37á 6279139157288

Na rozdíl od mnoha jiných tito lidé žijí opravdu skromně, jsou pracovití, chovají zvířata, pěstují si plodiny, tudíž snaží se být alespoň částečně soběstační. Kolik lidí na dávkách žije v plně vybavených bytech, utrácí za pivko a cigarety a nehnou prstem...

+12/−5
27.4.2015 22:08

P74e98t20r 62F40i16a25l72a 9203746113853

No a.... pro příživníky není omluva, že jiní jsou ještě většími příživníky.

+10/−1
27.4.2015 22:30

J55i80n31d76r98i31c64h 62K84u12c79e61r53a 7798455161565

Tito lide jsou sobestacni akorat,pokud jde o pestovani samicich kvetu mrihuany.

+3/−1
27.4.2015 23:24

J33i92n73d34r70i93c80h 13K46u65c47e86r16a 7368625841625

Pani/Slecno,sobestacni jsou pouze,pokuf jde o marihuanu.Snad si to prectete,nrz mi to opet smazou.

+2/0
27.4.2015 23:32

L96u18c13i86e 75L72i32c68h22n28o74v26s88k16á 6449309907168

z čeho tak usuzujete?

+1/0
28.4.2015 17:01

M38a45r47e68k 74R94o24k24y67t67a 6546818244132

spousta mých sousedů je pracovitých, chovají zvířata, pěstují plodiny,ale vedle toho i chodí do práce a odvádí daně a hlavně chovají a pěstují na svém pozemku a nepobírají dávky... a jsou proto horší než někdo kdo to dává na odiv tím že nepouští děti do školy, nemá TV a žije v maringotce???

0/0
3.5.2015 12:41

J87i30t21k33a 86Č80e17r14n67á 2893496132749

Co ty dospělé děti, rodiče mají vysokoškolské vzdělání a dětem nedopřejí ani základní školu. Co vyučit se něčím, nebo studovat, To budou žít ze sociálních dávek?

+6/−6
27.4.2015 19:20

L74u10c27i78e 22L21i22c47h26n93o51v35s88k83á 6869529217448

To jste asi nepochopila. Učí děti doma a chodí na přezkoušení do normální školy, tzn. musí splňovat požadavky kladené osnovami ZŠ. Děti budou mít splněnou povinnou školní docházku a mohou tedy studovat dále na střední příp. pak vysoké škole.

+8/0
27.4.2015 21:53

P34e46t67r 21F30i25a93l27a 9263416373273

To ano, pak zadarmo vystudují a dají se nejspíš ve šlépějích svých rodičů - parazitovat na systému a dostávat dávky. Rv

+6/−2
27.4.2015 22:32

M67a56r62t81i75n 97K73o25z28á92k 4404260459197

To "nejspíš" je ale konstrukt leda ve vaší hlavě. Tedy pokud nejste jasnovidec. Hlavně, že si usurpujete právo soudit druhé, dokonce směrem do budoucnosti.

+1/−2
29.4.2015 7:49

P76e98t49r 22F94i82a51l94a 9323866433473

Jste jasnovidec, že víte, jak to bude? Podívejte se na dokument o nich, přečtěte si dostupné články a zjistíte, že jejich nejstarší dcera již také dávky bere. Takže vycházím z konkrétní situace. Z čeho vycházíte vy?

+2/0
29.4.2015 9:24

V82o59j31t58ě38c45h 49R52y77c33h42e58c67k51ý 2430437456839

Mohou studovat dále, pokud to otec dovolí a pokud po jejich výchově na to budou mít. Máme tu Dorotku (23), Kašpara (21), Prokopa (19) ... ti už povinnou docházku mají jistě zasebou. Tak jak jsou na tom v současné době? Já taky "můžu" být profesionálním hokejistou, prezidentem, kosmonautem a nobelovu cenu bych taky bral ... realita je, ale jiná.

+1/0
29.4.2015 10:18

A33n72n37a 78R30a70d40o82v92á 8534677467969

Tak je tam zmíněno, že chodí na přezkoušení, takže Váš příspěvek je "kapku" mimo... Nejsou jediní, kdo děti učí doma.

Pro mne je větší drama (a to je opravdu jen názor, jinak ať si samozřejmě dělají co chtějí - jen pobírání dávek je trošku skvrnka na tom  tak čistém přírodňáctví...:-/), že děti jsou de facto trošku izolovány a zdánlivé "svobodné nekonzumní" ovšem zůstává spíše jen nekonzumním, protože o "svobodě" nám tak nějak rozhoduje taťka, že?

+7/0
27.4.2015 21:59

P33e45t35r 55F94i91a84l44a 9723736123743

Pro mne je velikánská skvrna - to pobírání dávek.

Známí mají handicapované dítě a stát není schopen zaplatit mu potřebné léky a zdravotnické pomůcky...... a tady plýtvá na parazity.

+12/0
27.4.2015 22:35

A41n24n25a 49R66a14d31o33v91á 8144497937259

Ano, "trošku" mělo být v uvozovkách.

+3/0
27.4.2015 22:50

P22e33t35r 91F19i93a56l85a 9473976843923

Rozumím. :-) Tak to máme zcela stejný názor.

+2/0
27.4.2015 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.