RECENZE: Překročili elektroswingové limity a zní neuvěřitelně nakažlivě

Druhá deska Glamtronic výrazné kapely tuzemské nezávislé scény Mydy Rabycad, jejíž věkový průměr nepřesahuje jedenadvacet let, je sebevědomá, hravá a energická.

J60a78n 46J38a56r20o22š 6974779160472

Začnu od nuly. Jednou jsemkoukal na nějaký video na rozzlobenejch mužích, kde mládežnická parta sjíždělavýpust nějaký přehrady na surfu (něco typu extrudovenej polystyren v nylonovymobalu) a hrála do toho písnička která mě chytla u níž jsem později zjistil žeje to 'Parov Stelar - Booty swing'. Od tý doby mě docela chytil electro-swing -žral jsem Parov Stelar i Alice Francis přišla k chuti.

Asi půl roku po electroswingobjevu jsem zjistil, že hraje Parov Stelar na Rock For Churchill ve Vroutku(když jsem to zaslech v autorádiu za jízdy, tak jsem se podíval na rádio aúžasle čuměl, až skoro naboural) … Na parova jsem jel po práci poslední denfestu (stihnul jsem poslední 3 kapely) ale slyšel jsem na živo. Pocity bylyrozporuplný – hudby úžasně poslouchatelná, ale nešlo se navalit před stage azačít pařit naplno.

Pořád byl u mě v autě slyšetParov Stelar (už mě to nebaví psát, budu psát „rakušák“). Čas plynul, a k námdo malý vesnice vedle Rakovníka (Lužná), dorazil v roce 2014 znovu festivaluCOOMBAL, kam byl jako headliner pozvanej nějakej trapnej rovnokšilt, další toptam byla kapela SKYLINE (kteří jsou lepší naživo než na desce, naopak od rakušánků)a v TOP3 byla kapela MYDY RABYCAD o který jsem nic do tý doby nevěděl, alepřídomek  v popisu /electro-swing/mě strašně zaujal. Tak jsem asi tak tejden před akcí navštívil bandzone a pak i****.to (:-P) a naposlouchal si je. Strašně mě to chytlo, parádní electroswinga do toho úžasně silnej a podmaňující vokál zpěvačky Žofie (jsem ujetej na podmanivýženský vokály, například zbožňuji  iseverskou Ambeon). Na festivalu jsem si kapelu maximálně užil i přes pokročiléstádium opilosti J.

0/0
28.3.2015 23:54

J75a56n 83J31a97r82o61š 6384629590402

Během asi dalších 10 měsícůjsem Mydy Rabycad slyšel asi 3x živě (většinou v Plzni) a vždycky pecka.Blížilo se 15 výročí festivalu Rock for Churchill, kde měl vystoupit rakušák. Hodnějsem se těšil na Rakušánka! Člověk je o 2 roky starší, připadá si vyspělejší (ihudebně) a těší se na jeho oblíbenou rakouskou doprovodnou muziku na cestáchautem. Řeknu vám, ta show hrozný zklamání Lty grafický efekty a celá ta show byla úplně stejná jako 2 roky zpátky (stejnýobrazovky, vizualizace a snad i oblečení), ale nejhorší bylo, že jsem zjistil,že rakušák je naživo nudnější než jízda Golfem – je to prostě takový nevýraznějednotvárný. Naopak Mydy Rabycad mají Žofii, která to svým vokálem naprostoluxusně dokresluje a taky dělá show J,Festival jsem tak (nad)průměrně celej prochlastal a do toho byl i na vystoupeníRakušánka, ale hrozný zklamání, zpěvačka vypadala jako Klinger ze seriálu M*A*S*H- zkrátka celý takový utahaný a jednotvárný. Prostě MydyRabycad Luxusní živáshow (díky nezanedbatelný vokální stránce).

Někdy mezi tim jsem udělalprvní milník v životě a to byla koupě prvního hudebního alba … ano měljsem stažený „Let your body move“, ale ta kapela mě tak chytla, že jsem je prostěchtěl podpořit a jejich album jsem si koupil – poprvé v životě jsemzaplatil za hudbu na nosiči.

Začátkem roku 2015 když bylacrowfundingová akce na album Glamtronic, tak jsem neváhal a hned si hopředplatil ;) Jak bylo oznámeno na FB, že poběží novej song před premiérou v rádiu(už si nepamatuju jaký to bylo), tak jsem ho na netu naladil, pustil nahráváníz počítače a šel do práce. Po práci jsem z playlistu rádia zjistil,kde to hrálo a jal se to vystříhnout (když se probral disk s tolika swapovanýmadatama). Bohužel se nepovedla vůbec kvalita, byl to jen takovej chrchel, tak jsemto odskoušel znova a pustil nahrávání ještě jednou, jenže během nahrávání alovení songu kapela zveřejnila song na youtube, takže můj lov ztratil smysl.

0/0
28.3.2015 23:54

J17a86n 52J49a91r57o22š 6164489950152

Uběhlo několik dní a měčekalo v mailový schránce oznámení o zaslání nového alba – z crowfundingovýakce na hithit.cz. To jsem domluvil a byl jsem překvapen, že dostanu fyzickouplacku, nikoliv jen balík mp3.

Strašně nerad to píšu, alebyl jsem zklamaný z novýho alba. Nenazval bych to electro-swing ale spíštak pop-swing. Nakonec jsem si tam našel několik songů (Don’t play this song,Darling +1, I Got a man +1, Until the morning +1+1 a nakonec „Dance, live,scream, shout“ <- až od první minuty) ty +1 znamenají zvýšenou úroveň v žebříčku.

Závěrem jsem trochuzklamanej, že kapela míří spíš do sféry „Evropa2 fanoušků“ a nezůstává uelectroswingu jako měla krásnej čistej v „Let your body move“, což pro mě budepořád lepší album než glamtronic.

P.S. „Good times“ se jedobrej song, kdyby v něm nebyl refrém, kterej je moc pop.

0/0
28.3.2015 23:54
Foto

M11a52r18t87i35n72a 17V41á67l14k33o82v62á 9103364906980

Zprvu jsem byla rozpačitá. Mydy jsem znala jako rozjančenou kapelu vezoucí se na electroswingové vlně a s touhle jejich novou polohou jsem se nemohla ztotožnit. Ale jak už Žofka říkala,Glamtronic je úplně jiná dimenze. Došlo mi to a přijde mi to neskutečný! Jsem ráda, že se posunuli za hranice electroswingu a jsou na desce k nalezení i jiný kousky. Speciálně třeba Ready to stay je fakt pecka. V

0/0
27.3.2015 22:32

P13e89t49r 65P66r22o22c93h86á73z14k82a 9316126582412

No . . . že bych z toho byl odvázanej Rv8-o:-/

0/0
27.3.2015 17:00

F25i53l25i64p 26K26r91o54l94u78p88p45e64r 7866204144428

Jak poznate snoba. Posloucha hudbu ktera je divna a ani jemu samotnemu se nelibi. Nicmene protoze to neni mainstream tak o ni zasvecene o ni povida a pak se citi intelektualne na vysi. To dela i v pripade ze se jedna o nahravky zvraceni mixovane s prdenim a tradicni muzikou. V takovem pripade hovori uz primo o prelomove hudbe a nove mode. Ze jo Vedrale.

+3/−2
27.3.2015 16:28

P50e57t90r 17T97ř56e15b76e75š71k66a 5867967942698

Máte pravdu v tom, že takových lidí tady není málo. Na druhou stranu- myslíte si opravdu, že všem se líbí jen mainstream a fanoušci menšinových žánrů jsou automaticky snobové? Nekomentuji recenzovanou desku, neb neznám ji ani kapelu, která ji zplodila.

+2/0
27.3.2015 16:46

T18i65b40o82r 43V37i92z85v57a25r26y 9634434323495