Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Balzerová: Fidlovačce jsem obětovala kariéru, jednání komise mne uráží

S předpokládaným koncem Divadla Na Fidlovačce končí ve funkci definitivně jeho ředitelka a zakladatelka Eliška Balzerová. Tvrdí, že komise, která v září rozhodla o nepřidělení grantu, tak jednala se záměrem cíleně nuselskou scénu poškodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a86r96i22e 84B28u64r72i89a80n65o70v93á 5239657374125

Dobrá  tak divadla potřebují dotace, okej, ale stavět to tak, že je to zásadní příspěvek bez kterého se musí divadlo zavřít?

0/0
9.3.2015 10:19

R40u94d54o51l82f 32Č86e93r59n25ý 3879851899816

Např. výborné Dejvické divadlo sponzoruje ČSOB a jiní, včetně státu. Lístky tam stojí 200 - 300 Kč. Kdyby tomu tak nebylo, divadlo bude ve stejné situaci jako Fidlovačka.

0/0
8.3.2015 11:31

R61u67d81o36l96f 89Č15e74r73n83ý 3769101789286

Pro "podnikatele" v této diskuzi: Divadlo je skutečně podnikani, jako každé jiné. Cizí zdroje v počáteční rozvaze jsou dotace a na konci účetního obdobi by měl byt rozdíl mezi výnosy a náklady alespoň nulový. Bez dotací to bude buď populistický a nekvalitní paskvil nebo zkrachuje.

0/−1
8.3.2015 7:42

Š11t91ě39p17á26n 84J61i69r34á52k 2322635197283

Názory, že divadlo je podnikání jako každé jiné a že nemá dostávat dotace, jsou hloupé a omezené. Žádné divadlo si na sebe nevydělává a pokud snad ano, odráží se to na kvalitě. Na sebe si nevydělá ani český film. A další instituce, muzea, galerie atd. Jsou to hloupé názory vycházející z neznalosti věci.

+2/−2
8.3.2015 3:30

M34i12l75a86n 10B97r13o12ž 9223867675474

Názor, že pokud má někdo jiný názor na dotace, je hloupý a omezený, mi přijde omezený a hloupý a zavání nadřazeností a neznalosti třeba toho, že takový Kolja si na na sebe vydělal...a byl to kvalitní film, Běžte do divadla, ale za své.

+5/−1
8.3.2015 4:45

R96u65d31o70l73f 81Č52e68r91n67ý 3859801699146

Ano, divadlo je podnikání s tím, že v počáteční rozvaze má dotace jako cizí zdroje v konečné rozvaze pokud možno vyrovnaný rozdíl mezi výnosy a náklady. Proč by se zrovna kvůli nekulturnímu Brozovi měly vyplácet dotace? Protože Brož je hokejka? Kolik dáváte má daních, Brozi?

0/−1
8.3.2015 7:34

M29i91l43a39n 13B42r79o85ž 9493707175894

Rudo, ty ses tu projevil kulturně už dost svým napadáním každého, s tebou nemám potřebu se bavit, hokejka Brož;-D

0/−1
8.3.2015 9:18

R10u79d24o98l79f 52Č49e77r87n95ý 3489631779496

Koukám, že to "napadání" nemůžeš unést, protože nemáš žádné rozumné protiargumenty.

0/0
8.3.2015 9:27

M21i50l35a66n 26B94r26o94ž 9783207675824

Mně se žádné dotace nevyplácejí jako divadlům, jsi trochu mimo, a dávej bacha, abys nedostal infarkt...

0/−1
8.3.2015 9:19

R82u34d66o20l25f 59Č62e82r81n72ý 3539911869426

Vám se žádné dotace nevyplácí, protože se zajímáte pouze o svůj zisk a neděláte nic pro kvalitní kulturní zážitek pro běžné lidi, kteří si nemohou dovolit zaplatit 1200 za vstupenku. Mimo jste vy.

0/0
8.3.2015 9:23

R40u90d26o33l53f 79Č60e63r31n39ý 3609811549216

A co děláš pro lidi? Nic. Zajímá Tě pouze tvůj zisk, to je celé. Kultura je o něčem jiném, než o zisku. Běžní lidé, kteří si nemohou dovolit zaplatit 1200 za vstupenku na kvalitní představení, by měli mít právo být také kulturně vzdělaní, jako ostatní spoluobčané. Je to podobné jako ve školství.

0/0
8.3.2015 9:26

M11i14l40a95n 69B24r21o76ž 9793877105944

Jak to víš, co pro ně dělám nebo nedělám, když už mi tedy tykáš? Nemám potřebu reagovat na takové zoufalce jako Ty, měj se.

0/0
8.3.2015 9:27

R19u77d70o49l60f 90Č71e26r79n49ý 3529641789656

S tykáním sis začal ty. Viz tvůj příspěvek "Rudo, ty ses tu projevil kulturně..." Zoufalec jseš ty i tvé "podnikání". Nazdar.

0/0
8.3.2015 9:30

M82i42l26a12n 69B57r49o35ž 9563467525734

Rudo, zkus jít na začátek diskuse a přečíst si, komu všemu tam tykáš...;-D, měj se.

0/0
8.3.2015 11:21

M51i21l83a26n 46B82r58o84ž 9883767565814

Zkus jít na začátek diskuse a podívat se, kdo tam začal všem tykat, ale to nevadí, já jsem na kulturní barbary zvyklý.;-) Měj se, Rudo.

0/0
8.3.2015 11:23

R87u21d47o53l38f 11Č11e19r65n30ý 3299931429406

Jseš docela manipulátor. V rámci tohoto vlákna jsi mi začal tykat jako první, ale jestli chceš, můžeš si cvičně udělat analýzu, kdo komu začal první tykat ;-)

0/0
8.3.2015 14:03

R44u92d69o51l24f 12Č18e26r30n15ý 3959321169816

oprava: Proč by se měly přestat vyplácet ...

0/0
8.3.2015 7:35

M29i79l17a15n 84B44r24o58ž 9193947955544

Dejte konkrétní znalost věci, ne nějaká klišé.

0/−1
8.3.2015 4:46

J44a42n 18Z30e90m88a82n 1166485654256

Vůbec nechápu, jak mohla fungovat divadla a arény za první republiky, když žádné dotace neměli a lístky musely stát tolik, aby si to mohl dovolit i chudší člověk.

+4/−1
6.3.2015 20:35

M47i62c54h72a71l 89B41a57l16á94k 5293890855235

taky to většinou byla pěkná šmíra, teda až na divadla klam chodily elity, které vydělávali dost, aby si mohli dovolit drahé vstupné

+1/0
6.3.2015 23:54

V18l97a26d84i82m73í54r 68Š66k74o18l10n24í16k 8495100428

Hráli každý druhý den to samé třeba 14 dní, pak zas něco jiného, ale ty náklady byly někde jinde, bohužel herec Divadelní byl vždy chudý peněženkou.

+2/0
7.3.2015 12:24

P63a63t69r51i40k 70Š51e67b77e46s89t59a 4253522326175

tady bude dost na magistrátě problém ten, že dotace jde z peněz hl.m.Prahy, ale jezdá tam zájezdy z celé republiky, tj. hl.m.Praha ještě dotuje z vlastní kapsy občany jiných obcí...

Kulturní kvalitní stánek je na druhou stranu ovšem hodně potřebný a na kulturu by mělo být vícezdrojové financování i z grantů ministerstva kultury...

+4/0
6.3.2015 16:38

E75v79a 84R89a62n81d51o91v92á 9865972639892

:-( obávám se,že my jezedáci z venkova jak říkala paní Kolářová po revoluci už do Prahy na divadla moc raději nejezdíme. :-)

+1/0
7.3.2015 0:27

Z27d51ě66n94e85k 35B31e52n71í77š37e73k 4279157362631

Šebesta ty jsi v.l kde si myslíš,že Prah ty prachy na svůj rozpočet bere.Víš kolik tam celá republika cpe peněz??? Zalez někam.

0/0
7.3.2015 10:34

T19o51m32á85š 92B48u35r64a 4192796814

Pane Beníšku, zkuste si vygooglit povinně zveřejňované ekonomické údaje obce Prahy třeba za poslední rok. Tam zjistíte, jak moc se mýlíte: hlavní město má vlastní ekonomické zdroje - a světe div se - ony tvoří zhruba více jak pětašedesát procent budgetu.

Takže "celá republika" Prahu nijak nedotuje. To je jen Vaše zbožné přání. Praha si na sebe s vyjímkou černých let (povodně. atp) vydělává.

0/0
9.3.2015 5:28

A22n76t58o53n72i87n 76P60o94l33a63c38h 6268106636132

Je to celé obrovská škoda. Vždy, když jsme jeli s rodinou do Prahy, chodili jsme do Fidlovačky, protože to bylo divadlo, které nabízelo kvalitní podívanou a velmi dobře jsme se tam cítili. Že se město Praha zbavuje právě takového divadla, to dost dobře nechápu. Komu byli nepohodlní?

+3/0
6.3.2015 16:19

M12a56r25t45i75n 24J38i82r44s75a 2765969788255

to vypadá,že je to pomsta za Tomáše T....

0/0
7.3.2015 8:39

L12u84c16i53a18n 74P23a33p64a84z49i54a41n 5394557231155

Kdyby se chtěli pomstít jemu, pak ho odvolají z příspěvkové organizace hl. m. Prahy, tedy z Vinohradského divadla. Takže Vaše hypotéza není pravdivá, problém je jinde.

0/0
7.3.2015 21:30

M84i38c44h33a17l 93P43r15o97k48š 6741194952202

Nejak mi tam trochu nesedi pocty. Dotace pokryvaji ctvrtinu jejich nakladu. Pritom tvrdi, ze pro vykryti tehle "ztraty" by musel listek stat cca 1200. Co tak koukam na web, tak to vypada, ze vstupenky stoji dneska v prumeru kolem 400, takze by museli zdrazit na trojnasobek. Pokud tedy dobre pocitam, tak v soucasne dobe platby za vstupenky pokryji jen osminu nakladu. Kde berou ty ostatni penize, kdyz sami tvrdi, ze sponzori o ne nemaji zajem?

+1/0
6.3.2015 15:43

J78o81s79e31f 78K31l72a91t 3889897773911

Ty američani jsou ale zákeřný s....!

0/0
6.3.2015 15:34

Š40á94r30k82a 97S37t30a69ň91k68o43v91á 9933905729479

Paní Eliška Balzerová obětovala Fidlovačce spoustu dřiny a teď rozhodnutím od stolu je veškerá práce v niveč! Úředníci styďte se!Rv

+5/−2
6.3.2015 15:03

L20í35d47a 24J67e73l69í72n61k17o75v91á 4415910490536

Zajímalo by mě, jaké tohle všechno má pozadí - kdo má o budovu Fidlovačky zájem a chce divadlo vyštípat :-/

+6/0
6.3.2015 15:00

K54l24á63r47a 84T25r50n47k87o35v28á 3204479864379

To bude zřejmě ten zásadní problém.

+3/0
6.3.2015 15:55

L87u58d34v81i62k 52S63p34i65n35k57a 1302897600385

Bez sponzorů by nic nevytvořil ani Michelangelo nebo Beethoven. Umění není jen popkultura.

+4/−1
6.3.2015 14:34
Foto

P38e10t29r 89D47v79o37ř34á62k 4939849101368

Ač jsem zpravidla proti dotacím, kvalitní divadlo by dotováno být mělo. Stejně jako památky — staré zříceniny hradů si na sebe těžko vydělají, přesto by měly být zachovány jako kulturní dědictví, a proto jejich údržba musí být financována ze společných (státních) peněz. Když ze společných peněz nebudeme udržovat kvalitní kulturní stánky divadel, tato zaniknou. Na Fidlovačce jsem byl jen dvakrát, pokaždé spokojenost a úcta k hereckým výkonům. Toho divadla bude škoda.

+15/0
6.3.2015 14:12

K41l55á58r35a 73T79r87n43k16o20v85á 3104899884969

Přesně takto to vidím i já, taky jsem proti dotacím, věda a kultura se skutečně sama uživit nemůže a kultura není jen zábava, ale rozšiřuje rozhled. Babovřesky, Ulice a Ordinace nelze považovat za kulturu, to jsou jen bezuchá vyplňovadla času.

+4/0
6.3.2015 14:54

L22a37d93i59s85l58a96v 28C90a56b49i56c60a33r 2719863769524

Souhlasím s tím, že většina historických staveb si na sebe nevydělá, zejména ty, z nichž toho moc nezbývá. Ale divadlo má přeci jen větší možnosti, než zřícenina. Divadlo nespravuje jeden kastelán a pár dobrovolných průvodců-brigádníků. 

Divadlo se může době přizpůsobit tak, jako to dělá od svého prvopočátku. Pokud mají divadla plné sály každý večer, a že takových je dle mého většina (občas je prostě problém se na nějaké představení dostat), a přesto si na provoz nevydělají, je něco v nepořádku. Nevšiml jsem si, že by si divadla stěžovala na nedostatek platících diváků. Jen na nedostatek dotací. 

Dotovat plně obsazované divadlo trochu zavání neekonomičností provozu. Pokud ale město chce dotovat cenu vstupenek, tak ať dotuje všechna divadla.

0/0
6.3.2015 16:05

K37l92á20r75a 31T56r19n72k94o31v88á 3424889564899

To je jednoduché, vstupenky by musely stát třikrát tolik a na to by už většina lidí, kteří chodí do divadla, prostě neměla.

0/0
6.3.2015 18:19

L39u22c35i10a35n 23P76a43p37a67z77i34a33n 5364197431325

Tak je třeba zvýšit nejen minimální mzdy. Není možné, aby z nízkých mezd, ze kterých se logicky vybere dost málo, bylo následně vše dotované. Je třeba zvýšit cenu české práce, máme nižší minimální mzdu než je v okolních zemích. Nižší má jen Bulharsko a Rumunsko. Z malé mzdy těžko lze zaplatit reálné vstupné, ale chybí peníze i na dotace, které by tuto cenu opticky snížilo. A konečně díky nízkým mzdám si lidé nevydělají na důchody, takže stát bude dorovnávat jejich nízký důchod do životního minima, takže si stát přidělá do budoucna velký problém. Proto v zámu státu je, aby cena české práce šla na odpovídající hodnoty v daném hoíspodářském prostoru co se nacházíme, aby nejen kultura mohla fungovat jak má.

0/0
7.3.2015 21:34

K19l57á62r95a 85T45r15n47k49o22v62á 3754389584669

Když se zvýší cena práce, velké množství výrobků bude neprodejných a zaměstnanců bude méně. Naše firma jich měla 18 a nyní jsme změnili předmět podnikání tak, abychom nepotřebovali žádného a jsme v pohodě. Tak to dopadne leckde.

+1/0
7.3.2015 22:06

M30i21l46a86n 50B38r59o59ž 9823187525314

Jste proti dotacím, ale jinak jste asi v jistém ohledu pomalu socialista...ach jo...

+1/0
8.3.2015 4:48

P85e45t84r 86B65r32o41ž 8932934526754

To je zase moudrých hlav. Divadlo bez dotací, to v podstatě znamená kvalitu a duševní úroveň Troškových filmů, každých dvacet minut přestávku s prezentací zázračných hrnců, přikrývek apod. a lístek za 500. A pak všichni (logicky) řeknou, že je lepší jít na pivo, nebo koukat na Novu. A můžeme divadla všechna zrušit, co taky s nimi, že? Pro českého burana stačí televize a lahváč.

+24/−1
6.3.2015 13:45

P30a62v85e11l 24M67o97r18a21v42e66c 3162979962458

Má třeba Ta Fantastika nějaké dotace? AFAIK nemá. A je na úrovni..

+2/0
6.3.2015 14:19

K67l29á13r45a 13T37r61n25k62o76v76á 3874719354359

No je to komerční efektní záležitost především pro cizince.

+3/0
6.3.2015 15:28

F97r71a76n44t26i33š64e36k 45V90r83á98n41a 5889292393861

Je smutné, že všehoschopní soudci dostanou od státu mrknutím oka miliardy navíc, a podpora známého kulturního stánku v rozsahu dvou desítek milionů je problém :-(

+13/0
6.3.2015 13:40

J89i30n63d21ř89i57c48h 48H67r47a32d34e46c79k36ý 6815849432932

ale to by nezbylo na půlmilionové odměny pro magistrátní úředníky!![>-]

+4/0
6.3.2015 14:46

T38o62m79á21š 13B91u67r54a 4292376294

Vy jste si patrně nevšiml, že zde se nejedná především o záležitost státní, nýbrž o obecní. A to je podstatný rozdíl.

0/0
9.3.2015 5:37

K35a42r46e89l 96S51u70l23c 3178238374952

Baví mě tady ty řeči o tom,že se Fidlovačka zavře a že to je chyba herců,at se jim sníží honoráře nebo at si na sebe vydělají sami natáčením reklam a seriálů. Tak extra pro tyto komentáře-Myslíte si,že každý herec měsíčně natočí tolik dílů seriálu a reklam aby mu to stačilo a že na každého herce čekají producenti s otevřenou náručí?Proberte se.Není to takový med jak si myslíte.Jinak na tom jsou samozřejmě zahraniční herci ale u nás to taková sláva není a to nemluvím o krizi v dabingu.Ne každý má to štěstí,že je obsazovaný jako Ivan Trojan.Spousta herců by se těmto rádoby uměleckým seriálům a reklam rádo vyhnulo a dělali by jen divadlo ale to by tam musely být dobré peníze aby mohli uživit rodinu.Být dobrým hercem chce hodně práce a času.Jsou samozřejmě lepší divadla jak je Fidlovačka ale je mi to líto.Peníze by se na to určitě našli.

+5/−1
6.3.2015 13:28

J57a85n 41Z12e98m21a56n 1266555544346

Víte, spousta lidí by taky raději sedělo v kanceláři nadnárodní firmy a místo toho musí sedět u pokladny v supermarketu.

+1/0
6.3.2015 20:38

L10a33d19i18s60l28a32v 13C29a20b47i21c88a86r 2559813849204

To je problém specializací i v jiných oborech. Dnes, pokud chcete lidem nabídnout kvalitu, musíte mít zdroje, ze kterých ji zadotujete. Případně se z toho stane záležitost lépe situovaných. Společnost je spotřební a týká se to i kultury. Ne každý ocení vyšší standart nebo kvalitu, ne každý ji dokáže zaplatit. 

Aby divadlo mohlo jednou v týdnu zahrát kvalitní kousek pro náročného diváka a nechtělo po něm 2000,- za vstupenku, bude muset zbylé dny nakrmit nenáročné publikum méně umělecky hodnotnými kousky s lacinou výpravou a herci, kteří si zahrají takřka za almužnu. Divadla specializovaná na čistě umělecky kvalitní repertoár to budou mít před těmi nenáročnými vždy těžší a bude hůř.

Některá divadla už nabízí k hostování své prostory jiným souborům, protože udržet v chodu takovou budovu je pro jeden soubor nadlidský úkol.

Sám pracuji v oboru, kde pokud chci vytvořit něco s uměleckým záměrem, musím si vydělat dost na komerčním trhu, abych se uživil i v čace, kdy se budu věnovat činnosti, která mi skoro nic nevydělá.

+3/0
6.3.2015 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.