Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ani U2, ani Coldplay, ale D’Angelo. Desky loňského roku znějí jinak

Velká jména rocku i popu v tradičních žebříčcích nejlepších desek roku vesměs pohořela. Nejoceňovanějším albem uplynulých dvanácti měsíců se stala nahrávka, která vyšla bez velké propagace v půlce prosince. Jde o třetí desku zpěváka D’Angela, která dostala název Black Messiah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T58o16m81á77š 31M87o53t38l 4633478719887

Milý čtenáři iDnes, omylem jsi možná zabloudill na neobvykle kvalitní diskuzi, ale to vůbec nevadí! Z ní si můžeš, jsi-li ještě teenager můzou nepolíbený či hudební analfabet nebo posluchač českých rádií Frekvence 1 nebo Evropy 2, odnést žánrově pestrou paletu toho, co se v roce 2014 v hudbě dle zkušených mazáků-diskutérů na této scéně urodilo. Takže neutíkej! dali jsme hlavy pomazané dohromady a nabízíme kvalitu, kterou se už nemusíš sám prokousávat... My tě ty (s)hity vyženeme z hlavy, neboj! Na výběr máš z těchto žánrů:

1) Metal

2) Rock + pop + alternativa (indie scéna)

3) Dance + elektronická scéna

(Punk možná dodají redaktoři později...)

Doufám, že zažiješ nejeden hudební orgasmus! (Pozor jen, hned na začátek máš v nabídce něco dost hlasitého k naštvání rodičů, sousedů či vystrašení ségry, tak bacha na volume)... Howgh!

0/0
12.1.2015 21:36
Foto

F84i88l66i52p 78J12a69r39a14b 1153797270137

Na zadek mě nic tak úplně neposadilo, ale ještě toho mám dost rozposlouchaného či neslyšeného. Zatím u mě vedou Behemoth, Sky Blue od Devina Townsenda a aktuální Machine Head. Pár dalších zajímavých desek: Mayhem, Cynic, Primordial, Septicflesh, Crippled Black Phoenix, hodně mě baví i noví Vader, i když je to opět jen přitvrzelá verze Slayer.:-)

Napoprvé mě obrovsky překvapili Blues Pills, ale jeden poslech=žádný poslech, takže jsem zvědav, kam to dál poroste či naopak klesne.

Z nemetalu Lana del Rey.

Tenhle D´Angelo sice nemutuje, ale má celkem zajímavě přiteplenej hlas a ten song je vlastně docela chytlavej. Škoda, že "střední proud" tohoto typu se běžně nehraje v rádiu, tohle snad nemůže nikoho urazit ani vyděsit.

0/0
12.1.2015 16:30

T54o43m80á52š 30M85o49t98l 4473428169767

Já sice metal moc neposlouchám, ale mě např. zaujali z Mastodon: Once More ´Round The Sun (2014) Aunt Lisa a The Motherload (ve kterých cítím Ozzyho), Tread Lightly a Asleep In The Deep. Vám jako metalistovi se bude líbit i zbytek alba. Zkusit můžete i jejich předchozí album The Hunter (2011), které mě některými songy též zaujalo. Jinak díky za tip na aktuální Machine Head: Bloodstone And Diamonds - 4 songy mě zaujaly.

0/0
12.1.2015 18:05
Foto

F78i50l39i38p 54J91a46r96a71b 1463907100347

Mastodon mi nějak nejsou souzeni, jsou velice uznávaní a asi i docela dost oblíbení, ale z těch 6ti nebo kolika desek mě žádná nikdy nechytla. Vadí mi neumětelský zpěv.

Jinak nejsem ortodoxní fanoušek, džíska, řetěz a "Hobluj!!!" Pustím si klidně i popík nebo nějaký jiný shit.:-)

MH jsou víceméně klasický thrash, s občasnými pokusy o novátorštější přístup, pokud chcete něco méně "metalového", zkuste třeba ty Cynic nebo Phoenixe, případně mého oblíbence Devina, to je skoro takový pop/metal/muzikál.

0/0
13.1.2015 0:20

T33o70m55á96š 81M52o36t64l 4743768549717

Devina znám, od toho něco staršího už mám. Od Behemoth jsem našel jeden kousek ve své sbírce. Nemusím moc zrovna operní muzikálové zpěvy ála Nightwish. Nebylo by něco jako Bathory (záhadno, tajemno) z roku 1990 a 1991. Ti mě z toho metalu zaujali hodně (když opomenu Metallicu, Judas Priest,...).

0/0
13.1.2015 0:41
Foto

F84i42l60i31p 88J47a56r59a75b 1103617400107

V tom případě zkuste ty Primordial, to je taková valivá a hutná, na temné struny hrající záležitost s ozvěnou folkových vlivů (hrdí Irové) a velice svojským (a podle mě úžasným) zpěvákem. Ostatně, on je i součástí projektu Twilight of The Gods, kde původně koncertně prezentovali staré pecky od Bathory, a vloni jim vyšla i vlastní deska.

Duchem těch epických Bathory je toho načichlého dost, poslední dobou mě hrozně bere deska kytaristy Demonaze-March of the Norse, tam budete doma hned po pár vteřinách vybrnkávačky, neřku-li, když to pak rozjedou... https://www.youtube.com/watch?v=410LljRs-ss 

A pokud vám nevadí sypačky a blackmetalové chrčení, můžete zkusit i jeho rodné Immortal (At the Heart of Winter nebo Sons Of Northern Darkness).

0/0
13.1.2015 15:39

V58o23j43t29ě41c17h 51T79r27u96h25l93á12ř 2645889796

Trochu mi tam chybí např. album X od Ed Sheeran. Samozřejmě většina zdejších diskutérů ho asi neposlouchá, ale má zajímavou hudbu a každá písnička něčím překvapí. 

Dále Thousand foot Krutch, který taky vydal hodně zajímavou desku Oxigen: Inhale.

Jinak co se týče Rocku a Metalu, tak 2014 pro mě to nebylo tak žhavé jako v roce 2013 kromě TFK, ale přesto se zde dá najít pár podařených kousků v podobě Sonic Syndicate či Godsmack, u Popu nejspíše Lana del Ray.

Jinak miluju Soul, ale D´angelo mě teda nijak neupoutal.

0/0
12.1.2015 8:32

T21o13m73á84š 66M68o58t84l 4743818989447

Já bych si dovolil všem čtenářům iDnes doporučit k poslechu tuto hudbu za rok 2014:

1) Mike Oldfield: Man On The Rocks - Oldfield má každé album jiné a na tomhle má kupodivu i rockové songy+ jednu Gilmourovku. Zpěv mi přišel místy jako Dave Gahan na svých sóĺovkách.

2) Bernie Marsden: Shine - exkytarista Whitesnake! Zpívá tam Coverdale, na kytaru s ním hraje Bonamassa. Elektrický blues rock. 

3) Ritchie Kotzen: Essential - classic rock v dnešním podání, zpívá něco  mezi Ch. Cornellem a S. Haggarem

4) Mark Lanegan: Phantom radio - alternativa 2. tisíciletí. Slyšel někdo tohoto grunge zpěváka někdy vůbec zazpívat něco blbě? Já také ne! Trochu více elektroniky než kdy dříve.

5) Karen O. : Crush - akustický folk. Odlišné od alternativního a rockově roztančeného alba Mosquito z roku 2013 (výborného) z domovských Yeah Yeah Yeahs! Lepší o něco jak nová Irglová bez Hansarda...připomíná mi nezávislou Alison Mosshart z The Kills

6) Lana Del Rey - zastřený, zasněný současný prvotřídní pop! "I Love Guns and Roses" apod.

7) Marianne Faithfull: Give My Love To London - můza Rolling Stones a její moderní alternativní hluboký to rock.

Moje požadavky na skvělá alba jsou 2: a) né jen 1-2 dobré songy, ale minimálně požaduju 5,6,... b) k albu se i po čase vracet a musí mně rotovat v přehrávači! (né jen ho jednou poslechnout a odložit). Přeji skvělý poslech!! (a předem se omlouvám metalovým fanouškům-něco jako Bathory z počátku 90. let jsem letos opravdu nenašel, i když ten bývalý basák z Metallicy na rozdíl na tom sólovém novém albu Newsted nebyl špatný, na rozdíl od nic-moc Steva Harrise ). Objevování hudební revoluce u interpretů nevyžaduji! Stejně není moc co vynalézat...Stačí mi, když není nudný zpěv jako u toho D´ Angela... Simsala bim!

+3/−2
11.1.2015 21:14

T49o58m33á18š 24K95u32b39a91l44á42k 3686129906679

Nechapu smysl prispevku v kombinaci s kritikou zminovaneho D'Angelova alba. To ma jako byt tip na tu "spravnou hudbu" dokazujici ze mate lepsi vkus nez kritikove nebo Vedral?

0/−1
11.1.2015 23:43

T45o44m37á86š 81M66o79t64l 4953868559437

Vkus je subjektivní věc. Ano, D'Angela jsem si poslechl a zkritizoval jako album roku a nejsem v diskuzi sám! Každé z výše uvedených alb pro toho kdo není hluchý, je lepší jak jeho "rádobyalbum roku". Smyslem nebyla JEN KRITIKA, ALE I můj relevantní návrh! Netvrdím, že všichni uvedení umělci jsou tam špatní - znám např. Swans, kteří jsou kvalitní, ale jejich nové album neznám, a proto je nevychvaluji. U2 nedosahují kvalit Joshua Tree, Springsteen je můj oblíbenec, ale znám jeho lepší alba (ale poslechněte si předělanou The Ghost of Tom Joad s Tomem Morellem - to je prostě skvělá věc). Jack White + Coldplay +  Prince + Kravitz mě letos nebraly, některé songy měly zajímavé Pearl Jam (Pendulum, Sirens, Future Days) a Sambora s Orianthi s live předělávkou Purple Rain a Seven Years Go. To ale nejsou celá alba...

Ale třeba to pan Vedral bude vidět jinak... a něco nám sám doporučí. Zatím poslední co jakž takž doporučoval byla Nicki Minaj, ehm... Prostě jsem se chtěl podělit se svými hudebními albovými zážitky ro(c)ku.

Prostě mám jiné nároky a asi i jiný vkus. Možná nebudu sám... Zkuste raději uvést vaše hudební typy roku 2014, rád si je poslechnu nebo je vypnu. Zatím jste mě nepřesvědčil. Reagoval jsem na článek s názvem Desky loňského roku a od toho je snad diskuze...nebo tady neměl být žádný příspěvek?

0/0
12.1.2015 0:22

T89o63m57á54š 59K18u17b40a68l72á16k 3786159416589

A to je presne ono - kazdy kdo neni hluchy... Sice tvrdite, ze vkus je subjektivni vec, ale zaroven podsouvate svuj vyber jako ten spravnejsi. Protoze rock je jeden z mala zanru, ktere me vubec nezajimaji, zminene desky by jen tezko u me obstaly jako vyber toho nejlepsiho za uplynuly rok. Nemam potrebu nikoho presvedcovat, sam pisete ze kazdy ma jiny vkus. Pro info ale muzu par titulu uvest, nejoblibenejsi deskou lonskeho roku pro mne byla FKA twigs - LP1, dale napr. Lana Del Rey, Todd Terje, Aneta Langerova, Royksopp...

0/−1
12.1.2015 6:13

T87o75m70á14š 81M74o11t23l 4493468939277

a) kritici nám taky podsouvají své nej výběry a čas kolikrát ukáže, že i oni se mýlí- viz neudělení např. hudebního Oscara Vangelisovi za Blade Runner nebo Morriconemu za Misi (Misie), ale "pop songům" z Top Gun nebo koneckonců, ač mám Hansarda s Irglovou rád, ve stejném roce byl o fous lepší dle mě sóĺový Vedder než to Once s Falling Slowly-mají lepší songy!

b) nejde o to čí výběr je správnější, jde o to, že můžeme přispět tady v diskuzi všichni-já, vy a kdokoli další sice subjektivně k lepšímu podvědomí o kvalitní hudbě ve světě nebo u nás! A klidně si rozšířit obzory! Né být na Michalu Davidovi nebo na Maximu Turbulenc a jede, jede mašinka... můj seznam není žádné dogma, existuje spousta žánrů, některé pravda já např. nemusím, ale nebráním nikomu je tu uvést!

c) sice jsem založením rocker (classic rock, blues rock, psychedelic, pop-metal, grunge, HM 70´s...), ale přečetl a  poslechl jsem si se zájmem i vaše nej interprety. Koukám, že máte rád dance a elektro. Zaujalo mne, že u LP1 zpívá ta žena taky ve vašem žánru o dost lépe než D´Angelo, Todd Terje v té jedné zpívané elektro písni taky a Royksopp taky i když jsem žádné album za rok 2014 u nich nenašel... S Lanou Del Rey se shodujem! (To, že ji mám na 6. místě, to beru vše úplně nastejno). S Anetou ho taky nebudu raději v tom zpěvu taky srovnávat! Jako rocker mám rád taky taneční songy-viz to Mosquito od Yeah Yeah Yeahs (popř. song Zero) nebo songy od Primal Scream, ale songy jejich kvalit z roku 2013 jsem v roce 2014, aby mne jako rockerovi nevadili nenašel... (nebo ve srovnání s Depeche Mode). Z elektroniky mám rád Jarreho nebo Tangerine Dream-obdobnou kvalitu jsem též nenašel! Conductor od Toy je jen 1 super song a ke všemu za rok 2013 a né 2014. U vámi zmiňovaných kapel mi konkrétně vadí elektronické "plastic" bicí (Yeah Yeah Yeahs je nepoužívají i v tanečních sonzích) a pak ještě, že dnešní elektro hudba není nahrávána na analogových syntezátorech, které znějí, co si budem povídat, prostě jinak a lépe!

0/0
12.1.2015 8:42

T76o69m92á37š 31K68u62b42a75l43á89k 3826609936609

Omlouvam se za tu prvni reakci, obecne nemam rad kdyz nekdo podsouva ostatnim svuj vkus jako ten spravny, vetsinou na to reaguju trochu podrazdene. Tip na rozsireni hud. obzoru ale samozrejme je neco uplne jineho. Jinak to neni uplne tak, ze bych mel rad dance a elektro, spis se to tak seslo, ze loni v jinych zanrech zadne pecky (pro me) nevysly. Obecne se mi zdal ten rok trosku slabsi. A tituly, ktere jsem uvedl, byly jen priklady. Vyslo toho samozrejme vic - skvelou desku vydala Sia, velmi povedena byla alba od Katy B, Birdy, i pocta Parizi od ZAZ.

0/0
12.1.2015 10:03

T97o71m38á58š 81M49o17t91l 4873358819727

Oceňuji, že jsme si vyjasnili, že nám nejde jen o to si dokazovat kdo má lepší ego a čí výběr je správnější... ZAZ má také pár songů dobrých, můj problém asi je, že ji v té francouzštině srovnávám s generací 60´s jako byla Francoise Hardy nebo Sylvie Vartan. ...To má pak u mě těžké každá! (Pokud máte rád ZAZ zkuste starší eponymní album Ultra Orange s Emanuelle Seigner nebo herečky Mélanie Laurent a Marion Cotillard - určitě budete mile překvapen). Aneta Langerová zpívá na novém albu dobře, ale... člověk si představuje co by mohlo vzniknout z těch songů, kdyby ji dostal pod ruku producent typu Danger Mouse nebo T-Bone Burnett. Také musite předstírat, že neznáte P.J. Harvey nebo předloňské nejazzové album Norah Jones" Little Broken Hearts,  nebo co bys tím provedli Ulrychovi v takovém roce 1969. Dokážu si představit, že by její zpěv podbarvoval kytarou takový Robert Kodym ála Noc od Lucie nebo kdyby dostala ty hudebníky co má ta Marianne Faithfull.  ...Ale jinak O.K. Jinak díky za tipy, určitě si časem něco poslechnu!

0/0
12.1.2015 10:56

T67o87m50á18š 18K64u89b40a69l74á45k 3846209526989

S Little Broken Hearts mam trochu problem, je to nejmene oblibene album moji nejoblibenejsi zpevacky... Pokud jde o tu Anetu, me jeji tvorba dosud mijela, ale ted vypada ze je na dobre ceste. Samozrejme, dokonale to neni, ale na ceske pomery velmi dobre. S tou produkci ale mate pravdu. ZAZ je pro me zase skvela zalezitost live, uz jsem byl na dvou koncertech, a pujdu klidne na dalsi.

0/0
12.1.2015 12:49

M53a85r86e53k 86S24m12e50t21a87n22a 6768680775156

Dobrý den Tomáši.

Jen jsem vám chtěl napsat,že tu jednu zpívanou věc na albu Todda Terjeho zpívá Bryan Ferry.Ostatně je i na lonském Ferryho albu.

+1/0
12.1.2015 13:47

T12o48m94á93š 54M34o35t81l 4283698639897

Díky. Jó to je ten chlápek z Roxy Music. To bude jak s Mobym - ten také na svých albech nezpívá, ale ten zpěv má na nich vždycky dobrý. ...doporučuji zkusit Moby: Innocents (2013).

0/0
12.1.2015 15:34

M33i36l52a47n 38B50í33l47e12k 5474389851

No, přece jen elektronika od doby Jarreho či Tangerine Dream se posunula - a posunula se i od devadesátek, proto je dost obdivuhodný počin Aphex Twina, který se vrátil po dlouhé pauze a stále (vlastně už od začátku 90. let) má co říct.

0/0
13.1.2015 9:31

J53a84n 10S95v29o51r23a70d91a 7690437

no vidíte, mě Vás výběr vůbec nesedí... co se životem?

0/0
12.1.2015 0:32

T45o24m58á54š 57M28o14t67l 4823328339787

Tak ten seznam doplňte, se nestyďte. Já si rád poslechnu, co neznám.

8)...

9)...

10)...

0/0
12.1.2015 0:45

V23o67j49t83ě36c44h 39T13r63u20h19l50á68ř 2345389616

Sice jsem něco napsal nahoře v příspěvku, ale trochu to sumarizuju + něco přidám.

1) TFK - thousand foot krutch (Oxigen: Inhale)

2) Ed sheeran (X)

3) Lindsey Stirling (Shatter me) I když moc lidí nemusí tyhle moderní houslové sony mixlé s elektronikou, tak mě to vůbec nevadí, někteří to budou přirovnávat k Vanesse May, ale je fakt, že to prostě jede a člověk se nenudí u toho.

4) Sonic Syndicate

5)Weird al Yankovic (Mandatory fun) - u tohoto jsem se rozhodoval dlouho jestli nedat na první místo, ale pak přece jenom zvítězil zdravý rozum a i když je to album vynikající, přece jenom jde tam spíše o tu propracovanost textů a originalitu než a samotnou hudbu jako takovou.

6) Godsmack (1000HP) - ukázali zde i trochu jiné zvuky než jsme od nich zvyklí, ale kvalita díky tomu neklesla ba naopak. Velký plus za odvahu zahrát i něco trochu jiného.

7) Lana Del Ray

8) Cher Lloyd (Sorry I´m late) - asi teď přijde velký hate, ale musím říct, že od té doby co skončila v x-factoru, tak se hodně zlepšila a i když je to hudba pro náctileté spíše slečny, tak ji držím palce, že není jedna z těch dalších co vydají jedno album po těchto různých rádoby soutěžích a zem se po nich slehne. A některé písničky jsou celkem chytlavé :-).

To je můj list. Osobně každý ten žebříček bude mít jiný, navíc každý nemůže poslechnout všechny vydaná alba za ten rok, proto ani člověk nemůže říct co bylo nejlepší.

0/0
12.1.2015 9:34

T75o56m92á97š 62K92u16b32a79l95á74k 3296969796549

Cher Lloyd byla jedna z nejzajimavejsich soutezicich z x factoru, v ramci teenage popu je jedna z tech (nej)lepsich.

0/0
12.1.2015 10:05

R62a29d16i85m 37S78v67o85b35o61d66a 9783359156182

a skeletal domain. jednoznacne

0/0
11.1.2015 20:50

J84a33r88o52s91l36a38v 35D26o29š61e26k 7139408684204

Ten song je strašná pseudointelektuální nuda.

+3/0
11.1.2015 20:18

R15a83d64i55m 30Z61e47h10e81r 3184700673451

Ta Really Love je kňourání jak když šlápneš kočce na ocas... ted si musím uši propláchnout Cepelínama.

+5/0
11.1.2015 19:57

T94o23m79á27š 71M20o51t39l 4543868289337

Naprostý souhlas! První co mne napadlo při poslechu toho songu a vlastně i toho celého jeho 12 skladbového "neosoul"-jazz-pop-funky-elektronického alba bylo, že nám D´Angelo zpívá jako "přiškrcená kočka" mixnutá s "přitepleným zpěvem" s prominutím! No, on se snaží jen kopírovat asi Prince nebo Kravitze, ale blbě. Jako neosoulový zpěv šmrncnutým funky si představuji něco jako Glen Hughes v 70´s se svými Trapeze!! To je úplně jiná a nedostižná liga! Nebo ze současnosti bych si dovolil připomenout JJ Grey and Monfro: This River (2013) - ten také v obdobném žánru zpívá také úplně jinou ligu.

+2/0
11.1.2015 20:26

T93o88m65á75š 61M63o54t65l 4513618949707

A ted´ by nás zajímaly ty Desky loňského roku podle Honzy Vedrala.

A podle hudebních redaktorů iDnes to jsou jaké?

0/0
11.1.2015 18:35

J58a86r33o84s87l69a83v 65D70o89š30e16k 7809988414304

Tak u Vedrala to vidim na Rihannu, Kanye West a podobnou lůzu.

0/0
11.1.2015 20:19

T27o79m60á95š 46M32o36t71l 4813348299537

Nestrašte čtenáře iDnes!;-D

0/0
11.1.2015 21:21

T25o12m93á43š 27M19o67t83l 4863668509837

Závěr: Tak jsem si poslechl výše uvedená ALBA z různých žánrů od všech dalších diskutujících tady i od těch hudebních kritiků v článku, takže ještě pár mých subjektivních postřehů k jejich albům roku...

METAL: Ještě jsem neposlouchal a nedostal jsem se k tomu... (Stihl jsem jen Pallbearer-našel jsem si jen 2 kousky).

ROCK: Godsmack jsou hardrockoví, neznal jsem, možná z TV z jedné předělávky LedZep jestli si to nepletu, zpěvák zpívá jako syn Hetfielda z Metallicy, takže 3 kousky jsem si tam našel! TFK jsem ale moc nemusel, na mě moc až moc teenagerský rock. A to bylo z rocku opravdu vše. Hudební kritici do tohoto žánru nic nedodali! (alternativu tam úplně totiž nepočítám-protože takový pravověrný rocker vyrůstající na 70´s rocku tam nic od nich nemá! Ani punker!)

DANCE/ELEKTRO: jako rockera mne opravdu nikdo jinej už nezaujal, tak jako Inductor od Toy, abych ho pravidelně sjížděl. Jen ten Todd Torje se zpěvem Bryana Ferryho, kde jsem slyšel "Vangelisovo" echo! Aphex Twinův hudební minimalismus mne nudil. Elektrodance LP1 je sice asi kvalitní, připomíná mi Björk, či-li je pro mne moc akademicky přeintelektualizovaná a trochu nudná, zkrátka až příliš mnoho not nad přímočarostí...a pustím si ji tak 1x-2x, pak mi leží ladem-skladem(tak jako někdy Satriani oproti LedZep).

ALTERNATIVA (INDIE): Sharon Van Etten, The War On Drugs mne od těch kritiků zaujali hodně a doporučuje je s klidným svědomím i ostatním posluchačům! Swans také, ale minule se mi zdáli trochu lepší a tu jejich 30 minutovou skladbu jsem až do konce nedal, přestože u Jarreho nemám s 45 minutovou skladbou problém.

POP: Musím říct, že nemám moc rád v něm chlapský zpěv, na rozdíl od bab! Když už tak to musí být jak Simon s Garfunkelem ze 60´s nebo ze současnosti jako Jake Bugg, který mne zaujal... Perfume Genius od kritiků je přesně jako ten Bugg a holkám se jeho zpěv bude líbit, ale Ed Sheeran uvízl moc v teenagerském popu, rapu a písničkářství. Vzpomněl jsem si ještě na Bruige Orange-ti mají skladbu jako od S

0/0
14.1.2015 23:43

T13o62m62á13š 68M59o94t62l 4323338489707

jako od Simona. K holkám v popu... Lana Del Rey je jasná kvalita, Taylor Swift je horší než minule, ale je to i tím, že se snažila dělat plastic-pop roku 1989, či-li jako Aitken-Waterman-Stock a to rocker opravdu nemusí. Rosanne Lask je moc country pop, zaujal mne od ní jen song Biloxi. teenagerku Cher Loyd opravdu nemusím, pop houslistka Lindsey Stirling hraje na housle perfektně a ten 1song Rountable Rival je dobrej. Ale né opět celé album. Nejvíc mne z toho popu od ostatních překvapila (kromě ZAZ) překvapila Birdy, tu jsem neznal. Vypadá a hraje jako naše Lenny, ale chci upozornit, že letos vydala jen 2 singly, proto musíte sáhnout pro celé eponymní (stejnojmenné) album až do roku 2011. Je vynikající. Sia se mi líbila jen ve třech kouscích, v kterých zněla jako Adele. Katy B je moc teenagerský pop, slyšet, že ji tam asi tlačí ti producenti, protože z těch jejich alb se mi coby rockerovi líbily až nenápadně schované poslední 2 věci jménem Still a Emotions.

Tolik můj názor po poslechu alb za rok 2014 od ostatních (jak diskutérů, tak kritiků v článku). Howgh!

0/0
14.1.2015 23:44

M10i98l34a36n 60B60í13l63e49k 5394499681

Tak Aphex Twin rozhodně není na první poslech, člověk se přece jen musí trochu orientovat v té inteligentní části elektronické scény, jinak mu to samozřejmě přijde jako nuda. To samé třeba sólovka Thoma Yorka. Ale i v přístupnější části se něco urodilo - matadoři GusGus s deep retro zvukem na "Obnoxiously Sexual". 

Jinak celkem zajímavá alba vydali i TV on the Radio, Damon Albarn, z popu Ariel Pink, St. Vincent, ve folkrocku Sun Kil Moon...

0/0
15.1.2015 13:36

T95o85m87á70š 41M56o43t59l 4383758919837

Tak toho Toma Yorka obecně sóĺově nebo s Radiohead, to zas samozřejmě to jeho ELECTRO můžu... Ostatní uváděné ještě neznám... Zpěvačku St. Vincent jsem si poslechl, ale jako ta moje uvedená Korejka Karen O. z Yeah Yeah Yeahs pro mne k poslechu není... To je jak u mne s tou Björk. To jak ten metalista, který zase kupodivu nemusí uznávané Mastodon.Tím ale neříkám, že ta zpěvačka je špatná, jen mému vkusu poněkud nevyhovuje a nemůžete od rockera 70. let přece čekat, že se najednou stane vyznavačem žánru moderní DANCE/ELEKRO se vším všudy.

Jinak letos z toho FOLKU (FOLKROCKU) bude dobrej asi i ten Beck, na kterého jsem zapomněl! Je dosti kritiky ve folku uznávanej, mám i jeho minulé album... někdy mám pocit, že skoro ho dlouhodobě  adorují jako Boba Dylana. Jen mám s ním problém, že já coby rocker dávám obecně ve folku přednost vypravěči Leonardu Cohenovi, Bruci Springsteenovi , Eddiemu Vederovi, akustickému Kurtu Cobainovi z Nirvany, CSN, Neilovi Youngovi, Richardovi Thomsonovi, Oldfieldovi (a jeho keltským akustickým songům) nebo ze 60´s skupině Pearls Before Swine! Pak je jasné, že mne horko těžko asi osloví i nějaký ten Beck! Jinak vliv a význam takového Dylana nechci vůbec zpochybňovat, mám ho také hodně ve své sbírce, ale jmenované mám osobně přece jen raději a častěji je kupodivu navzdory kritikům poslouchám!

Jinak teenageři, bacha, at´ si toho folkaře Becka nespletete s rockerem Jeffem Beckem!

/Pokud ano, vůbec to nevadí, zůstaňte tam na něm, je to jeden z nej kytarových bohů světové historie (Yardbirds nebo sólo kariéra). Zkuste z jeho novější tvorby např. song Blackbird, kde napodobuje kytarou zpěv ptáka, Amazing Grace, Space For The Papa nebo Hammerhead atd. (popř. fajnšmakerovské Beck´s Bolero s Jimmy Pagem, ale to je rok 1967)/.

0/0
15.1.2015 15:23

M68i32l13a31n 39B66í31l90e62k 5324429281

Ta folková podoba Becka je přitom jen jedna z mnoha. Nakonec začínal křížením rocku s hiphopem, nedělá mu problém funky, elektronika - a když máte minulou desku, vystřihne i pecku jak ze sedmdesátek (Chemtrails). Vámi zmiňovaná jména mám taky rád, ale právě tahle hudební všežravost se mi u Becka líbí (podobně třeba David Bowie, který si v devadesátkách střihnul drumandbassovou LP Earthling).

Jinak chápu, když máte hlavní background v rocku 70. let, pak nejde usledovat všechno. Mě chytnul z oněch let spíš (post)punk, Bowieho experimenty nebo Kraftwerk, takže k alternativnější elektronice mám přece jen blíž.

0/0
15.1.2015 16:44

T84o40m33á35š 63M86o44t73l 4223928179817

Kraftwerk jsem kdysi zkoušel, ale na mne moc "robotický"... Jeff Beck má robotický song Roy´s Toy s kytarou a ten se mi zase už hodně líbí... Od Bowieho toho mám z jeho diskografie téměř vše i jeho 2 roky staré album. Ale kromě Bowieho poněkud  plastických 80. let a právě kritiky ceněného Earthling si u něho vždycky něco zajímavého a proměnlivého najdu- klidně i něco roztančeného... Líbí se mi jeho charakteristický zpěv i různé zvukové plochy (nejen album Heroes,...) vedle glamrockového Ziggyho. Musím ale přiznat, že ani ten moderní elektronický Jarre mne už tak moc nebere jak v minulosti, kdy byl přece jen kreativnější dle mého a i více poslouchatelný  "pro rockery". Elektronickou roztančenou pecku, ted´ jsem si vzpomněl, letos má na albu i ten Billy Idol (líbí se mi tam: Save Me Now, Postcard From The Past nebo Bitter Pills). Z poslední doby (asi před 3 lety) se mi z elektra líbil Trent Reznor se svojí ženou v projektu How To Destroy Angels  se skladbou A Drowning nebo jeho spolupráce pro film Davida Finchera s Karen O. a jejich elektro předělávka Led Zeppelin Immigrant Song atd. Ale to opět nepatří do roku 2014! Tu folkovou podobu najdeme nejen u Becka, tím bych se nezaštit´oval, ale i na toho Ritchieho Kotzena, myslím, že tam má poslední 4 songy zrovna folk a jeho 70´s rock pro mne je víc jak Beck, neb mne bere jeho zpěv ála grungeový akustický Chris Cornell a tak jsem uvedl místo tak trochu protěžovaného Becka někoho méně známého, ale možná i kvalitnějšího. Jinak vždy uvádím jen toho, kdo mne zaujal, né kdo by mne měl teoreticky dle kritiků zaujmout! Stejně jako nedávný Roy Harper, který je taky lepší než Beck! A je ve folk rocku myslím trochu nedoceněný... Rockovou (hard) pecku jak ze sedmdesátek jinak umí samozřejmě nejen Beck, ale i takové duo Black Keys, kteří ti kritici z Rolling Stone dali na 3. místo, ale to letošní jejich album jsem ještě neposlouchal. Všestraně všežravej je jinak i Jack White, ale letos navíc žádná pecka jako Love Is Blindness nebyla!

0/0
15.1.2015 19:24

M71i33l30a74n 89B87í41l34e17k 5494679371

No, na mě je ten Billy Idol přece jen dost zasazen do minulosti. Já jsem si z hybnějších a mainstreamovějších věcí vzpomněl třeba na TV on the Radio (Happy Idiot), Blood Red Shoes (An Animal), Kasabian (Stevie)...No roztančené devadesátky už holt nejsou, postdubstepové experimenty jsou zajímavé, ale ne tak veselé:-)

A krásně rozhoupanou věc udělal i náš Cocoman - Terorista je pro mě jednou ze skladeb roku.

0/0
16.1.2015 9:37

T56o80m34á82š 18M57o15t72l 4523688859107

Ještě k těm dalším vašim typům za rok 2014, snad si tam i ostatní něco najdou a poslechnou...

ELECTRO/DANCE: Skladba Obnoxiously Sexual  z LP Mexico od Gus Gus mne coby rockera nezaujala, ale našel jsem si tam na albu 3 solidní skladby (Crossfade, Airwaves a This Is What You Get).Určitě se to bude dobře vyjímat někde na diskotéce, ale hodinu tohoto doma bych už nedal... Jen jsem si povzdechl, že ten zpěv ve všech 3 kouscích je moc popovej a jaké by to bylo terno, kdyby to měl jako ten Moby v Innocent a zpíval je takový temný a hluboký hlas jako má Lanegan a Gahan, obzvlášt´ v Crossfade to bilo do očí.

Sám jsem si ještě vzpomněl, že v roce 2014 vydail v tomto žánru desku 2 slavní producenti, kteří dělali tu nejlepší a nejslavnější desku Joshua Tree od U2! U Briana Ena (pod Eno+Hyde) se mi líbil ale jen 1 song na relax na noc s názvem To Us All, u Daniela Lanoise to byla taky taková relaxační a spíš ambientní new-age deska Flesh And Machine, která se mi líbila celá a k poslechu na noc ji doporučuji. Tak přece jen jsem něco v tomhle žánru nakonec i já našel-díky vám!

FOLK: Vašeho Sun Kil Moon s LP  Benji doporučuju celé. Zdál se mne lepší i než ten Beck od kritiků nebo než Klus. Líbí se mi jeho zpěv ovlivněný Springsteenem a podle skladby I Watch The Film Song Remains The Same to bude jasné i všem rockerům. Díky za něj.

POP: U Ariel Pink jsem si našel 4 indie fláky a singl Four Shadows je jak od Bowieho. Ale to je pro mne málo, na to, abych upřednostnil celé album, protože obsahuje 17 skladeb. jo, to mé Bruised Orange jak od Simona s Garfunklem je mimochodem od Bon Ivera-to mi tam viz výše vypadlo...

Reagge rap od Cocoman opravdu ne ani nic dalšího, ale uznávám, že já nejsem asi ta správná cílovka, ale ani ten malátný zpěv zrovna ve skladbě jak od Chinaski jsem opravdu nemusel.

ALTERNATIVA: Kasabian, ač jsou uznávaní a populární, tak já nemusím a nemusel jsem ani jejich minulou desku Velociraptor. Nesedí mi. Happy idiot od TV on The Radio mne taky nebere.

0/0
16.1.2015 21:22

T33o17m95á51š 40M28o70t74l 4243308599157

Daman Albarn je na mne moc brit-popově ufňukanej (ale né jak Radiohead nebo Coldplay v lepších časech) a problém s nima bude mít každý posluchač, který je odkojen grungem místo toho brit-popu, prostě grunge byla pěvecky, kdo zažil, ve stejné době jiná kategorie a ten jeho popovej zpěv mi tedy pak hodně vadí. já radši posmutnělou Nirvanu. Musel by to zpívat Lanegan. K Blood Red Shoes a vámi doporučovanému songu An Animal z eponymního LP. Je super! Není to ale metal, je to alternativní rock. A ženský rockový zpěv, u kterého by jistě Jack White zaplesal radostí. Obdobný dělali v roce 2013 Deap Vally s vynikajícím LP Sistronix (ženské duo, zkuste např. song Baby I Call Hell nebo End Of The World). Líbí se mi zkrátka celé album. Garážovější přístup. Doporučil jste mi něco, co ani ne ti kritici-ženský rockovější zpěv

ROCK: tady jsem si ještě vzpomněl na hard-rockovou kapelu Rival Sons. Jsou velmi uznávaní, nemusím ale celé jejich album z roku 2014, ale jenom songy.( Secret je čirý hard rock 70´s, Beck se tu má ještě co přiučit! Good Things je psychedelic konce 60´s jak vyšitý, Where I´ve Been a Destination of Course jsou pomalé balady. Jasná prvotřídní konkurence pro Black Keys od volby kritiků.

/PUNK bych snad doporučil jen švédské Hives s albem Lex Hives, které je ovšem už z roku 2012 a připomnělo mi toho zemřelého Lexe Luthora a jeho "tarantinovské" The Cramps. At´ tu něco ti punkeři taky mají a nebrblají../.

Tot´ ode mne vše. Snad si každý hudební fanoušek tady v diskuzi něco najde... Ještě aby se to hrávalo i v rádiích a TV a něco obdobně kvalitního a neextrémního těm lidem a čtenářům na iDnes servírovali  i páni hudební kritici - dle vlastního názoru, né jen papouškovali a přebírali zahraniční zdroje! Chybělo mi tu od nich jejich TOP10 za rok 2014 v jednotlivých žánrech!

Tímto se už z téhle diskuze loučím a pevně doufám že Vás všechny obohatila. Howgh!

0/0
16.1.2015 21:57

M45i55l11a74n 89B18í21l44e72k 5954789811

Jen ještě poznámka. Myslím, že i kdo poslouchal grunge, nebude mít s Albarnem (a jinými ne tak "chlapáckými" hlasy problémy). Vždyť i grunge stojí nejen na hardrocku, ale je ovlivněn i Sonic Youth, Pixies atd. A od Pixies je kousek k dalším kapelám z 4AD, potažmo k britské scéně. Já bych tak neškatulkoval, zkraje 90. let spousta lidí poslouchala dohromady grunge, madchester, shoegaze, EBM, pionýry inteligentní taneční hudby - a nebyl problém. Někdo má rád exaltovanost, jiný zas dává přednost civilnímu projevu - ale nejsme v opeře, tady na kvalitě hlasového fondu zas tak nezáleží.

Eno s Hydem taky přece jen taky patří spíš k minulosti, současnost elektroniky je třeba hledat jinde - doba velkých jmen, která udávala směr (třeba Hydeovi Underworld, The Chemical Brothers, Orbital atd.), je pryč. A myslím, že (nejen) fans U2 by se hádali, jestli je Joshua Tree jejich nejlepší album:-)

0/0
17.1.2015 7:43

T62o61m64á64š 87M44o38t12l 4463308519817

Tak já dám ještě taky přídavek...

a) Je mi jasné, že pro vás, kteří jste vyznavačem spíše stylu Dance/Electro, tak upřednostníte jiné a asi více experimentálnější album od U2. Měl jsem možná napsat 1 z nej, ale chtěl jsem v souvislosti s těmi 2 producenty na něho spíš jen upozornit tu mladší a neznalou generaci...

b) Ale jinak se asi my dva shodneme, že Daman Albarn zrovna nezpívá tím tak oduševnělým a spirituálním hlasem jako Bono tam. Zas neříkám, že je pro mne tak špatný jako ten D´Angelo...

c) Uznávám, že nemusí v té jeho hudbě být zrovna Coverdaleovsky-Gillenovsky vypjatý ječák, že může být i tak trochu civilní, ale pak prosím at´ je jako u takového Michaela Stipa z R.E.M. ...

d) Takhle ho má moc obyčejný a nerozpoznatelný! Lepší by byl bud´ u něho temný hluboký (Cohen, Lanegan, Cave), nebo ho mít bluesovější a soulovější (např. Paul Rodgers ve Free, saxofonista Clarence Clemonce od Springsteena, kořalovější Dana Fuchs), jižanský (jako dnes Sambora, Allmanové,ZZ Top) nebo klidně i křehký a jemný, ale kouzelný jako Plant v duetech s Kraussovou. Prostě mu není dáno-ta barva a magie hlasu (stejně jako tomu Beckovi) a proto jsem z toho nebyl navíc coby znalý a protřelý rocker paf. Jako skladatelsky a autorsky by to i ušlo, ale ta popíkařská (pop/rocková) interpretace. Prostě dal bych ty jeho skladby přezpívat kořalečníkům...

e) Navíc ve skladbě Henry Seas Of Love mi opravdu vadilo, že ten doprovodný zpěvák (a backgroundy) má o dost lepší hlas než leader-a to je myslím pak špatně a bylo to do očí. Nebo The Selfish Giant by i šla, ale nesmíte ji poslouchat po akustické Cold Hard Heart od Jona Bon Joviho z 90´s... Indies 80ś Sonic Youth a Pixies jinak můžu. Možná kdyby ho měl aspoň více hejkovskej jako Oasis nebo Jagger zamlada, tak o.key, ale ani to on nemá...!

f) problém je asi když posluchač je více zaměřen Heavy a má přejít do nižší kategorie! Pak mu to asi vážně vadí. Opačně většinou skoro nikdy! (viz. Metallica a brblání ortodoxních metalistů, že s alby Load a Reloa

0/0
17.1.2015 18:46

T90o89m92á87š 78M91o22t35l 4313288469617

a Reloadvyměkla a stala se jen nejtvrdší kapelou v popu, přitom popíkář takové WhiskeyIn The JAR nadšeně přijal (paradoxně). Stejný případ jsou Bon Jovi. Dnešní jejífanoušci jsou z jejich hudby furt asi nadšeni a nevysvětlíte jim, že takovýjejich fanoušek z 80. pop-metalových let (Blood On Blood, Livin In Sin, BlazeOf Glory, Wild In The Streets...) nebo AOR z 90. let (grungem nasáklá a máloznámá Something For The Pain, Something To Believe In...) u nich nějaknepřijímá jen ten pop/rockový současný zpěv Jona a diví se, že se vůbec divíte,že to už není pro vás  taková pecka jako onehdy!( Prostě má ten britpopovýzpěv jen jako u kytarovek...ne pop-metalový!) A o tom to je. Kdybych vyrostljen na mainstreamovém popu, popř. britpopu asi bych nad Albarnemneohrnoval nos, ale vyrostl jsem na více heavy alternativním grunge.

Tolik navysvětlenou... 

(Co bystečekal od rockera, rock se rovná mít nějaký názor a taky je třeba nějaký vzdor,odpor). A to já ještě nejsem žádný ortodoxní rocker, aspoň si to myslím...jinak díky za podnětnou diskuzi. Názor nikomu neberu, každý má své oblíbence avkus se mění i od věku...Já to prostě jen mám takhle! Jiným se tenAlbarn zase bude určitě hodně líbit...)

Já se už vdiskuzi inspiroval i vámi! Vy také? Ted´ už mne ale omluvte, musím zagrupies...;-D

Howgh! 

End.:-)

0/0
17.1.2015 18:48

M55i39l82a44n 57B51í37l36e38k 5244889781

End ještě nebude, přece jen si neodpustím reakci:-). Mám dojem, že v postulaci požadavku "kdyby zněl jako xy" se projevuje to, co je, aspoň z mé zkušenosti, typické pro hodně hardrockerů - touha po naplňování kánonů. Ale vlastně nejen hardrockerů, Dylana v Newportu vypískali, když si dovolil zapojit kytaru do elektriky - každý styl má své fundamentalisty:-). Já ohledně barvy hlasu a výrazu vůbec nemám takové požadavky, naopak mě docela baví různé podivnosti. A to samé vlastně platí i pro samotnou hudbu. Záměrné lo-fi (třeba Pavement), prozkoumávání kytarových zvukových ploch (např. My Bloody Valentine), křížení stylů, objevování možností elektroniky atd. atd. je pro mě daleko zajímavější než naplňování jakýchsi estetických pravidel žánrů. Tím samozřejmě nechci říct, že zrovna Vy jste ten stylový "purista", naopak - mluvím obecně.

Tak teď už taky končím - díky za příjemné povídání.

0/0
18.1.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.