RECENZE: Gladiátor či Mojžíš, kus jako kus, věří Ridley Scott v Exodu

V desítkách zemí už se hraje, u nás jde film Exodus: Bohové a králové do kin na Boží hod. Ale s křesťanskou tradicí se příliš nezdržuje, stačí mu souboj dvou paličáků a Bůh coby strůjce dávných digitálních efektů.

V35ě46r14a 88L50o27r77e53n60c91o67v85á 5826220924

Vážená Mirko Spáčilová, jste zapšklá a danému tématu vůbec nerozumíte. Film je skvělý, takto nějak ty scény ve skutečnosti vypadaly - jak deset božích ran, tak i přechod přes Rudé moře. Nic není nadsazeno, nic přibarveno. Jděte raději dělat něco jiného, děkuji.

0/0
29.12.2014 9:07
Foto

J30a63n 60H57o13l13o71v34s75k49ý 6607339691

Gladiátor není nadhodnocený ani omylem. Jen málokterý (pseudo)historický film je tak strhující a vypiplaný. Řada scén je vyloženě památných a hudba se pouští doteď.

+2/0
23.12.2014 14:35

T20o39m29á98š 19M65o41t64l 4583668449197

A to Ridley tenkrát v rozhovoru říkal, že kdyby dostal víc peněz jako někteří jiní, že by tam zapracoval i ty souboje s nosorožci!!! Ale producent mu to zamítl.

0/0
23.12.2014 15:41

T92o44m59á17š 48M97o40t25l 4393468639177

1) Vyčítat tomuto historickému filmu "lidového vůdce ve jménu revoluce" je zcestné. Pokud si režisér vybírá taková témata a takové postavy, nic jiného mu nezbude! Tohle by se pak muselo vyčítat i u Kubrickova Spartaka, Statečnému srdci, Johance z Arcu, nebo i režisérovi případného antického Hannibala. Prostě to tak bylo.

2) Film z Antiky (sandále a meče) do příchodu Ridleyho Scotta mívali jen "mluvící hlavy", velké ateliérové dekorace a panoramatické širokoúhlé záběry. Scott však přidal (vedla Mela Gibsona) exteriéry, dynamiku děje, lyričnost, a do té doby nevídané bojové scény á la Vojín Ryan. Prostě tyhle scény jsou od té doby poznávací značkou. Takže bych mu je v histor. filmu nevyčítal...

3) Co se týče triků  a výpravy, je jasné, že nemohl mít komparz jako Ben Hur a ani to není v dnešní době třeba, ale tenhle film není jenom o tricích jako mnohé dnešní komiksové adaptace! Použito bylo nadstandartních 4000  komparzistů a natáčecí štáb čítal 1000 lidí. Postavena byla 1 km dlouhá a 1,5 km široká dekorace egyptského města. Bodejt´ by ve filmu nebylo velikášství, když Ramsese II byl největší faraón všech dob - to byste divila jak velkej! Takže vytýkat velikášství filmu je špatně, naopak, kdyby to tomu filmu chybělo, to ba bylo teprve hodně špatné!

4) Já bych u Ridleyho dlouhodobě pochválil střih - jeho filmy nemají moderní blockbusterové záběry a trvají vždy o něco déle. Navíc jeho hudba bývá vždy nadstandartní a správně ve filmu použita (oproti např. Tróji)

5) Čekat dnes nějaký existencionální historický film s takovým rozpočtem jako od Vláčila nebo Bergmana to může jen vážně artová filmová kritička nebo bezbřehý optimista. Já bych u Scotta ocenil, že se coby Evropan, nepřizpůsobuje až tak moc jako někteří jiní v tom Hollywoodu svými moderními bezpohlavními bezkrevnými blockbusterovými podívanými pro facebookové teenagary (Emmerich, Peterson nebo i Bay).

6) Myslím že označit takového Balea za nezajímavého herce je špatně. Herec se na roli svědomitě připravoval.

+6/0
22.12.2014 22:38

T22o67m40á56š 91M53o95t81l 4413948409667

Prostudoval množství literatury. Prvních pět knih Starého zákona, Korán, klasiku od Louisa Ginzberga, Židovské legendy a dílo od Jonathana Kirsche Život Mojžíše. Kvůli tomu odmítl i Noa u Aronofského.

7) Ridley pracuje vždy rychle - hotovo měl už za 74 dní u takové produkce. Z minima vždycky vytěží maximum a oproti konkurenci, která pracuje s dvojnásobným rozpočtem (viz Trója), nevypadají rozhodně jako béčkové filmy. To je ta kvalita režiséra.

8) To že se moře zázrakem nerozestoupilo, ale přišla jen tsunami, bych viděl jako realistický pohled a nápad. To že měl i Noe ve filmu potopu - to s tímhle filmem přece vůbec nesouvisí! A než s Noem nebo animovanou pohádkou Princ egyptský by se měl film rozhodně srovnávat s historickým filmem ze starověkého Egypta (jako byla Kleopatra nebo Mumie) nebo Desatero přikázání - v kterém ten Mojžíš též je.

9) Srovnávat velkofilm (Noe, Exodus) s pouhým televizním projektem a produkcí typu Biblické příběhy - to je úplně jiná liga po všech řemeslných stránkách (pokud to nerežíruje takový Scorcese)! To na tu osvětu si rovnou mužu pustit kvalitní dokument o tématu.

+3/0
22.12.2014 23:01

T71o14m34á34š 19M89o57t38l 4833188519787

O.K! Ridley dle Mirky není v 77 letech ve své vrcholné formě, ale musím konstatovat, že ani paní recenzentka Mirka není ve své vrcholné z doby před 10-15 lety, kdy psávala úplně jiné recenze co do kvality! (viz Pán prstenů, Tim Burton apod.). Objektivně musím konstatovat, že u ní vidím jasný kvalitativní  sešup a dnes si raději spíš otevřu Premiere, Cinemu nebo čsfd! Navíc její současné jednohubkové recenze by tam nejspíš ani neotiskli! sama není ani na těch 50% a to ani těmi prewiew vůči sama sobě před lety! (V 77 letech by mohla jít se svojí druhou mízou možná zase opět nahoru a na iDnesu se tak konečně dočkali opět nebulvární to hlubokomyslné novinařiny a filmové a kulturní rubriky jako tomu bylo před dávnými lety nebo aspoň takové kvalitativní úrovně  jako dnes jsme svědky už jen ve specializovaných periodikách! Tot´ zatím vše.

+5/−2
22.12.2014 19:20

T11o24m46á29š 61M24o14t77l 4733708419747

Za ty roky co tu práci filmové kritičky dělá je samozřejmě nadprůměrnou znalkyní filmového umění (i když rozhodně ne všech žánrů). Kritizujeme, že její "recenze" nejsou skutečnou recenzí (jakou najdeme v časopisech Cinema a čsfd), ale pouze jednohubkové povrchní glosy a její nynější "recenze" neumí vyzvednout klady a zápory daného filmu a srovnat ho s nejlepšími kousky daného žánru. Je příliš emotivní, zakyslá až hysterická (viz Karlovy Vary a její reakce a bezpředmětné plky na Olivera Stone - to přece nebyla žádná polemika!), neumí film zhodnotit s chladnou hlavou nebo nadsázkou a humorem (který tak po filmařích sama vždy vyžaduje - i tam kde nejde o komedii nebo satiru). Nevytýká konkrétní věci, často používá tzv. abstraktní intelektuální "pseudokecy". Film bud´ vychválí až do nebes (průměrná Nymfomanka - o které navíc snad napíše milión prvních dojmů, glos, recenzí a já nevím kdoví čeho všeho) nebo ho úplně pohaní a zatratí, aniž by našla aspoň jedno zrnko kladu. Neměří stejným metrem. Českým filmařům (zvlášt´ pravdoláskařům) evidentně nadržuje v porovnání se světovými fimaři. Přitom výsledný tvar a udělená procenta těch filmů ve vzájemném porovnávání a filmařském řemesle neodpovídají shlédlé realitě. Její nadpisy jsou bulvární jak z Blesku (viz Ridley Scott točil Mojžíše jen kvůli kobylkám a tsunami- to je přece k smíchu, neb hned 1 větou v traileru to samotný Ridley popřel a osvětlil! ). Její současné recenze jsou navíc slabým odvarem a kvalitativně o několik tříd zaostávají za těmi, které psala před 10,15 lety, kde uměla vystihnout podstatu filmu, přiblížit děj filmu a zhodnotit jednotlivé řemeslné složky filmu... Zkrátka ty její výtky bývaly k věci. A to je na profesionálku špatně! Prostě úroveň kulturní  rubriky na iDnesu klesla a ona se tomu propůjčuje a zaprodává. Nic víc, nic míň. Má srovnávat, analyzovat, klidně i subjektivně! Kde je srovnání s Hestonovým Mojžíšem? Johnu Hustonovi by taky vytýkala ten osvobozenecký revoluční boj?! Očekávám lepší recenze!

+3/−1
22.12.2014 19:52

T56o48m29á97š 59M95o21t62l 4293308699837

Zná vůbec tahle ta naše filmová kritička nějakého herce, který by nechtěl hrát v historických nebo sci-fi filmech tohoto režiséra?! Odpovím si sám Nezná! ...Já také ne. To vypovídá o kvalitách tohoto umělce mnohé... A napsat nadpis jako onehdy v 1. dojmu skoro vypadá jak kdyby šlo o český remake nějakého jeho slavného historického filmu s padesáti komparzisty na place... Ted´ to zase podle nadpisu, když je to zaměnitelný kus za kus možná kdejaký čtenář chápe, že to opět bude oscarový film! Wow! Bravó! Ale Mirka při tom chtěla říct opak-Ridley, ty packale, styd´ se!

Budeš od příště za trest točit jen pro FAMU a Českou televizi! ...A pozvánku do Varů na chlebíčky nečekej!!Ad Gladátor. Kolik historických filmů z antiky vzniklých za poslední čtvrstoletí lepších než Gladiátor vlastně vzniklo a znáte??? Názor na Gladiátora vám neberu, zkuste se zaposlouchat už jen do jeho soundtracku! Mimochodem film byl oceněn Oscarem za nejlepší film roku! A Russell Crowe tam hrál taky tak blbě, že Oscara dostal taky! To jsou ty špatné herecké výkony, čili nekvalita a brak??? A i ta Cinema z původních 60% po letech uznala svůj omyl a hodnocení napravila! Čas ukáže! Navíc bych si místo kinoverze počkal až na skutečný režisérský sestřih a né verzi producentů, tak jako u jiných Ridleyho filmů! U Ridleyho bych ocenil, že si navíc vybírá ke zfilmování těžké projekty, na kterých by si průměrný režisér vylámal zuby nebo o nich raději ani neuvažoval! Závěr:Tak Ridley Scott je značka kvality prověřená časem. Zvláště jde-li o velkolepé historické filmy. Velký filmař, velký umělec velký malíř filmového plátna. Udával vývoj žánrů a inspiroval ostatní filmaře. I když dnes už je možná i ovlivněný hollywoodským mainstreemem a internetovou dobou (ale kdo není?) a novými technologiemi. Bud´me rádi, že takový režisér je furt mezi námi a tvoří své filmové obrazy podle svého vnímání světa filmařiny a umění!

+4/−2
22.12.2014 20:11

L89u27b57o98m89í70r 62K26a84m97e61n61s86k34ý 3760168693316

taky mám pocit, že ze současných recenzí paní Spáčilové lze vydedukovat mnohem víc o jejich osobních problémech než o vlastním hodnoceném filmu. Tento její literární útvar si stále své fanoušky najde, ale prostě jako recenze filmu  pro potenciálního diváka, který ví, co chce a rád by věděl, zda to dostane, už dnes mají prakticky nulovou hodnotu. Možná nějaká společenská rubrika ve specificky zaměřeném časopisu odmítačů všeho komerčního a amerického.  Zejména to druhé si u nás vždy spoustu příznivcl najde, takže by takový "nekomerční" časopis mohl mít i komerční úspěch.

0/0
23.12.2014 9:48

J76i23ř75í 50S26t66r20m56i24s46k88a 7899642965453

Gladiator nadhonocený? Nejlepší historická fikce co jsem viděl...

+4/−2
22.12.2014 17:02

M72i58c30h48a56l 39Š53t71e80i77n45d84l98e77r 9894212308447

No já si to myslím taky. Rodokaps v hollywoodském balení.

0/0
22.12.2014 21:22

J71a31k79u23b 36S11a71m10e38k 9190757901182

Přemýšlím, jak by se měl film o exodu zdržovat křesťanskou tradicí.

+2/0
22.12.2014 16:18
Foto

M91i90c39h20a21l 11B64r53e63š65k66o60v14e37c 4761548584776

Christian Bale by si už konečně zasloužil pořádný film. U mě se zapsal ve výborném filmu Equilibrium a od té doby sice samé AAA filmy, ale všechno slátaniny.

+2/0
22.12.2014 14:12

O73s39k69a25r 49K16o28v86a48ř69í21k 8537543936907

Trilogie Temný rytíř patří mezi nejlepší filmy vůbec. Říše slunce- famózní. Ve Fighterovi podal naprosto skvělý výkon.

+2/0
22.12.2014 17:10
Foto

M66i25c49h37a55l 20B96r92e43š98k31o51v14e60c 4191638174466

Já nevím proč, ale nový Batman mi nějak nesedl, mám prostě rád toho Burtonovského a třeba Terminátor Salvation bylo úplné zklamání.

0/0
22.12.2014 17:49

O78s65k79a16r 36K47o74v53a53ř49í60k 8267863216177

Batman mě nikdy nebral. Až do chvíle, než se ho "ujal" Nolan.

Se Salvationem souhlasím. Tohle nemělo vůbec vzniknout, stejně jako předchozí díl, který byl ještě slabší.

+1/0
22.12.2014 22:09

T81o40m96á17š 38R19e71k54t52o30r 1558384617739

Fascinuje mne to klišé. kdy je starý židovský národ popisován jako chudáci otroci prchající před zlým faraonem. Nikdo nenatočí díly, kdy se nejprve celý národ zdržoval mimo zemi zaslíbenou, kde zesílil (několikánasobný počet bojovníků, vojenský výcvik) a pak dobil území izraele a palestiny "ohněm a mečem" (vyhladili celá města)...

+2/0
22.12.2014 14:12

M91i57c13h95a13l 26Š47t80e68i31n16d37l34e68r 9924422348457

Vždyť to máte prašť jako uhoď - všechno jsou to povídačky starých Hebrejců.

0/0
22.12.2014 21:24

O23s14k34a94r 38K56o79v98a13ř21í35k 8657753316877

Na tento film jsem se těšil celý rok. Věřím, že se Christian Bale konečně dočká Oscara za nejlepší mužský herecký výkon.

0/0
22.12.2014 14:07
Foto

P41e46t66r 30K28r79á82l 7975200844533

Jestli měl Bale za něco dostat Oscara, tak to byl Mechanik. Vzhledem k tomu, že tady to bude spíše o výpravě a efektech, na sošku to ani letos nevidím.

+2/0
22.12.2014 14:20

O85n82d79ř19e80j 59S72t51a42r58o56c54h 5760433742964

Hlavní hrdina amerického filmu už nemůže být nikdo jiný, než mladý, krásný svalovec, který vše vyřeší milionem explozí a desítkami akčních scén.

A je jedno, jestli je to Gladiátor, Mojžíš, Abraham Lincoln - lovec upírů, nebo (původně) dumající Sherlock Holmes. Všichni jako podle kopíráku.

+1/0
22.12.2014 13:41

D87a22n22i75e87l 80K91r20o63n67e47r 7944874436157

...proto je nejlepsi GoT, kde hlavni hrdina neni a kdyz uz je nekdo skoro hlavni hrdina, tak brzy chcipne ;-)

0/0
22.12.2014 15:00

H31y82n12e89k 14Š77l25a78h88ů98n54e12k 4179583486559

Ale mladí a krásní tam jsou taky. O to víc vynikne, když jim někdo roztrhne hlavu :-)

0/0
22.12.2014 15:47

P45a73v93l98a 27K11v13a93p22i40l47o59v33á 7149958184667

Jj doporučuji shlédnout tak dva tři díly velmi letitého seriálu Já Claudius. Sice to je co se týče výpravnosti a stylu opravdu jen jednoduchá konverzačka, ale ty typy lidí jsou boží. Jeden ošklivější než druhý a pak sem tam nějaká kráska či svalovec opravdu vyniká. Myslím, že už jsme skoro zapomněli, že lidi moho vypadat "normálně" ;-D

+1/0
22.12.2014 18:42

T61o68m41á63š 67M85o25t95l 4123578179497

No, když si zrovna Ridley Scott pro roli svou netradiční verzi Robina Hooda vybral místo krásného a mladého svalovce toho zralého chlapa ve středních letech Russela Crowea, byla to myslím právě zrovna paní kritička Spáčilová, která mu vytýkala, že ten jeho Robin Hood není mladý jinoch, ale "obtloustlý" Russel! Tak si pak vyberte...:-) (Mimochodem ta Marion v podání Cate Blanchett tam taky nebyla typická plakátová kráska). To tu zase nevidíte...

0/−1
22.12.2014 18:49

L85u13b76o58m46í64r 91K97a39m36e15n13s23k90ý 3580748173306

Gladiátor mi i teď s odstupem pořád příjde jako velice koukatelný film, takže pokud se kritika současně naváží i do něj, těžko má pro mě tato recenze nějakou vypovídací hodnotu a nezbývá než se podívat a udělat si názor sám. V čem vlastně spočívá hodnota těchto recenzí? Člověk si chce zajít do kina na nějakou podívanou, která ho vtáhne do děje, přinese mu zážitky, které jinak nemá šanci prožít, a na konci filmu je spokojen. Tedy neznuděn, nedrásán mučivou trapností, hloupostí, přilišným moralismem, či příliš hlubokou intelektuální hloubkou díla, ani depresí a sebevražednými sklony po přijetí nesnesitelně mučivého poselství filmu. Prostě spokojen po skouknutí dobře namíchaného koktejlu zážitků, podívané, vzrušení, nečekaných zvratů, pár pěkných myšlenek, přiměřeného vítězství dobra, a emocionálně snesitelného konce. Osobně od recenze očekávám informaci, zda je ten koktej správně profesionálně namíchán, jak chutná a jaký má aftertaste. Tedy jeslti za své peníze dostanu kvalitu jakou očekávám. Myšlenky typu, že cukr je sladký a sůl slaná, chilli papřičky pálivé a citrón kyselý, nejsou příliš přínosné, to všechno víme, mě jen zajímá zda se to podařilo namíchat tak, aby stálo za to se napít. A to jsem se opět nedozvěděl, případně má degustační stupnice je zcela jiná. Ten film může být opravdu špatný, ale z téhle recenze to nepoznám.

+8/−2
22.12.2014 13:24

O50n52d19ř37e23j 59S30t54a41r79o80c67h 5780503792884

Já myslím, že vaší pasáží:

"...tedy neznuděn, nedrásán mučivou trapností, hloupostí, přílišným moralismem, či příliš hlubokou intelektuální hloubkou díla, ani depresí a sebevražednými sklony po přijetí nesnesitelně mučivého poselství filmu.."

Jste celkem přesně shrnul bídu většiny současných amerických blockbusterů. Tedy kromě hluboké intelektuální hloubky. To moralizování, poselství za každou cenu a pořád dokola lze nalézt snad ve všem.

0/0
22.12.2014 13:38

L26u32b79o97m64í72r 41K49a80m45e71n39s16k60ý 3450398923356

Tak vždycky se tam něco z toho dostane, otázka je jeslti je to za hranou mučivosti :) Třeba filmy jako Plán útěku, Rivalové, Lucy pro mě byly naprosto pohodové biáky, které jsem si v kině užil, zatímco tolik opěvovaná Gravitace byla o ničem.

+1/0
22.12.2014 13:53

M97o69n84i92k15a 46H31a41b61a78n16o80v61a 7968823727486

Což je divné, protože Gravitace podle mne splňuje přesně popis vašeho dokonalého filmu v prvním příspěvku. :-)

0/0
22.12.2014 14:03

L48u47b93o69m29í96r 77K56a41m90e50n13s60k90ý 3640458983526

to je absoluně prázdný film, žádný příběh, nic

0/0
22.12.2014 14:09
Foto

F24i26l83i81p 98J61a91r42a35b 1883447160787

Vyčítat filmu bez příběhu, že nemá příběh, je jako vyčítat hokejistovi, že nehraje fotbal.

0/0
22.12.2014 21:48

T14o17m90á60š 46M86o87t76l 4373338239977

Doufám, že vás uspokojil rozdíl mezi Prvním dojmem a recenzí filmu. Můj názor je snad zcela jasný...;-D

0/0
23.12.2014 0:27

M65o69n43i77k15a 67H41a23b13a22n52o50v69a 7898623787786

No, ale vy chcete vlastně od recenzenta říct, zda se film bude líbit vašemu vkusu, což vám žádný recenzent nikdy přesně neřekne. Musíte si najít takové se kterým se nejčastěji shodnete. Já postupně přes veškerou kritiku Mirky Spáčilové tady na diskuzích si začínám všímat, že se s ní shodnu docela často. Nenechá se opít blockbusterovým rohllíkem a proto vzbuzuje tolik kritiky. Já jsem si podle té recenze udělala o filmu docela dobrý obrázek, ostatně možná to bude i tou narážkou na gladiátora, se kterou souhlasím a přitom třeba začátek Gladiátora považuju za perfektní a i v TV se vždycky podívám alespoň na první půl hodinku.

+4/0
22.12.2014 13:58

L93u26b65o76m54í51r 60K46a74m79e62n98s89k31ý 3820588923636

tak jasně existuje víc cílových skupin, které očekávají od kina něco odlišného. Někdo tam právě jde kvůli těm intelektuálním hloubkám nebo nesnesitelně trýznivým poselstvím. A pak je stále dost lidí, kteří se královsky baví při sledování babovřesků, kde by jiný trapností umřel. Myslím, že by z dobré recenze mělo být jasné, která z těchto cilových skupin si přijde na své a pro kterou to rozhodně není. No a tohle mi právě chybí. Jinak, při prvním koukání na Gladiátora mi vadil konec, při druhém jsem pochopil, že to je vlastně happyend a líbí se mi ještě víc.

0/−1
22.12.2014 14:08

T55o23m37á27š 96M82o69t90l 4263408629377

Tak jestli jste si udělala podle té recenze obrázek o filmu - o.k. Asi je recenzentka váš šálek čaje. Ale obrázek o filmu by si měl člověk udělat rozhodně sám po shlédnutí filmu... některé důvody, proč by tomu tak rozhodně mělo být, jsem snad v diskuzi výše vyjmenoval. Ale názor vám neberu...

0/0
22.12.2014 23:34

J32i88r31i 16S93u54r17y 1394343550

Vy jste teda literární artista. Tak prostě nečtěte recenze, hlavně ne ty od paní Spáčilové, když už Vám tak leží v žaludku, a jděte do kina rovnou.

0/0
23.12.2014 14:53

T40o65m62á26š 71M33o50t42l 4733568529337

Já jen kopu za lepší filmovou rubriku pro fanoušky filmu na nebulvárním iDnesu. Jí zas leží v žaludku Ridley Scott a Oliver Stone, těm byste to řekl taky?

0/0
23.12.2014 15:45
Foto

J84i33ř37í 43R79o89h95a91n 5514698247905

Jako vždy se s paní Spáčilovou neshodneme. Ona tomu dala (relativně) vysoké hodnocení, já to hodnotím jako odpad už po shlédnutí traileru. Mojžíš má být starý dochovní vůdce židovského národa, a ne mladý akční hrdina.

Schválně jsem si to našel v Bibli: Exodus 7.7. "A byl Mojžíš v osmdesáti, Aron pak v osmdesáti a třech letech, když mluvili s faraonem."

Nemám nic proti tomu, když režisér po svém nově zpracuje starý námět, ale když to takhle půjde dál, v příštím filmovém zpracování se židé budou z Egypta probojovávat pomocí světelných mečů.

+12/0
22.12.2014 13:14

D31a68v45i44d 18Z55a40h94r79a85d31n20í86č44e55k 3467127946331

Lépe bych to nenapsal.R^

0/0
22.12.2014 13:44

M67o81n24i58k96a 60H63a88b54a22n61o31v89a 7328873697296

Odpad se fakt nejhorším filmům, kde dostane na prcku režisérské řemeslo, scénář i výkony herců. Kdo chce Spáčilovou být, hůl si vždy najde. ;-)

+1/0
22.12.2014 14:06
Foto

J98i64ř19í 46R23o71h42a87n 5414848727655

Já to nenapsal jako kritiku paní Spáčilové, ale jako kritiku filmu. Nesouhlas s její recenzí nemusí být nutně kritika paní Spáčilové.

Tohle ale je prostě film, který mě odpuzuje už od traileru, a to i přes to že mám rád biblické motivy. Pokud máte na ten film jiný názor, neberu Vám ho.

+1/0
22.12.2014 14:24
Foto

L98u74d32ě16k 35F16u45x89a 9726640574857

Vy chcete být Spáčilovou? Tak si vezměte Spáčila, třeba bude umět česky;-)

+4/−1
22.12.2014 15:24

T44o53m60á34š 48M29o25t62l 4753728319527

Kdyby to nenatáčel Evropan Ridley, ale třeba Emmerich či Bay v takovém Hollywoodu, tak vám z toho Mojžíše dnes ale nejspíše díky té jejich politické korektnosti udělali Černocha, Araba nebo Indiána! Asi takhle... Chtít v nákladné hstorické produkci, aby hlavní postavu hrál navíc 80 letý stařík, tak nevím co na to ti producenti? To by asi neprošlo! Bud´me rádi, že jím není nějaký metrosexuál ála Stmívání, nehledě na skutečnost, že asi i samotný Ridley Scott se poučil z Gladiátora, kdy během jeho natáčení zemřel Oliver Reed-jedna z hlavních postav filmu-Proximus! Co pak s tím natočeným filmovým materiálem?! Vyhodit nebo s prosíkem jít za producenty, at´ ještě nasypou pár desítek mega, že se to musí přetočit s jiným hercem nebo s nákladnějšími digitálními triky? Nebo tu postavu dohrají 3 další rozdílní herci jako tomu bylo u Gilliama s Heath Leadgerem?!... Fajn, příště to dejte tedy Bayovi a máte tu pouhý letní popcornový blockbuster jak vyšitej jen pro teenagery, hey!...  A i s těmi autoroboty, psst, slovo laserové meče před ním raději pro jistotu ani nevyslovujte!;-D

0/0
22.12.2014 18:36
Foto

J97i72ř14í 92R68o45h44a38n 5724668667525

Naprostý souhlas. Politická korektnost je oprátka, na které se jednou jako lidstvo oběsíme. Ale osmdesátiletou postavu nemusí hrát osmdesátník, měl by tak alespoň vypadat. Tahle postava prostě vyžaduje více šedin a méně svalů.

0/0
22.12.2014 19:48

T42o31m34á22š 50M56o56t65l 4753778609497

To asi ano, ale podle traileru vypadá že Bale tam stárne. Počkal bych si na samotný film a jak bude vypadat Bale v samotném závěru filmu a jak se na něm maskéři vyřádí...

0/0
22.12.2014 23:40
Foto

P16e43t23r 18P78r46o58c62h84á59z50k76a 3292116452224

Vymyslet nebo najít dobrý námět pro film je dneska těžké.Skoro vše už tady bylo a vzhledem k tomu jak stoupá náročnost diváků je třeba vše,co jen trochu jde zapráskat různými efekty.Tak se stává,že se film od filmu dá jen velmi těžko rozlišit.Těch opravdu kvalitních je pomálu.Do kina jdu jen na to,co mě zajímá,na to ostatní kouknu klidně s odstupem času na počítači.Vzhledem k tomu,že za léta co se paní Spáčilová živí hodnocením filmů si dovedu udělat obrázek jaké to ve skutečnosti asi bude,tenhle možná bude stát za zhlédnutí.Ještě nevím kde,ale vypadá to nadějně..:-)

0/0
22.12.2014 12:57
Foto

R39o18m66a28n 90P83o60t26o76c26z89n70ý 5790625162635

Přiznám se, že mě podobné soudy vždycky pobaví. Předpokládám, že "všechno už tu bylo" už si říkali návštěvníci kina v padesátých letech minulého století. Navíc mě vždy fascinuje, jak lze poznat předem (tedy, než vidím film), co je kvalitní film a co ne? Dle mé dlouhodobé zkušenosti s chozením do kina v podstatě na všechno, mám zkušenost, že většina lidí navštěvuje v poslední době naprosté nesmysly, případně skvěle reklamně zvládnuté napudrované pozlátka a na kvalitní filmy zejí sály prázdnotou. Ale kdyby nic, zhlédnutím na počítači jste to zabil ;-), protože počítačový monitor je jistě médiem, pro které se filmy točí (obzvláště Exodus) a kde si je lze skvěle vychutnat ... o etice stahování z webu nemluvě ... :-) PS: Při vší úctě k paní Spáčilové, kdyby si občas musela na nějaký ten film koupit lístek a neobrážela jen novinářské projekce, tak by jej možná ve výsledku taky viděla jinak ;-) ...

0/0
22.12.2014 13:15
Foto

P43e40t36r 12P92r11o16c47h53á25z95k85a 3652586442894

Co je a co není kvalitní film?Někdo pokládá za kvalitu takový druh,jiný zase něco jiného.Obrovská návštěvnost,dokonce ani Oskar,nebo jiná cena nejsou ještě důvodem k označení filmu za kvalitní.No a někdo zase nepůjde na naprostou špičku v kině náročného diváka proto,že mu to nic neříká.U některých filmů vím dopředu že je chci vidět a že je chci vidět v kině a není mi líto vstuponého.U některých mě opravdu stačí monitor,nebo televize.A nemusí se jednat o nelegálně získaný film.Spoustu kupuji na DVD a sleduji je s odstupem času.A na některý jdu po shlédnutí na PC do kina proto,že si ho chci vychutnat.Paní Spáčilová je kritik a jako takový musí vidět,co nejvíc aby mohla psát.Je to však subjektivní hodnocení,ale po letech se dá srovnat její názor s tím jakýá si udělám já a podle toho se zařídit.

0/0
22.12.2014 13:28
Foto