RECENZE: Gladiátor či Mojžíš, kus jako kus, věří Ridley Scott v Exodu

V desítkách zemí už se hraje, u nás jde film Exodus: Bohové a králové do kin na Boží hod. Ale s křesťanskou tradicí se příliš nezdržuje, stačí mu souboj dvou paličáků a Bůh coby strůjce dávných digitálních efektů.

V30ě84r28a 16L65o61r66e26n43c15o18v90á 5536130934

Vážená Mirko Spáčilová, jste zapšklá a danému tématu vůbec nerozumíte. Film je skvělý, takto nějak ty scény ve skutečnosti vypadaly - jak deset božích ran, tak i přechod přes Rudé moře. Nic není nadsazeno, nic přibarveno. Jděte raději dělat něco jiného, děkuji.

0/0
29.12.2014 9:07
Foto

J79a10n 35H85o20l60o57v88s82k84ý 6737199971

Gladiátor není nadhodnocený ani omylem. Jen málokterý (pseudo)historický film je tak strhující a vypiplaný. Řada scén je vyloženě památných a hudba se pouští doteď.

+2/0
23.12.2014 14:35

T94o96m44á25š 29M20o74t61l 4223708119647

A to Ridley tenkrát v rozhovoru říkal, že kdyby dostal víc peněz jako někteří jiní, že by tam zapracoval i ty souboje s nosorožci!!! Ale producent mu to zamítl.

0/0
23.12.2014 15:41

T56o52m43á12š 62M36o83t66l 4123428539967

1) Vyčítat tomuto historickému filmu "lidového vůdce ve jménu revoluce" je zcestné. Pokud si režisér vybírá taková témata a takové postavy, nic jiného mu nezbude! Tohle by se pak muselo vyčítat i u Kubrickova Spartaka, Statečnému srdci, Johance z Arcu, nebo i režisérovi případného antického Hannibala. Prostě to tak bylo.

2) Film z Antiky (sandále a meče) do příchodu Ridleyho Scotta mívali jen "mluvící hlavy", velké ateliérové dekorace a panoramatické širokoúhlé záběry. Scott však přidal (vedla Mela Gibsona) exteriéry, dynamiku děje, lyričnost, a do té doby nevídané bojové scény á la Vojín Ryan. Prostě tyhle scény jsou od té doby poznávací značkou. Takže bych mu je v histor. filmu nevyčítal...

3) Co se týče triků  a výpravy, je jasné, že nemohl mít komparz jako Ben Hur a ani to není v dnešní době třeba, ale tenhle film není jenom o tricích jako mnohé dnešní komiksové adaptace! Použito bylo nadstandartních 4000  komparzistů a natáčecí štáb čítal 1000 lidí. Postavena byla 1 km dlouhá a 1,5 km široká dekorace egyptského města. Bodejt´ by ve filmu nebylo velikášství, když Ramsese II byl největší faraón všech dob - to byste divila jak velkej! Takže vytýkat velikášství filmu je špatně, naopak, kdyby to tomu filmu chybělo, to ba bylo teprve hodně špatné!

4) Já bych u Ridleyho dlouhodobě pochválil střih - jeho filmy nemají moderní blockbusterové záběry a trvají vždy o něco déle. Navíc jeho hudba bývá vždy nadstandartní a správně ve filmu použita (oproti např. Tróji)

5) Čekat dnes nějaký existencionální historický film s takovým rozpočtem jako od Vláčila nebo Bergmana to může jen vážně artová filmová kritička nebo bezbřehý optimista. Já bych u Scotta ocenil, že se coby Evropan, nepřizpůsobuje až tak moc jako někteří jiní v tom Hollywoodu svými moderními bezpohlavními bezkrevnými blockbusterovými podívanými pro facebookové teenagary (Emmerich, Peterson nebo i Bay).

6) Myslím že označit takového Balea za nezajímavého herce je špatně. Herec se na roli svědomitě připravoval.

+6/0
22.12.2014 22:38

T62o26m51á71š 95M45o31t91l 4513678309467

Prostudoval množství literatury. Prvních pět knih Starého zákona, Korán, klasiku od Louisa Ginzberga, Židovské legendy a dílo od Jonathana Kirsche Život Mojžíše. Kvůli tomu odmítl i Noa u Aronofského.

7) Ridley pracuje vždy rychle - hotovo měl už za 74 dní u takové produkce. Z minima vždycky vytěží maximum a oproti konkurenci, která pracuje s dvojnásobným rozpočtem (viz Trója), nevypadají rozhodně jako béčkové filmy. To je ta kvalita režiséra.

8) To že se moře zázrakem nerozestoupilo, ale přišla jen tsunami, bych viděl jako realistický pohled a nápad. To že měl i Noe ve filmu potopu - to s tímhle filmem přece vůbec nesouvisí! A než s Noem nebo animovanou pohádkou Princ egyptský by se měl film rozhodně srovnávat s historickým filmem ze starověkého Egypta (jako byla Kleopatra nebo Mumie) nebo Desatero přikázání - v kterém ten Mojžíš též je.

9) Srovnávat velkofilm (Noe, Exodus) s pouhým televizním projektem a produkcí typu Biblické příběhy - to je úplně jiná liga po všech řemeslných stránkách (pokud to nerežíruje takový Scorcese)! To na tu osvětu si rovnou mužu pustit kvalitní dokument o tématu.

+3/0
22.12.2014 23:01

T69o92m70á43š 38M42o67t39l 4343318629177

O.K! Ridley dle Mirky není v 77 letech ve své vrcholné formě, ale musím konstatovat, že ani paní recenzentka Mirka není ve své vrcholné z doby před 10-15 lety, kdy psávala úplně jiné recenze co do kvality! (viz Pán prstenů, Tim Burton apod.). Objektivně musím konstatovat, že u ní vidím jasný kvalitativní  sešup a dnes si raději spíš otevřu Premiere, Cinemu nebo čsfd! Navíc její současné jednohubkové recenze by tam nejspíš ani neotiskli! sama není ani na těch 50% a to ani těmi prewiew vůči sama sobě před lety! (V 77 letech by mohla jít se svojí druhou mízou možná zase opět nahoru a na iDnesu se tak konečně dočkali opět nebulvární to hlubokomyslné novinařiny a filmové a kulturní rubriky jako tomu bylo před dávnými lety nebo aspoň takové kvalitativní úrovně  jako dnes jsme svědky už jen ve specializovaných periodikách! Tot´ zatím vše.

+5/−2
22.12.2014 19:20

T24o86m30á58š 89M51o95t62l 4533478619137

Za ty roky co tu práci filmové kritičky dělá je samozřejmě nadprůměrnou znalkyní filmového umění (i když rozhodně ne všech žánrů). Kritizujeme, že její "recenze" nejsou skutečnou recenzí (jakou najdeme v časopisech Cinema a čsfd), ale pouze jednohubkové povrchní glosy a její nynější "recenze" neumí vyzvednout klady a zápory daného filmu a srovnat ho s nejlepšími kousky daného žánru. Je příliš emotivní, zakyslá až hysterická (viz Karlovy Vary a její reakce a bezpředmětné plky na Olivera Stone - to přece nebyla žádná polemika!), neumí film zhodnotit s chladnou hlavou nebo nadsázkou a humorem (který tak po filmařích sama vždy vyžaduje - i tam kde nejde o komedii nebo satiru). Nevytýká konkrétní věci, často používá tzv. abstraktní intelektuální "pseudokecy". Film bud´ vychválí až do nebes (průměrná Nymfomanka - o které navíc snad napíše milión prvních dojmů, glos, recenzí a já nevím kdoví čeho všeho) nebo ho úplně pohaní a zatratí, aniž by našla aspoň jedno zrnko kladu. Neměří stejným metrem. Českým filmařům (zvlášt´ pravdoláskařům) evidentně nadržuje v porovnání se světovými fimaři. Přitom výsledný tvar a udělená procenta těch filmů ve vzájemném porovnávání a filmařském řemesle neodpovídají shlédlé realitě. Její nadpisy jsou bulvární jak z Blesku (viz Ridley Scott točil Mojžíše jen kvůli kobylkám a tsunami- to je přece k smíchu, neb hned 1 větou v traileru to samotný Ridley popřel a osvětlil! ). Její současné recenze jsou navíc slabým odvarem a kvalitativně o několik tříd zaostávají za těmi, které psala před 10,15 lety, kde uměla vystihnout podstatu filmu, přiblížit děj filmu a zhodnotit jednotlivé řemeslné složky filmu... Zkrátka ty její výtky bývaly k věci. A to je na profesionálku špatně! Prostě úroveň kulturní  rubriky na iDnesu klesla a ona se tomu propůjčuje a zaprodává. Nic víc, nic míň. Má srovnávat, analyzovat, klidně i subjektivně! Kde je srovnání s Hestonovým Mojžíšem? Johnu Hustonovi by taky vytýkala ten osvobozenecký revoluční boj?! Očekávám lepší recenze!

+3/−1
22.12.2014 19:52

T68o12m65á75š 49M19o22t88l 4323968419687

Zná vůbec tahle ta naše filmová kritička nějakého herce, který by nechtěl hrát v historických nebo sci-fi filmech tohoto režiséra?! Odpovím si sám Nezná! ...Já také ne. To vypovídá o kvalitách tohoto umělce mnohé... A napsat nadpis jako onehdy v 1. dojmu skoro vypadá jak kdyby šlo o český remake nějakého jeho slavného historického filmu s padesáti komparzisty na place... Ted´ to zase podle nadpisu, když je to zaměnitelný kus za kus možná kdejaký čtenář chápe, že to opět bude oscarový film! Wow! Bravó! Ale Mirka při tom chtěla říct opak-Ridley, ty packale, styd´ se!

Budeš od příště za trest točit jen pro FAMU a Českou televizi! ...A pozvánku do Varů na chlebíčky nečekej!!Ad Gladátor. Kolik historických filmů z antiky vzniklých za poslední čtvrstoletí lepších než Gladiátor vlastně vzniklo a znáte??? Názor na Gladiátora vám neberu, zkuste se zaposlouchat už jen do jeho soundtracku! Mimochodem film byl oceněn Oscarem za nejlepší film roku! A Russell Crowe tam hrál taky tak blbě, že Oscara dostal taky! To jsou ty špatné herecké výkony, čili nekvalita a brak??? A i ta Cinema z původních 60% po letech uznala svůj omyl a hodnocení napravila! Čas ukáže! Navíc bych si místo kinoverze počkal až na skutečný režisérský sestřih a né verzi producentů, tak jako u jiných Ridleyho filmů! U Ridleyho bych ocenil, že si navíc vybírá ke zfilmování těžké projekty, na kterých by si průměrný režisér vylámal zuby nebo o nich raději ani neuvažoval! Závěr:Tak Ridley Scott je značka kvality prověřená časem. Zvláště jde-li o velkolepé historické filmy. Velký filmař, velký umělec velký malíř filmového plátna. Udával vývoj žánrů a inspiroval ostatní filmaře. I když dnes už je možná i ovlivněný hollywoodským mainstreemem a internetovou dobou (ale kdo není?) a novými technologiemi. Bud´me rádi, že takový režisér je furt mezi námi a tvoří své filmové obrazy podle svého vnímání světa filmařiny a umění!

+4/−2
22.12.2014 20:11

L64u49b38o68m73í24r 71K41a62m43e57n18s25k71ý 3110108703676

taky mám pocit, že ze současných recenzí paní Spáčilové lze vydedukovat mnohem víc o jejich osobních problémech než o vlastním hodnoceném filmu. Tento její literární útvar si stále své fanoušky najde, ale prostě jako recenze filmu  pro potenciálního diváka, který ví, co chce a rád by věděl, zda to dostane, už dnes mají prakticky nulovou hodnotu. Možná nějaká společenská rubrika ve specificky zaměřeném časopisu odmítačů všeho komerčního a amerického.  Zejména to druhé si u nás vždy spoustu příznivcl najde, takže by takový "nekomerční" časopis mohl mít i komerční úspěch.

0/0
23.12.2014 9:48

J91i32ř41í 66S74t35r76m90i89s25k19a 7739842265543

Gladiator nadhonocený? Nejlepší historická fikce co jsem viděl...

+4/−2
22.12.2014 17:02

M60i92c49h23a37l 87Š39t74e29i50n34d54l56e60r 9764172218277

No já si to myslím taky. Rodokaps v hollywoodském balení.

0/0
22.12.2014 21:22

J63a15k19u37b 97S74a12m90e82k 9330567321872

Přemýšlím, jak by se měl film o exodu zdržovat křesťanskou tradicí.

+2/0
22.12.2014 16:18
Foto

M58i40c63h64a78l 61B85r43e79š62k57o21v25e50c 4801308404226

Christian Bale by si už konečně zasloužil pořádný film. U mě se zapsal ve výborném filmu Equilibrium a od té doby sice samé AAA filmy, ale všechno slátaniny.

+2/0
22.12.2014 14:12

O18s96k56a30r 21K45o33v93a74ř21í45k 8157153276967

Trilogie Temný rytíř patří mezi nejlepší filmy vůbec. Říše slunce- famózní. Ve Fighterovi podal naprosto skvělý výkon.

+2/0
22.12.2014 17:10
Foto

M62i74c23h92a95l 96B55r35e82š83k52o60v26e82c 4341318694526

Já nevím proč, ale nový Batman mi nějak nesedl, mám prostě rád toho Burtonovského a třeba Terminátor Salvation bylo úplné zklamání.

0/0
22.12.2014 17:49

O21s47k35a40r 37K29o27v40a84ř86í74k 8967743566397

Batman mě nikdy nebral. Až do chvíle, než se ho "ujal" Nolan.

Se Salvationem souhlasím. Tohle nemělo vůbec vzniknout, stejně jako předchozí díl, který byl ještě slabší.

+1/0
22.12.2014 22:09

T23o62m74á66š 37R43e25k62t71o73r 1468684837169

Fascinuje mne to klišé. kdy je starý židovský národ popisován jako chudáci otroci prchající před zlým faraonem. Nikdo nenatočí díly, kdy se nejprve celý národ zdržoval mimo zemi zaslíbenou, kde zesílil (několikánasobný počet bojovníků, vojenský výcvik) a pak dobil území izraele a palestiny "ohněm a mečem" (vyhladili celá města)...

+2/0
22.12.2014 14:12

M21i49c88h74a61l 93Š79t71e31i47n92d74l64e22r 9684592848187

Vždyť to máte prašť jako uhoď - všechno jsou to povídačky starých Hebrejců.

0/0
22.12.2014 21:24

O94s31k12a30r 59K63o42v18a95ř84í62k 8667893606427

Na tento film jsem se těšil celý rok. Věřím, že se Christian Bale konečně dočká Oscara za nejlepší mužský herecký výkon.

0/0
22.12.2014 14:07
Foto

P34e73t46r 84K31r22á62l 7595510404373

Jestli měl Bale za něco dostat Oscara, tak to byl Mechanik. Vzhledem k tomu, že tady to bude spíše o výpravě a efektech, na sošku to ani letos nevidím.

+2/0
22.12.2014 14:20

O72n61d78ř12e92j 21S87t37a72r62o14c90h 5890343422524

Hlavní hrdina amerického filmu už nemůže být nikdo jiný, než mladý, krásný svalovec, který vše vyřeší milionem explozí a desítkami akčních scén.

A je jedno, jestli je to Gladiátor, Mojžíš, Abraham Lincoln - lovec upírů, nebo (původně) dumající Sherlock Holmes. Všichni jako podle kopíráku.

+1/0
22.12.2014 13:41

D97a93n18i64e56l 42K41r40o47n31e73r 7624954426717

...proto je nejlepsi GoT, kde hlavni hrdina neni a kdyz uz je nekdo skoro hlavni hrdina, tak brzy chcipne ;-)

0/0
22.12.2014 15:00

H60y88n32e90k 79Š39l92a90h51ů78n61e87k 4799293826569

Ale mladí a krásní tam jsou taky. O to víc vynikne, když jim někdo roztrhne hlavu :-)

0/0
22.12.2014 15:47

P60a88v68l64a 64K42v75a79p40i30l47o63v71á 7479348414407

Jj doporučuji shlédnout tak dva tři díly velmi letitého seriálu Já Claudius. Sice to je co se týče výpravnosti a stylu opravdu jen jednoduchá konverzačka, ale ty typy lidí jsou boží. Jeden ošklivější než druhý a pak sem tam nějaká kráska či svalovec opravdu vyniká. Myslím, že už jsme skoro zapomněli, že lidi moho vypadat "normálně" ;-D

+1/0
22.12.2014 18:42

T89o52m11á67š 43M62o23t15l 4123668859937

No, když si zrovna Ridley Scott pro roli svou netradiční verzi Robina Hooda vybral místo krásného a mladého svalovce toho zralého chlapa ve středních letech Russela Crowea, byla to myslím právě zrovna paní kritička Spáčilová, která mu vytýkala, že ten jeho Robin Hood není mladý jinoch, ale "obtloustlý" Russel! Tak si pak vyberte...:-) (Mimochodem ta Marion v podání Cate Blanchett tam taky nebyla typická plakátová kráska). To tu zase nevidíte...

0/−1
22.12.2014 18:49

L54u60b20o64m74í23r 73K36a76m16e27n23s51k59ý 3590908383296

Gladiátor mi i teď s odstupem pořád příjde jako velice koukatelný film, takže pokud se kritika současně naváží i do něj, těžko má pro mě tato recenze nějakou vypovídací hodnotu a nezbývá než se podívat a udělat si názor sám. V čem vlastně spočívá hodnota těchto recenzí? Člověk si chce zajít do kina na nějakou podívanou, která ho vtáhne do děje, přinese mu zážitky, které jinak nemá šanci prožít, a na konci filmu je spokojen. Tedy neznuděn, nedrásán mučivou trapností, hloupostí, přilišným moralismem, či příliš hlubokou intelektuální hloubkou díla, ani depresí a sebevražednými sklony po přijetí nesnesitelně mučivého poselství filmu. Prostě spokojen po skouknutí dobře namíchaného koktejlu zážitků, podívané, vzrušení, nečekaných zvratů, pár pěkných myšlenek, přiměřeného vítězství dobra, a emocionálně snesitelného konce. Osobně od recenze očekávám informaci, zda je ten koktej správně profesionálně namíchán, jak chutná a jaký má aftertaste. Tedy jeslti za své peníze dostanu kvalitu jakou očekávám. Myšlenky typu, že cukr je sladký a sůl slaná, chilli papřičky pálivé a citrón kyselý, nejsou příliš přínosné, to všechno víme, mě jen zajímá zda se to podařilo namíchat tak, aby stálo za to se napít. A to jsem se opět nedozvěděl, případně má degustační stupnice je zcela jiná. Ten film může být opravdu špatný, ale z téhle recenze to nepoznám.

+8/−2
22.12.2014 13:24

O13n53d30ř56e88j 75S80t87a26r35o55c59h 5610743892854

Já myslím, že vaší pasáží:

"...tedy neznuděn, nedrásán mučivou trapností, hloupostí, přílišným moralismem, či příliš hlubokou intelektuální hloubkou díla, ani depresí a sebevražednými sklony po přijetí nesnesitelně mučivého poselství filmu.."

Jste celkem přesně shrnul bídu většiny současných amerických blockbusterů. Tedy kromě hluboké intelektuální hloubky. To moralizování, poselství za každou cenu a pořád dokola lze nalézt snad ve všem.

0/0
22.12.2014 13:38

L85u68b37o98m95í34r 59K14a62m83e34n87s25k82ý 3120318753816

Tak vždycky se tam něco z toho dostane, otázka je jeslti je to za hranou mučivosti :) Třeba filmy jako Plán útěku, Rivalové, Lucy pro mě byly naprosto pohodové biáky, které jsem si v kině užil, zatímco tolik opěvovaná Gravitace byla o ničem.

+1/0
22.12.2014 13:53

M62o41n73i96k71a 43H83a85b95a47n80o27v53a 7518323657736

Což je divné, protože Gravitace podle mne splňuje přesně popis vašeho dokonalého filmu v prvním příspěvku. :-)

0/0
22.12.2014 14:03

L90u63b39o33m78í92r 25K93a15m50e92n71s42k32ý 3330828793226

to je absoluně prázdný film, žádný příběh, nic

0/0
22.12.2014 14:09
Foto

F57i22l87i96p 92J24a19r37a21b 1333447390827

Vyčítat filmu bez příběhu, že nemá příběh, je jako vyčítat hokejistovi, že nehraje fotbal.

0/0
22.12.2014 21:48

T64o59m19á21š 66M46o58t83l 4473578139657

Doufám, že vás uspokojil rozdíl mezi Prvním dojmem a recenzí filmu. Můj názor je snad zcela jasný...;-D

0/0
23.12.2014 0:27

M92o90n24i63k24a 56H44a73b39a73n53o84v92a 7708243247516

No, ale vy chcete vlastně od recenzenta říct, zda se film bude líbit vašemu vkusu, což vám žádný recenzent nikdy přesně neřekne. Musíte si najít takové se kterým se nejčastěji shodnete. Já postupně přes veškerou kritiku Mirky Spáčilové tady na diskuzích si začínám všímat, že se s ní shodnu docela často. Nenechá se opít blockbusterovým rohllíkem a proto vzbuzuje tolik kritiky. Já jsem si podle té recenze udělala o filmu docela dobrý obrázek, ostatně možná to bude i tou narážkou na gladiátora, se kterou souhlasím a přitom třeba začátek Gladiátora považuju za perfektní a i v TV se vždycky podívám alespoň na první půl hodinku.

+4/0
22.12.2014 13:58

L81u91b58o75m67í37r 22K33a20m65e45n30s37k20ý 3630848403986

tak jasně existuje víc cílových skupin, které očekávají od kina něco odlišného. Někdo tam právě jde kvůli těm intelektuálním hloubkám nebo nesnesitelně trýznivým poselstvím. A pak je stále dost lidí, kteří se královsky baví při sledování babovřesků, kde by jiný trapností umřel. Myslím, že by z dobré recenze mělo být jasné, která z těchto cilových skupin si přijde na své a pro kterou to rozhodně není. No a tohle mi právě chybí. Jinak, při prvním koukání na Gladiátora mi vadil konec, při druhém jsem pochopil, že to je vlastně happyend a líbí se mi ještě víc.

0/−1
22.12.2014 14:08

T33o94m72á95š 76M10o64t52l 4903168339287

Tak jestli jste si udělala podle té recenze obrázek o filmu - o.k. Asi je recenzentka váš šálek čaje. Ale obrázek o filmu by si měl člověk udělat rozhodně sám po shlédnutí filmu... některé důvody, proč by tomu tak rozhodně mělo být, jsem snad v diskuzi výše vyjmenoval. Ale názor vám neberu...

0/0
22.12.2014 23:34

J95i32r44i 42S65u65r53y 1884343630

Vy jste teda literární artista. Tak prostě nečtěte recenze, hlavně ne ty od paní Spáčilové, když už Vám tak leží v žaludku, a jděte do kina rovnou.

0/0
23.12.2014 14:53

T12o40m13á89š 97M53o12t63l 4883108629707

Já jen kopu za lepší filmovou rubriku pro fanoušky filmu na nebulvárním iDnesu. Jí zas leží v žaludku Ridley Scott a Oliver Stone, těm byste to řekl taky?

0/0
23.12.2014 15:45
Foto

J89i28ř77í 84R24o58h21a25n 5464158987915

Jako vždy se s paní Spáčilovou neshodneme. Ona tomu dala (relativně) vysoké hodnocení, já to hodnotím jako odpad už po shlédnutí traileru. Mojžíš má být starý dochovní vůdce židovského národa, a ne mladý akční hrdina.

Schválně jsem si to našel v Bibli: Exodus 7.7. "A byl Mojžíš v osmdesáti, Aron pak v osmdesáti a třech letech, když mluvili s faraonem."

Nemám nic proti tomu, když režisér po svém nově zpracuje starý námět, ale když to takhle půjde dál, v příštím filmovém zpracování se židé budou z Egypta probojovávat pomocí světelných mečů.

+12/0
22.12.2014 13:14

D69a23v85i94d 54Z97a40h51r74a69d92n42í92č85e11k 3217497366271

Lépe bych to nenapsal.R^

0/0
22.12.2014 13:44

M33o65n34i41k25a 63H79a50b94a77n18o26v95a 7418203297846

Odpad se fakt nejhorším filmům, kde dostane na prcku režisérské řemeslo, scénář i výkony herců. Kdo chce Spáčilovou být, hůl si vždy najde. ;-)

+1/0
22.12.2014 14:06
Foto

J66i17ř19í 89R68o20h95a30n 5354458917385

Já to nenapsal jako kritiku paní Spáčilové, ale jako kritiku filmu. Nesouhlas s její recenzí nemusí být nutně kritika paní Spáčilové.

Tohle ale je prostě film, který mě odpuzuje už od traileru, a to i přes to že mám rád biblické motivy. Pokud máte na ten film jiný názor, neberu Vám ho.

+1/0
22.12.2014 14:24
Foto

L19u86d74ě36k 45F80u70x40a 9736560444737

Vy chcete být Spáčilovou? Tak si vezměte Spáčila, třeba bude umět česky;-)

+4/−1
22.12.2014 15:24

T52o95m11á81š 65M25o53t42l 4273368639547

Kdyby to nenatáčel Evropan Ridley, ale třeba Emmerich či Bay v takovém Hollywoodu, tak vám z toho Mojžíše dnes ale nejspíše díky té jejich politické korektnosti udělali Černocha, Araba nebo Indiána! Asi takhle... Chtít v nákladné hstorické produkci, aby hlavní postavu hrál navíc 80 letý stařík, tak nevím co na to ti producenti? To by asi neprošlo! Bud´me rádi, že jím není nějaký metrosexuál ála Stmívání, nehledě na skutečnost, že asi i samotný Ridley Scott se poučil z Gladiátora, kdy během jeho natáčení zemřel Oliver Reed-jedna z hlavních postav filmu-Proximus! Co pak s tím natočeným filmovým materiálem?! Vyhodit nebo s prosíkem jít za producenty, at´ ještě nasypou pár desítek mega, že se to musí přetočit s jiným hercem nebo s nákladnějšími digitálními triky? Nebo tu postavu dohrají 3 další rozdílní herci jako tomu bylo u Gilliama s Heath Leadgerem?!... Fajn, příště to dejte tedy Bayovi a máte tu pouhý letní popcornový blockbuster jak vyšitej jen pro teenagery, hey!...  A i s těmi autoroboty, psst, slovo laserové meče před ním raději pro jistotu ani nevyslovujte!;-D

0/0
22.12.2014 18:36
Foto

J38i21ř88í 28R87o22h48a77n 5424178187655

Naprostý souhlas. Politická korektnost je oprátka, na které se jednou jako lidstvo oběsíme. Ale osmdesátiletou postavu nemusí hrát osmdesátník, měl by tak alespoň vypadat. Tahle postava prostě vyžaduje více šedin a méně svalů.

0/0
22.12.2014 19:48

T83o83m14á95š 75M44o43t34l 4463398779397

To asi ano, ale podle traileru vypadá že Bale tam stárne. Počkal bych si na samotný film a jak bude vypadat Bale v samotném závěru filmu a jak se na něm maskéři vyřádí...

0/0
22.12.2014 23:40
Foto

P44e20t71r 41P55r42o90c60h21á81z16k69a 3802216842444

Vymyslet nebo najít dobrý námět pro film je dneska těžké.Skoro vše už tady bylo a vzhledem k tomu jak stoupá náročnost diváků je třeba vše,co jen trochu jde zapráskat různými efekty.Tak se stává,že se film od filmu dá jen velmi těžko rozlišit.Těch opravdu kvalitních je pomálu.Do kina jdu jen na to,co mě zajímá,na to ostatní kouknu klidně s odstupem času na počítači.Vzhledem k tomu,že za léta co se paní Spáčilová živí hodnocením filmů si dovedu udělat obrázek jaké to ve skutečnosti asi bude,tenhle možná bude stát za zhlédnutí.Ještě nevím kde,ale vypadá to nadějně..:-)

0/0
22.12.2014 12:57
Foto

R95o94m32a44n 86P44o96t81o21c57z65n82ý 5920395172985

Přiznám se, že mě podobné soudy vždycky pobaví. Předpokládám, že "všechno už tu bylo" už si říkali návštěvníci kina v padesátých letech minulého století. Navíc mě vždy fascinuje, jak lze poznat předem (tedy, než vidím film), co je kvalitní film a co ne? Dle mé dlouhodobé zkušenosti s chozením do kina v podstatě na všechno, mám zkušenost, že většina lidí navštěvuje v poslední době naprosté nesmysly, případně skvěle reklamně zvládnuté napudrované pozlátka a na kvalitní filmy zejí sály prázdnotou. Ale kdyby nic, zhlédnutím na počítači jste to zabil ;-), protože počítačový monitor je jistě médiem, pro které se filmy točí (obzvláště Exodus) a kde si je lze skvěle vychutnat ... o etice stahování z webu nemluvě ... :-) PS: Při vší úctě k paní Spáčilové, kdyby si občas musela na nějaký ten film koupit lístek a neobrážela jen novinářské projekce, tak by jej možná ve výsledku taky viděla jinak ;-) ...

0/0
22.12.2014 13:15
Foto

P42e58t83r 77P49r17o31c10h25á57z54k11a 3772446242644

Co je a co není kvalitní film?Někdo pokládá za kvalitu takový druh,jiný zase něco jiného.Obrovská návštěvnost,dokonce ani Oskar,nebo jiná cena nejsou ještě důvodem k označení filmu za kvalitní.No a někdo zase nepůjde na naprostou špičku v kině náročného diváka proto,že mu to nic neříká.U některých filmů vím dopředu že je chci vidět a že je chci vidět v kině a není mi líto vstuponého.U některých mě opravdu stačí monitor,nebo televize.A nemusí se jednat o nelegálně získaný film.Spoustu kupuji na DVD a sleduji je s odstupem času.A na některý jdu po shlédnutí na PC do kina proto,že si ho chci vychutnat.Paní Spáčilová je kritik a jako takový musí vidět,co nejvíc aby mohla psát.Je to však subjektivní hodnocení,ale po letech se dá srovnat její názor s tím jakýá si udělám já a podle toho se zařídit.

0/0
22.12.2014 13:28
Foto