Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Hodné pivo, zlý koňak. To je Listopad v Českém století

Pod názvem Poslední hurá dospěje v neděli na ČT1 cyklus České století do přelomových dní listopadu 1989. Na scénu vstupují nové postavy od Ladislava Adamce po Václava Klause. A taky jedna velká nekonečná schůze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a60n 76P61r32o75k78o84p85e95c 7308596500643

Paní Mirka Milka Spáčilová je docela těžce mimo. A nevědomky nám poskytuje jedno smutné zjištění - s věkem bohužel nepřibývá schopností, inteligence či rozumu.

Ač již postarší paní, přesto docela hloupá, povrchní a naprosto mimo mísu.

Je mi Vás líto :-(

+1/0
3.12.2014 0:31

K84a10r38e56l 60N44e12č43a66s 5873829900900

Lábusův Adamec byl geniální,stejně Danielův Havel/tezovitý jako předloha/. Výtečný Husák.Díl  by se dal  též použít jako protikuřácká osvěta.R^:-)

+2/0
1.12.2014 17:23

M32a35r60i49e 40B90u71r34i58a81n50o56v18á 5169897424325

koho představuje Kaiser, nějak pořád tápu, bohužel jsem ten film neviděla

0/0
1.12.2014 10:46

V55a19c94l41a72v 55P59e19r88o81u33t41k57a 6438937444911

Havel byl ukecanej a v díle s Magorem dlouze mlčí a pak vždy řekne nějaké moudro ..Kosatík asi měl nějakou vizi..

0/0
29.11.2014 13:44

L87i92b63o69r 68P20e19t73r22á74š 6795749208879

Rozhodně  je  tato série  chválihodná a  nejde  ji srovnávat  s  většinou televizních počinů . Za  to pochvala  . Je  i celkem "napínavá" přestože  člověk ví jak to dopadne . Vypadá to ale  , že  to psal "literát"  a  ty  dialogy  často šustí papírem . Prostě  se  tam mluví hodně  , spisovně (samozřejmě  až  na  soudruhy ) a trochu  nepřirozeně - to mě  ruší jinak z  výjimečného zážitku

+1/0
29.11.2014 8:36

F93r37a75n54t60i45š81e36k 92M87o92s79s 8802823519359

No trochu se bojím, že to bude stejně utahané a nudné jako první série. Přijde mi docela škoda, že to není ve filmovém stylu, když už se do toho dává tolik peněz a energie. Myslím, že československé dějiny by si atraktivní formu zasloužili.

0/0
28.11.2014 22:13

P50e92t23r 23D70v97o53ř38á90k 1487355314626

Slibuji na svou čest . . . toto je poslední článek madam Spáčilové, který jsem "otevřel" a pokoušel se dočíst do konce :-/ Znám nespočet činností, kterým budu věnovat svůj drahocenný čas doposud věnovaný jejím blábolům. A nerozdýchám její přechylování, kterým schválně provokuje.

HOWGH.

+2/−1
28.11.2014 16:37
Foto

T81o47m43á19š 16J23á52r62a15i 7277886419522

moc se mi to libilo. Nekdy az naivne ciny, jako kdyz politika Carnogurskeho hraje slovensky herec z plesinou. Nevim, jestli je to pro zabavu nebo pro byti co nejdetailinejsi.

+1/0
28.11.2014 15:39

M21a37r76k80é26t39a 91L39o33r54e34n26c74i79k66o77v11a 7317533436106

Za mě nejlepší zabíjení soudruha a musíme se dohodnout. Poslední díl se mi vůbec nelíbil a havel s klauzem dohromady, to je pro mě vražedná kombinace .    Už se dívat nebudu.

+2/0
28.11.2014 15:38

O71n34d21ř42e46j 72K44o22l96á39ř 1173955803661

Upřímně řečeno, Mirka Spáčilová na podobnou kritiku nemá. To nechci mínit jako urážku, nýbrž jako pouhé konstatování.

Danielův Havel se mi líbí (ač připouštím, že snaha co nejvíce napodobit vzor může někomu připadat přehnaná). Aféra Volf - Klaus není autorský vklad, to je známý fakt, stejně jako Klausova pozvolná cesta do nejvyšších pater politiky provázená úpornou snahou.

Ale není to jen tento případ, kdy mám pocit, že se paní Mirka s Českým stoletím výrazně míjí.

+11/−1
28.11.2014 15:30

S10t27a63n71i54s14l33a88v 18R20a64d81a 8952773820486

Naprosto s Vámi souhlasím. Mirky Spáčiové si vážím, ale tady je úplně mimo.

0/0
28.11.2014 15:47
Foto

V49á87c20l98a76v 36R14ů55ž15e95k 2552654878417

Naprostý souhlas. Pí.Spáčilová nemá na to pochopit, že tohle se jí týká mnohem víc než když Schwarzenegger někomu vystřelí mozek. Tento díl mě velmi příjemně překvapil, pouze mne trochu vadí že celý seriál surfuje na těch nejprofláknutějších momentech historie. Nicméně i tak je to pro obyčejného konzumenta (viz pí.Spáčilová) moc intelektuálně náročné.

0/0
1.12.2014 3:29
Foto

F37i86l66i83p 84J20a10r13a89b 1713557670117

Nejprofláknutějších možná z obecného hlediska, ale v jejich rámci se odehrává i spousta scén a podpříběhů naprosto neprofláklých.

0/0
1.12.2014 10:11

J31i34ř35í 18H62o25v28o56r68k55a 2926567110501

Největší problém této série je, že se Sedláček snaží emotivně znázornit "dramatické situace kdy se lámou dějiny". ĆIli tam stojí či sedí nějací pánové a patetickým školeným hlasem formulují moudra.

Do divadla OK, ale kouzlo takových situací je v tom, že reálně zní asi jako když si zapnete diktafon při pracovní poradě nebo při rozhovoru s kamarádem. Ty zlomové situace jsou nedokonalé a jejich dějinost se vesměs ukáže až v důsledcích, po letech. To bohužel Sedláčkovi nevyšlo, škoda.

Byť v některých dílech i tak ty neživotné dějepisné hrdiny trochu zreálněl, třeba Masaryka.

0/0
28.11.2014 15:23

O36n66d97ř97e36j 43K51o32l32á53ř 1183215983631

Já tam toho patosu moc nevidím. V díle o osmašedesátém bych ho čekal víc. Ten jsem ostatně považoval za nejslabší, ovšem ne kvůli absenci patosu.

0/0
28.11.2014 15:31

P38a86v16l18a 15K80v46a54p83i71l29o56v34á 7259188404967

Zajímavý jak se lidí liší v názorech. Za mě byl tento díl třeba druhý nejlepší, kdybych nevěděla, že se z tý Moskvy všichni vrátili, bála bych se, že jich Brežněv nechá půlku pro výstrahu zastřelit, ta dramatizace byla výborná. Za to ten poslední díl na mě z dramatického pohledu dělal dojem, že o nic nešlo, přestože pravděpodobně šlo.

Ale Danielův Havel se mi moc líbí, jen ta režie je v tomto posledním díle asi mimo.... To mi teda příběh Tondy z Vyprávěj způsoboval více husí kůži a to je to jen seriál pro masy.

0/0
28.11.2014 16:02
Foto

F37i90l63i97p 61J62a14r56a68b 1733867810137

Mně se na okupaci nelíbila jedna věc - nebylo tam dost dobře zachyceno, jak ti ministři mění názor. Dubček ještě pět minut pře koncem dílu tvrdil, že to nepodepíše, a pak najednou podepsal, aniž bych jako divák dostal šanci nějak tuhle proměnu pochopit a "prožít" ji s ním. Co Smrkovský, který byl tak razantně proti? Tohle mi tam chybělo, stačilo pár minut navíc, jedna, možná dvě scény, aby se to lépe spojilo... ale nebylo to tam. U Havla byla naopak ta proměna myšlení a "aktivace" vykreslená naprosto dokonale.

+2/0
28.11.2014 16:33

P85a19v17l17a 57K15v26a16p49i91l44o55v30á 7539248634247

Vidíte, mě tam zas u mnoha dílů chybí konce. Přijde mi to vždy takové bez toho správného finále. Já bych naopak uvítala těch pár minut na konci při příletu do Prahy to přiznání "my jsme vás zradili".

Nejlepší díl právě Zabíjení soudruha jasný začátek (Horáková) jasný konec (Slánský).

Ale podezírám Sedláčka, že si v těch neohraničených a roztřepaných koncích libuje :-)

+1/0
28.11.2014 17:02
Foto

F94i96l16i45p 77J23a70r71a74b 1873547550117

Podle mě jste to vystihl dobře, jenže mně se přesně tohle na seriálu naopak líbí.:-) Že spousta těch momentů není dramatických a jako drama se jeví až při zpětném pohledu. Ta obyčejnost mi přijde jako "pravdivější" zpracování, než kdyby tam mermomocí rvali nějaké drama.

Mně se ukecaný a prokouřený díl s Havlem líbil daleko víc, než ten předchozí okupační.

0/0
28.11.2014 16:15

L34i76b79o95r 89P25e70t25r18á11š 6825919208849

Souhlas  . jak jsem napsal výš  mám uplně  stejný pocit  - prostě  styl " Mluvící hlavy" .

0/0
29.11.2014 8:38

L24i15b27o16r 82P12e54t20r72á85š 6165789728389

v  tom posledním díle   disidenti  byli pěkní suchaři .....

0/0
28.11.2014 14:56

O92n85d42ř51e27j 94K46o43l31á52ř 1733275733981

Asi jsem nemohl překousnout Dubčeka, charakterově mi přišel ze všech postav nejvzdálenější. A pak mě rušil Svoboda... Brežněv byl skvělý. Ale přišlo mi to příliš banální.

Minulá díl byl minimalistický tak trochu v duchu bytových seminářů. Úžasné bylo Havlovo seznámení s Magorem, tichá Olga, civilní Havel i ostatní signatáři. Asi jsem dost ovlivněn tím, že jsem toho o příslušných událostech dosti načetl a tak si to vždy zasazuju do nějakého kontextu, což ale nemusí být vždy plus.

0/0
28.11.2014 16:12

O34n80d96ř44e94j 30K59o86l59á81ř 1363485273311

Pardon, to patřilo k paní Kvapilové.

0/0
28.11.2014 16:12

M32a69r33t13i19n 90Š51a79v17e95l 6599672664298

Za mě, nejlepší díl Zabíjení soudruha a nejslabší teď ten poslední.

+2/0
28.11.2014 14:49

J68i82ř84í 39H38o36v45o72r61k34a 2816387430721

Ten díl pro mně bohužel úplně pohřbila nesmyslná stylizace, kdy zralé 50tníky co měli hodně zažito hráli mladí kluci. Úplné nepochopení situace, oni to sice byli "karlínští kluci", ale o dvě dekády a jednu světovou válku dřív. :-/

0/0
28.11.2014 15:15

P35a54v91l44a 67K96v26a98p30i14l92o69v89á 7429398274377

Tak to máte trochu divně spočítané ne? Havlovi bylo v r 76  40 a Markovi Danielovi je 43, Pavlu Kohoutovi bylo 48 a Matáskovi je teď 51, Jirous byl v té době opravdu mladík ....28.... nevím co se vám nezdá.

0/0
28.11.2014 15:47

J97i70ř90í 29H40o22v53o63r86k92a 2946337590511

Já reagoval na Zabíjení soudruha resp. Všechnu moc Stalinovy (Vyorálek - Kléma, Novotný - Slánský atd.)

0/0
28.11.2014 15:51

P83a19v23l46a 43K69v15a75p32i60l71o66v84á 7199338434747

No jo jenže on Vyorálek poprvé vystupuje v díle Den po Mnichovu a tam je věkově přesně, přece byste ho nepřeobsadil? A Novotný je v roli Slánského dokonalý. Zabíjení soudruha je 14 let poté, to v obsazení při umění maskérů fakt nic neznamená.. A čtyřicátníci teda fakt nejsou mladí kluci, i když si to někdy myslí ;-)

+1/0
28.11.2014 16:36

V82l29a94s63t11i44s12l43a34v 60Š31ů24d43a 8384163359792

Podle fotek mi to taky přišlo špatně, ale Novotný a zejména Vyorálek mě doslova nadchli, jak své role zahráli

0/0
28.11.2014 17:58

J42i28ř15í 32H26a79v92á37č64e25k 1963780503

Potíž zůstává v tom, co recenze na České století provází od počátku a s každým dalším dílem sílí, totiž ve zjevné snaze „kořenit“ recenzi senzací. Tentokrát tvůrci opět nezapoměli zmínit, že tam nikoho nesvlékli donaha:-)

+2/0
28.11.2014 14:33
Foto

F85i77l77i68p 61J57a76r31a88b 1543217120417

Jenže na nahotě nic senzačního není, je to běžná součást života. Nikdy jsem nepochopil, co je senzačního na tom, že někde někomu vyklouzne prso nebo se opaluje nahoře bez, takže Havel v sauně nebo nahý Beneš v koupelně mi přijdou naprosto přirození, i když je jim vidět přirození.

0/0
28.11.2014 16:18

J35i79n25d10ř46i37c37h 78B83u53c10h56t77a 6952786833180

Ale tentopořad není dokumentární film. Je to film politický, je zbytečné hledat v něm realitu. Maximálně mohou být hodnoceny herecké výkony a kamera. Ostatní je dané.

+3/0
28.11.2014 14:29
Foto

F16i46l28i37p 80J79a37r64a60b 1463737310657

Máte pravdu. Ale ono ani není v našich silách "historickou realitu" poznat a proto ji nelze zrekonstruovat.

0/0
28.11.2014 16:21
Foto

K95a25r77e14l 77P60l11a84c10h96ý 6426226574989

Je to skvele. Nadarmo nedostal Sedlacek statni vyznamenani.

+1/−2
28.11.2014 14:28

A93n24n60a 11V98e35s20e70l13á 3949940171520

Mě se to nelíbí , ale to jsem asi jediná

0/0
28.11.2014 15:26

F43r29a19n72t76i41š19e31k 43M59o61s27s 8732163569149

Nejste, mě to připadá jako promarněná šance zpracovat filmově a poutavě dějiny československa.

0/0
28.11.2014 22:16

M61i28l39a48n 67V78i65k 1667325223293

Těšil jsem se na toto - ale po necelém 1. dílu už NE.

+1/0
28.11.2014 13:28

J66a70n 15H17a11v81l64i93n41a 9664766339493

Videl jsem jen prvni dil tohoto dilka a bohate mi to stacilo......promarnena sance a jen dalsi manipulativni vyklad dejin

+4/−9
28.11.2014 12:49

M80a66r83t92i26n 51S47t17r45a64k55a 8907438887220

O tom co je manipulativní a co je ten jediný pravý výklad předpokládám rozhodujete Vy a nikdo jiný, že?

+4/−2
28.11.2014 13:11

J93i61ř39í 16Š20e19d96a 3110769881551

každej výklad dějin je manipulativní

+3/0
28.11.2014 14:01

O20n72d33ř90e19j 29K61o62l25á27ř 1973985813381

Nevím, co je na tom manipulativního. Notabene mi to ani nepřijde jako výklad dějin, jako spíše úryvky z dějin.

+1/0
28.11.2014 15:33

P94e77t29r 62Š68k52o54d89a 5317150284710

Přidávám se k názoru, že uveřejňování recenze na něco, co uvidíme teprve za 2 dny, je minimálně podivné a nechápu to. Co tím paní Spáčilová asi sleduje, jaký to má význam?

Možná Idnes netouží po komentářích, protože po skončení pořadu už tu budou jiné články a tento zapadne.

+15/−1
28.11.2014 12:24

J24i92ř43í 69K57v85ě90š 1493626902961

Co je podivného na recenzi uveřejněné předem? Alespoň divák ví, do čeho půjde.

+7/−1
28.11.2014 12:26

P72e40t64r 80B24a37l59o78g 4431409176370

ne, divák už dopředu ví, na co se má soustředit. Vůbec by si neměl všímat děje, ale vystupování herců. Což je ostatně velice důležité, že?

+3/−2
28.11.2014 12:33

J79i12ř33í 57K35v86ě67š 1283426692141

Všechno souvisí se vším. Děj může být úžasný, ale pokud je to blbě zahrané/zrežírované, výsledek stojí za nic.

+3/−1
28.11.2014 12:37

P10e88t47r 32B83a37l51o95g 4471559256380

a není lepší si o tom udělat vlastní úsudek, než dopředu vědět o "špatných" hereckých výkonech? Proč se vůbec něco podsouvá dopředu? To je stejné, jako když rádoby "bavič umělec" dopředu dával najevo, bacha teď přijde vtip! Je nutné se smát! A že takových bavičů je, že. Myslím si, že to paní Spáčilová nemá zapotřebí. Ať si napíše recenzi, ale ať jí publikuje až po premiéře. A vím, že se většinou shodne s tou mou.

+4/0
28.11.2014 12:44

P65a95v21l89a 19K17v76a68p92i79l61o36v42á 7769838664907

Já osobně se recenzím vyhýbám, protože si chci nejdřív udělat vlastní názor a nenechat se ovlivňovat jiným. Pouze kouknu na procenta a recenzenta.

A recenze dva dny dopředu na internetovém médiu na TV pořad je úplnej nesmysl na tom trvám, to by TADY mělo být nejdřív tak v neděli odpoledne. To není film na který se rozhoduju jestli půjdu nebo nepůjdu za týden do kina, nebo kniha, kterou si možná koupím nebo nekoupím za půl roku.

Navíc Spáčilová to má nakoukaný dva měsíce dopředu všechno najednou na projekcích, pak to splácala a teď to tady iDnes po týdnu uveřejňuje. 

Já proti některým její recenzím nic nemám, ale na tomhle je vidět, že to prostě odflákla.

+5/−2
28.11.2014 12:48

P36a13v38l53a 96K93v75a23p47i21l56o59v13á 7649408424557

Za prvé od počátku absolutně nechápu proč recenze na něco co běží v neděli večer, je zde v pátek dopoledne. Článek se míjí účinkem.

Za druhé s paní Spáčilovou někdy souhlasím a někdy ne. Ale české století jí muselo nějak potrápit či co. Recenze je napsaná tak 70%, což bych pochopila, ale pak dá 55%. Tenhle díl pochopitelně nevím, ale minulé díly byly tak od 70% do 90% za mě nejlepší Zabíjení soudruha.

Za třetí čím blíže se dostáváme k současnosti tím je jak dílo tak i hodnocení více a více subjektivní, protože je ať chceme nebo ne ovlivněno osobními sympatiemi k mnohdy ještě žijícím lidem nebo nedávno zemřelým a také k takovým, se kterými se mohl dotyčný osobně setkat. Tahle "čerstvá historie" je vždy velmi ošemetná a minimálně od recenzenta bych očekávala větší odstup.

+10/−2
28.11.2014 12:13

J18i29ř69í 90K56v38ě33š 1613366402951

Recenze slouží mj. k tomu, aby měl člověk obrázek o tom, oč jde, dřív než to uvidí. Takže by se naopak článek minul účinkem, kdyby ho tu uveřejnili až poté, co bude pořad odvysílán.

+4/−1
28.11.2014 12:28

J66a69n 56H93a73v21l79i63n87a 9344366519233

Ja nevim, ale recenze na filmy v konech jsou vetsinou pred nebo hned po premiera a tak naprosta vetsina ten film vidi, az kdyz je recenze na svete.....takze co resite? A hlavne, proc to teda ctete? 8-o

+1/0
28.11.2014 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.