Diskuze

GLOSA: Bizarní Beethoven duněl. Hrát na klavír se ale dá i jinak

Velký orchestr zkomprimovaný do malého klavíru a podobné kuriozity uzavřely v sobotu druhý ročník Klavírního festivalu Rudolfa Firkušného. Ten si dělá velké ambice, koneckonců stojí za ním „velký bratr“, přehlídka Pražské jaro. Rozhodně bylo co poslouchat, ale také o čem debatovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na recitálu pí. Jitky Čechové jsem byl, očekávání se mi však nesplnilo. Souhlasím s "decntním" provedením, je to kulantně řečeno. U Beethovena jsem očekával "létající klávesy a popraskané struny", tady klavír velmi šetřila. Janáček 1.X. byl monotónní, nevýrazný, plochý a Smetanova sonata g moll (málo hraná) nepřipomínala jeho slavné trio, jak psala pí. Čechová na Harmonii - hledala sebe, vskutku. Takže celkově nic moc, pouze snad hezký koncert, ale to je na památku Firkušného málo!

0 0
možnosti

Chystala jsem se, ale nakonec jsem dala přednost v minulé týdnu Collegiu 1704...paní Čechovou si pamatuji ještě z AMU, byl to opravdu viditelný talent a živel, takže mne váš popis o jejím decentním pojetí překvapuje. Čímž nechci naznačit, že o vašich slovech pochybuji. Někdy mi u některých českých interpretů schází při interpretaci důvěra jich samotných v tu chvíli v jejich výkon...jako by stále pochybovali, přestože nemají proč.

0 0
možnosti