Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Clint Eastwood představuje akční příběh Americký sniper

Nejslavnější odstřelovač v historii amerického námořnictva byl čtyřikrát v Iráku, zasáhl více než sto padesát cílů, nepřítel na něj vypsal odměnu. Jeho osud shrnul film režiséra Clinta Eastwooda Americký sniper, který bude v našich kinech od 15. ledna 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J85a14n 70K96u78l14í36s80e74k 8877703948871

iDnes to má nějaké popletené s jeho smrtí. On byl zastřelen na střelnici, kam vzal kamaráda svého kamaráda, kterému pomáhal s psychickými problémy způsobené válkou. Kamarád kamaráda to nějak nezvládl a svého dobrodince zastřelil. O přestřelce nikde jinde žádná zmínka, jenom na iDnes...

+1/0
29.10.2014 1:02

J92o57s29e85f 17P33o49ž14i12v24i45l 8544306407100

Paráda, vypadá to velmi slibněR^.

0/0
28.10.2014 19:28

D27a42v35i77d 41H31y44š96p95l56e28r 2293653567905

Trailer vypadá dobře. R^

Každopádně doufám, že to nebude nějaká vojenská glorifikace. 

Válka je svinstvo a všichni, kdo o ní usilují určitě nezažili ani vojenské cvičení, kde se dva dny v zimě váleli v bahně.

+2/0
28.10.2014 11:19

M16i49c53h90a58l 88V60í29t21e16k 4175987967477

To musím vidět :)

0/0
28.10.2014 10:28

P57a74v12e21l 44S29ý67k39o93r69a 7257662797861

Americky sniper na Ukrajine ?

0/−4
27.10.2014 20:20
Foto

M63i71c36h53a56l 82Š93v79a97r39c 2335597734502

Přezdívali mu Ďábel z Ramádí..zažil šest útoků...dvakrát byl zraněn...R^ USA mohou být na takové vojáky pyšné...

+17/−1
27.10.2014 18:25

M76i87c80h12a32l 89N87o56v31ý 5817184801

Pyšní na co? Že uměl střílet a zabíjel lidi? Na to že zabíjel v Iráku, který byl podle všech dnešních dokladů narafičenou štvanicí Bushe a spol? To tedy opravdu mají být na co hrdí...:-)... Američané tvoří hrdinná díla o svých vojácích ve válkách, ve kterých trpí vždy někdo jiný a kde oni nemají co dělat... A daří se jim to.... Nikdo je do té války nenutili, ti vojáci si to vybrali sami a přesto je svět vnímá jako hrdiny...? Evidentně stačí střílet po těch, které nemáme rádi a okamžitě jde morálka, pravda nebo právo do propadliště dějin...:-/

+3/−25
27.10.2014 18:41

J88i94r15k33a 33A28n94d89r13y53s 1358309440345

Nevinil bych vojaky, ale obcany statu, ktere jsou agresory. Protoze ti nesou plnou odpovednost za sve vlady.

+2/0
27.10.2014 19:00

M20i14c28h28a26l 64N31o38v16ý 5437954741

Viním oboje... I voják je občanem, ale navíc občanem, který udělá ještě ten další krok a do té války dobrovolně jde nebo slouží v armádě, u které je pravděpodobné, že se něco takového stane....

0/−4
28.10.2014 11:09
Foto

M89i91c16h61a48l 45Š64v98a60r22c 2705267504382

Kdyby invazi do Iráku vedlo třeba Dánsko..USA by se vůbec nezůčastnily..také by to vám tak vadilo?

+14/−1
27.10.2014 19:07

J54a49n 27S57l92a90v98í78k 3631670225968

Co je tohle za reakci ??RvRv

0/0
28.10.2014 10:18

M70i14c62h69a77l 49N12o94v22ý 5607934381

:-)Ano vadilo by mi to úplně stejně a taky mi Vadí, všechny jednotky, které tam působily... Ale tento film není žádné Armadillo, je to oslava neoprávněného zabíjení..:-/ ... Mimochodem, to je fakt reakce hodna zamyšlení :-/... Jako máte pocit, že kritizuji neoprávněné válečné výboje, ve kterých umírají statisíce civilistů jen proto, že jsou to USA...? Ne... Takhle to asi máte položené Vy, že kritizujete podle národnostní nesnášenlivosti, já ne... A samozřejmě to považuji za nesprávné od Všech armád včetně té dánské...

+1/−3
28.10.2014 11:20

J63a43r24o82s84l74a48v 28F66r14a93n14t86i77š88e55k 56B42r97ü24m62m69e80r 1951866633500

Film od Clinta - oslava neoprávněného zabíjení - , bez zhlédnutí, může napsat jen absolutní hovado.

+2/0
28.10.2014 16:13

I25g86o39r 56M34a78l80á38s69e42k 9103811617

A az by vam ti mirumilovni muslimaci nechali vybouchnout atomovku pred okny tak uz by vam to taky nevadilo ;-) ...

0/0
28.10.2014 17:52

J18i34ř31í 39N40e34u66m19e94i93s67t13e61r 2752965503541

Pro vás budou vhodným dílkem Čtyři z tanku a pes, počítám. ;)

+5/0
27.10.2014 19:29

M52a88r26t78i76n 39K93o24p84e83c29k41ý 3688147739784

Pacifismus je choroba. Kdyby vaši manželku unesl a pak podřízl nějaký islámský fanatik při jejím zájezdu třeba do Maroka, pak byste snad i vy pochopil, že jsou věci, proti kterým je potřeba bojovat. A že když to neuděláte, za pár let nebo desetiletí budou klepat na vaše dveře v Praze.

+10/−1
27.10.2014 19:52

M44a15r59t62i93n 71J94i19r20o48u70s91e70k 7336705285838

Xenofobie na základě kolektivní viny je chorba.

0/−1
28.10.2014 10:07

I77g94o41r 75M45a69l53á10s31e56k 9943391297

Zrovna tak jako eurohujerismus riznutej pravdolaskovstvim ... ;-)

0/−1
28.10.2014 17:54

M60i54c28h11a18l 88N39o45v58ý 5297204321

Kdyby to udělal při zájezdu v Maroku, pak bych si vyčítal, jaký jsem blbec, že jsem tam jezdil... Pokud by to udělal tady v Praze, vyčítal bych, že jsme je sem pustili. Ale ani jedno mě neopravňuje je jít vybíjet nebo "měnit" do jejich vlastních zemí. Asi jako je neopravňuje, aby nám dávali do vlaků bomby... A že mrtvých žen a dětí v důsledků válečných invazí západu je v Arabských zemí nesrovnatelně víc, než těch podřezaných u nás.. :-)

0/−4
28.10.2014 11:37

J67a98k51u29b 73Š73p63r25i94n78g70e87r 9791662192

Amíci je nevybíjejí jako Němci Židy za války. K těm ženám a dětem - jsou to ubožáci, kteří se za ně schovávají nebo je posílají bojovat a proto umírají. Chyba je na straně radikálních islámistů.

+3/0
28.10.2014 16:30

I27g85o57r 12M50a19l88á90s74e61k 9503711257

Pan bude zrejme naivni idealista. Ja bych si take pral aby vsude letaly motylci a vonely kyticky ;-) ..

0/−1
28.10.2014 17:55

P98a81v68e15l 12S39ý86k49o43r76a 7627562537201

ale ne, tam byly prece ty hromadne chemicke zbrane, ne ? [>-]

0/−2
27.10.2014 20:21

J55i86ř90í 13L16e39b28d51u64š90k19a 7910453194966

Řekl bych že otázka chemických zbraní není dosud stále uspokojivě vysvětlená (teda kromě mnoha konspiračních teorií..) a nejspíše ani nebude. Saddám Husajn chemické zbraně průkazně použil ve více konfliktech, ve irácko-íránské válce a proti Kurdům, Američané je nenašli, i když to byl jeden (nikoliv jediný) důvod k akci v Iráku.  A nyní se objevují zprávy o možném použití chemických zbraní teroristy z IS a to nikoliv jen "obyčejným" chlórem, jak to dělá Al-Kajdá, ale látkami typu sarin a tabun, které mohou pocházet ze starého iráckého arzenálu...

+1/0
28.10.2014 10:53

J11a20r83o81s87l62a53v 16F54r87a97n97t13i25š55e70k 61B16r41ü35m43m31e51r 1941846343950

V Iráku objevili domácí výrobny sarinu, to není zas tak složité vyrobit.

+1/0
28.10.2014 11:12

J75a39k86u60b 74Š94p40r51i40n53g59e52r 9101702142

Předpokládám, že nepovažujete za hrdiny československé, americké, sovětské nebo polské vojáky, kteří bojovali za 2. světové války proti Němcům, Italům, Maďarům atd. Jsou případy, kdy je zabíjení lidí nutné a ti lidé jsou skutečně hrdinové. Taky se na to můžou vykašlat a pak nastane doba, kdy budou oni zabíjet vás. Pak bude pozdě na americké nebo jiné zabijáky. Je lepší, když se bojuje na jejich území, než na našem.

0/0
28.10.2014 16:26

L12e49n61k32a 73Z62a66p92l15e75t89a47l44o93v77á 7585471652205

Souhlasím pane Švarci s vašim názorem. Ráda bych k němu ještě dodala svou reakci :-) Vojáci to nemají vůbec jednoduché, často bývají postaveni tváří v tvář složitým morálním dilematům u kterých se navíc kolikrát musí rozhodnout v několika málo vteřinách, z případného špatného rozhodnutí (a to kolikrát se ani o špatné rozhodnutí nutně jednat nemusí) pak mohou mít trauma na celý život. Válka celkově je velice traumatická záležitost, často nejen pro civilisty. Nechci tady obhajovat zločiny pseudovojáků nějakých polovojenských organizovaných skupit plných kriminálníků, které využívají konfliktů jen proto, aby se vyřádili na civilistech ani zde nechci hájit zločiny některých pochybných lidí, kteří se vojáky stanou ale pak se chovají jako zvířata (ať už k tomu mají předpoklady, nebo je zdeformuje válka). Nicméně, většina vojáků, jež prošli psychologickými testy, jsou velice odvážní a správní lidé, kteří chtějí bránit nevinné a bojovat za správnou věc, zabíjení je to poslední, co by chtěli udělat a sahají po něm jen tehdy, když opravdu není zbytí.

0/0
27.10.2014 23:10

P58a31v29e91l 31S68o26b64o80t75k31a 5640114

Jen díky takovým hrdinům jsou dnes USA největším těžařem ropy na světě... GRATULUJEME!!!

http://byznys.lidovky.cz/usa-predstihly-rusko-i-saudskou-arabii-a-staly-se-nejvetsim-tezarem-ropy-1qy-/energetika.aspx?c=A140705_194616_energetika_ele

0/−2
28.10.2014 15:39

M80a83r77t51i33n 79K31y55p23r 2162225964174

Není nad to, hodit odkaz na článek a ani si ho nepřečíst.;-D¨

Gratulujeme!!!;-D;-D;-D

+2/−1
28.10.2014 16:33

J12a34r74o50s16l24a57v 31Z22o65l46t39á12n 9118542695450

To vypadá slibně, možná zajdu po letech zase do kina. Clint umí, takže se těšim.

+11/0
27.10.2014 18:14
Foto

J33i88ř21í 18L71e23p39š76í76k 7637861687341

Tak jak, utíkal prcek odevzdat amíkům nalezenou munici, nebo se běžel odporoučet do nebíčka?

0/0
27.10.2014 16:44

A50d96a46m 17R61y13c66h73l73ý 1968897599743

Těžko říct Já bych střílel. . Na nohy

0/−1
27.10.2014 17:46

S68t29a29n21i23s84l26a20v 15P67ř36i71b77y45l 1629418441116

Střílet na 200 na nohy bežícího děcka? To by Vám ostatní vojáci asi poděkovali :-)

+6/0
27.10.2014 19:07

J28i54ř44í 12L58e70b77d59u56š33k37a 7710843534446

To je jeden z nejobtížnějších momentů, protože vojáci musí používat tzv.ROE, který jim zakazuje útočit na civilisty. Pokud zabijí nevinného civilistu, nebo se "jen" neprokáže že to byl ozbrojený útočník, tak mají na krku obvinění z vraždy a proislámská media toto bohatě využívají, proto se podobné útoky z tohoto důvodu filmují, aby mohli dokázat, jak Američané vraždí nevinné civilisty.

0/0
28.10.2014 10:58
Foto

M96i26r48o26s11l93a67v 48S23t36e21i30n96e56r 6458394123955

Sniper je vojenská specializace budoucnosti. Nepotrvá dlouho, bude mít standartně kouli, která se během letu sama řídí k určenému cíli, možná to bude spíše raketka.

Válka patří také už minulosti- v budoucnu to budou různá hnutí s nej(h)různějšími ideologiemi, jako "Islámský Stát" nebo "Veliké Novorusko", které se vynoří z neznáma a v neznámu opět zmizí. Doby hradů, rytířů, házení rukavic a vyhlašování války jsou dávno za námi.

K této válečné metodě se právě snajpeři nejlépe hodí- podpoří je zelení mužíčkové bez označení s ručníkem kolem hlavy nebo v námořnickém tričku.

+11/0
27.10.2014 16:25

J60i36ř27í 40L67u10k74á75š21e36k 5540421540203

tahle látka by mohla ke Clintovi sedět výborně, chladnokrevnost je jeho bratr :-)

+11/0
27.10.2014 15:47

B13o43h16u60m18i96r 46M83a79l37ý 6432176907322

To je to co Amerika umí nejlépe, posílat mladé lidi do války. Pak už jí nezbývá nic jiného než o nich točit filmy jací že to jsou hrdinové. Ano jsou to hrdinové. Ale jak známo "hrdinů jsou plné hřbitovy".

+2/−40
27.10.2014 14:53

M33i45l13a40n 24K48l23o42u11č64e21k 3970705368667

A co měl váš příspěvek jako sdělit?

+31/0
27.10.2014 15:00

J72i47ř24í 84N74e63u11m34e36i67s89t10e27r 2302925823301

Doporučuju třeba 9. rotu, ať vám trochu klesne tlak. Četa to sice není, ale alespoň v její kopii se Rusáci zkusili vyrovnat se svým traumatem...

+19/0
27.10.2014 15:21

M47i42c14h45a32l 78N31o74v98ý 5137904211

Já Vám doporučuji zase Americké století očima Olivera Stona, když už ho dáváte jako příklad.......Četa i 9. rota jsou samozřejmě charakteristicky úplně jiné snímky ... Myslím, že byste si měl napřed něco zjistit o autorech, než začnete plácat nesmysly... Oliver Stone, autor Čety a veterán z Vietnamu by vám sám od plic sdělil, co si myslí o vojenských výpadech USA v cizině včetně tohoto... ... Tak se spíš vyrovnejte s Vaším maličkým českým traumatem, než se zase uvelebíte v područí mužnějšího bratra USA.. :-)

0/−11
27.10.2014 18:49
Foto

L93u63d45ě29k 67F38u71x80a 9346580264187

Jestli si myslíte, že Oliver Stone fandí Rusku jen proto, že je kritický k zahr. politice USA, tak se mýlíte;-)

+4/0
27.10.2014 19:14

M60i38c76h23a24l 86N74o21v63ý 5927774761

To nevím, co si myslí o Rusku a pochybuji, že vy ano...Jenže o tom tu není žádná debata. Ale vím, co si myslí válkách USA ve světě včetně té v Iráku, o čemž je také tento článek, film a reakce, na kterou odpovídám.. :-) .. O Rusku tu není vedena debata, článek a v podstatě ani reakce... Je o filmech.. A já říkám, že 9. rota i četa jsou úplně jinde podáním, než autor příspěvku tvrdí a dokládám to na Četě, kterou Oliver Stone točil s naprosto odlišným podáním... ...Chtělo by to více než národnostně nesnášet vnímat kontext diskuze... ;-)

0/0
28.10.2014 11:28

J52i45ř34í 14N20e48u51m83e79i58s37t63e97r 2882325653571

Jj, Oliver Stone holt má tu kliku, že mohl svobodně tvořit celý život. To by se mu leckde nepodařilo. No a o filmu mladého Bondarčuka si s dovolením udělám také svůj vlastní názor. Který nekončí třemi tečkami za každou myšlenkou. ;)

+2/−1
27.10.2014 19:27

Š63t62ě18p69á32n 21B72u62r22i24a70n 3363773951175

Americké století Olivera Stonea jsem viděl. Je to šálivý revizionismus. Dokáže mistrně reálný fakt otočit o 180 st. Pokud jste si všiml, tak fráze "Dle mého názoru" byla použita tolikrát, že jsem si to i já zapamatoval. Samozřejmě nelze nepoukázat na jeho levičáctví, ale takové to zápaďácké, které se vyklubalo u lidí, kteří se narodily v a vyrostli v relativní svobodě a mají mindrák, že jinde na světě je hůř a snaží se to "změnit" a tím "odčinit" své štěstí.

+3/−1
27.10.2014 22:23

M88i34c64h73a60l 93N37o87v33ý 5217964211

Sdělení názoru autora, který se vyjadřuje ke zdokumentovaným faktům, nepovažuji za špatné. Tématicky neutrální podání v dokumentech o kontroverzních tématech jako jsou válečné konflikty nepovažuji za reálné. Ale asi než samotné vyjádření názoru autora mě vždy zajímá, čím je fakticky jeho názor podložený... Vás evidentně ne.:-)

0/0
28.10.2014 11:33

J85i91ř42í 64L58e20b22d74u69š21k29a 7880823264446

Oliver Stone by vám od plic sdělil, co si myslí o komunismu a socialismu, ač jej nikdy na vlastní kůži nezažil. Jako režisér je moc dobrý, ale to neznamená že by věděl úplně všechno nebo byl nějakým morálním standardem....

0/0
28.10.2014 11:00

M87i37c78h31a66l 44N65o36v30ý 5917254761

O komunismu a socializmu tu není vedena žádná řeč... A reaguji na příspěvek, kde má autor pocit, že Četa je film o vyrovnání se s válečným traumatem... Není.. Je to především kritika válečné politiky USA, které to trauma způsobuje... A že nesouhlasím s komunismem neznamená, že budu souhlasit s politickým opakem, přestože oslavuje sviňárny, a který je v dnešní době pro lidstvo ještě nebezpečnější...

0/0
28.10.2014 11:43
Foto

D33a97n 87R57u74b93í32n 4483513249

A má tam snad posílat starý, který nedoběhnou ani na latrýnu?

+3/−1
27.10.2014 15:41

A12l83e44š 44J41a57v77ů21r89e13k 2492749480150

obecny problem je, ze valky vetsinou vyvolaji ti stari, ale umiraji v nich ti mladi ... .

+8/0
27.10.2014 15:58

M17a75r19t83i17n 70V75o29k92o83u90n 9818543443946

valka je strasna, snad si to alespon nekdo pri sledovani toho filmi uvedomi a udela neco pro to, aby dalsi valky nebyly

+3/0
27.10.2014 14:41

J89a93k67u68b 92Š14p39r78i52n41g81e91r 9851602662

Válka strašná je, to bezpochyby, ale aby se neopakovaly, by musel někdo vyhladit lidstvo. Války byly, jsou a budou.

0/0
28.10.2014 16:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.