Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Ridley Scott představuje Exodus, už předem budí vášně

Do kin přijde výpravný projekt Exodus: Bohové a králové až o Vánocích, přesto už nad filmem o filmu, v němž režisér Ridley Scott líčí zákulisí natáčení, vypukly vášnivé diskuse. Týkají se pojetí Bible, vraždy prvorozených a dokonce rasismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J31a76n 63C76a70b50a60l 8974453140114

Souhlasím s kritikama, správné by bylo dosadit do role faraóna černocha a pak ho pořádně napudrovat na bílo ...

0/0
27.9.2014 3:47

M90i70l77a69n 27R71a85d92e92k 3867626671111

no on ten Mojzis take nebyl beloch, a herci vypadaji na potomky severnich Evropanu, v tom maji pravdu. ;Mel tam dat nekoho tmavsiho, aby to bylo jako v Egypte a ne v Hollywoodu

0/0
25.9.2014 5:38

J92o89s67e38f 79J62a13n60e68k 9127201578819

První dohady kolem výkladu Starého zákona vyvolal sám režisér, když v rozhovoru označil náboženství za „největší zdroj zla", protože rozděluje i lidi spojené právě vírou.

R^

+4/0
21.9.2014 12:39

J18o13s64e60f 23H56á13j30e61k 6218630909912

... souhlas, jen mě překvapuje jak málo si mnoho lidí uvědomuje rozdíl mezi vírou a náboženstvím...:-/

+1/0
22.9.2014 11:49

P51a20v25l77a 73K45v83a69p88i17l82o58v14á 7549458724207

ještě bych doplnila jestli si to ještě někdo přečte ... rozdíl mezi vírou.... náboženstvím... a církvemi. Myslím, že právě to poslední je vlastně původem všeho zla, ta církev jako v podstatě politická instituce.

+1/0
2.10.2014 12:32

P18a74v18e57l 69K74r44e21j78č59í12ř 2492781433646

Já chci film o černém Leninovi :-)

+3/0
20.9.2014 18:25

J17o28s50e48f 69V75y60s10k42o14č43i66l 2797898332485

A já i o černém Lenonovi. :-):-)

+1/0
20.9.2014 21:30

J29i70r56i 66C28e28e 5815421452168

Ramsese by mohl hrát Luděk Sobota.. Mojžíše Roman Skamene, prej se už nechal zarůst..

+5/0
19.9.2014 14:52

J29a14n 70K48r58p20e57c 5796193354202

a on by se snad nekdo dival na film kde by byl cerny mojzis nebo faraon? tedy pokud by se nejednalo o nejakou hloupu parodii. at si politiskokorektni multikulti soudruzi s pozitivni diskriminaci vylizou...

+13/0
19.9.2014 12:28

T79o64m91á67š 35R48e81k18t73o12r 1168444917329

Tak zrovna cerni faraoni existovali (i když v jiném období). No a mojžíše ať klidně hraje černoch, když maskéři zmáknou makeup aby jako mojzis taky vypadal :0)

+5/0
19.9.2014 15:58
Foto

L58u54d94ě45k 46F71u82x30a 9516930274647

:-) Asi jste neviděl ten ubohoučký pokus BBC o nový seriál Robin Hood? Tam hrála černoška abatyši, představenou kláštera ;-D;-D Takhle dělat z lidí pitomce je politicky korektní? Potom nechci být politicky korektní!

+7/−1
20.9.2014 15:14

K35a84r39e95l 40N41e23č89a48s 5613319560470

Mně by to nevadilo,ani kdyby černoška hrála  Reagana nebo anglickou královnu. Černá jeptiška je možná.:-)

0/0
20.9.2014 19:08
Foto

L62u89d74ě19k 67F46u94x95a 9456520744647

:-) Jistě, proč by ve 13. století nebyla černá představená kláštera?? ;-D

+5/0
22.9.2014 10:05

P57a59v79e24l 43O28d29r83a15z95i87l 6904199767310

No a třeba Červená Karkulka, jako PROČ červená, co?

0/0
22.9.2014 16:16

A15n95t90o27n41í14n 96Š83t50e36f81k87a 3131512549672

v senegalu se biblické věci točily s místními a sqěle

0/0
22.9.2014 13:22

T47o43m10á93š 87Č47e35c89h 4123509419130

To je nedobré...

Pokud by se točil film z prostředí černé Afriky, tak by tam měli hrát černoši, pokud se jedná o dějiny nečernošských zemí, tak není důvod tam mít černochy, to Amerika je už totálně v zajetí multikulti bludů, už i Herkules se musel točit v tomto rámci. Kovbojky taky, ale realita 18.století na divokém západě byla jaksi jiná.

Pravda ustupuje multikulti propagandě.

+15/−1
19.9.2014 12:19
Foto

F44i69l90i13p 70J58a13r85a68b 1303697680657

Proč do toho furt matláte nějaké černochy ? O ně tady vůbec nejde...

+1/−7
19.9.2014 14:24

T41o48m19á46š 43Č78e57c33h 4173839499630

V textu článku je o nich zmíňka, že jsou v poslední době v Hollywoodu upřednostňováni a v tomto filmu není žáden...takže pane Jarab, co zas vyplodíte...furt...

0/0
19.9.2014 14:28
Foto

F18i82l70i95p 95J38a92r78a16b 1813987930777

Víte, co napíše Spáčilová není zase tak směrodatné. Když si tuto aféru najdete na googlu a přečtete nějaký ten článek, zjistíte, že problém je v tom, že herci jsou ne-arabové, nikoliv, že nejsou černoši !

Jsem skoro jist, že Mirka tam tuto zmínku dala jen kvůli diskusi, jako správná pěstební dělnice bulváru.

+2/0
19.9.2014 20:07

T53o43m60á51š 95Č87e40c23h 4353679779660

V době Mojžíše snad ani žádní Arabové nebo muslimského vyznání nebyli.

+1/−1
19.9.2014 20:09
Foto

F34i69l12i32p 66J10a89r42a78b 1633747620317

Ano, to jsem napsal blbě, myslel jsem prostě ten přičmoudlý blízkovýchodní vzhled.:-)

0/0
19.9.2014 20:10
Foto

L59u47d97ě71k 68F12u54x40a 9396610794637

Který ovšem s araby nemá nic společného! Pokud byste chtěl být historicky blízko, musel byste vzít za komparzisty kopty;-) To jsou potomci původních egypťanů, žádní arabové. A i když možná v tomto konkrétním filmu někdo žvaní o arabech, ten trend s černochama v bílích rolích existuje...

+2/−2
20.9.2014 15:17
Foto

F54i62l49i88p 22J22a94r40a81b 1703707250217

Nejde snad o to, aby herci byli přímí potomci, aby Čechy hráli jedině Češi, Slováky Slováci a Rusy Karel Roden. Ale u historického filmu by měly ty role odpovídat alespoň přibližně.

Co je to "bílá role" ? Možná jste si nevšimnul, že svět se za posledních xy let dost změnil a na místa dříve vyhrazená výhradně bílým mužům se dnes derou černoši, hispánci, asiati, ženy a delfíni. Je tu i vliv populační, v Americe, která udává ráz filmovému světu, roste počet zejména hispánců a taky černochů rychleji, než bílá populace. Je naprosto logické, že tento trend se odráží i do filmů. Proč vám to tak hrozně vadí ?

0/0
20.9.2014 18:08
Foto

L81u21d95ě71k 21F53u52x27a 9716410234767

1. Nejde o čechy, ale arabové v dobách faraonů na území egypta nežili, je to odlišná rasa. Jistě, můžete ze sebe jako filmař udělat pitomce i jinými, mnohem okatějšími  způsoby, ale já osobně bych ocenil historickou věrnost;-)

2. Co je bílá role? Ve filmu popisujícímu středověkou anglii je to jakákoli role mimo toho týpka z Robinovy družiny, rozhodně to není abatyše:-) Dělat z lidí pitomce takovým hloupým způsobem dovede jen pologramotný idiot, řekl bych. Proč mi vadí zkreslování hostorie ve jménu jakési "politické korektnosti"? Protže zkreslování historie nepovažuji za korektní. Protože lež nepovažuji za korektní. A nikdy nebudu, lež se snadno dá použít proti původnímu záměru, když už nic jiného. Proč mi vadí lži? Tu otázku myslíte vážně?8-o

+1/−2
22.9.2014 10:18
Foto

F90i74l29i78p 93J64a67r57a90b 1363487200787

Pokud oceníte historickou věrnost, proč vám nevadí Bale a Edgerton v rolích neeuropoidní rasy ? Vadí vám Liz Taylor jako Kleopatra ? Co třeba Omar Sharif jako Čingischán ? Považujete Vinnetoua Pierra Brice a vůbec drtivou většinu indiánů ve starších dobrodružných filmech a kovbojkách za lež ?

Černošská abatyše zní jako řádný úlet, já mluvil o obecném trendu dávat do filmů víc černochů, hispánců atd., než bylo zvykem dřív.

+2/0
22.9.2014 17:25

K33a10r34e73l 19N46e51č67a89s 5973409380280

Na divokém západě,pane Čechu,se realita  měla jako třeba v románech C.Mc Carthyho,dokumentech etc.Kovbojové bylí  Mexikáni,Číňané a vše možné-většinou negramotní se sexuální apetencí ukájenou mezi sebou,nebo svěřenými zvířaty,indiáni  přepadali a stahovali z kůže kolonizátory a ti se zase dopouštěli genocidy na nich. Lidé byli oblečeni do čeho se dalo a co ukradli. Stará brnění Španělů a dámské šaty,černí uprchlí otroci v dámských čepičkách služek.Nejblíže pravdě byl asi Jarmuschův Mrtvý muž.Ve filmu je vše jiné.;-D;-D

+4/−1
19.9.2014 15:37

M57a49r82t90i43n 19L95ž71i49č79a80ř 9625907942504

Souhlas s panem režisérem, každé náboženství plodí jen zlo

Ježíš Kristus nikdy neexistoval, je to největší lež v dějinách lidstva, bible je dobře napsaná snůška lží s jediným cílem ovládnout duševně zaostalé lidi, co nevěří v sebe sama a doufají v "spasení"

+5/−5
19.9.2014 11:24

P45e27t26r 53P48o79l83á15k 1427485476418

No, vidite a ja verim, ze Jezis existoval. Byl to zrejme tak velky clovek( a slovo clovek zduraznuji ), ze zanechal stopu az dodnes. Zrejme clovek polibeny Bohem. Dle meho vsak nikoli syn bozi, jak si to upravili krestane. A posledni poznamka - zlo neplodi nabozenstvi, zlo plodi clovek a nabozenstvi je jen katalyzator lidskeho zla...

+6/−3
19.9.2014 11:41

M87a13r80t37i76n 21L14ž66i36č28a71ř 9785977372864

Co je to bůh - abstrakce

0/0
19.9.2014 12:27

P89e89t37r 11P69o65l70á14k 1977125896918

To je vas nazor. ;-)

+2/−1
19.9.2014 13:10

A11l40e95x43a21n59d14r 63C33h11y48t92i59l 2194672735341

Pro verici je to spise pocit nez uchopitelna vec.

+3/0
19.9.2014 13:29

K23a59r27e29l 18N15e16č14a60s 5573509600110

Nechte to na věřících,co to pro ně znamená,pane Chytile.Pokud Vás naplňuje pouze horizontální rozměr života,tak si to užívejte.:-)

+2/−3
19.9.2014 15:47

A20l70e16x17a15n63d46r 36C70h47y11t93i75l 2394852725771

Ja jsem to nerikal vericim, ale panu nevericimu Lzicarovi.

Pokud si myslite, ze jsem viru v Boha nejak v tom prispevku napadal, pak jste ho, pane Necasi, nepochopil. Mozna byste mohl byt mene vztahovacny.

Jestli mi chcete tvrdit, ze vira v Boha je hmatatelna vec, jsem zvedav, jak me nechate na tu vec sahnout.

Vyhovuje mi zivot takovy, ktery chci zit a ktery vicemene ziji.

+2/−1
19.9.2014 16:02

K68a27r77e53l 88N43e26č67a87s 5793789230130

Nebral jsem to jako napadání.Každý máme něco důležitého. Jsou horizontální hodnoty a vertikální.Víra se jmenuje víra právě proto. Víra a pocit jsou věci rozdílné.Víra se nedá stvrdit vědou,ale věda s vírou  žijí už dlouho v symbiose. Nechtěl jsem Vás kárat,ale nejsem z Texasu,kde říkají-nestačí vidět,musím si sáhnout.Japonci také říkají:Věříš v Krista-tak si to užívej.R^:-)

0/−1
19.9.2014 18:45

A53l96e59x71a52n96d41r 57C97h95y66t26i17l 2944792925461

Hodne vericich ma pocit, ze je s Bohem spojeno. Neni to jen o tom, ze veri, ze Buh je. Jsou presvedceni, ze s nim mluvili. Hadal bych, ze to nebude jen o vire, ale i o tech vnitrnich pocitech.

0/−1
19.9.2014 20:42

J66a14n 20S84e27d64l86á33k 9512537386624

i Adam byl syn boží takže Ježíš musel být taky stejně jako všichni ostatní, jsme boží děti

+1/−1
19.9.2014 15:24

M25a29r30t67i82n 67L32ž79i72č84a87ř 9235167262294

Já věřím v novou Darwinovu evoluci, ne v mystickej nesmysl...

0/0
19.9.2014 15:35

K45a95r89e47l 58N51e79č83a97s 5303659860910

Podle toho,co píšete,pane Lžičaři,víte stejné nic o Darwinovi jako mystice. Darwin přece není v rozporu s vírou,a to nikoli jen proto,že ta teorie je přínosná ale děravá.:-)

+2/−1
19.9.2014 15:50

M48a86r34t42i54n 34L56ž52i37č63a90ř 9745597352634

Že je člověk stvořen z opice a evolucí bylo pomocí z venčí mimo naši planetu a bůh to nebyl, že není v rozporu, to jsou mi divy

0/−3
19.9.2014 16:01

K97a81r40e22l 42N76e72č26a34s 5333929650350

Především by vás měla udivovat neznalost,povrchnost a pošetilost s jakou zde prezentujete svoje nechuti k víře. Přečtěte si někdy biologa  a faráře Orko Váchu,který se vývojovou biologií zabývá.:-)

+3/−1
19.9.2014 18:34

M81a70r26t12i82n 34L59ž16i97č94a73ř 9295907862894

Opravdu pochybuji o Vašem duševním zdraví...

0/0
20.9.2014 15:05
Foto

L71u43d93ě31k 87F87u19x47a 9936110874207

Vy, který očividně nechápete smysl toho co vám Karel Nečas píše pochybujete o jeho duševním zdraví? Možná když si uvědomíte, že kdo je veřící ještě nemusí brát Bibli doslovně a věřit, že Země trvá kolem 5000 let, třeba začnete o duševním zdraví a duševních obzorech smýšlet lépe;-)

0/−1
20.9.2014 15:28

M18a73r91t65i80n 17L31ž29i44č96a65ř 9925887182604

Chápu to, že mi pan Nečas vnucuje náboženskou fikci. Jediná budoucnost tohoto světa je ateismus

0/0
20.9.2014 15:46
Foto

L25u56d79ě15k 43F80u97x96a 9426450124937

Pokud ji budete propagovat takto fanaticky, je ta budoucnost dost smutná! Věřte si ve svůj ateismus, ale myslete na to, že máme svobodu, to se týká i náboženské svobody. A pokud jde o víru, já osobně věřím, že když zase začne někdo něco zakazovat, nejlepší je pověsit ho na kandelábr aby to ostatní zakazovače přešlo, tyhle choutky;-)

0/0
22.9.2014 10:22

M91a86r49t38i23n 73L85ž64i14č19a84ř 9655547982314

Přesně reakce pánbíčkáře, co mu šáhne človek na jeho "víru" a šup hned násili, pověsit, ukřižovat, ano klasický příklad víry v akci ;-O

0/0
22.9.2014 11:43

J18o63s21e74f 85H89á32j25e57k 6848490729622

Ateismus je ve svý podstatě taky náboženství...:-)

0/0
22.9.2014 11:45

M37a67r57t83i81n 19L87ž82i41č12a73ř 9155497792474

;-D;-D;-D

0/0
22.9.2014 11:54

M51a69r25t10i34n 94T42e52s43a24ř 2939393793223

Toho Marka Orko Váchu vřele doporučuji - např. Modlitbu argentinských nocí, má tam i kapitolku nazvanou asi jako "několik omylů, které si ateisté myslí o křesťanech", a toho Darwina byste tam určitě našel.

Pokud ovšem chcete dohlédnout dál než za dno sklenice s pivem ;-)

+2/0
20.9.2014 18:17

M62a47r90t57i37n 78T63e46s31a37ř 2859513463353

Orko R^

+1/0
20.9.2014 18:13
Foto

L54u32d91ě54k 87F57u20x18a 9156120314917

No vidíte pane Poláku, to je na tom to krásné, věřte si čemu chceteR^;-) Pproblém by nastal, kdybyste svůj názor začal vnucovat ostatním násilně, kdybyste nějak omezoval ostatní v tom, co si myslí oni. Tomu se říká náboženská svoboda a kdokoli ji bude chtít porušit (lhostejno zda ten fanatik bude muslim nebo ateista), měl by dostat na budku;-)

+1/−1
20.9.2014 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.