Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barrandov podmínky dabérů odmítá, herecká válka může narazit i v zahraničí

Válka herců s dabingovými studii o lepší podmínky se nyní posouvá dál, až k zadavatelům českých verzí, hlavně k televizím. V boji za důstojnější dabérskou práci se více než sto padesát herců často zvučných jmen nechalo zastupovat agenturou. Odveta studií přišla vzápětí, s agenturou nechce jednat třeba Barrandov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a34n19a 29H32a44n59k93o71v90á 9375803108860

Že by už konečně skončilo dabování a mohli bychom vidět film v původní verzi s titulky? Už se na to těším;-D

0/−2
13.6.2014 7:44

P92e43t87r 28A96l28b24r10e85c94h81t 8971193857805

Herci mají příjem odpovídající jejich práci : zkouška v divadle,odpoledne TV,rádio,dabing,večer představení v divadle.

Jak to mají herci-důchodci,nevím. Tak to nekomentuji.

Zato dobře vím,jak se má Zdeněk Mahdal...........................

0/0
9.6.2014 7:20

J58o86s73e20f 38Z71e67d31i70z51o32v 6727446764202

Nikde není napsáno kolik herci dostanou zaplaceno za dabing treba 2 hodinového filmu. Herci ze sebe dělají strašné chudinky chudé a přitom berou ne

horázné honoráře, které veškerou tvorbu značně prodražují. V dabingu si herci myslí že jsou nenahraditelní a v tom jsou zcela mimo, dabingová studia si najdou jiné no name lidi co dabing zvládnou a pojedou dál. Herci si až moc zvykli že určitého zahraničního herce dabuje vždy stejný český herec a to se touto vzpourou se to může změnit

0/−4
6.6.2014 17:40

O59n19d49ř40e17j 48L67o80š19o96t17h 9940462454192

Nehorázný honorář má každý, kdo vydělává víc než vy, že? Rv

+3/−1
6.6.2014 19:12

D93i72t91a 72S10m49í15t17a65l20o82v83á 7771789655219

Na jednu stranu máte pravdu. Dřív se říkalo s pohrdáním: "být chudý jako herec" a dnes spíš platí často závistivé: "má se jako herec"... Jenže dabing je spíš k tomu, aby tito herci nepřestali být aspoň slyšet, když zrovna nic netočí... To, že jsou podmínky agentury, která je zastupuje neakceptovatelné je snad jasné všem, ale televizní společnosti byly první, které jednostranně začaly měnit podmínky a to tak, že jelikož byli dabéři placení na hodinu, navyšovali počet dílů seriálu za hodinu nebo filmů denně, které bylo "nutné nadabovat"(většinou na úkor kvality, jak je často vidět)... Takže nyní nastavené podmínky agentury se dají brát spíš jako vyjednávací pozice, kdy mají z čeho slevit a společnosti dabingem se zabývající co přidat(nebo spíš vrátit zpátky).

+1/0
7.6.2014 6:29

P75a42t14r84i83k 90Š24e48b45e49s92t11a 4283652706285

podle Jagelky 900 korun za hoduinu a všechny repliky musí hlavní postava za tu hodinu stihnout...

0/0
8.6.2014 22:44

P25e62t84r 22N89o60v98o40t92n97y 4739965122624

Republika je rozkradená, všude na vás jen číhá natažená dlaň od státu. A přitom všichni chtějí být na tomto  binci nezávislí. Ale to nejde. Ekonomická realita je taková.  Nelze dabovat za slušné peníze, kde se jen krade, jsme montovnou  a rájem tunelářů

+1/−1
6.6.2014 15:31

V82á89c94l58a70v 54N53o43v89ý 4378119721568

Pobavila mě tato věta Ondřeje Zacha "Lidsky herce chápu, ale ekonomická realita je neúprosná zvláště ve státě, jenž toleruje pirátství". Hlavně, že je to na co svádět. Tohle přeci vůbec "pirátství" neovlivňuje. Pokud někdo stahuje zahraniční filmy či seriály, tak zpravidla v originále a proto, že nechce český dabing. Pro ilustraci se v ČR před pár lety prodávala kompletní sada Přátel v originálním znění s titulky za 3 tisíce a kompletní sada dabovaných Přátel za 9 tisíc. Skutečně mi někdo chce namluvit, že je to adekvatní rozdíl? Druhá věc, která mě baví je, jak si herci, zpěvaci a sportovci obecně hrají na OSVČ a umělce, ale nějak mi k tomu nejde, že si takový herec neplatí pronájem sálu, maskérku, obsluhu mixážního pultu atd. V zásadě tedy zneužívá výhod OSVČ, ale využívá benefitů jako by byl zaměstnanec. Asi nebude populární to říct, ale nevidím jediný důvod, proč by měl být herec OSVČ a ne zaměstnanec, tedy ze strany herců ten důvod samozřejmě je a to je krácení daní. Ono když se řekne A, je třeba také dodat B. Ne hreci, zpěváci či sportovci rozhodně nejsou chudáci, za které se vydávají.

+9/−1
6.6.2014 15:12

L46u63c92i27e 15B20a51r89t78o15ň68o18v23á 5580238897355

Pokud herec uvádí hru ve vlastní produkci, tak si najímá sál, techniku, scénografa, paní na prodej lístků....Ale pokud si nějaká produkce, studio, divadlo najme herce, proč by si herec platil pronájem sálu, maskérku  či mixážní pult. Někdy je herec v pozici objednatele, a někdy dodavatele. A herci jsou OSVČ, protože jako zaměstnanec může hrát v několika málo desítkách příspěvkových organizací v ČR. V ostatních divadlech, divadelních společnostech, studiích a produkcích nebude v zaměstnaneckém poměru, i kdyby je prosil na kolenou.

+1/0
6.6.2014 17:39

V29á68c94l11a58v 64N98o54v19ý 4348639321458

No a v tom je právě problém. Zákoník práce jasně definuje závislou práci. A ano v okamžiku, kdy si divadlo najme herce, tak je v závislém postavení (neplatí si maskérku, mixažní pult, nápovědu atd.). Takže se v zásadě jedná o švarc systém, který je samozřejmě výhodný jak pro zaměstnavatele (neplatí sociální a zdravotní), tak i pro herce (když je šikovný tak neodvádí daň), ale v ČR není legální.

0/0
6.6.2014 18:48

L79u11c48i69e 29B35a33r89t59o47ň88o71v57á 5700358627685

Jenže u většiny herců nebude jejich výkon u dabingových studií, stagion, hereckých společností a divadelních spolků či projektů být moci definován jako závislá práce. Mimo mateřskou scénu je podstata systému jejich práce právě "švarc systém". Napadnout to sice můžete, a také to bývalému řediteli ND Černému předhodili, když herci v zaměstnaneckém poměru ještě vystavujete umělecké smlouvy za stejnou instituci, aby měl více peněz.  Ale hostování v insenaci nebo hraní v divadle bez stálého  souboru, sezónní scény a časově omezené produkce jsou legální systém a také to samozřejmě zákon povoluje. Už nemám čas to rozvádět, jindy, spěchám do divadla.

0/0
6.6.2014 19:08

R94a87d44i45m 28P76o19l33á11š83e90k 9786453909259

Detail:

Herci nejsou klasičtí OSVČ, ale mají možnost danit své příjmy podle autorského zákona.  Rozdíly přesně neznám, ale asi ten autorský zákon bude pro herce poněkud výhodnější než klasický OSVČ.

0/0
6.6.2014 18:20

L66u88c54i30e 28B50a11r52t63o71ň59o72v17á 5660238467325

Herci jsou nasmlouváni převážně podle autorského zákoníku. Někteří z nich mívají také jako o.s.v.č. agenturu, což jsou "sami sobě" a fakturují Vám agenturní činnost - což může být fakticky také herecký výkon.

0/0
6.6.2014 18:34

M45i84c32h79a40l 65B43a19ž32a13n39t 3806132703196

Nemyslím, že si někdo stěžoval nějak významně na peníze, hercům jde asi tady o zacházení a o kvalitu. Ale nemyslete se, že se herci koupou v penězích! Pokud se herec neobjevuje v televizi či filmu, tak hraje v divadle za dvacku měsíčně, což za odvedenou práci není většinou nic moc. Takže ten dabing je jistý přivýdělek. Ale třeba u takového Trojana, toho to finančně nevytrhne, to mi věřte.

0/0
9.6.2014 6:57

M46a46r18t85i20n 62J55e12z81e50r21s98k42ý 9534387912442

už se těším, až všichni umělci budou muset vzít za pár let do ruky ruchadlo :-P

+1/−3
6.6.2014 15:08

P49a81v56e42l 61A44n63d28r44t 2837818425258

ti co uměli dabovat jsou stejně po smrti nebo nemluvící...zrušte dabing. pobavil mě argument, že když nebude dabing tak se nedá dělat u filmu nic jiného. pro mě je film součást kultury a v divadle taky jen koukám a nežehlim u toho...

+2/0
6.6.2014 15:08

M41i11c25h57a89l 65B54a23ž13a78n16t 3926872393586

Nemám rád tenhle militantismus. Je na něčím sovobdném rozhodnutí to, zda-li ten film s dabingem natočí, a pak na dalším svobodném rozhodnutí stojí to, zda-li si někdo ten film s dabingem pustí - a za jakých podmínek, to už je taky na jeho volbě.

0/0
9.6.2014 6:59

K19a11r57e86l 49S21y45r28o87v76ý 9302149169699

Tak mám pocit že naše milé herce zasáhly výdobytky kapitalismu!!! Mnoho lidí v jíných profesích také pracuje mnohdy za mizerné mzdy. A mají dvě možnosti, buď tu mizernou mzdu vezmou, nebo budou bez práce!!! Nevím proč by herci měli být výjimkou!!!

+7/0
6.6.2014 14:53

R61o71m89a56n 67V47a42v91ř49í64č98e43k 7346475338684

jakou výjimku? máte to nějaký pomotaný. pokud herec nevezme dabing za nabízených podmínek, tak tu práci v dabingu mít nebude (stejně jako normální pracující) a bude si muset zajistit a vzít práci jinou (stejně jako normální pracující)

+7/0
6.6.2014 15:02

J92a49n 98P44r39o67v62a76z35n54í78k 6388354100321

Zaměstnanec vyjednává se zaměstnavatelem, to je poměrně běžná věc. Kdykoliv si můžete koupit letenku do KLDR, pokud se vám to nelíbí.

+3/0
6.6.2014 15:06

M28a21r30t62i23n 17P58e62t90r 6353502188179

To nechápu, každý má přece právo říct zaměstnavateli, že chce lepší podmínky. Jestli to zaměstnavatel akceptuje, to už je věc jiná, ale stejně tak u herců jako u kohokoliv jiného...

+1/0
6.6.2014 15:10

M87i14c80h77a64l 21D50a75l34e77c44k60ý 8491718446464

Jo a každý si na to najme agenturu. :-)

+1/0
6.6.2014 15:44

L83u29c84i89e 12B17a18r83t39o25ň79o87v68á 5310798287265

A to se nesmí? Najmout si agenturu? Jinde se tomu říká odbory, profesní sdružení a někteří fajnšmekři mají dokonce klastry.

0/0
6.6.2014 17:42

L86u51c57i20e 27B88a63r65t84o43ň91o45v72á 5200108507785

Ale i herci mají právo se ozvat. Určité limity na odměny fungují i jiných profesích. Jestli jim studia vyhoví či ne, je druhá věc. Navíc, kde jste nabyl dojmu, že mají nějaké "právo na práci" v dabingových studiích. Studia některým zkrátka neprodloužila smlouvy, a hotovo. Takže nechápu, o jaké výjimce mluvíte.

0/0
6.6.2014 17:23

J61a19n 70K29o48h66l 4343627601774

Možná to přinese konec českého dabingu? Nejlepší zpráva dne! :-)

+9/−4
6.6.2014 14:51

T68o92m64á17š 87M79a94r63n37ý 4525117216180

Neuvěřitelné, jak jsou někteří naivně hloupí :)

+2/0
6.6.2014 14:59

R84o49s32t55i97s22l19a76v 22B63ř15i69c11h58á32č32e44k 8681403323347

Proč se tu neustále píše o tom, že původní znění je špatné, protože člověk neumí všechny jazyky? Vždyť nemusím umět 50 jazyků abych si pustil film v originále s titulky. Je to trochu smutné, že hromada čechů čeká jen na dabované filmy a příchází o hromadu velmi kvalitní filmové tvorby, která nikdy nadabovaná nebude a bude vždy jen s titulky.

+7/−1
6.6.2014 14:49

P35e23t83r 32H82a60h32n 1863539516658

Není o co stát, titulkujte!

+2/−1
6.6.2014 14:43

R51o41b58e65r42t 96K32u14r37f54ü34r34s34t 3848634531818

Hura! Konec dabingu! Tak se na to vykaslete a davjte to s titulkama.

+5/−5
6.6.2014 14:21

T79o14m68á49š 87M30a40r96n66ý 4135667636520

Oni už to kolikrát dávají, ale není o to zájem...

+1/0
6.6.2014 15:00
Foto

P43e25t40r 11J41a56n34o97v96s59k14ý 1858490542318

Tak jen pro ty, co volaji po originále, mohou si ho zapnout, kabelovky treba vysiliji vice jazyků, jenže me titulky nebaví, nedá se u TV dělat nic jiného a už vůbec vnímat pozadí filmu, ti co to tvrdí že to jde kecají, už několikrát jsem si to vyzkoušel u titulkařů, jaká byla barva stěn...hm.. nevím... a viděl jsi vzadu ten bagr? Bagr, kdy ? Prostě zvuk je jeden ze zakladních smyslů jako zrak a vnímat film a ještě se rozptyloval textem prostě reálně nejde , možná jeden film, ale ne cely večer číst titulky, dost to unavuje a pro ty co nosí brýle je to o dost složitější, natož dívání se na tv v leže... Ja jen aby ti co volají po konci dabingu si uvědomili, že ne všichni sleduji Mechanický pomeranč!:-P:-P

+9/−9
6.6.2014 14:20

M54a43r44t62i29n 35S30e50d84o12n97a 2975436346419

A co se jednoduse naucit cizi jazyk, pak titulky neni treba cist.

+5/−7
6.6.2014 14:37

D64u75š78a39n 56D73i29t48r44i19c32h 3378456693169

Mám kámoše co mluví cizími jazyky a šli jsme spolu na Noc na Zemi na KV festivalu. Hrdě odmítl sluchátka. Angličtinu dal, s němčinou měl problém, italštinu nestíhal a když přišla finština, tak jen smutně koukal po sluchátkách.

Ono těch jazyků je trošku víc. Já teda japonsky neumím ani slovo.

+7/0
6.6.2014 14:44
Foto

P29e61t10r 89J21a63n14o67v30s28k12ý 1598640312128

pan Sedona má pocit, že umí upně vše i čínsky.... To musí být sebevědomí jak blázen

+2/−2
6.6.2014 15:36

J98a59n 78S58e24d94l62á22k 9182607476234

koničiva

0/0
6.6.2014 18:10
Foto

P81e61t39r 24J66a45n26o81v79s95k82ý 1688190612768

wtf ! vy jste asi nejchytřejší... někdo umí jazyk a někdo jiný věci a v mateřštíně je to nejlepší. Na tuhle "chytrou" odpověď jsem fakt čekal.

+2/0
6.6.2014 15:32

R28o59s97t58i33s84l31a10v 71B88ř31i87c53h89á47č43e54k 8931813343717

Pokud jste zvyklý číst titulky a nemáte s tím problém tak vnímáte 95% celého filmu. A mě osobně fakt nevadí, že si v pozadí nevšimnu nějakého bagru!

+5/−3
6.6.2014 14:42
Foto

P47e58t91r 97J87a13n51o11v10s54k73ý 1928930902338

to že jste povrchní nás nezajímá....oni totiž detaily někdy tvoří gro, ale tohle prostě nikdo nepochopí, film je film a kniha je knika .

+1/−2
6.6.2014 15:34

M85a72r93t33i44n 28J84a29n83o21u54š44e31k 4139832802164

Jenze vy kvuli tem obrazovym detailum obetujete zvukovou slozku filmu. Treba kouzelny spanelsky prizvuk Cameron Diaz, nosova anglictina cernochu z Bronxu, houkava svedstina Bergmanovych filmu, chrceni japonskych samuraju, atd, o to vsechno prijdete.

+3/0
6.6.2014 16:11
Foto

M19a75r28i15e 33M65e39t92l97i24c97k93á 9971524341152

Docela by mne zajímalo, co se skrývá pod pojmem "lepší podmínky". Dabing tak jak vypadá poslední dobou je zoufalý, s tím co nám svět záviděl před lety se to nedá srovnat. Pokud chtějí jen vyšší platy, tak to nevidím jako příliš opodstatněné. A co se týká tzv. pirátství, možná to chce, aby přestali prodávat filmy za přemrštěné ceny a spousta lidí si ho klidně koupí, než aby se namáhalo se stahováním.

+8/0
6.6.2014 14:20

P27a58v42e49l 47N13o67v62á76k 7852879226849

Je to tak.. DVD filmu originalnich mam tunu.. stalo to penez jako zelez.. 

kdyz prislo Blu-Ray koupil jsem si jich asi pet.. dva za plnou cenu, tri z vyprodeje.. suma sumarum  cca dva tisice a uz do toho nehodlam dat ani korunu.. to se fakt neda

+3/0
6.6.2014 14:23

T45o76m44á24š 79M93a79r92n38ý 4875297696280

Pokud na film chvilku počkáte, není problém ho mít na BluRay za 249,-. Dost titulů na tuto cenu spadne. A dají se v akci najít i BluRaye za 99,-. stačí mrknout na Filmarenu.

0/0
6.6.2014 15:07

T26o69m51á79š 46M18a85r80n53ý 4275957686310

Řada filmů na DVD dnes stojí kolem stovky, vážně to považujete za přemrštěné, nebo jen nemáte přehled a z principu nadáváte na něco, o čem nic nevíte? Kvalita dabingu je různá, některý je lepší, jiný horší. Ano, šetří se, kde se dá, takže je to skoro rychlovýroba. Ale i v minulosti byl kolikrát dabing velmi špatný. To je jak s těmi důchodci ve stylu, že dřív byla tráva zelenější...

0/0
6.6.2014 15:04

A72u97g82u90s52t 71F59o10r69m35á77n34e78k 6365639620476

Lepší ceny byly u filmů v trafice - sice stále rostly od 39 Kč, ale i 65 Kč je ještě snesitelných. Hlavně proto, že se na film kouknu asi 2x a pak mi ho stejně znechutí reprízy v TV (a to v jakékoliv). Kdysi jsem si chtěl koupit MASH (ten seriál). Nebyl k mání - naštěstí, protože ho Prima protáčí už asi podvacáté.

+1/0
6.6.2014 16:10

R22a34d62i65m 59P50o65l18á64š24e23k 9116543349719

To bylo kdysi. Filmy za 39 nebo 65, CD s hudbou za 20 Kč nebo v souborech více CD  za kus i méně. Jenže potom zasáhla OSA a prosadila, že CD s hudbou se nesmí prodávat levněji než za tuším 49 a filmy za 99 Kč.

0/0
6.6.2014 18:25

M64a79r33t53i24n 14V18o92t15a64v78a 6578268271795

Souhlasím s herci. Kdysi bývala kvalita dabingu vynikající, nicméně to pořád klesá. A co se týká "pirátění" stačí, aby se film/seriál vysílal dvojjazyčně a dřív než dva roky po tom, co vyšel v zahraničí a já se klidně raději budu dívat na televizi namísto stahování z netu.

+8/0
6.6.2014 14:10

A58d45a24m 44W62e80i54s30s 2273737219351

Já bych je uvolnil...

+2/0
6.6.2014 13:49

P72a47v15e84l 64N27o84v28á24k 7572169466309

Nektere filmy mam rad v originale (drama, detektivky, sci-fi, akcni filmy) Nektere s dabingem (komedie, hoooooodne konverzacni filmy)

Nejidealnejsi by samosebou bylo vysilani obou formatu zarove, aby si kazdy mohl nastavit zvukovou stopu a titulky zapnout/vypnout...

+9/0
6.6.2014 13:48

M41a75r27t50i24n 87P84e63t43r 6963492888299

Tak to by byla rozhodně nejlepší varianta a technicky jsou na to novější televize připraveny, jen se to nevyužívá...

+3/0
6.6.2014 13:55
Foto

P61e34t58r 93J68a36n39o84v93s45k98ý 1288570262508

no tak kabelovky a satelit vysila vice jazyku uz ted

0/0
6.6.2014 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.