Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodražený film Poslední z Aporveru předá fond kinematografie policii

Státní fond kinematografie se rozhodl podat trestní oznámení na producenty nejdražšího českého filmu Poslední z Aporveru. Fond má na základě znaleckého posudku podezření z dotačního podvodu. Tvůrci to odmítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64u42c30i88e 66B34a68r90t35o33ň62o55v10á 5170438427455

To točíte druhou "Intoleranci" či co? Když si film "zaslouží", aby byl dokončen, no tak se zaslužte....pane producente. Ale už ne z veřejných peněz nebo z koncesionářských poplatků, ale za svoje. Krejčí střelí garsonku, Vy chatu. Jinak producent, co lamentuje na diskuzi společenského portálu, je k smíchu. Vy nemáte co Fond vyzývat, aby se dostavil vyúčtování převzít, pěkně to máte seřadit, omašličkovat, ověřit a Radě fondu sám předložit. A vaše predikování o kvalitě scénáře, a hypotéza o tom, že film "možná zaujme", to můžete zkoušet v amatérském filmovém klubu, ale ne v profesionální výrobě. Takže předložit kompletní hrubý střih, finální scénář, rozpracovanou postprodukci na efekty a k tomu hudební složku alespoň z 20ti procent. Plus reálný rozpočet na dokončovačky, uzavřené distribuční smlouvy  a plán, kdy, kdo  a kolik Vám to dílko zafinancuje. Pak možná " Po umělecké stránce, myslím, není takříkajíc co řešit....".

0/0
26.5.2014 23:29

J79a20n 70D40u67b56e94n 5980730

tohle nebude Aporvare, to bude waporware a tvurci to v nazvu jeste drze priznavaji :-)

kdo vi, co je waporware, vi o cem mluvim, kto to nevi, skouknete google

0/0
26.5.2014 19:26
Foto

D74a80n 38R67u21b51í80n 4783403929

Za těch 200 míčů by si mohli dovolit najmout profesionální 3d grafiky ;)

0/0
22.5.2014 18:37

M28i75c91h62a86l 10P61a30d35ě21r66a 7570932390117

Dve ste mega za efekty, ktere dle obrazku zde prezentovanych, vypadaji jako dilo studaka s utorentenym 3dsMAx? Opravdu tu bude nekdo tvrdit ze to neni tunel?;-DRv

0/0
22.5.2014 13:02

I29g28n51á61c 95M85r35k88v91i58č87k61a 2678212209745

co to maj za herce? kdo to vybíral? Dyť mají všichni prasečí nosy ohnutý nahoru!!!Rv

+1/−1
22.5.2014 9:13

M30a75r49e23k 69Z86a57h82r40a16d35i69l 6874179265851

;-D ...

0/0
22.5.2014 10:00

S97t66e91p32a38n 27T43o17t92h 8858989135988

Zadaji zastaveni financni kontroly.... coze?? to chci taky... ke mne kdyz prijdou, jiste se budou ptat, jestli s kountrolou souhlasim... ti slovaci v ty spolecnosti se chovaji jak ti, o nichz se nesmi mluvit a co je k nam sem posilaji express nevyplacene... Rv

+2/0
22.5.2014 6:56

L47á92ď19a 24V46r45a80n53ý 7268408418707

Tvůrci se diví, že nikoho nezajímají faktury. Já ne.

Jelikož jde ve většině případů o faktury za služby, takže kontrolovat takové účetnictví je jen kontrola součtů ale ne reálnosti projektu. Proto chápu, že to bylo podáno k soudu a tam bude přizvána řada odborníku na hotnotu dané služby.

+2/0
22.5.2014 5:28

R67o31b88e59r65t 11V84a42l11e62n10t28a 6866459137414

Není to ten stejnej tvůrce, co nám slíbil Kruana?

0/0
22.5.2014 4:16

M41i30c82h87a54l 83R91i22m26b54a50u70e45r 4429815353607

V našem prostředí je možné natočit slušný film. Například na Slovensku vzniklo Zlo, což je found footage jako Blair Witch Project. Výsledek není "na devítku", ale lidi ho hodnotí na "šestku", což je na hororové poměry fakt hodně slušné. Myslím i mezinárodně slušné.

http://www.csfd.cz/film/311750-zlo/

A pak že to nejde. Jde. Jenom si musíte stanovit takové cíle, které dokážete naplnit a hlavně mít schopného scénáristu, což u nás tragicky chybí.

+1/−1
22.5.2014 3:22
Foto

F61i70l94i54p 57J37a84r24a70b 1973837910897

Údaj z csfd : "Psaní scénáře trvalo celé 4 roky, přičemž bylo vytvořeno 45 verzí." Víc nemusím vědět, z toho nemůže být dobrý film !

+6/0
22.5.2014 0:43

L36u11c42i48e 21K95l57o52k26o83č38n75í42k20o60v23á 3959683806741

Máme tu první film...kterej Spáčilová určitě pochválí!R^

+1/−9
21.5.2014 22:46

J66a35k73u17b 86S83ú91k96e72n83í85k 1178300369

Škoda, zpočátku jsem si říkal "konečně něco jineho nez 'hořká komedie' (které už dávno nejsou hořké a vtipné už vůbec)", ale zdá se, že to dobře nedopadne - filmařsky ani lidsky.

+1/0
21.5.2014 22:28

K27a49m37i95l 30D85o77l18e45z86e66l 6772246264342

dodace na kraviny zrusit. Jedine tak se zabrani podobnym vecem, ktere budou akorat zamestnavat naprosto zbytecne uredniky

+4/0
21.5.2014 22:20

J10a73k39u13b 27T33r11o36c35h 7617370134596

Zkouknul jsem nějaké trailery a fotky a musím říct, že to vypadá naprosto příšerně. Samozřejmě se nedá čekat, že by se v českých podmínkách točily filmy jako v Hollywoodu. Na mě to na první pohled působí jako nějaký studentský film a ne film s rozpočtem přes 200 mega. Mizerná grafika, mizerná hudba.

+5/0
21.5.2014 22:01

A78l42e97x30a55n16d92r 20K84o10s47t93k96a 5589896869496

Jen tak mimochodem, dost solidní množství "filmů z Hollywoodu" bylo u nás točeno.

+1/0
22.5.2014 6:35

R18o68b75e72r71t 19P55a14c12i12n25a 7224119445921

To jo, ale za jiné peníze. Hlavně u animovaných projektů je jasně vidět, kolik na to bylo peněz. Tam prostě cena jde přímo proti kvalitě provedení. Když bude muset animátor stihnout za stejný čas 10x víc než u Hollywoodu, tak prostě nemůže dostatečně propracovat například detaily scény.

0/0
22.5.2014 7:56

A82l27e38x12a88n45d32r 18K33o23s25t73k90a 5189306739216

Hádat se nebudu. ono holt, je čechů 10 milionů, kdežto anglicky mluvících 1.7 miliardy. Což dělá "trochu" rozdíl v sledovanosti, potenciálu reklamy, od toho se odvíjí, kdo na film přidá a kolik atd.

0/0
22.5.2014 8:34

J48a85k52u67b 37T85r17o32c51h 7267520134766

Jasně, ale to bylo hlavně kvůli prostředí. Vím, že se na některých filmech podílela i pražská post produkce (efekty apod.) a jejich portfolio vypadá super. V Hollywoodu je na všechno více peněz a lidí, takže je úplně jedno, kde se točí. Třeba natočí něco v Praze, něco v Austrálii, něco v Japonsku a pak si to vezmou domů, tam přidají efekty a animace a je to pro ně "běžný". Kdežto v našich podmínkách mají filmaři omezené možnosti.

0/0
22.5.2014 9:08

J96á82n 64B54a21r78d30i86o97v13s85k60ý 6515599569453

Ostuda je to cele především pro státní fond. Aby se takhle veřejně v diskuzi museli producenti doprosovat o komunikaci a nabízet maximalni vstřícnost a témeř se plazit po kolenou před úředníkem. Nezlobte se vážení vseznalci z diskuzi ale co vy víte o to jak to chodí? Znám jednu slečnu co přišla na úřad a zeptala se, když udělám tohle a tohle takhle a takhle a investuji své miliony tak dostanu dotaci? Ano zněla odpověď ale nic nedostala. Zničila si život. Lide, co jdou do projektu jako je tento často investuji cely svůj majetek a životní zkušenosti své i své rodiny a jediné co vy vidíte, je 200 ale nemáte vůbec žádné informace o tom co bylo kdy komu za co zaplaceno a kde je skutečný problém. A tím se dostávám k další otresnosti. Média a autor tohoto článku. Kde bere autor tohoto článku tu drzost říct, ze film je prodražený? Co o něm ví? To je takový hrůza ta úroveň co mají dnes někteří novináři.

+1/−4
21.5.2014 21:15

K64a94r81e38l 14N72o25v91o34t54n40ý 7319796479296

A co rozebrat úroveň příběhu, scénáře, natočeného materiálu, těch žalob...těch lidí co nemají za odvedenou práci na projektu zaplaceno vzhledem k úrovni managementu, to by jste pane mohl. Dokonce jsou společnosti, které práci na projektu již nerozchodí. Nebojte se rozepsat o kvalitách projektu, který tady zastáváte. Následné srdcervoucí prohlášení v diskuzi na idnes od producentů... Žaloby ze všech zúčastněných stran, kde se bude brzy asi soudit každý s každým. Ono to má všechno bohatou historii a pokud to někdo dá dohromady celé, od počátků v ČT, vydá to na solidní příběh.

Jinak slavné dotace čehokoliv, jsou celkem obstojný business a osobně jsem se ještě nesetkal s tím, že by někdy byla nějaká dotace opravdu účelně vyplacena.

+2/0
21.5.2014 21:45

J78á14n 55B25a41r18d45i96o50v53s33k50ý 6815659169843

Nemohl protože o tom nevím jen se mi nezdají ti odsuzující komentáře na základě fotek trailerů a nadpis prodrazeny.

0/0
21.5.2014 22:06
Foto

F36i59l86i85p 31J70a74r71a33b 1673727290657

Pokud někdo investuje celý svůj majetek do něčeho, co vypadá TAKHLE, tak nemá všech pět pohromadě.

0/0
22.5.2014 0:19

R47a98d17e60k 83P17r55o94c44h25á36z28k97a 2403849798

Proč se proboha dotují filmy? Film si na sebe buď vydělá nebo je špatný.

+11/−8
21.5.2014 21:01

T32o42n35í28k 69K14u70t92t60m97a17n39n 6833908722

V Česku to tak nefunguje, nemáme zkrátka tolik obyvatel, co by šli do kina a zaplatili za to. Zaplatí se maximálně Troška, protože jeho filmy stojej pětku a chodí na to mračna lidí.

+6/0
21.5.2014 21:28
Foto

F44i26l40i13p 53J26a89r97a58b 1603887910447

Troškovy filmy stojej stejně, jako cokoliv jiného. Alespoň v Cinestaru.

+1/0
22.5.2014 0:18

A59l66e33x40a88n90d11r 34K47o11s95t43k37a 5249986849106

Asi myslel na natočení. Náklady krom scénáře a herců minimální. Scény obvykle v jedné vesnici a okolí do 5 km, interiér ve studiu, pokud by se chvátalo a točilo na "jednu dobrou" tak to máte natáčení na týden.. Polovina herců jsou neherci, čili makají levně atd. Srovnejte si to s třeba historickým filmem, který musí mít kostýmy, prostředí (jedno jestli hrad, nebo třeba Pražské ulice), patrně vyžaduje dodatečnou úpravu počítačem atd. Nemluvě třeba o tom, že se herec na scénu líčí čtvrt hodiny a pak totéž odličuje.. Z principu ten druhý film stojí 2-3x tolik, prostě už jen za to, že držíte tým lidí 3* tak dlouho v práci.

+2/0
22.5.2014 9:06
Foto

I25v21o 52K51u91b12e66č36k40a 2634416441756

200 milionů korun za takový blaf? Nezlobte se, ale CGI animace jsou strašné a všude je patrné, že se točilo na zeleném/modrém pozadí. Celkově kvalita béčkového televizního filmu ala Tyranosaurus: Zhouba Aztéků nebo jíná low budget kravina, která stojí zlomek toho co se tady vytuneloval.... Prostě další tunel v naší perfektní republice

+16/0
21.5.2014 20:07
Foto

J66a80k22u36b 43S92o74b75o50t91k88a 6484968247446

"Pozadí scén například není generováno v počítači, ale tvoří ho desetitisíce makrodetailů reálných věcí typu lišejníku či mechu, které jsou ručním dokreslováním přepracovány v něco úplně nového."

Cituji CSFD. Uměleckou hodnotu to asi má, ale autorům buď chybí základní kurzy ekonomie, nebo je to od počátku jen pračka na protáčení faktur. To už si každý musí vybrat sám.

+2/0
21.5.2014 22:27
Foto

M69i25c12h89a22l 58B44r76e48š91k66o64v65e13c 4581378684886

Podle těch obrázků to skutečně vypadá hrozně, minimálně naklíčování postav do toho digitálního prostředí působí jako pěst na oko.

0/0
22.5.2014 9:37

J70i43ř24í 30K11o79š16ť20á33l 4744290624125

Vyúčtování k projektu "Poslední z Aporveru" je Fondu k dispozici v prostorách naší účetní firmy. Zaslali jsme Fondu 10 písemných výzev, aby si toto vyúčtování převzali. Ani na jednu z nich jsme nedostali žádnou odpověď a přesto Fond kinematografie podává prohlášení do médií, že k tomuto vyúčtování nemá přístup. V naší produkci jsou dále k dispozici všechny smlouvy a předávací protokoly ke všem transakcím, které se pro projekt zrealizovali. Prosíme proto Fond, aby veřejně uvedl na správnou míru tvrzení, že ani Státní fond, ani znalec nemohou nahlédnout do účetnictví filmu. Taktéž prosíme o vysvětlení, proč Fond nepostupoval dle naší dohody, že nám zpracovaný posudek předloží k nahlédnutí. Podezření Fondu, že „prostředky pobídek mohly být z Programu vylákány vykázáním uznatelných nákladů, které existují jen jako účetní operace“ je natolik závažné, že publikovat bez sebemenších důkazů, vnímáme jako snahu nás. Prosíme Fond, aby stáhl tiskovou zprávu, která je založena na domněnkách a nechal vypracovat objektivní posudek. Žádáme o pozastavení iniciace finančních kontrol a policejního šetření. Vyjadřujeme nesouhlas s rozhodnutím Rady fondu nepodpořit navazující projekt „Poslední z Aporveru – režisérská verze“. Z expertního posudku pana Petra Fischera na tento projekt citujeme: Po umělecké stránce, myslím, není takříkajíc co řešit. Film má kvalitní scénář a je zajímavý i z hlediska použitého způsobu animace, který by mohl zaujmout nejen domácí publikum, ale i distributory v zahraničí. Prosíme Fond, abys s námi komunikoval přímo a ne prostřednictvím médií. Věříme, že Fond kinematografie, který má ze zákona určeno podporovat kinematografii nechce být záměrným hrobařem projektu Poslední z Aporveru, který je sice komplikovaný a zdlouhavý, ale rozhodně je ojedinělý, originální a zaslouží si být dokončen. Jiří Košťál a Tomáš Krejčí, producenti

+5/−5
21.5.2014 19:49

F93r86a32n66t24i61š51e31k 27D32o13h73n43a75l 7374189714915

200 mega je uz pryc?

+6/0
21.5.2014 20:07

R63a29d58e35k 80P29r48o24c31h82á11z34k68a 2563849898

Jsou pryč, dočista se vypařily a to je nejspíš to jediné, o co tady od začátku šlo ;-D

+3/−2
21.5.2014 21:03

J72á76n 43B46a43r74d27i67o53v21s20k56ý 6665149779113

To je tak lehké obvinit a urazit. Možná já to cele úplně jinak.

0/−2
21.5.2014 21:22

L61u82c64i43e 53G68r16e12g28o10r40o67v29á 4914623566

A proč už jste ho teda nedokončili?

+2/0
21.5.2014 23:34

J87a53n 12K59a74r35e57l 88N12o90v80a69k 5186904568266

no vypadalo to strasne, nedivim se ze se to porad prodrazovalo.. do haje proc tyhle filmy neumime tocit? :(

+4/0
21.5.2014 19:47

J15a10n 72H85o91r51á45k 3133700400271

zije u nas 10 milionu lidi, kdyz mas kliku, tak ti na film prijde 500 tisic. kazdej da za listek prumerne stovku, takze vydelas 50 milionu... takze dejme tomu za 20 az 30 mega si muzes dovolit natocit film a abys byl ziskovej, musis natocit nejakou kravinu typu Babovresky nebo Kamenak, aby na to ty cesky vymatla vubec prisla, protoze kdybys natocil nedejboze neco kvalitniho, tak ti na to nikdo neprijde...

+4/−2
21.5.2014 20:42

R43a44d59e47k 61P57r63o68c23h11á27z36k35a 2343759418

Jak může být kvalitní film, na který nikdo nepříijde? To je, jako kdybych vykládal, že stavím dobré a kvalitní domy, akorát že v nich lidi odmítají bydlet :-)

+4/−4
21.5.2014 21:05

T61o86n46í92k 36K52u23t62t29m28a75n63n 6453178982

Celkem jednoduše. Lidi třeba odmítat nemusejí, ale zkrátka všichni už někde bydlí.

+1/−1
21.5.2014 21:29
Foto

F88i44l17i24p 53J51a53r29a21b 1533327430247

Proč hned nikdo ? Klidně ten film může mít výborné ohlasy, přijít na něj 200 tis.lidí (což je hodně), ale stejně se sám nezaplatí, už při nějakém rozpočtu kolem 50ti mega. Cože je prd.

0/0
22.5.2014 0:42

T86o72n47í60k 25K20u83t26t33m46a89n89n 6303958272

Nemyslím. Sice jsem nic nenatočil, ale silně pochybuju, že kina promítají zadarmo a že ze zisků se neodvádí daně. Vůbec bych se nedivil, kdyby zpátky do kapsy produkci šla třetina až polovina..

0/0
21.5.2014 21:31
Foto

F43i80l10i32p 15J12a38r91a27b 1203317880187

Jakou stovku ? Lístek v multiplexu stojí 150 minimálně a drtivá většina lidí chodí na filmy tam.

500 tisíc je meganávštěvnost, kterou dají jenom ty Babovřesky a nějak se přiblíží tak 1-2 animáky a Bilbo. A možná nějakej šťastnej úlet typu Ženy v pokušení. Jinak nic.

Takže to nakonec celkem sedí. Každýmu je asi jasný, že film za 30 mega (bez dotací) nemůže bejt žádná velká hitparáda.

+1/0
22.5.2014 0:37
Foto

R67o35m49a14n 19P98o75l56á80č25e48k 1350336810645

Spíš by měli žalovat spoustu těch pseudofilmů co se točí...

+5/−1
21.5.2014 19:21

F96r27a34n32t54i36š85e39k 53D10o37h21n57a80l 7294509924315

Davat takove verejne podpory jen uzke skupine 'umelcu' je kravina. Cely system zalozeny na fakturaci a vykazech neceho na nich uvedeneho je podvod. Zpetne nedohledate nic, skoro nic. Jen cislo na fakture.

+4/0
21.5.2014 20:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.