Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádný internet nebo cédéčka. Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly

Tím, kdo si nejčastěji stěžuje na nízké prodeje a pirátské chování posluchačů, bývají sami muzikanti. Proto jsme se zeptali některých známých hudebníků domácí scény, jestli si ještě kupují cédéčka a jak se sami k­ nové hudbě dostávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i73r54o44s26l42a57v 62K80l42a52b18a48n 9857940772428

a paltit za hudbu,tu dnešní??to se většinou nedá poslouchat ani zadarmo.Od roku 1992 jsem žádnou kvalitní hudbu neslyšel.

0/0
21.4.2014 16:26

M35i89r85o20s11l19a65v 98K84l16a91b38a83n 9157160592588

No,v dnešní době je vinyl přežitek a hodí se akurát tak na chvilky nostalgie,veškerou sbírku audio mám na 128gb flešce,záloha na cloudu ani si nemusím plnit pc.Jeli dobre formátováno,tak i mp3 na technicsu a pořádných bednách šlape jak šlak,k čemu  mít regál s cd,když se vše vejde do kapsy.

0/0
21.4.2014 16:24

E26d66u63a70r36d 86B17l55a31z87e60k 1683430925425

Také používáme vinyl!;-O Je nejlepčí! :-) Na podlahy ;-)

0/−1
5.4.2014 13:08

P12a58v12e63l 86H27a61l56e87n80k54a 5153700552349

Nejlepší jsou pazourky! :-D

0/0
5.4.2014 12:35

V20l63a57d78i52s12l45a39v 76A86d31a32m82e56c 2195218141608

Myslím, že by to chtělo vymyslet pořádný gramec. Deska upevněná jen kolem etikety, aby k ní snímač(vložka) mohl jít z obou stran. K tomu bezdotykové 3D snímání drážky. Opravdu vysoká vzorkovací frekvence a reálném čase to protáhnout přes program co by zamaskoval proskot a jiné poruchy v drážce. A na závěr super převodník na analog a bylo by. Takže by to mohla být taková černá skříňka, které by nevadily otřesy a dala by se v pohodě přenášet.

0/−2
5.4.2014 11:02

E85d67u38a80r95d 95B11l47a24z60e34k 1963200295345

a není lepší rovnou plotna HDD co ani po častém "přehrávání" nepraská neopotřebovává se a nezapráší se s bezdotykovým snímáním stíhající o řády vyšší frekvence (přehrát, nikoliv mechanicky kmitat), než mechaniská jehla gramofonu přímo nestíhající kmitat až 20kHz? ;-) Soustružící a to doslova plotnu (boky drážky)... :-(

 Nebo SSD kde už vůbec nic netočí a nekolísá!!!!! :-) Kdy záleží již jen!!! na kvlaitě převodníku a koncové audiotechnice!:-)

+1/0
5.4.2014 13:05

E98d15u13a59r31d 87B80l25a89z73e82k 1903310605195

Reakapitulace zjednodušená: nejlepší gramec je HDD (nebo SSD) :-P

+1/0
5.4.2014 13:07

V72l29a30d18i59s35l98a21v 57A53d29a30m23e64c 2235858231478

Jasně, já nejsem žádný fanda gramců, a to zo toho důvodu, že je nepřenositelný a musím otářet uprostřed desky. Na SSD odpovídám níže na Váš příspěvek.

0/0
5.4.2014 17:25

S41t61a95n98i47s84l40a77v 17P13ř80i84b47y57l 1279938471696

No tak si teď snad lidi nebudou hromadně, aby byli IN, kupovat ty retro univerzální potvory z Datartu za 2500 :-)

0/0
5.4.2014 10:58

L82a33d16i85s66l53a17v 59S82o13u50k47u81p 9707129157827

"Jedeme ve vinylech. Pravidelně si nějaký přivezeme, když jedeme někam na výlet."

Tak Vytisková jezdí ve vinylu, hmm. Asi nějaký cool auťák. A ještě si z výletu přivážejí další. Asi je zapřahají tažným zařízením za svého stávajícího vinyla.

+2/0
5.4.2014 10:56

V13l90a78d81i59s34l36a28v 23A53d14a45m68e46c 2205238751148

Poslouchat táborák praskalíchích LP není taky žádný med. A to mám LP, které jsem přehrál pouze já. To, že se již dávno z CD nepřešlo na DVD audio je škoda a firmu Sony by za to měli lámak na kole jak ve středověku. Kdyby bylo DVD audio tak by po LP neštěknul ani pes. Jinak CD nejvíc ubližuje Loudness war, proto návrat k LP.

+1/−2
5.4.2014 10:55

O52n45d36ř77e92j 18Š68i12n79d52l80e83r 2677408426215

DVD audio? Kdo by ještě dneska chtěl žonglovat nějaké zybtečné placky do ještě zbytečnějších jednoúčelových zařízení? Stačí HR PCM a slušný DAC.

0/−2
5.4.2014 10:58

V58l57a37d55i16s29l63a49v 39A74d24a50m24e10c 2705938111858

Placka je vyborný standart pro přenášení, hraní na ruzných místech a tak. I když vlastním nějaký přehravač na WAV, tak sledování co na něj přetáhnou a co smazat mě natolik nebaví, že raději volím objemější CD. A pak kouzlo otevirání obalu čtení bookletu je aspoň trochu zachováno z LP.

0/0
5.4.2014 11:05

E43d73u49a91r41d 31B54l14a27z17e64k 1723230385315

prostě - nostalgie ;-)  Jenže jámám tolik hudby - zejmény vlastních nahrávek z kulturněhudebních akcí v okolí a místních hudebních skupin jako zvukař, že by mě ani nešlo se hrabat v bedně (musela by být hodně velká se stovkami CD!) a hledat a hledat a otvírat a nenajít...:-(, že je neljepčí "gramec" pro mě!!! prostě HDD v PC a možnost rychlého (vy)hledání pomocí Ctrl+F a mám to (rychlý přístup) boží (dokonalý) a hlavně poslouchám a né hledám ;-)

 Stejnak je kvalita daná zejmény jak pořídím nahrávku (mikrofonem počínaje - tedy vlastně již jaký zvuk vydává hudebník...) a nahrávadlem - kdy zkreslení mnozí docílí přebuzením vtupu mikrofonu nebo vstupu mixpultu či nahrávadla docela často :-( Pak je jedno na čem to již zprzněné při pořízení přehráváte... ;-D

0/0
5.4.2014 13:15

V27l32a19d51i80s13l65a11v 61A37d11a76m47e57c 2745348721298

S HDD v PC jsem na tom stejně jako s LP, obě zařízení mají svou míru nepřenositelnosti. Ideální je malý přehravač, který zle přenášet a ideální je mít hudbu na malém médiu, které strčím do spousty již zabudovaných přeheavačů. Toto vcecku splňuje CD.

Jako bylo by super třeba místo CD vydávat hudbu na něčem třeba ve velikosti bankomatí karty, kterou strčím všude. Nakonec by to mohlo být i na malé flash a přes USB konektor. Já preferuji zásadně oddělení nosiče hudby od přehravače a to velmi jednoduchým vyndáním.

A na to vyhledání, když víte, že se Vám líbí nějaká skladba a máte ji spojenou s obrázkem, a současně víte že u 10 tis skladeb si pamatujete jen pár názvů, tak CtrlF nepomůže. A spousta lidí to má tak.

Prošel jsem MC, MD, LP, CD, DVDa, flash, HDD, a snad jen MC a MD už zůstal ležet v poličce.

+1/0
5.4.2014 17:35

E94d26u14a88r41d 34B27l13a35z25e96k 1483770475225

DVD je jen digimedium. DVD je mrtvý medium! Jsou to jen data!!! Tak proč je mít dnes na točícícm , snadnopoškozitelném a málokapacitním mediu???8-o

 Kvalita dat (hudby) nesouvisí s mediem! Nelepší medium je internet! Proč jej distributoři haní jako zlo, proč jej raději nevyužijí! I kdyby stálo "LP" namísto 99,-USD max do1,-USD x miliarda lidí je balík a distribuce je nestojí nic, jen SW zakodovat data a zorganizovat platby, nic víc a ne táhat se s tunami medií a nechávat vydělávat kameným obchodům ;-)

 Podobně filmy - neměly by stát víc jak 1 lístek do kina! Ba dokonce by měly stát zlomek! Zisk přece doženou kvantitou a uštřením na fyzické distribuci. Mě štve, že si legálně nemohu stáhnout po zplacení pár kaček lecos ;-€  Neváhal bych nějaký kredit mít a platit :-)

0/0
5.4.2014 13:41

P73e75t51r 94F68r37ý66d48e56k 7459121109953

Aby ne... CD se snadno zkopiruje, mp3/flac se snadno stahne, takze je jasne, ze propaguji vinyl... :)

0/0
5.4.2014 10:51

R36u10d91a 90S66l34a45v90í18k 5523558666561

Vinyly??? To tak max. podle Hipsterů

0/0
5.4.2014 10:47

O22n74d98ř62e14j 90Š97i75n51d31l74e41r 2807628696805

Je pravda že vinyl je hezký, stylový, nostalgický, má svoji romantiku a může být zdrojem kvalitního signálu. Přesto už je ale překonaný HR digitálem. Ten typicky analogový feeling starších alb není ani tak médiem jako charakteristickými vlastnostmi tehdejší nahrávací techniky. Vinyl pak přidává další zkreslení snad na každém kroku co je mezi páskou s mixem a výstupem z vašeho gramofonu. V 80. letech se často CD dělala jenom flat transfery těch původních pásek bez jakýchkoli digitálních zásahů. Ta CD často znější úžasně a jsou mnohem blíže k tomu co slyšel hudebník ve studiu než ty desky. Třeba zrovna u toho Hendrixe je dosud nepřekonaná prvni šarže reprise CD z roku 85, zní úžasně! Mám vinyly rád ale na druhou stranu nemám rád ten analogový fanboyismus. PS: Pro milovníky toho zvuku tip. Vygooglete "Vinyl Done Right"

+3/0
5.4.2014 10:11

M22i79r87o78s59l56a22v 49Š97i84m72k55o 7245963342305

Kdybyste ty staré vinyly měl a k tomu odpovídající aparaturu, tak byste takové pitomosti nepsal. Konec věrného zvuku bez zkreslení začal CD digitálem, který má omezený frekvenční rozsah a navíc čím jsou kmitočty vyšší, tím jsou zkreslenější. Hendrix na CD z roku 1985 musí znít fakt "úžasně" :-/ Nebo máte špatný sluch...

+4/−1
5.4.2014 10:26

O30n36d55ř13e77j 75Š33i32n22d26l75e52r 2787508686485

Sám ji nemám to je pravda. Ale už dlouho jsme o tom s podstatně vybavenějším známým vedli sáhodlouhé spory. Nakonec jsme udělali slepý test kdy jsme prohnali jednu desku přes kvalitní převodník a pak poprosili přátele aby si to zavázanýma očima poslechli. Správně přímé hraní desky identifikovala asi polovina lidí. Tudíž asi stejně jako kdyby tipovali. Pil jsem ten večer zadarmo ;-).Pokud jsme takovéhle výsledky měly s převodem do CD standardu tak jsem si svým původním prohlášením že HR digitál (od 24/96 nahoru) překonává vinyl docela jistý. Hned na začátku m vyčítáte domnělý nedostatek zkušeností a pak sám kritizujete CD které jste ani neslyšel. Vy jste ten typicky zaslepený fanboy.

+1/0
5.4.2014 10:39

M71i45r93o55s30l45a36v 84Š29i94m83k37o 7675753632345

Kvalita hudby se dá i vidět. Mohu zapojit 10-ti pásmový grafický ekvalizer. Když pustím CD a kouknu na pásmo 25 kHz, tak tam není NIC. Když pustím STARÝ vinyl, aby byla jistota, tak do roku 78, tak tam ty kmitočty jsou. Jako celek, při přehrávání CD se ukazatelé líně pohybují, při hraní LP kmitají jako o život. A to je ten rozdíl mezi věrným a syntetickým zvukem. Samozřejmě, že na novodobých LP je to digitální svinstvo také a je dobře slyšet, jak se časem, vzhledem k vývoji digitálu, zvuk lepšil. Když jsem si pustil první LP z digitálního studia, někdy v roce 83 (?), tak jsem si myslel, že mi odešla přenoska :-) Nemám SACD, ale slyšel jsem to na výstavě audio techniky. Proti tomu nemám výhrad. Byly japonské, Led Zeppelin a Black Sabbath. Nepoznal bych rozdíl...

0/−1
5.4.2014 10:56

O54n31d61ř40e92j 31Š18i76n85d41l58e24r 2307378306125

Jsou tam, otázka je nakolik reprodukují to co bylo na pásce vzhledem k problémů které níž popisuje pan Blažek. O tom že CD je z hlediska kvality kompromis se nehádám. Ale vyloženě špatné podle mne rozhodně není. JInak SACD dělané v je v nativním kódování snad neexistuje. Všechn ose to převádí z PCM což efektivně kombinuje nevýhody obojího kódování dohromady. Jediným účelem DSD a SACD bylo znemožnit kopírování (což až do příchodu PS3 s linexem se taky povedlo).

+1/0
5.4.2014 11:03

E11d44u86a48r42d 10B75l97a73z25e20k 1563670555455

tak ono CD končí nutně na 20kHz a od 22kHz už dělá jen chyby co se musí pásmovou propustí omezit! Nem 44,100kHz nezvládne víc jak 22,5kHz bez chyb, ale 20kHz ještě ano, na to má vzorkovací rezervu! :-)

 Ale otázka nezněla, jeli lepčí CD než vinyl, ale jeli lepčí elektronická!!! podoba.;-O A to rozhodně, za předpokladu vyšší vzorkovací frekvence a nekomprimovaný vůbec nebo jen málo, je! :-) (např 96kHz a 24bit lepší rozjodně je a uchová klidně i 40kHz!;-) To již jaksi mechanická jehla nevykmitá a povrch drážky z vinylu nevydrží a bude to hluboká orba, soustružení :-( a jen pinkání jehly od boku drážky k druhému boku :-P

+1/0
5.4.2014 13:22

E79d66u61a32r51d 30B66l46a36z57e54k 1223290695375

doplnění - 96kHz zvládne zachovat 40kHz a 44,1kHz jen 20kHz proto, že celá sinusouda je defacto ze dvou půlvln!!! - jedna kladná druhá půlvna adruhá záporná půlvlna , čili minimálně 2 takty, dva vzorky, jedna sinusoida potřebuje min. dva údaje! (její detailní vykreslení do sinusového průběhu je SW automaticky.

 Např. Sony měl pro MiniDisc metodu výpočtu ANTRAC (nebo jak se to píše). Tedy 1 vzorek je sice jeden údaj co by nemohl sám o sobě vykreslit křivku (sinusová půlvlna), ale není sám o sobě ;-)

 Proto stačí na uchování 20kHz jen 44,1kHz vzorkování, na distribuci ovšem a proto tam víc nenaměříš, nic co stejnak většina lidí neslyší a jen někteří to vnímaj a jen podvědomně! Pro ty je teoretická možnost elektronikcké formy si klidně poslouchat vyšší frekvence, pokud takovou nahrávku seženou, nebo leda vlastní nahrávky zvuků máli kvalitní mikrák a nahrávadlo, umožnuje mu to elektronická!!!!! forma záznamu i uchování. :-)

+1/0
5.4.2014 13:33

E20d13u84a37r69d 21B39l83a66z91e98k 1203200365835

Kdyby jste tušil jak konkrétně digitál i u distribuční a tedy nízké pro 20kHz čili "jen"44100Hz vzorkovací frekvence, pracuje se vzorkováním a DA převodník (jak který ovšem že!) na analog. signál na výstupu, o zkreslení jen teoretickém by jste tak nepindal...

 Totiž už i MiniDisc, mnohými poplivávaný, přitom v rádíích! používaný dlouho,  poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý se zkreslenými víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální - skokové čili sice obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo konvexní skorosinusoudní křivku a to i u frekvence blící se jednomu vzorku pro celou sinusoidu (proto také nemá 40kHale ale 44100, aby se netrefil vzorek na dvou polosinusoidách vždy jen do plusu 2x po sobě), a né jak tvrdili kritici jen teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není! Na editaci ano i ne.

 A co zkreslení gramofonu, kdy u zvuku činelů - tedy frekvenci blížící se 20kHz jehla pro svoji hmotnost a setrvačné síly přestává stíhat kmitat tak rychle a odpoutává se v tak prudkých zatáčkách (u vysokých frekvencí kmitů) svými boky od plochy boků drážky?! I když u 1.  přehrání to moc poznat ušima (né že by se to fyzikálně nedělo) nebude, po 50. přehrání to poznat bude i ušima, neb tato kavitace, co dokáže vymlet i lopatky vodních turbín z tvrdé nerezi!,  boky drážky brzo opotřebí.:-( U levných a neseřízených gramců se to projeví brzo i již jen po 2. přehrání!... I proto se tomu lidově říká: soustruh ;-D

 Eda - starej zvukař

+1/0
5.4.2014 10:43

V80l29a40d29i38s53l91a27v 26A26d73a74m75e19c 2585428831988

Minidisk byl paráda. :-)

0/0
5.4.2014 11:07

E63d15u82a71r85d 36B15l59a38z18e40k 1333130495725

kua vÝšky ne víšky ;-)

0/0
5.4.2014 13:00

M61i81l45a63n 86Č85e38r56n97ý 5123659829842

Kua blížící, ne blicí.;-)

0/0
8.4.2014 14:42

E33d34u38a83r68d 86B16l86a21z29e47k 1933650515675

konec verného zvuku začal przněním uživateli do MP3 s malým dat. tokem ;-€ a opakovaným převodem ;-( toho hnusu na CD a zpět a zpět... ;-) To pokazilo i pověst CD standartu... Nebo i to že CD lidé přehrávaj často jen v "papiňáku" (malaá levná pastová trojkombinace Rádio/Cassete/CD player, do kuchyně...)

0/0
5.4.2014 10:49

E62d70u28a24r18d 90B89l84a34z13e98k 1393760975945

U elekronické formě hudby si menší nebo i větší nekvalitu způsobují zejména sami uživatelé - kopírovači z CD do MP3 a znova opakovaný!!! převod do CD formátu a znova do Mp3 a často, aby ušetřili místo na HDD i dnes, kdy to nemaj zapotření v době TB disků  (asi ze skrblictví nebo co?..., nebo z neznalosti?,  použijí přednastavený dat. tok?), o dat toku jen 128kb/s... ;-D

 

 Samože vinym má spoustu nevýhod a né každému na každém stroji se jen přiblíží kvalitou elktronické předlohy! Tedy není kvalitnější než hodně dokonalá až boží elektronická forma, ale kvalitnější než pouze ty sračka zadarmo mezi lidmi... Asi tak, Zobecnovat to je pouze jakási nodtalgie nebo snobství...

 Eda starej zvukař ;-)

 (už i MiniDisc poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý a zkreslený víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální-skokové čili obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo knvexní skorosinusoudní křivku, a né jak tvrdili kritici teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není na editaci ano)

0/0
5.4.2014 10:10

J59i66ř88í 20D93v86o49ř76á62k 5832342646696

A proto Tomáš Klus vydá nové album na CD a digitálně a na vinylu až v listopadu. Fakt díky! :-/

0/0
5.4.2014 9:38

J90a60n 39K82a85r97e78l 10N16o15v26a95k 5226394518436

flac je jasnej... ono taky zalezi jakej analog.. kdyz to ve studiu nahrajou digitalne pripravej to pro CD a pak to narvou na desku.. tak jaksi ztraci to, ze je to na desce na smyslu a je to opet jenom kdo? ano marketing :D

+3/0
5.4.2014 9:14

M90i34l32a61n 56M58r55o43c36z67k80o63w90s28k18i 4120746937718

Já preferuji beztrátové formáty, hlavně FLAC. MP3 je děs, pak není divu, že někteří lidé utíkají zpět ke starším technologiím.

+2/−1
5.4.2014 8:54

O93n61d64ř48e51j 75Š43i12n17d42l76e67r 2287678226705

Nutno dodat že to není samospásné. V dnešní době je skoro zázrak natrefit na Album bez brickwallu. Tam vám nepomůže nic.

+1/0
5.4.2014 10:14

M65i26c61h94a96l 87S44n31o30p59e36k 7331718125187

v té anketě chybí možnost torrent :D

+1/−1
5.4.2014 8:39

J62a44n 71K32a75r78e62l 65N44o94v63a58k 5546904458596

jj myslite nezavysle hudebniky vydavajici pres torrent? :D

0/0
5.4.2014 9:16
Foto

K14a63r93e45l 10H65r40u36š31k38a 2881691888197

Tedy pustit si album z Youtube, tomu se říká zvukové řeznictví... :-P

+2/−1
5.4.2014 8:35

V97l17a53d83i32s75l82a17v 18A16d70a80m61e38c 2665618231928

ale na seznámení s tím

0/0
5.4.2014 11:09
Foto

K41a89r47e24l 73H93r64u78š22k95a 2491671698557

Budete se divit, ale vinyl JE lepší. A to hned z několika důvodů: analogově se tradičně nahrávalo cca do roku 1990 (jedno z prvních digitálně nahrávaných a mixovaných alb je A Momentary Lapse of Reason od Pink Floyd z roku 1987). Starší nahrávky jsou ryze analogová záležitost.

Dalším důvodem je, že nahrávací studia nenahrávají se vzorkovací frekvencí 44 kHz, na kterou se zvuk degeneruje při přenášení na CD a rozhodně se nepoužívá pouze 16 bitové kvantování jako na CD. Technicky tedy není problém vyrobit mnohem kvalitnější vinyl než CD, protože CD je vždy omezené na 44 kHz a 16 bitů...

+6/−3
5.4.2014 8:32
Foto

K94a63r42e35l 90H91r77u51š28k24a 2251791708157

Pardon, to nebylo do hlavního vlákna, ale pro pana Kopeckého...

0/0
5.4.2014 8:33

M11i60r24o35s87l31a98v 42Š24i43m73k27o 7915393972405

Plný souhlas. Ale vysvětlujte to digitálistům, kteří ty desky nemají :-D Pro ně platí moderní = lepší... Místo poslouchání sledují křivky v časopisech.

+1/−1
5.4.2014 10:31

V88l92a89d89i19s56l37a16v 46A86d15a19m89e14c 2985398301468

Znám spoustu malých studií které dříve nahrávali jen 44/11.

+2/0
5.4.2014 11:14
Foto

H85a81n97a 19A78n76t64o14n54o85v97á 6847559894464

Jenže kdo by se Vám dneska vyráběl s kvalitním zvukem? Nedávno jsem četla článek kdy konzumní hudba má mizerný zvuk protože to lidé poslouchají na mobilu, nemá cenu se s tím mazat když většina posluchačů (rozuměj lidi co nakoupí popové album) nebude investovat do slušné audio sestavy.

+1/0
5.4.2014 15:35

S19t33a21n80i41s84l63a73v 42G37r77i52g32á76r20e88k 7871292170835

Dám CD, ale čistě kvůli tomu, že nemám gramec :-P

Svoje oblíbený interprety podpořím koupí CD - nejlíp přímo na koncertě (distribuce jde rovnou do nich) zbytek tahám

+3/0
5.4.2014 8:30

M17a93r78t69i78n 19K77o71p72e41c14k59ý 3368667679364

Jistěže vinyl lepší není. Jelikož hudba se již dávno nahrává elektronicky, v datech, nikoliv na magnetické nosiče, a teprve pak se přepisuje na vinyly, tak mi přijde docela nesmyslné tvrdit, že vinyly mají lepší kvalitu zvuku než je ten původní, digitální. Kopie logicky nemůže být nikdy kvalitnější než originál. Ke snížení kvality zvuku samozřejmě dochází komprimací původních dat (mp3), což se ale netýká CD nebo e-formátů jako je Apple Lossless, flac nebo wav. Obliba vinylů je čistě psychická, emotivní záležitost. Zdaleka nejdůležitějším faktorem kvality zvuku je samozřejmě reprodukce, tedy bedny nebo sluchátka, zesilovač a přehrávač hrají podružnou roli, u gramofonu například stačí opravdu kvalitní hrot. Dosáhnout špičkového poslechu s bednami pod cca 50 tisíc je iluze. Pokud někdo opravdu touží po špičkové, téměř originální kvalitě zvuku, pak ekomicky nejvýhodnější je zvolit reprodukci nekomprimovaného e-formátu s velmi kvalitnímu sluchátky. Například investice do třípásmových profesionálních in-ear sluchátek Westone kolem 10tisíc znamená nepřekonatelný poslechový zážitek, jaký je jinak opravdu možný pouze přímo ve zvukovém studiu nebo se stotisícovými bednami.

+3/−2
5.4.2014 8:06

P88e50t41r 26P78r96u89s 7257985179842

Nojo, ale v tom studiu se to nahrava a striha v trosku jine kvalite. ;-) To, na co se nahraje/prevede vysledek, je pak druha vec. To je bod, ve kterem dochazi k vetsi ci mensi ztrate kvality.

0/0
5.4.2014 8:49

E93d76u24a34r53d 51B40l19a52z65e83k 1903890525465

ale to je jiné téma! O tom není pochyb, že nekvalitu si způsobují zejména sami uživatelé - kopírovači z CD do MP3 a znova opakovaný!!! převod do CD formátu a znova do Mp3 a často, aby ušetřili místo na HDD i dnes, kdy to nemaj zapotření v době TB disků  (asi ze skrblictví nebo co?..., nebo z neznalosti?,  použijí přednastavený dat. tok?), o dat toku jen 128kb/s... ;-D

 Samože vinym má spoustu nevýhod a né každému na každém stroji se jen přiblíží kvalitou elktronické předlohy! Tedy není kvalitnější než hodně dokonalá až boží elektronická forma, ale kvalitnější než pouze ty sračka zadarmo mezi lidmi... Asi tak, Zobecnovat to je pouze jakási nodtalgie nebo snobství...

 Eda starej zvukař

 (už i MiniDisc poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý a zkreslený víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální-skokové čili obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo knvexní skorosinusoudní křivku, a né jak tvrdili kritici teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není na editaci ano)

0/0
5.4.2014 10:08

R93a44d46o62s52l25a90v 25K22l72a94u63d42a 5754838364132

Jistěže je vinil lepší. Ale jen pokud jde o kvalitu zvuku. K tomu je ale potřeba mít i odpovídající  gramofon, což nebývá laciná záležitost. Pro běžného smrtelníka který si z obýváku neudělal koncertní sál je ale praktičtější (a pochopitelně daleko lacinější) CD, nebo dokonce MP3.

+1/−1
5.4.2014 6:50

O94n28d86ř29e35j 46Š68i23n72d23l52e44r 2737388686315

Právě. Z digitálu dáte dohromady sestavu na špičkový poslech za 40 000. To by se u toho vinylu asi nepovedlo.

0/0
5.4.2014 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.