Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádný internet nebo cédéčka. Podle muzikantů jsou nejlepší vinyly

Tím, kdo si nejčastěji stěžuje na nízké prodeje a pirátské chování posluchačů, bývají sami muzikanti. Proto jsme se zeptali některých známých hudebníků domácí scény, jestli si ještě kupují cédéčka a jak se sami k­ nové hudbě dostávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i69r26o94s60l30a35v 75K82l56a13b87a50n 9197720172398

a paltit za hudbu,tu dnešní??to se většinou nedá poslouchat ani zadarmo.Od roku 1992 jsem žádnou kvalitní hudbu neslyšel.

0/0
21.4.2014 16:26

M66i75r74o48s32l77a26v 19K56l11a27b77a73n 9117410942918

No,v dnešní době je vinyl přežitek a hodí se akurát tak na chvilky nostalgie,veškerou sbírku audio mám na 128gb flešce,záloha na cloudu ani si nemusím plnit pc.Jeli dobre formátováno,tak i mp3 na technicsu a pořádných bednách šlape jak šlak,k čemu  mít regál s cd,když se vše vejde do kapsy.

0/0
21.4.2014 16:24

E39d20u38a42r71d 35B76l91a31z93e90k 1673500475695

Také používáme vinyl!;-O Je nejlepčí! :-) Na podlahy ;-)

0/−1
5.4.2014 13:08

P46a89v72e25l 89H75a52l90e98n85k14a 5293170972189

Nejlepší jsou pazourky! :-D

0/0
5.4.2014 12:35

V55l71a92d57i79s61l78a96v 94A50d96a56m10e83c 2355518151628

Myslím, že by to chtělo vymyslet pořádný gramec. Deska upevněná jen kolem etikety, aby k ní snímač(vložka) mohl jít z obou stran. K tomu bezdotykové 3D snímání drážky. Opravdu vysoká vzorkovací frekvence a reálném čase to protáhnout přes program co by zamaskoval proskot a jiné poruchy v drážce. A na závěr super převodník na analog a bylo by. Takže by to mohla být taková černá skříňka, které by nevadily otřesy a dala by se v pohodě přenášet.

0/−2
5.4.2014 11:02

E57d40u83a37r25d 15B26l85a28z38e56k 1673160685925

a není lepší rovnou plotna HDD co ani po častém "přehrávání" nepraská neopotřebovává se a nezapráší se s bezdotykovým snímáním stíhající o řády vyšší frekvence (přehrát, nikoliv mechanicky kmitat), než mechaniská jehla gramofonu přímo nestíhající kmitat až 20kHz? ;-) Soustružící a to doslova plotnu (boky drážky)... :-(

 Nebo SSD kde už vůbec nic netočí a nekolísá!!!!! :-) Kdy záleží již jen!!! na kvlaitě převodníku a koncové audiotechnice!:-)

+1/0
5.4.2014 13:05

E23d48u28a74r91d 67B17l67a91z77e74k 1913290525175

Reakapitulace zjednodušená: nejlepší gramec je HDD (nebo SSD) :-P

+1/0
5.4.2014 13:07

V72l44a97d65i59s66l33a27v 55A87d41a92m43e49c 2505378431378

Jasně, já nejsem žádný fanda gramců, a to zo toho důvodu, že je nepřenositelný a musím otářet uprostřed desky. Na SSD odpovídám níže na Váš příspěvek.

0/0
5.4.2014 17:25

S62t86a45n16i75s22l93a50v 71P91ř59i50b22y95l 1439218651226

No tak si teď snad lidi nebudou hromadně, aby byli IN, kupovat ty retro univerzální potvory z Datartu za 2500 :-)

0/0
5.4.2014 10:58

L68a49d19i36s88l30a71v 86S60o73u72k28u50p 9497419637667

"Jedeme ve vinylech. Pravidelně si nějaký přivezeme, když jedeme někam na výlet."

Tak Vytisková jezdí ve vinylu, hmm. Asi nějaký cool auťák. A ještě si z výletu přivážejí další. Asi je zapřahají tažným zařízením za svého stávajícího vinyla.

+2/0
5.4.2014 10:56

V64l71a65d67i84s71l18a94v 41A66d15a74m44e59c 2325838381678

Poslouchat táborák praskalíchích LP není taky žádný med. A to mám LP, které jsem přehrál pouze já. To, že se již dávno z CD nepřešlo na DVD audio je škoda a firmu Sony by za to měli lámak na kole jak ve středověku. Kdyby bylo DVD audio tak by po LP neštěknul ani pes. Jinak CD nejvíc ubližuje Loudness war, proto návrat k LP.

+1/−2
5.4.2014 10:55

O92n27d36ř97e24j 44Š88i61n29d77l53e50r 2197198576395

DVD audio? Kdo by ještě dneska chtěl žonglovat nějaké zybtečné placky do ještě zbytečnějších jednoúčelových zařízení? Stačí HR PCM a slušný DAC.

0/−2
5.4.2014 10:58

V78l48a98d53i83s77l11a41v 56A63d66a21m25e24c 2505448221808

Placka je vyborný standart pro přenášení, hraní na ruzných místech a tak. I když vlastním nějaký přehravač na WAV, tak sledování co na něj přetáhnou a co smazat mě natolik nebaví, že raději volím objemější CD. A pak kouzlo otevirání obalu čtení bookletu je aspoň trochu zachováno z LP.

0/0
5.4.2014 11:05

E47d45u40a65r57d 31B77l32a51z40e50k 1903570955265

prostě - nostalgie ;-)  Jenže jámám tolik hudby - zejmény vlastních nahrávek z kulturněhudebních akcí v okolí a místních hudebních skupin jako zvukař, že by mě ani nešlo se hrabat v bedně (musela by být hodně velká se stovkami CD!) a hledat a hledat a otvírat a nenajít...:-(, že je neljepčí "gramec" pro mě!!! prostě HDD v PC a možnost rychlého (vy)hledání pomocí Ctrl+F a mám to (rychlý přístup) boží (dokonalý) a hlavně poslouchám a né hledám ;-)

 Stejnak je kvalita daná zejmény jak pořídím nahrávku (mikrofonem počínaje - tedy vlastně již jaký zvuk vydává hudebník...) a nahrávadlem - kdy zkreslení mnozí docílí přebuzením vtupu mikrofonu nebo vstupu mixpultu či nahrávadla docela často :-( Pak je jedno na čem to již zprzněné při pořízení přehráváte... ;-D

0/0
5.4.2014 13:15

V14l80a82d84i83s83l25a26v 93A50d59a76m77e45c 2155368191388

S HDD v PC jsem na tom stejně jako s LP, obě zařízení mají svou míru nepřenositelnosti. Ideální je malý přehravač, který zle přenášet a ideální je mít hudbu na malém médiu, které strčím do spousty již zabudovaných přeheavačů. Toto vcecku splňuje CD.

Jako bylo by super třeba místo CD vydávat hudbu na něčem třeba ve velikosti bankomatí karty, kterou strčím všude. Nakonec by to mohlo být i na malé flash a přes USB konektor. Já preferuji zásadně oddělení nosiče hudby od přehravače a to velmi jednoduchým vyndáním.

A na to vyhledání, když víte, že se Vám líbí nějaká skladba a máte ji spojenou s obrázkem, a současně víte že u 10 tis skladeb si pamatujete jen pár názvů, tak CtrlF nepomůže. A spousta lidí to má tak.

Prošel jsem MC, MD, LP, CD, DVDa, flash, HDD, a snad jen MC a MD už zůstal ležet v poličce.

+1/0
5.4.2014 17:35

E37d70u22a98r22d 90B76l74a60z35e70k 1893650155695

DVD je jen digimedium. DVD je mrtvý medium! Jsou to jen data!!! Tak proč je mít dnes na točícícm , snadnopoškozitelném a málokapacitním mediu???8-o

 Kvalita dat (hudby) nesouvisí s mediem! Nelepší medium je internet! Proč jej distributoři haní jako zlo, proč jej raději nevyužijí! I kdyby stálo "LP" namísto 99,-USD max do1,-USD x miliarda lidí je balík a distribuce je nestojí nic, jen SW zakodovat data a zorganizovat platby, nic víc a ne táhat se s tunami medií a nechávat vydělávat kameným obchodům ;-)

 Podobně filmy - neměly by stát víc jak 1 lístek do kina! Ba dokonce by měly stát zlomek! Zisk přece doženou kvantitou a uštřením na fyzické distribuci. Mě štve, že si legálně nemohu stáhnout po zplacení pár kaček lecos ;-€  Neváhal bych nějaký kredit mít a platit :-)

0/0
5.4.2014 13:41

P93e21t43r 67F58r37ý96d31e29k 7459241969533

Aby ne... CD se snadno zkopiruje, mp3/flac se snadno stahne, takze je jasne, ze propaguji vinyl... :)

0/0
5.4.2014 10:51

R10u85d46a 13S41l62a29v34í14k 5143678906171

Vinyly??? To tak max. podle Hipsterů

0/0
5.4.2014 10:47

O19n33d89ř55e14j 84Š53i17n82d34l71e68r 2597108406495

Je pravda že vinyl je hezký, stylový, nostalgický, má svoji romantiku a může být zdrojem kvalitního signálu. Přesto už je ale překonaný HR digitálem. Ten typicky analogový feeling starších alb není ani tak médiem jako charakteristickými vlastnostmi tehdejší nahrávací techniky. Vinyl pak přidává další zkreslení snad na každém kroku co je mezi páskou s mixem a výstupem z vašeho gramofonu. V 80. letech se často CD dělala jenom flat transfery těch původních pásek bez jakýchkoli digitálních zásahů. Ta CD často znější úžasně a jsou mnohem blíže k tomu co slyšel hudebník ve studiu než ty desky. Třeba zrovna u toho Hendrixe je dosud nepřekonaná prvni šarže reprise CD z roku 85, zní úžasně! Mám vinyly rád ale na druhou stranu nemám rád ten analogový fanboyismus. PS: Pro milovníky toho zvuku tip. Vygooglete "Vinyl Done Right"

+3/0
5.4.2014 10:11

M92i63r96o93s32l73a73v 87Š66i58m13k85o 7445883162745

Kdybyste ty staré vinyly měl a k tomu odpovídající aparaturu, tak byste takové pitomosti nepsal. Konec věrného zvuku bez zkreslení začal CD digitálem, který má omezený frekvenční rozsah a navíc čím jsou kmitočty vyšší, tím jsou zkreslenější. Hendrix na CD z roku 1985 musí znít fakt "úžasně" :-/ Nebo máte špatný sluch...

+4/−1
5.4.2014 10:26

O75n50d27ř73e41j 72Š40i39n52d46l27e61r 2747438806615

Sám ji nemám to je pravda. Ale už dlouho jsme o tom s podstatně vybavenějším známým vedli sáhodlouhé spory. Nakonec jsme udělali slepý test kdy jsme prohnali jednu desku přes kvalitní převodník a pak poprosili přátele aby si to zavázanýma očima poslechli. Správně přímé hraní desky identifikovala asi polovina lidí. Tudíž asi stejně jako kdyby tipovali. Pil jsem ten večer zadarmo ;-).Pokud jsme takovéhle výsledky měly s převodem do CD standardu tak jsem si svým původním prohlášením že HR digitál (od 24/96 nahoru) překonává vinyl docela jistý. Hned na začátku m vyčítáte domnělý nedostatek zkušeností a pak sám kritizujete CD které jste ani neslyšel. Vy jste ten typicky zaslepený fanboy.

+1/0
5.4.2014 10:39

M87i84r21o49s69l96a84v 44Š58i11m87k54o 7815673712925

Kvalita hudby se dá i vidět. Mohu zapojit 10-ti pásmový grafický ekvalizer. Když pustím CD a kouknu na pásmo 25 kHz, tak tam není NIC. Když pustím STARÝ vinyl, aby byla jistota, tak do roku 78, tak tam ty kmitočty jsou. Jako celek, při přehrávání CD se ukazatelé líně pohybují, při hraní LP kmitají jako o život. A to je ten rozdíl mezi věrným a syntetickým zvukem. Samozřejmě, že na novodobých LP je to digitální svinstvo také a je dobře slyšet, jak se časem, vzhledem k vývoji digitálu, zvuk lepšil. Když jsem si pustil první LP z digitálního studia, někdy v roce 83 (?), tak jsem si myslel, že mi odešla přenoska :-) Nemám SACD, ale slyšel jsem to na výstavě audio techniky. Proti tomu nemám výhrad. Byly japonské, Led Zeppelin a Black Sabbath. Nepoznal bych rozdíl...

0/−1
5.4.2014 10:56

O28n95d92ř18e81j 66Š18i29n33d67l50e84r 2567228236325

Jsou tam, otázka je nakolik reprodukují to co bylo na pásce vzhledem k problémů které níž popisuje pan Blažek. O tom že CD je z hlediska kvality kompromis se nehádám. Ale vyloženě špatné podle mne rozhodně není. JInak SACD dělané v je v nativním kódování snad neexistuje. Všechn ose to převádí z PCM což efektivně kombinuje nevýhody obojího kódování dohromady. Jediným účelem DSD a SACD bylo znemožnit kopírování (což až do příchodu PS3 s linexem se taky povedlo).

+1/0
5.4.2014 11:03

E76d50u96a59r77d 65B14l77a65z82e24k 1393830845575

tak ono CD končí nutně na 20kHz a od 22kHz už dělá jen chyby co se musí pásmovou propustí omezit! Nem 44,100kHz nezvládne víc jak 22,5kHz bez chyb, ale 20kHz ještě ano, na to má vzorkovací rezervu! :-)

 Ale otázka nezněla, jeli lepčí CD než vinyl, ale jeli lepčí elektronická!!! podoba.;-O A to rozhodně, za předpokladu vyšší vzorkovací frekvence a nekomprimovaný vůbec nebo jen málo, je! :-) (např 96kHz a 24bit lepší rozjodně je a uchová klidně i 40kHz!;-) To již jaksi mechanická jehla nevykmitá a povrch drážky z vinylu nevydrží a bude to hluboká orba, soustružení :-( a jen pinkání jehly od boku drážky k druhému boku :-P

+1/0
5.4.2014 13:22

E84d74u33a42r77d 50B71l78a31z75e91k 1263120555105

doplnění - 96kHz zvládne zachovat 40kHz a 44,1kHz jen 20kHz proto, že celá sinusouda je defacto ze dvou půlvln!!! - jedna kladná druhá půlvna adruhá záporná půlvlna , čili minimálně 2 takty, dva vzorky, jedna sinusoida potřebuje min. dva údaje! (její detailní vykreslení do sinusového průběhu je SW automaticky.

 Např. Sony měl pro MiniDisc metodu výpočtu ANTRAC (nebo jak se to píše). Tedy 1 vzorek je sice jeden údaj co by nemohl sám o sobě vykreslit křivku (sinusová půlvlna), ale není sám o sobě ;-)

 Proto stačí na uchování 20kHz jen 44,1kHz vzorkování, na distribuci ovšem a proto tam víc nenaměříš, nic co stejnak většina lidí neslyší a jen někteří to vnímaj a jen podvědomně! Pro ty je teoretická možnost elektronikcké formy si klidně poslouchat vyšší frekvence, pokud takovou nahrávku seženou, nebo leda vlastní nahrávky zvuků máli kvalitní mikrák a nahrávadlo, umožnuje mu to elektronická!!!!! forma záznamu i uchování. :-)

+1/0
5.4.2014 13:33

E86d45u86a65r77d 40B69l21a25z61e91k 1243520985515

Kdyby jste tušil jak konkrétně digitál i u distribuční a tedy nízké pro 20kHz čili "jen"44100Hz vzorkovací frekvence, pracuje se vzorkováním a DA převodník (jak který ovšem že!) na analog. signál na výstupu, o zkreslení jen teoretickém by jste tak nepindal...

 Totiž už i MiniDisc, mnohými poplivávaný, přitom v rádíích! používaný dlouho,  poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý se zkreslenými víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální - skokové čili sice obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo konvexní skorosinusoudní křivku a to i u frekvence blící se jednomu vzorku pro celou sinusoidu (proto také nemá 40kHale ale 44100, aby se netrefil vzorek na dvou polosinusoidách vždy jen do plusu 2x po sobě), a né jak tvrdili kritici jen teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není! Na editaci ano i ne.

 A co zkreslení gramofonu, kdy u zvuku činelů - tedy frekvenci blížící se 20kHz jehla pro svoji hmotnost a setrvačné síly přestává stíhat kmitat tak rychle a odpoutává se v tak prudkých zatáčkách (u vysokých frekvencí kmitů) svými boky od plochy boků drážky?! I když u 1.  přehrání to moc poznat ušima (né že by se to fyzikálně nedělo) nebude, po 50. přehrání to poznat bude i ušima, neb tato kavitace, co dokáže vymlet i lopatky vodních turbín z tvrdé nerezi!,  boky drážky brzo opotřebí.:-( U levných a neseřízených gramců se to projeví brzo i již jen po 2. přehrání!... I proto se tomu lidově říká: soustruh ;-D

 Eda - starej zvukař

+1/0
5.4.2014 10:43

V77l44a47d19i65s20l33a79v 45A80d15a71m74e82c 2855488111318

Minidisk byl paráda. :-)

0/0
5.4.2014 11:07

E64d95u77a51r28d 17B27l24a62z18e79k 1853350285795

kua vÝšky ne víšky ;-)

0/0
5.4.2014 13:00

M78i97l56a78n 91Č89e88r63n65ý 5513839719672

Kua blížící, ne blicí.;-)

0/0
8.4.2014 14:42

E93d38u38a23r89d 92B86l13a73z35e26k 1393910515575

konec verného zvuku začal przněním uživateli do MP3 s malým dat. tokem ;-€ a opakovaným převodem ;-( toho hnusu na CD a zpět a zpět... ;-) To pokazilo i pověst CD standartu... Nebo i to že CD lidé přehrávaj často jen v "papiňáku" (malaá levná pastová trojkombinace Rádio/Cassete/CD player, do kuchyně...)

0/0
5.4.2014 10:49

E25d98u58a55r85d 91B95l84a38z69e19k 1413750425215

U elekronické formě hudby si menší nebo i větší nekvalitu způsobují zejména sami uživatelé - kopírovači z CD do MP3 a znova opakovaný!!! převod do CD formátu a znova do Mp3 a často, aby ušetřili místo na HDD i dnes, kdy to nemaj zapotření v době TB disků  (asi ze skrblictví nebo co?..., nebo z neznalosti?,  použijí přednastavený dat. tok?), o dat toku jen 128kb/s... ;-D

 

 Samože vinym má spoustu nevýhod a né každému na každém stroji se jen přiblíží kvalitou elktronické předlohy! Tedy není kvalitnější než hodně dokonalá až boží elektronická forma, ale kvalitnější než pouze ty sračka zadarmo mezi lidmi... Asi tak, Zobecnovat to je pouze jakási nodtalgie nebo snobství...

 Eda starej zvukař ;-)

 (už i MiniDisc poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý a zkreslený víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální-skokové čili obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo knvexní skorosinusoudní křivku, a né jak tvrdili kritici teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není na editaci ano)

0/0
5.4.2014 10:10

J43i44ř58í 29D34v78o66ř95á42k 5412752156716

A proto Tomáš Klus vydá nové album na CD a digitálně a na vinylu až v listopadu. Fakt díky! :-/

0/0
5.4.2014 9:38

J40a48n 98K48a41r47e66l 92N38o85v75a97k 5526984528806

flac je jasnej... ono taky zalezi jakej analog.. kdyz to ve studiu nahrajou digitalne pripravej to pro CD a pak to narvou na desku.. tak jaksi ztraci to, ze je to na desce na smyslu a je to opet jenom kdo? ano marketing :D

+3/0
5.4.2014 9:14

M61i21l70a61n 36M81r93o43c31z33k45o41w62s22k54i 4250906237978

Já preferuji beztrátové formáty, hlavně FLAC. MP3 je děs, pak není divu, že někteří lidé utíkají zpět ke starším technologiím.

+2/−1
5.4.2014 8:54

O30n19d92ř44e93j 54Š16i15n58d81l30e80r 2797238246805

Nutno dodat že to není samospásné. V dnešní době je skoro zázrak natrefit na Album bez brickwallu. Tam vám nepomůže nic.

+1/0
5.4.2014 10:14

M29i15c52h45a57l 53S65n26o18p12e34k 7391258415607

v té anketě chybí možnost torrent :D

+1/−1
5.4.2014 8:39

J17a39n 11K32a70r68e76l 76N17o29v76a45k 5606114518656

jj myslite nezavysle hudebniky vydavajici pres torrent? :D

0/0
5.4.2014 9:16
Foto

K28a47r41e34l 19H48r76u49š76k52a 2751361908297

Tedy pustit si album z Youtube, tomu se říká zvukové řeznictví... :-P

+2/−1
5.4.2014 8:35

V23l51a77d90i52s22l52a38v 44A25d80a18m14e25c 2655468161908

ale na seznámení s tím

0/0
5.4.2014 11:09
Foto

K83a16r50e68l 61H60r55u28š91k50a 2841871528867

Budete se divit, ale vinyl JE lepší. A to hned z několika důvodů: analogově se tradičně nahrávalo cca do roku 1990 (jedno z prvních digitálně nahrávaných a mixovaných alb je A Momentary Lapse of Reason od Pink Floyd z roku 1987). Starší nahrávky jsou ryze analogová záležitost.

Dalším důvodem je, že nahrávací studia nenahrávají se vzorkovací frekvencí 44 kHz, na kterou se zvuk degeneruje při přenášení na CD a rozhodně se nepoužívá pouze 16 bitové kvantování jako na CD. Technicky tedy není problém vyrobit mnohem kvalitnější vinyl než CD, protože CD je vždy omezené na 44 kHz a 16 bitů...

+6/−3
5.4.2014 8:32
Foto

K28a39r86e98l 86H37r93u29š81k79a 2131611688677

Pardon, to nebylo do hlavního vlákna, ale pro pana Kopeckého...

0/0
5.4.2014 8:33

M48i60r69o54s23l84a15v 20Š79i54m89k27o 7455343292125

Plný souhlas. Ale vysvětlujte to digitálistům, kteří ty desky nemají :-D Pro ně platí moderní = lepší... Místo poslouchání sledují křivky v časopisech.

+1/−1
5.4.2014 10:31

V53l56a72d92i88s74l37a66v 58A78d95a63m34e69c 2645108901868

Znám spoustu malých studií které dříve nahrávali jen 44/11.

+2/0
5.4.2014 11:14
Foto

H78a40n79a 39A73n67t81o18n58o41v19á 6687909694984

Jenže kdo by se Vám dneska vyráběl s kvalitním zvukem? Nedávno jsem četla článek kdy konzumní hudba má mizerný zvuk protože to lidé poslouchají na mobilu, nemá cenu se s tím mazat když většina posluchačů (rozuměj lidi co nakoupí popové album) nebude investovat do slušné audio sestavy.

+1/0
5.4.2014 15:35

S78t36a56n87i75s78l73a33v 13G95r44i87g50á84r19e89k 7881362570545

Dám CD, ale čistě kvůli tomu, že nemám gramec :-P

Svoje oblíbený interprety podpořím koupí CD - nejlíp přímo na koncertě (distribuce jde rovnou do nich) zbytek tahám

+3/0
5.4.2014 8:30

M88a31r23t81i15n 20K80o25p94e56c88k86ý 3368647549434

Jistěže vinyl lepší není. Jelikož hudba se již dávno nahrává elektronicky, v datech, nikoliv na magnetické nosiče, a teprve pak se přepisuje na vinyly, tak mi přijde docela nesmyslné tvrdit, že vinyly mají lepší kvalitu zvuku než je ten původní, digitální. Kopie logicky nemůže být nikdy kvalitnější než originál. Ke snížení kvality zvuku samozřejmě dochází komprimací původních dat (mp3), což se ale netýká CD nebo e-formátů jako je Apple Lossless, flac nebo wav. Obliba vinylů je čistě psychická, emotivní záležitost. Zdaleka nejdůležitějším faktorem kvality zvuku je samozřejmě reprodukce, tedy bedny nebo sluchátka, zesilovač a přehrávač hrají podružnou roli, u gramofonu například stačí opravdu kvalitní hrot. Dosáhnout špičkového poslechu s bednami pod cca 50 tisíc je iluze. Pokud někdo opravdu touží po špičkové, téměř originální kvalitě zvuku, pak ekomicky nejvýhodnější je zvolit reprodukci nekomprimovaného e-formátu s velmi kvalitnímu sluchátky. Například investice do třípásmových profesionálních in-ear sluchátek Westone kolem 10tisíc znamená nepřekonatelný poslechový zážitek, jaký je jinak opravdu možný pouze přímo ve zvukovém studiu nebo se stotisícovými bednami.

+3/−2
5.4.2014 8:06

P17e21t25r 18P15r17u76s 7437395789412

Nojo, ale v tom studiu se to nahrava a striha v trosku jine kvalite. ;-) To, na co se nahraje/prevede vysledek, je pak druha vec. To je bod, ve kterem dochazi k vetsi ci mensi ztrate kvality.

0/0
5.4.2014 8:49

E32d48u51a29r42d 42B24l19a57z22e74k 1823640965575

ale to je jiné téma! O tom není pochyb, že nekvalitu si způsobují zejména sami uživatelé - kopírovači z CD do MP3 a znova opakovaný!!! převod do CD formátu a znova do Mp3 a často, aby ušetřili místo na HDD i dnes, kdy to nemaj zapotření v době TB disků  (asi ze skrblictví nebo co?..., nebo z neznalosti?,  použijí přednastavený dat. tok?), o dat toku jen 128kb/s... ;-D

 Samože vinym má spoustu nevýhod a né každému na každém stroji se jen přiblíží kvalitou elktronické předlohy! Tedy není kvalitnější než hodně dokonalá až boží elektronická forma, ale kvalitnější než pouze ty sračka zadarmo mezi lidmi... Asi tak, Zobecnovat to je pouze jakási nodtalgie nebo snobství...

 Eda starej zvukař

 (už i MiniDisc poskytoval brilantní záznam, lepší než z pásku i na 36ku rychlost na profi pásky Basf a digitální záznam nemusí mít nutně kostrbatý a zkreslený víšky jako činely, neb i při jen CD vzorkovací frekvenci čili 44100 čili dva vzorky na dva polosinusoiky u 20kHz DA převodník tyto digitální-skokové čili obdélníkové vzorky uměl zahladit na konkávní nebo knvexní skorosinusoudní křivku, a né jak tvrdili kritici teoriemi... že né že 44100 je málo. Na distribuci není na editaci ano)

0/0
5.4.2014 10:08

R37a55d16o57s61l84a39v 75K81l77a21u49d49a 5814548794512

Jistěže je vinil lepší. Ale jen pokud jde o kvalitu zvuku. K tomu je ale potřeba mít i odpovídající  gramofon, což nebývá laciná záležitost. Pro běžného smrtelníka který si z obýváku neudělal koncertní sál je ale praktičtější (a pochopitelně daleko lacinější) CD, nebo dokonce MP3.

+1/−1
5.4.2014 6:50

O35n78d57ř75e53j 36Š56i53n22d54l96e30r 2427388596205

Právě. Z digitálu dáte dohromady sestavu na špičkový poslech za 40 000. To by se u toho vinylu asi nepovedlo.

0/0
5.4.2014 10:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.