Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poměry rozčarovaný Karel Kryl zemřel před dvaceti lety

V pondělí si připomeneme dvacáté výročí úmrtí Karla Kryla. Klasik českého folku zemřel 3. března 1994 v Mnichově. Jeho písně oscilovaly od něžných milostných romancí až po hořké protestsongy. Některé z nich, zejména Bratříčku, zavírej vrátka, se staly symboly přelomových let 1968 a 1989 v Československu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R64a47d39o44s56l71a52v 69J79a85n68ý19r 2619838889511

já vám nevím. něco se mi i líbí, drnkání by mu celkem šlo. v textech lze najít perlu, kterou bohužel téměř okamžitě pohřbí rýmem typu sebe-nebe. je to takové neurovnané.:-/

0/0
3.3.2014 18:03

J70i36ř50í 83K57o61v50a54ř12í84k 5820880144289

Demokracie dozrává do žaludečních vředů.

Bez poctivosti,  bez práva a hlavně bez ohledů.

A je to mýlka soukromá, snad z optického klamu,

že místo srdce - břicho má

a místo duše - tlamu ...

0/0
3.3.2014 11:47

I56v30a71n 98H37r31o53n 5734366336571

Je další lží současného politického marastu, že "Kryl se po ztrátě části posluchačů stáhl z velkých sálů do tělocvičen".

Havel zakázal Krylovi velké sály poskytovat a zakázal velkým médiím Kryla publikovat. Vše detailně popisuje KK ve své knize "Země lhostejnost".

Včera na ČT zpíval KK píseň Demokracie. Kdo by si vsadil, že sloka "král Václav jedna parta je, se šmelinářským šmejdem" v televizi nebyla, vyhrál by!!RvRvV

+2/0
3.3.2014 10:27

R16a80d79k81a 20F31u68k79s32o58v12á 9205950637941

Pane Hron, zajímalo by mě, kde jste vzal tu informaci, že "Havel zakázal" knihu Země lhostejnost jsem četla a kromě informace, že o něj velká celostátní média nestála, že se nemohl bránit, tam nic takového není.

0/0
3.3.2014 12:21

K52a90t47e24ř17i46n38a 48H65u81t74o60v75á 9171415500197

Na Krylovi jsem vyrostla. Většina lidí zná jen ty vážné, pochmurné písničky, ale tím, že jsem ho poslouchala od dětství, tak mám ráda hlavně ty "veselejší" - třeba Darwina, Bridge, ...

0/0
3.3.2014 9:50

K48a62r88e30l 12V48í12t 1151700297788

Kdyby vstal z mrtvých, nepřežije ten současný stav ,ani hodinu!

+1/0
3.3.2014 7:40

J69i16r72i 60C87e75e 5775541302428

Jenom idiot může spojovat bolševismus se současným Ruskem, vyznávajícím hodnoty dickensovského kapitalismu (včetně těch imperiálních choutek) a ignorovat fakt, že jestli je něco v současné době rudé, tak je to Brusel se všemi neomarxisty, maoisty a sociálními inženýry, kteří tam za posledních 15 let nalezli.

Bohudíky, že kardinální idioti se vyskytují i v KSČM a nepostřehli, že normalizace skončila před 25 lety a Leonid Brežněv dávno hnije u Kremelské zdi.

Zapomeňte na SSSR, je rok 2014 a ne 1990.

+2/−1
2.3.2014 23:01

K49a17r78e72l 47V24í72t 1331600977658

Jsou i tady.Nejhorší jsou slepí idioti s poruchou sluchu.

0/0
3.3.2014 7:41

R22a37d57o13s20l50a52v 59K87l56a93u61d88a 5824968134202

Přiznám se že jsem Kryla nikdy moc nepochopil. Nevím jakou měl představu o polistopadovém vývoji. Dost mě mrzí jeho věty o tom jak pokaždé když překračuje hranice, tak čeká něco nového. Bohužel to ho velmi vystihuje. Když bylo národu nejhůř, odešel. Ano. Na to měl právo, jako každý druhý. Když se mohl vrátit, nevrátil se. Jen sem jezdil na návštěvu a hojně kritizoval. Pročpak se sám nepodílel na vytváření toho dobrého? Z Německa věděl jak funguje tamní demokracie. Mohl poradit, mohl být lidem na blízku, mohl se veřejně zapojit.  Z velkého básníka se stal doopravdy jen zahořklý ubožák, který si ani nevěděl rady sám se sebou.

+1/−10
2.3.2014 23:00

P87e65t30r 69K54u94r79e24č56k31a 2270857301396

Pane Klauda, v tom to právě bylo. Na 89 si ho na Václaváku s Gottem vystavili jako symboly. Ale Kryl se chtěl účastnit té přeměny a pomoct. Ale nikdo ho nechtěl poslouchat. A jediné, co mohl, tak dělat to co vždy. Psát písničky o tom jak to tady bylo. (já tehdy byl malý sviš´t, ale myslím, že ty jeho písně byly, jsou a budou nadčasové)

+8/0
2.3.2014 23:32

J43a15n 22S28t13o17d13o83l80a 7641930283890

Já bych nebyl tak přísný v soudech. Odešel, pracoval v zahraničí dost intenzivně pro to, aby se tady něco změnilo. Zároveň vnitřně bojoval, chtěl být tady, ale nemohl. Ten vnitřní boj z něho byl cítit každou neděli před rokem 1989. Málokdo byl tak vnitřně nešťastný ze situace. Myslím, že ten boj se přenesl i do doby po 89. Už jen ten balkón s Gottem (naprosto kompromisního člověka bez jakéhokoli projevu svědomí). Také nejspíš už tušil, co je zač Udavač z Těšína, kterého podporoval (ten si z toho svého jidášství také vůbec nic nedělá a cancá ta svoje přemoudřelá klišé dál). To byly srážky s realitou, které hned tak někdo nedokáže hodit za hlavu. Máte pravdu v tom, že vytrvalá a trpělivá snaha o pomoc bez zahořklosti je nejlepší. Jenže v reálné situaci to je hodně těžké, lidé jsou citliví a mnohdy nedokážou překonat to, co se zdá jiným jednoduché či bezvýznamné. Zrovna Karla Kryla bych tak přísně nesoudil. Udělal toho hodně i pro vás.

0/0
3.3.2014 9:34

R94a39d77k85a 80F58u93k64s12o87v71á 9835530207941

No údajně Havlovi řekl, že se hlásí do služby a Havel ho poslal zpívat. Takže bych přísná nebyla. Navíc proč dělat spoustu jiných věcí, když tohle uměl nejlépe? Podívejte se do politiky, jak to dopadá, když je kozel zahradníkem. A že odešel? Dobře udělal, těžko by ho potom lidé mohli poslouchat na Svobodné Evropě. Těžko by mohl vydávat desky.

0/0
3.3.2014 12:25

S10t19a26n22d86a 96C58h59v40o25s95t 1442628

Bratricku, kdybys to tu ted videl... snad je lepsi, ze uz jsi na pravde Bozi...

+3/0
2.3.2014 22:11

R76o79m58a26n 98D61y20m46e51š 6411105373779

Ale mě není špatně.Jen mně to trvalo dvacet let tvrdé dřiny,víte?On si to asi vysnil jinak.Ale po čtyřiceti letech totální ekonomické a morální devastaci to asi těžko opravíte za pár let,nebo snad měsíců.

+2/0
2.3.2014 22:46
Foto

J56a78n 13V33l55a29d63y91k88a 2792548763154

Každá doba má svého viníka a svého hrdinu

0/0
2.3.2014 20:11

V12i97k80t28o54r 65S61k58á11l34a 3189222662534

Karel Kryl zemřel náhle a zcela nečekaně na srdeční příhodu dne 3. března 1994 v Mnichově ve věku nedožitých 50 let, když dva dny předtím byl ještě v Praze. Zádušní mši celebroval jeho přítel arciopat benediktinského Kláštera břevnovského Jan Anastáz Opasek v klášterním kostele sv. Markéty v Praze. Mnoho lidí se nedostalo dovnitř, přesto se před klášterem sešlo přibližně čtyři tisíce osob. Účast politické reprezentace byla minimální. Ivan Martin Jirous se k tomu vyjádřil slovy: „Nasralo mě, že mu nebyl Havel ani na pohřbu, když na Hradě přijímá takový kreatury jako Jacksona!“ Jediný vyslaný reprezentant Hradu Ivan Medek při projevu prohlásil: „...Karel se mýlil, když se domníval, že ti, které kritizoval, ho pro to nemají rádi,“ načež se z publika ozvalo několik výkřiků: „Lžete!“

Zdroj: Wikipedie

+14/0
2.3.2014 19:46

J57i84ř62í 67K84o21v59a28ř11í80k 5370900504249

.... a to nebylo tajemství, že se s Medkem neměli rádi.

0/0
3.3.2014 11:52

V97i83k90t78o70r 31S55k17á48l69a 3239542702264

No to bylo spíše míněno na Havla.

0/0
4.3.2014 19:22

V96á76c77l24a42v 62Š20u44b13r26t 9867913938527

Stále více se ukazuje, že měl pravdu. Bohužel.

+6/0
2.3.2014 19:36

K78a78m46i27l 73S21t44r12n49a27d 1438940324122

...99% komentu jsou naprosty sracky (slovo sracky prosim ponechat). Co jste proboha cekali po 40 letech komunistickeho mrzaceni moralky, ze to tady bude ihned jako v Nemecku?? Proste je nutne si tech 40 let odpracovat a to se vsim vsady. Nebo si snad myslite ze zapadni demokracie nemackeho typu se v Nemecku objevila sama bez prace??Ja tady rozhodne zadnou spalenou zem nevidim...

+7/−5
2.3.2014 19:22

I76v24a96n70a 65P87í12s14a14ř58í76k17o60v87á 5492868614830

Moc pěkný článek vyšel v Týdnu minulé pondělí a kde i je otisknuto jeho názor na Havla, Klause, Zemana a jiné další politiky. Doporučuji. Byl super zpěvák a upřímný názorově.

+7/0
2.3.2014 19:10

J39a61n 64L69u90k76á37š 7967143613732

Karel Kryl demokracie

http://www.youtube.com/watch?v=_1qqFvEQ42o

+2/0
2.3.2014 16:33

L38u96b98o66s 87K41u36b12i88c31e37k 4645755734

Smrt byla jeho vysvobozenim:-(

+1/−1
2.3.2014 16:22

J41a67n96a 13S82t23a98s40t80n21a 7917496226539

Ano zahorknul, ale on mel proc. Dneska by byl jeste vic zahorkly![>-]

+7/−1
2.3.2014 16:08

J16a93n 38S90t96o52d39o30l78a 7181930103170

Já myslím, že by nebyl zahořklejší. Vše se zlepšuje, to nevidíte? Problémy stále existují, ale ty budou s lidmi do konce světa. S tím se nedá nic dělat, od roku 1989 se už spoustu věcí zlepšilo a pořád zlepšuje. Dokonalého ideálu nedosáhneme nikdy.

+1/−3
2.3.2014 18:19

T59o59m93á18š 34T98a93t26í44č69e98k 5110772590398

Ale, copak se zlepšuje? Nanejvýš tak efektivita vymývání mozku. Když jsem například viděl před rokem davy, jak se těší na pivo s růžovým pankáčem Karlem, tak jsem vzpomínal na doby dvacet let předtím, kdy by taková stupidita vedla tak nanejvýš k vrcení hlavou a krčení čela.

+5/−2
2.3.2014 18:29

J66a27n 55S94t91o23d58o82l36a 7981730773310

Třeba když jdete na úřad, tak je to rok od roku příjemnější. Tramvaják či autobusák často počká na dobíhajícího. Maličkosti, které ukazují, že se mění situace k lepšímu. Prvky volební kampaně jsou a byly vždy praštěné, jen na to ještě nejsme dostatečně zvyklí, protože poslední pořádné volby už nikdo nepamatuje a za poslední čtvrtstoletí si zvykáme. Jde o fungování istitucí a státu jako celku. Různé předvolební či populárněhudební happeningy nejsou měřítkem kvality společnosti.

+2/0
2.3.2014 18:38

V12á46c27l94a88v 23Š90u79b31r27t 9837253228587

S tím dobíháním tramvaje/vlaku jste mě rozesmál. Já mám z poslední doby spíš zkušenost, že počkají, dokud nedoběhnete a pak vám zavřou před nosem. Nicméně bych zrovna to nijak negeneralizoval a na nic bych z toho neusuzoval..

0/0
2.3.2014 19:44

J89a59n 67S90t95o73d78o90l22a 7891470153250

Škoda, máte velkou smůlu, že vám dělají naschvály. Lidé mají krátkou paměť a vžít se do doby třeba před dvaceti lety se neumí. Buď si tu dobu idealizují nebo zhoršují, přesný pocit vrátut nedokážou. Přesto tvrdím, že se společnost - i přes vaší smůlu a špatné politiky - zlepšuje. Pomalu, ale přeci jen.

0/0
3.3.2014 9:11

T46o10m20á80š 34T35a25t93í41č32e81k 5150872460478

S tím můžu jenom souhlasit. Nálada ve společnosti se zlepšila hodně, a ať si je to klidně částí z nutnosti si zachovat pracovní místo. No a ta nálada úměrně s úrovní služeb, samozřejmě. To jsou ale detaily. Co mně chybí a čeho dřív bylo víc, to byla připravenost zpochybnit předkládané Pravdy. Hlavně u mladéch lidí, kteří vyrostli za současna. Viz opět úspěch sloganu "S Karlem na pivo" u nich - za tím úspěchem je víra v EU (bez které bysme měli hlad a pořád válčili), ve vyšší kvalitu germánské rasy, ve zkaženost vlastního národa bývalým režimem, důvěra ve šlechtice jako morálnější jedince oproti plebsu... (ale toho "Karla" jsem si vybral jenom proto, že se to fakt tak krásně nabízí ;-)).

0/0
3.3.2014 13:26

J86a94n 38S20t76o11d98o92l76a 7401810803570

Jak už jsem psal, předvolební boj je nekonečně vynalézavý a také nekonečně trapný. W a V písnička o babičce Mary, vybavujete si? A to jsou třicátá léta. Stačí se podívat, jakou kampaň vedli další kandidáti a hlavně druhý kandidát ve finále. Kampaň nic neznamená, jde o hlasy a tomu je podřízeno všechno. Ohavné kampaně dělají i v zemích, které jsou pro život příjemné a spravedlivé. Kdybych vytáhl se svou pravdivou, poctivou, slušnou a neurážející kampaní do voleb, skončil bych poslední v Česku, stejně jako v Německu, Anglii, Holandsku atd.

0/0
3.3.2014 13:44

T32o55m15á15š 51T17a75t42í30č16e13k 5890852430948

No jo, já ty volby používám jenom k demonstraci toho, co myslím pod zlepšením efektivity vymývání mozků - viz co stojí za úspěchem kampaně s Karlem. A právě že u mladéch, vyrostléch v dnešní době. Spousta, nebo většina z nich má vůči dnešnímu zřízení postoj jak na začátku padesátéch let ti, co měli svatbu ve svazáckéch košilách.

0/0
3.3.2014 13:50

J27a45n 18S90t84o42d52o34l93a 7181940483440

U voleb jste buď pro Losnu nebo pro Mažňáka. Nic rozumového tam není. Zaujme vás třeba barva, nebo že bydlí poblíž, nebo cokoli. Proč někdo fandí Spartě a jiný Slavii? Je v tom nějaký rozumný důvod, proč se člověk rozhodne? Když už jsme u těch výsledků voleb (všech za posledních několik let), tak podle toho bychom na tom moc dobře nebyli. Důležité je, že i přes ne příliš dobré výsledky voleb země funguje po malých krůčcích lépe.

0/0
3.3.2014 13:56

V11á26c14l92a52v 43Š45u19b75r75t 9987463398717

Podle mě se naopak vše zhoršuje. To nevidíte? Na druhou stranu i já optimisticky věřím, že s triem Carevna&Nečas&Kalousek jsme dosáhli dna. Uvěřím ale teprve tehdy, až podobné elementy budou sedět v base, kam patří.

+1/0
2.3.2014 19:40

J53a73n 32S17t85o24d65o96l59a 7941730893720

Politiky vnímáme dost různě. Kdybyste udělal celosvětovou anketu před pěti lety a zeptal se, kdo je nejlepší prezident (většina odpovědí by byla Obama), a kdo nejhorší (většina Bush). Udělejte tu anketu teď. Obama už tolik hlasů nedostane, Bush také ne. Náhled na politiky se mění s časem - to platí pro Kalouska, sám nevím, jak se to vyvine, nechávám tomu čas. Nečas a jeho domina jsou už přízraky běžné politické praxe, kterou KK musel znát z Německa a dalších svobodných zemí. Je naprosto v pořádku, že dopadli, jak dopadli. Kdyby tady panovala nějaká špatná situace, tak je Nečas stále u vesla. Provinil se, skončil, má oplétačky se soudem. Naprosto v pořádku. Žádný spasitel nám vládnout nebude, vždy jen lepší či horší politik na jedno či více relativně krátkých volebních období. Už to je skvělá změna proti 1948-1989 a i proti dvanáctiletému Havlovi.

0/0
3.3.2014 9:22
Foto

I88v12a79n 20D42u22c37a97r 4293889984950

Karel Kryl se do politiky nehodil… kdo umí, ten je vždy na barikádách. Byl to velký umělec.

+16/0
2.3.2014 16:02

J43a98n 59S17e68m42i91k 4474137802809

Karla Kryla jsem mel jako pisnickare strasne rad.

Problem po roce '89 byl ze strasne zahorknul.

Do urcite miry jsem to chapal-ve svobodne spolecnosti nemohl mit Kryl postaveni ikony podobne jako mezi lety '69-'89.

Muzeme si rikat 100x ze spousta veci na ktere poukazoval se ukazalo jako pravda. Ale jakozto "svedomi naroda" nemuze clovek jen vykrikovat co je mozna spatne, ale snazit se aktivne neco menit.

Na to Kryl po '89 uplne rezignoval a utapel se ve sve zahorklosti a pocitu zneuznani.

+8/−28
2.3.2014 15:44

J29o85s87e61f 30N45o29v53á97k 6781531720298

to si teda nemyslim. trefne pojmenoval, co se deje. to ze mu nebyl nikdo pripraven naslouchat a kritika byla vnimana jako horkost, neni jeho chyba

+27/0
2.3.2014 15:47

J72a95n 87J14o26š44t 9559547421172

Po revoluci tu byla euforie a lidé nechtěli slyšet o možných problémech. Kryl upozorňoval a nabízel i jiné pohledy, ale byl sám a působil tak zahořkle. Posledních 25 let mu ale dává ve většině věcí za pravdu.

+29/0
2.3.2014 15:54

J88a80n 65S47e51m35i40k 4974347852319

To nic nemeni na tom ze prave tou zahorklosti se pripravil o vliv a moznost neco zmenit!

+1/−8
2.3.2014 16:02

J98i90r55i 34N74o76v82a69k 5544971631556

O možnost něco změnit ho připravil Havel domluvený s komunisty na postupném předání moci. Nejdřív ho vystrčili před národ, a když splnil úkol, odstrčili ho někam dozadu. Kryl do politiky chtěl, počítal s tím, ostatní ho tam nechtěli - věděli co se chystá a báli se člověka s otevřenou hlavou a schopností v jediné větě sestřelit jakoukoliv nepravost a nepravdu. Pak teprve zahořkl. Právem.

+25/0
2.3.2014 16:18

J86a87n 94S46e13m43i85k 4464347742539

je blbost vsechno hazet na Havla.

Havel realne nemel vliv na zasadni veci. 

Uz od prosince '89 byl jiny klicovy hrach ktery realne rozhodoval o budoucim ekonomickem vyvoji a pravnim ramci- totiz ministr finance Vaclav Klaus.

Ne REALNE veci nemel Havel nejmene po unoru 1990 skoro zadny vliv.

Co se tyce domluvy na predani moci.... asi pro Vas nebude tajemstvi ze stat musi nejak fungovat, duchodci dostavat duchody, platby mezi podniky probihat, tovarny fungovat.....  tam vsude to meli v ruce komunisticke kadry.

Jak by jste chtel ten prechod z komunistickeho rezimu udelat bez spoluprace komunistu na nizsich urovnich(reditele tovaren, namestci, lidi v bankach, armade, na uradech...)??? Bez toho by se cela ekonomika zhroutila, hospodarstvi slo okamzite do kopru. Sorry, ale kouknete se treba na Irak po americke invazi, jak to dopadlo kdyz okamzite odstrihli vsechny kadry spojene s minulym rezimem. I okupacni organy vyuzivaly po vitezstvi nad nacismem byvale nacisty na vsech urovnich hospodarstvi a statni spravy(viz soudci, pozdejsi poradci a clenove kabinetu Konrada Adenauera, kapitani prumyslu, manazeri, nemluve o dalsich...). Bohuzel jinak to v techto situacich nejde, kdyz chcete udrzet nejake fungovani statu

+5/−2
2.3.2014 17:57

J79a71n 49S78e80m12i71k 4474557472439

P.S. problem v CR oproti Nemecku nebyli samotni komuniste/naciste kteri nebyli odstrihnuti, ale to ze oproti Nemecku nebyl nastaven pravni ramec ktery by zabranil, napr. ekonomickemu drancovani temito kadry.

A absence tohoto ramce nebyla opravdu vinou Havla, ale skupiny naivnich ekonomu kteri ze svych ucebnic znali jen tu tezi o "neviditelne ruce" ktera to vse bez dalsiho pravniho ramce uhlida- jo,to byla parta pod vedenim ministra finance Klause ktera utvarela tohle prostredi ktere bohuzel trva dodnes

+5/0
2.3.2014 18:00

J51a95n 96S57t91o68d77o70l72a 7621900263200

Já s vámi souhlasím. Člověk s názory, které se nehodí buď většině nebo vládnoucí elitě, musí být vytrvalý a nepřestat. Bez zahořklosti a výčitek. Jinak to nejde. V tomto je zajímavé sledovat starozákonní proroky. Někteří byli umlčeni, někteří byli zmožení a utíkali, ale nekonec se vrátili, jen několik se dočkalo uznání během ivota. Nikdo je moc nebral vážně, přesto výrazně změnili společnost.

+2/0
2.3.2014 18:15

N60o63r40b93e94r90t 10M84o73u25c12h53a 8131373132870

Je sranda, jak ho někteří lidi berou jen napůl. Podle tady Jana Stodoly "zahořknul", podle jiných se zbláznil.

Podle mě chápal sakra rychle.

+27/−1
2.3.2014 15:28

L51a35d25a 98N48o54v53a49k 4152843927

ano, chápat ideály je hezké, ale je to k ničmenu.. Idealista je dobrý většinou jen k tomu, aby za něco položil život a zbytek pokytců mu tam pak nosilo kytky.:-/

0/0
2.3.2014 15:32

T76o55m13á79š 26T79a32t68í30č48e41k 5530602550428

Pokrytci dnes nosí kytky uplně jiné modle, takové té s pytlama pseudohumanistickéch keců. :-P

+3/0
2.3.2014 18:21

J66a31n 80S55t47o64d50o66l83a 7211650113200

Na Karla Kryla vzpomínám, poslouchal jsem ho na rušené Svobodné Evropě. Už v nedělních pořadech na SE se u něho dal rozeznat trvalý hluboký smutek (píseň Martině). Škoda, že zahořkl více než je pro citlivého člověka snesitelné. Jeho postřehy by se hodily. Novinář Jan Petránek na besedách v revolučních dnech říkal, že změna společnosti bude dlouhá, dvě generace, číselně 40 let. V tom měl pravdu Petránek, Karel Kryl toužil po změně okamžité. Možná dnes by viděl pokrok, zdaleka ne ideál. A kdyby vydržel do věku, kdy už jen málokdo umírá, viděl by ještě výraznější pokrok. Ideální společnost nicméně nikdy na Zemi mít nebudeme, Karel by se hodil, aby nás popichoval ke snaze o lepší současnost.

+3/−2
2.3.2014 15:18

M21i19l85a54n 88Č15e16r17n28ý 5223319379322

Prosím, upřesněte věk, kdy "už jen málokdo umírá".8-o

0/−1
2.3.2014 15:43

L15i44b67o13r 92H71l48u92b21u86č27e33k 4390540217157

...tak třeba 130...znáte někoho, kdo umřel ve 130...?

+1/−1
2.3.2014 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.