Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Československo si splnilo dávný sen o moři. Aspoň na chviličku

Galerie hlavního města Prahy hostí do 25. května výstavu, která má za téma tunel na Jadran. Byl to hodně odvážný projekt, který se zrodil v sedmdesátých letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a97r27k46é65t79a 14S94t68a14ř50i62n37s10k22á 4964625975393

tunel;-D...stacilo poverit bratry a sestry z CCCP a porucit vetru desti.....a misto rakous mohlo byt more

0/0
5.3.2014 9:14

P19e92t24r 51H76r94a31b20á96k 6160407152910

Kolik je národní dluh? Už máme skoro polovinu postavenou, ne?:)

+1/0
2.3.2014 1:42

J84i27ř59í 29J72a94h81o69d36a 4678432969683

Jsem rád, že s.o.u.d.r.u.h Beneš je pičný...;-D;-D;-D

0/0
2.3.2014 0:20
Foto

M35a56r56e82k 79T95o46n 8442418498189

Zde....

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061030-tunel-na-jadran/

+1/0
1.3.2014 21:33

M55i50r50o44s69l17a88v 38B97e57n77e19š 1507924333670

Jo jo, tenkrát ještě bylo dobře a mylslelo se na lidi. Dneska většina z nich k moři jet ani nemůže, protože na to nemá a nebo se bojí že ho vyhodí z práce! Vraťte se zlatá sedmsdesátá léta prosím, to bylo aspoň blaho a mohl jsem být na svého prezidenta pišný!

+2/−16
1.3.2014 20:15

O25n68d82ř35e79j 54Š17r69á74m62e23k 3353440681579

Tak to je fakt drsná ironie.

+9/0
1.3.2014 20:25

T53o77m50á73š 31K53r46m10í29č78e14k 1973218571478

snad je to ironie

+4/0
1.3.2014 20:36

M15i89c56h37a30l 74K57o24n38e11č43n80ý 8689162922621

No není. Bývalý kádrovák nebo politruk, 82 let, slabý zrak a myšlení, velmi pišný na svou komunistickou minulost.

+2/0
1.3.2014 20:51

M93a39r98t33i40n 98B28a11l24á78ž 3670630555742

Keby si mal tú možnosť vrátiť sa v čase, neverím, že by si vydržal čo len týždeň.

+2/0
1.3.2014 20:38

M55i95c22h37a57l 32M78i16l47l82e94r 9626222719872

troll?

provokater?

nebo kovany soudruh jezedak s myslenim "pisne" zfosilizovanym v semdesatych letech?:-P;-D

0/0
1.3.2014 23:46

B71o77ř93e35k 26Ž20a68n21d33a 1160166709546

Pořád je to reálnější než hyperloop.;-D

0/0
1.3.2014 19:49

L23a51d17i93s68l62a54v 46O68n41d58r70á82č86e90k 6266379768860

Já si myslím, že ten projekt nebyl z roku 1975, ale již cca 5-7 let dříve (řekl bych rok 1968 nebo 69) a vím, že se v té době tím zabývali technické časopisy. Osobně si myslím, že takový projekt by byl velmi zajímavý i dnes. Nemyslete na různé šmelináře a příživníky. Představte si, jak by to bylo ekologické, prohnat pod Rakouskem v létě i v zimě ohromné množství zboží bez kamionů, popř kamiony na vagónech. Jsem přesvědčen, že by Rakušané byli pro všemi deseti. Pamatuji se, že už tehdy měl autor vymyšleno financování, jako akciová společnost. Myslím, že v plánu byly tři tubusy, z nichž jeden by byl jako servisní. Doporučuji, než všechno šmahem odsoudíte, pokuste se nad tím podrobněji zamyslet. Bohužel lidé s myšlením při zemi nic převratného nepřinesou.

+7/−1
1.3.2014 19:31

B56o23ř51e10k 73Ž37a38n64d86a 1830876319506

Rakouský traktorista bude na hranicích protestovat i proti obíhání Země kolem Slunce, pokud ho naočkujou chlapi v hospodě.

+6/0
1.3.2014 19:52

T60o34m91á95š 74K11r93m59í27č51e13k 1453458641428

kamion můžete naložit na vlak i bez tunelu za  3 000 miliard. Takový tunel je pěkná blbost, rozhodně nic převratného

+2/0
1.3.2014 20:43

M32i77r94e94k 38K28o24n41e71č50n42ý 6657395965674

Naložit na vlak můžu cokoliv. Jiná věc je, kam pak ten vlak jede.

0/0
1.3.2014 23:07

L62a79d20i17s19l58a94v 93O50n36d82r37á38č71e47k 6646389728950

Pamatuji se, že tehdy autor vypočítal i cenové rozdíly mezi tunelem a pozemním koridorem, když si vezmete mapu a podíváte se co by takový koridor musel překonávat, tak by to nebyla zanedbatelná cena. A pozemní trať je velice náchylná na počasí, údržbu apod. Tehdy autor dospěl k zjištění, že časem se náklady na tunel a pozemní trať vyrovnají, dokonce tunel bude levnější. Údržba tratě v tunelu je daleko levnější. Jinak svůj názor nikomu nevnucuji, píše jen o tom, o čem se tehdy uvažovalo. Myšlenka to byla dobrá, ale neměli jsme peníze ani na opravu stávajících tratí, ale měli jsme prvenství v počtu tanků na hlavu.

+1/0
2.3.2014 9:45
Foto

J41a18r87o91s91l32a46v 92D30o54u42š44a 3642614594876

tam šlo o to, aby naši soudruzi spoluobčané nebyli okukování těmi imperialisty a třeba nedejbože, aby se jim cestou chtělo vystoupit a něco v té kapitalistické cizině si koupit nebo s někým nekotrolovaně hovořit.

v NDR to vyřešili speciálním vlakovým koridorem do východního Berlína. Na obou stranách tratě ostaný drát a všude východoněmečtí pohraničníci

0/0
4.3.2014 12:15

M32a35r37k54é83t37a 82S54t68a55ř90i85n69s33k85á 4144915435653

pokud by ten tunel nemel holograficke steny...tak bych asi po cca 10km zblbla z probihajicich svetelek a vetraku!!nemluve o celorepublikovych prazdninach..Tauernsky tunel mi jako priklad staci

0/0
5.3.2014 9:11

I58v73a87n 27M83a72r65e73k 6484188902

Jak by se na to "tvářili" Rakušané ? No možná že by se to hodilo i jim být za pár hodin u moře ? ! 8-o R^ 

A propos , ty slabomyslné poznámky níže to asi muselo dát práce je vypotit,že ? 8-o Rv

+3/0
1.3.2014 18:52

P27a75v78e82l 24M39o10k28r21o14š 6359436321460

návštěvníci z Novinek se snaží

+3/0
1.3.2014 19:30

I41v60a33n 95M68a37r51e31k 6954118242

Myslíš ? A těch 57000 "íček"  jsem asi dostal zadara ,že ? ? ?

0/0
1.3.2014 20:49

P44a17v52e81l 27V62e43t46e76š37n25í16k 7855198565137

Možná Vás to překvapí, ale u Rakouska měl tento projekt podporu. Profesora Žlábka myslím přijal i rakouský kancléř.

Ta myšlenka není úplně scestná a odpovídá to moderním bázovým tunelům (viz třeba Gotthardský tunel http://cs.wikipedia.org/wiki/Gotthardsk%C3%BD_%C3%BApatn%C3%AD_tunel).

Před časem o tomto projektu byl natočený dokument - http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061030-tunel-na-jadran/

+3/0
1.3.2014 19:37

R73o31m60a32n 39V64i80t52h22o42u76s 3795791496950

Zajímavé se to jevilo i Německu, protože by se tím tunelem navazujícím na lodní dopravu poměrně rychle a levně dostávalo ovoce a zelenina a další zboží ze severní Afriky do středu Evropy.

0/0
1.3.2014 21:21
Foto

J79i77ř67í 78I31n56c45z93é50d90y 2964555191259

A nejake fotky Havla s Tosovskym na nesmyslnych statnich vyletech po Velikonocnim ostrove by nebyly? ;-D

+4/−2
1.3.2014 18:47

P53a46v86e22l 33S76ý98k44o77r84a 7797362987691

Tehdy to smysl mělo. Byli jsme prumyslova země, vyrabeli jsme pro cely svet.[>-]

+4/−10
1.3.2014 18:22

R84a85d63e65k 37Š40m44a38h27e39l 4345561387

i dnes vyrabime pro cely svet ;) jen uz o tom neni tolik propagandy v tv :)

+3/0
1.3.2014 19:10

P37a20v41e41l 19M70o37k67r95o88š 6669556711950

raději se věnuj jídlu a pití, Honza za pecí potřebuje náhradníka

0/0
1.3.2014 19:30

B44o98ř82e98k 94Ž56a75n18d64a 1370416279776

SSSR a RVHP nejsou celý svět.

+8/0
1.3.2014 19:53

R79o24b28e57r87t 76Š48i71m33e45č52e70k 6645711118888

jak takováhle chujovina vůbec někoho mohla napadnout? :)

+3/−5
1.3.2014 18:11

R95o95m20a65n 44K98r38a44t39o38c98h62v28í55l 6146107906924

V centru Dubaje, kde teplota neklesne pod 30 stupňů je lyžařská sjezdovka....

+7/0
1.3.2014 18:42

V56í53t 76N41o78v78á32k 5334215621409

ano ale v hale kde je teplota výrazně nižší

+1/0
1.3.2014 18:58

J37o40s83e73f 29B67r40o30ž60k42a 6794842828277

A co Jára Cimrman?

+2/−1
1.3.2014 17:53

V58á76c85l53a76v 41S51ý78k70o25r57a 6212630267410

Ukradli mu to.

+1/0
2.3.2014 16:05
Foto

O42t20a87k75a14r 12S97e24k88l 4971863725780

No vida. Já jsem byl pořád zvědav , odkud přišel Zeman na obdobnou "genialitu"- kanál Dunaj - Odra - Labe- Rýn -& kdo ví až kam.

Někteří prezidenti se nám opravdu vyvedli.

+7/−9
1.3.2014 17:35

R40a59d75o67s92l23a30v 11K46l78a43u31d87a 5574688684252

S tímto nápadem přišel prof. Karel Žlábek. Tunel byla geniální myšlenka která předběhla dobu. Už jen tím, že splňoval dnešní normy pro podobné stavby. Pochopitelně počítal nejen s osobní dopravou, ale především s nákladní, součástí projektu byl i přístav.

+5/0
1.3.2014 17:53

J18o13h24a88n 28Z31i91n19g78e25l 2591615966551

Geniální myšlenka za takový peníze, že by se vyplatilo radši všem cestujícím zaplatit letadlo.

+2/−4
1.3.2014 18:06
Foto

O89t68a71k48a20r 49S89e27k50l 4941393955410

Souhlas. Geniální jsou dodnes i myšlenky Járy Cimrmana. Třeba ta s hornickým výtahem , když klec jedoucí dolů obsahuje vždy o jednoho havíře více a tím vytáhne protijedoucí klec nahoru.

Problém je marginální. Co s těmi , v dole se hromadícími havíři ?

Co s tou hlušinou pod Rakouskem ?:-)

+1/−1
1.3.2014 18:06

R54o53b25e53r39t 55Š72i88m83e58č89e21k 6385821588238

z toho bychom si postavili alpy

+3/0
1.3.2014 18:12

P96a70v48e48l 33R53a61t25h18o57u28s35k89ý 6620289591

Asi ten ostrov

+6/0
1.3.2014 18:17

R31o89m47a64n 63V70i30t16h33o65u16s 3205811366810

No, co si tak pamatuji,  z té hlušiny měl být právě udělán ten ostrov Adriaport...

+1/0
1.3.2014 21:17

R65o40m13a52n 34V90i56t18h10o91u10s 3445811366470

No, to tu bylo už dávno před Zemanem. O propojení Dunaj - Vltava (Labe) se pokoušel už Karel IV (mimochodem, v malém to propojení přes rozvodí bylo později realizováno Schwarzenberským kanálem) a koncept propojení všech tří řek je nejpozději z r. 1700 od Lothara Vogemonta. A od 18. stol. se tato otázka kanálu Dunaj - Odra - Labe řeší opakovaně...

+1/0
1.3.2014 21:32

L97i30b40o39r 89F47i45l92á59k 3360505423253

A Blanka to je začátek tohoto tunelu...

+11/−1
1.3.2014 17:10

P66e47t51r 42M80a74r61š93o86u19n 5925688746816

... smutné je, že dlouho ještě bude a aby nakonec ten kousek nestál tolik a nestavěl se tak dlouho jako plánovaný tunel až na Jadran...

+3/0
1.3.2014 18:46

J46a72n 63K35r47b78e85c 8665847784517

Ale ten projekt nakonec uskutecnen byl. Jen jsme netunelovali Rakousko, ale sami sebe... :-P

+15/0
1.3.2014 17:04

K46a44r30e47l 52H26a83g57e41r 2502629491666

jo, to je na tom nejsmutnější......

+2/0
1.3.2014 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.