Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Československo si splnilo dávný sen o moři. Aspoň na chviličku

Galerie hlavního města Prahy hostí do 25. května výstavu, která má za téma tunel na Jadran. Byl to hodně odvážný projekt, který se zrodil v sedmdesátých letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a64r71k74é13t49a 78S42t28a27ř76i75n39s57k16á 4544595125803

tunel;-D...stacilo poverit bratry a sestry z CCCP a porucit vetru desti.....a misto rakous mohlo byt more

0/0
5.3.2014 9:14

P50e39t71r 94H63r35a45b48á68k 6110517502190

Kolik je národní dluh? Už máme skoro polovinu postavenou, ne?:)

+1/0
2.3.2014 1:42

J64i58ř84í 41J68a46h44o89d77a 4558142429243

Jsem rád, že s.o.u.d.r.u.h Beneš je pičný...;-D;-D;-D

0/0
2.3.2014 0:20
Foto

M68a43r31e45k 42T31o84n 8602978878759

Zde....

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061030-tunel-na-jadran/

+1/0
1.3.2014 21:33

M69i18r49o67s11l19a40v 75B75e66n20e79š 1727734853230

Jo jo, tenkrát ještě bylo dobře a mylslelo se na lidi. Dneska většina z nich k moři jet ani nemůže, protože na to nemá a nebo se bojí že ho vyhodí z práce! Vraťte se zlatá sedmsdesátá léta prosím, to bylo aspoň blaho a mohl jsem být na svého prezidenta pišný!

+2/−16
1.3.2014 20:15

O67n89d72ř82e66j 61Š48r66á12m27e32k 3673290641579

Tak to je fakt drsná ironie.

+9/0
1.3.2014 20:25

T66o70m19á71š 60K96r75m88í67č24e37k 1653568571628

snad je to ironie

+4/0
1.3.2014 20:36

M58i71c55h18a27l 70K35o14n18e18č68n81ý 8659832862721

No není. Bývalý kádrovák nebo politruk, 82 let, slabý zrak a myšlení, velmi pišný na svou komunistickou minulost.

+2/0
1.3.2014 20:51

M56a20r18t52i19n 62B12a35l26á90ž 3100150675382

Keby si mal tú možnosť vrátiť sa v čase, neverím, že by si vydržal čo len týždeň.

+2/0
1.3.2014 20:38

M95i90c18h48a67l 59M21i21l47l86e41r 9666102639912

troll?

provokater?

nebo kovany soudruh jezedak s myslenim "pisne" zfosilizovanym v semdesatych letech?:-P;-D

0/0
1.3.2014 23:46

B24o20ř15e79k 51Ž80a54n48d15a 1530946699306

Pořád je to reálnější než hyperloop.;-D

0/0
1.3.2014 19:49

L91a36d69i30s46l78a21v 76O73n26d25r36á60č45e72k 6306219528610

Já si myslím, že ten projekt nebyl z roku 1975, ale již cca 5-7 let dříve (řekl bych rok 1968 nebo 69) a vím, že se v té době tím zabývali technické časopisy. Osobně si myslím, že takový projekt by byl velmi zajímavý i dnes. Nemyslete na různé šmelináře a příživníky. Představte si, jak by to bylo ekologické, prohnat pod Rakouskem v létě i v zimě ohromné množství zboží bez kamionů, popř kamiony na vagónech. Jsem přesvědčen, že by Rakušané byli pro všemi deseti. Pamatuji se, že už tehdy měl autor vymyšleno financování, jako akciová společnost. Myslím, že v plánu byly tři tubusy, z nichž jeden by byl jako servisní. Doporučuji, než všechno šmahem odsoudíte, pokuste se nad tím podrobněji zamyslet. Bohužel lidé s myšlením při zemi nic převratného nepřinesou.

+7/−1
1.3.2014 19:31

B48o43ř11e79k 94Ž34a25n57d50a 1520136949726

Rakouský traktorista bude na hranicích protestovat i proti obíhání Země kolem Slunce, pokud ho naočkujou chlapi v hospodě.

+6/0
1.3.2014 19:52

T89o90m28á20š 26K20r30m31í51č24e49k 1933888531908

kamion můžete naložit na vlak i bez tunelu za  3 000 miliard. Takový tunel je pěkná blbost, rozhodně nic převratného

+2/0
1.3.2014 20:43

M45i81r27e92k 11K42o30n86e89č56n74ý 6947305315704

Naložit na vlak můžu cokoliv. Jiná věc je, kam pak ten vlak jede.

0/0
1.3.2014 23:07

L33a70d30i51s45l69a26v 61O14n10d31r40á96č28e61k 6856159798340

Pamatuji se, že tehdy autor vypočítal i cenové rozdíly mezi tunelem a pozemním koridorem, když si vezmete mapu a podíváte se co by takový koridor musel překonávat, tak by to nebyla zanedbatelná cena. A pozemní trať je velice náchylná na počasí, údržbu apod. Tehdy autor dospěl k zjištění, že časem se náklady na tunel a pozemní trať vyrovnají, dokonce tunel bude levnější. Údržba tratě v tunelu je daleko levnější. Jinak svůj názor nikomu nevnucuji, píše jen o tom, o čem se tehdy uvažovalo. Myšlenka to byla dobrá, ale neměli jsme peníze ani na opravu stávajících tratí, ale měli jsme prvenství v počtu tanků na hlavu.

+1/0
2.3.2014 9:45
Foto

J21a67r34o19s93l39a68v 13D37o63u50š25a 3982104794896

tam šlo o to, aby naši soudruzi spoluobčané nebyli okukování těmi imperialisty a třeba nedejbože, aby se jim cestou chtělo vystoupit a něco v té kapitalistické cizině si koupit nebo s někým nekotrolovaně hovořit.

v NDR to vyřešili speciálním vlakovým koridorem do východního Berlína. Na obou stranách tratě ostaný drát a všude východoněmečtí pohraničníci

0/0
4.3.2014 12:15

M77a72r47k17é30t28a 29S22t91a78ř12i33n67s38k69á 4694245945193

pokud by ten tunel nemel holograficke steny...tak bych asi po cca 10km zblbla z probihajicich svetelek a vetraku!!nemluve o celorepublikovych prazdninach..Tauernsky tunel mi jako priklad staci

0/0
5.3.2014 9:11

I13v97a60n 36M22a76r65e87k 6974628842

Jak by se na to "tvářili" Rakušané ? No možná že by se to hodilo i jim být za pár hodin u moře ? ! 8-o R^ 

A propos , ty slabomyslné poznámky níže to asi muselo dát práce je vypotit,že ? 8-o Rv

+3/0
1.3.2014 18:52

P31a39v27e37l 82M22o67k72r13o92š 6489226271250

návštěvníci z Novinek se snaží

+3/0
1.3.2014 19:30

I37v45a45n 98M92a80r10e14k 6894758912

Myslíš ? A těch 57000 "íček"  jsem asi dostal zadara ,že ? ? ?

0/0
1.3.2014 20:49

P26a45v34e40l 64V39e31t59e16š56n71í16k 7405548565117

Možná Vás to překvapí, ale u Rakouska měl tento projekt podporu. Profesora Žlábka myslím přijal i rakouský kancléř.

Ta myšlenka není úplně scestná a odpovídá to moderním bázovým tunelům (viz třeba Gotthardský tunel http://cs.wikipedia.org/wiki/Gotthardsk%C3%BD_%C3%BApatn%C3%AD_tunel).

Před časem o tomto projektu byl natočený dokument - http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061030-tunel-na-jadran/

+3/0
1.3.2014 19:37

R51o90m25a64n 85V43i21t83h41o30u88s 3145801846270

Zajímavé se to jevilo i Německu, protože by se tím tunelem navazujícím na lodní dopravu poměrně rychle a levně dostávalo ovoce a zelenina a další zboží ze severní Afriky do středu Evropy.

0/0
1.3.2014 21:21
Foto

J48i50ř45í 65I76n42c42z48é62d26y 2614205671649

A nejake fotky Havla s Tosovskym na nesmyslnych statnich vyletech po Velikonocnim ostrove by nebyly? ;-D

+4/−2
1.3.2014 18:47

P38a15v53e45l 78S57ý23k74o21r15a 7827342497981

Tehdy to smysl mělo. Byli jsme prumyslova země, vyrabeli jsme pro cely svet.[>-]

+4/−10
1.3.2014 18:22

R44a50d27e77k 31Š39m32a65h93e87l 4795681197

i dnes vyrabime pro cely svet ;) jen uz o tom neni tolik propagandy v tv :)

+3/0
1.3.2014 19:10

P52a62v47e34l 32M52o29k12r24o45š 6679126361130

raději se věnuj jídlu a pití, Honza za pecí potřebuje náhradníka

0/0
1.3.2014 19:30

B73o38ř40e82k 52Ž91a42n13d22a 1980826889386

SSSR a RVHP nejsou celý svět.

+8/0
1.3.2014 19:53

R42o72b20e64r65t 20Š48i70m21e73č79e59k 6805301958298

jak takováhle chujovina vůbec někoho mohla napadnout? :)

+3/−5
1.3.2014 18:11

R15o59m75a93n 35K57r36a63t15o37c76h75v48í50l 6486507436234

V centru Dubaje, kde teplota neklesne pod 30 stupňů je lyžařská sjezdovka....

+7/0
1.3.2014 18:42

V86í39t 14N79o11v90á86k 5424625641599

ano ale v hale kde je teplota výrazně nižší

+1/0
1.3.2014 18:58

J33o70s70e46f 83B17r49o17ž93k13a 6834452568597

A co Jára Cimrman?

+2/−1
1.3.2014 17:53

V37á42c71l32a70v 34S39ý25k66o43r66a 6252340577830

Ukradli mu to.

+1/0
2.3.2014 16:05
Foto

O16t91a94k70a13r 80S65e15k39l 4641423985430

No vida. Já jsem byl pořád zvědav , odkud přišel Zeman na obdobnou "genialitu"- kanál Dunaj - Odra - Labe- Rýn -& kdo ví až kam.

Někteří prezidenti se nám opravdu vyvedli.

+7/−9
1.3.2014 17:35

R49a20d12o92s56l30a73v 57K25l20a90u39d29a 5174148374782

S tímto nápadem přišel prof. Karel Žlábek. Tunel byla geniální myšlenka která předběhla dobu. Už jen tím, že splňoval dnešní normy pro podobné stavby. Pochopitelně počítal nejen s osobní dopravou, ale především s nákladní, součástí projektu byl i přístav.

+5/0
1.3.2014 17:53

J67o81h91a32n 86Z20i88n73g52e77l 2711375426671

Geniální myšlenka za takový peníze, že by se vyplatilo radši všem cestujícím zaplatit letadlo.

+2/−4
1.3.2014 18:06
Foto

O37t35a95k75a56r 41S72e67k13l 4821353905810

Souhlas. Geniální jsou dodnes i myšlenky Járy Cimrmana. Třeba ta s hornickým výtahem , když klec jedoucí dolů obsahuje vždy o jednoho havíře více a tím vytáhne protijedoucí klec nahoru.

Problém je marginální. Co s těmi , v dole se hromadícími havíři ?

Co s tou hlušinou pod Rakouskem ?:-)

+1/−1
1.3.2014 18:06

R13o40b83e73r61t 77Š59i95m60e16č20e61k 6985221288148

z toho bychom si postavili alpy

+3/0
1.3.2014 18:12

P52a11v30e81l 52R63a14t33h40o56u94s16k10ý 6770189951

Asi ten ostrov

+6/0
1.3.2014 18:17

R94o38m85a42n 68V13i19t58h81o70u76s 3285851246570

No, co si tak pamatuji,  z té hlušiny měl být právě udělán ten ostrov Adriaport...

+1/0
1.3.2014 21:17

R28o53m63a60n 80V15i19t39h48o36u60s 3425141816530

No, to tu bylo už dávno před Zemanem. O propojení Dunaj - Vltava (Labe) se pokoušel už Karel IV (mimochodem, v malém to propojení přes rozvodí bylo později realizováno Schwarzenberským kanálem) a koncept propojení všech tří řek je nejpozději z r. 1700 od Lothara Vogemonta. A od 18. stol. se tato otázka kanálu Dunaj - Odra - Labe řeší opakovaně...

+1/0
1.3.2014 21:32

L94i81b97o24r 65F69i36l85á45k 3480915703103

A Blanka to je začátek tohoto tunelu...

+11/−1
1.3.2014 17:10

P80e86t84r 47M26a98r76š61o46u27n 5365898856986

... smutné je, že dlouho ještě bude a aby nakonec ten kousek nestál tolik a nestavěl se tak dlouho jako plánovaný tunel až na Jadran...

+3/0
1.3.2014 18:46

J46a16n 18K70r14b76e37c 8745947294707

Ale ten projekt nakonec uskutecnen byl. Jen jsme netunelovali Rakousko, ale sami sebe... :-P

+15/0
1.3.2014 17:04

K57a86r90e67l 27H22a88g43e18r 2572619501226

jo, to je na tom nejsmutnější......

+2/0
1.3.2014 19:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.