- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
PV1 je originální klasika. Pokud je neporovnávám, byl super i PV2, hlavně koncert. Můj názor. Poslechnu si i tohle album, ikdyž mám obavy, že je tahle hudba už za mnou.
Po pravdě si neumím představit, že bych si to koupil. K tomu nebylo třeba ani tahle asi pravdivá recenze. Pražský výběr ani Kocáb nikdy nehráli nic zajímavého, je to jen lítání stupnicemi nahoru a dolů, jako v hudebce. Pavlíček by to nespasil, je to jen další česká dechovka v molovém hávu. Škoda času.
Bože Straka v hrasti je klenot českého bigbítu....můžeš proti tomu protestovat,můžeš namítat ale to je tak vše co proti tomu můžeš udělat.
Pražský výběr nebyl originální, kopírovali jistou anglickou kapelu, jejíž LP z r. 79 jsem onehdy měl. Jenže jsem zapomněl, jak se jmenovala. Je to něco let a zapomněl jsem název. Byla z Portmadoku...
Nevím nevím, ale Kocáb nikdy metal nehrál - alespoň ten v pravém smyslu slova.
Michal je bez debaty velmi talentovany muzikant. Ovsem je presne ten typ umelce, ktery chrli kvantitu a neni schopen rozeznat ten moment, kdy z kvantity vyplouva na povrch kvalita. Prave proto jsou jsou obe alba PV tak vynikajici, protoze tady splnil roli dramaturga Pavlicek. Ne roli kytaroveho maga (kterym taky Pavlicek bezesporu je) ale prave toho hlidace kvality a bezskrupulozniho auditora balastu. Bez Pavlicka je Kocab bohuzel polovicni.
Desku jsem zatim neslysel, ale jestli se nese ve stejnem duchu jako PVII, nemam nejmensi chut se ji zabyvat.
Desky Pražský výběr a Výběr se staly slavnými nejen proto, že byly dobré, ale také proto, co jejich vznik provázelo. První album (nazývané Straka v hrsti, vyšlo ve skutečnosti až jako druhé) bylo přece nejdřív zakázané a mezi lidi se dostalo nějak ilegálně na kazetách, vyšlo až se zpožděním. I dvojka vyšla za totáče a byl to "ten" Pražský výběr, který měl do té doby distanc, což táhlo.. To vše se sešlo ve výsledku a popularitě a díky tomuto získaly obě alba kultovní status, protože tehdy nic podobného u nás ani nebylo a hlavně, byl to stále jakýsi šprajc proti režimu, což lidem imponovalo. Trojka Běr byla sice vynikající, ale zapadla, protože to byla už jen další česká deska, kterých navíc vycházely ve svobodné ČR mraky a nijak zvlášť se komerčně neprosadila. Nejen bez Pavlíčka je Kocáb poloviční, ale zpívá svou pseudoangičtinou/svahilštinou nesrozumitelně a není tam to, co z něj dělaly jmenované desky, tj. tu unikátní a obdivuhodnou práci s češtinou a různými hudebními fóry, které jiné české skupiny neznají a nepoužívají. Že nyní sehnal zahraniční hudebníky je otázka peněz, na výsledek to zas tak velký vliv (zde) nemá. Obě předchozí Kocábovy sólovky byly totiž perfektní právě kvůli tomu ryze českému přístupu a tvorbě, která z MK dělá stále velkou postavu naší moderní muziky. A protože PVII byla šílená nuda (a koncert s ječící vokalistkou a všemi těmi rádobyanglicky zpívajícími hudebníky a metalovým zvukem to samé), dál se o to nezajímám.
Kocáb ztratil věrohodnost svým působením v politice. Kdysi zpíval: ".... a ještě jednu vlastnost měl, že byl splachovací - jedněmi dveřmi ho vyhání, už druhými se vrací!". Na to jsem si vzpomněl když se tak bránil odvolání z funkce ministra
Ehm, Františku, nevím o které věrohodnosti píšete, asi máte na mysli jeho angažovanost v souvislosti s Romy, což se leckomu jeden čas nepáčilo, jenže nezapomeňte, že ještě předtím byl Kocáb tím, kdo stál za faktem, že odsud po 22 letech odtáhli nenávidění Rusáci, kdyby něco...
Nechápu, proč se tady protěžují lidé, kteří jsou známí svými Trendy.