Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Druhý Hobit lépe ubíhá, ale Tolkiena už dal zcela k ledu

Od věrnosti k líbivosti. To je cesta, kterou urazila trpasličí výprava mezi prvním dílem Hobita a premiérovým druhým snímkem nazvaným Hobit: Šmakova dračí poušť. Ve výsledku jsme tam, kde jsme byli před rokem, tedy u mírného nadprůměru. Jen přesně naopak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a51r62o64s26l59a88v 38K66o30m83á24r67e32k 5983979627666

K té romanci, co by Tolkienovi "nesměla ani do předsíně"... znalci vědí, že Tolkien se zabýval mnoha mytickými "detaily", takže o takových věcech klidně přemýšlet mohl. Koneckonců, vycházel i z historie a antropologie...

tady něco nového z vědy k tématu romancí:

"Mezi druhy jednoduše docházelo ke křížení, o němž víme, ale nepochybuji o tom, že existují i mezidruhová křížení, která jsme zatím neobjevili," prohlásil Montgomery Slatkin z Kalifornské univerzity v Berkely. 

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/podrobnosti-ze-zivota-pravekych-lidi-odhalila-analyza-dna-pne-/zahranicni.aspx?c=A131219_143333_zahranicni_dam

0/0
20.12.2013 0:49

M55a39r36t52i77n 90P16o45c63h74m87a72n 6498659202

Za me 9/10. Kdyby Spacilova dala vic jak 70%, pak bych se teprve o kvalitu snimku bal. Recenze jako uz tradicne u pani Spacilove nedava smysl. Po prvnim odstavci, ve kterem pise o srovnani obou dilu filmu s knizni predlohou, jsem uz ani nemohl brat tu recenzi vazne.

0/0
18.12.2013 8:25

P57e21t44r 26J11a49r60o65š 2724831265547

a stejne 99% z vas prijde i na trojku :-P

0/0
17.12.2013 22:04

R55o82b95i46n 64Ž81i26ž18k95a 2718814736706

Tak s odstupem... nejvíc mě štval rádobyakční závěr (myslím honičku, ukončení podle mě zvolil PJ výborně) a samozřejmě übertrapný rádobyrománek. Kecy o současném diváku a potřebě ženského prvku neberu. Najde se někdo, kdo by si říkal, že by to bez románku Tauriel s Kilim nebylo ono? Fakt by stačilo ubrat trochu - jen to nechat na úrovni "přeci jen mezi těmi druhy není zas taková propast" ve stylu předehry vztahu Gimli - Legolas.  

že PJ vybral jinou důležitost scén, než jsem vnímal z knihy já, nepovažuju za chybu, jen za otázku preferencí, ačkoliv třeba více pavouků by zapadlo do atmosféry filmu dobře. Počkáme na ext. 

Jen nějak neucvrnkávám ze Šmaka. Vzhledem k zdospělení celého filmu proti knize bych očekával, že bude o něco chytřejší.. takhle působilo jeho žvatlání trochu podobně jako Sarumanův projev z prvního dílu.

0/0
15.12.2013 3:12

H58y80n95e23k 50Š92l80a28h13ů19n21e64k 4819603266939

S trapnosti romanku souhlasim, celkove tam tech patetickych scen bylo vic, viz lodnik v Jezernim meste. Smak byl podle me dobrej.

0/0
15.12.2013 11:22

L73u63c68i60e 45F59o62r67m38á32n90k32o57v24á 8845388697540

Uznávám, že film měl spád a třeba postava Barda (a vůbec celý Dol) se mi líbil. Ale velmi mě zklamala jedna věc - Hobit je v neposlední řadě velmi vtipná a humorná kniha. Trpasličí dýchánek, zlobři, komická scéna, jak trpaslíci přibývají k Meddědovi jeden po druhém... v prvním dílu zůstalo ještě leccos zachováno, ale z tohohle pokračování se humor zcela a dokonale vytratil. Všechno bylo vážné až chmurné, ani jednou jsem se nepousmála, natož abych se zasmála, a to je škoda. :-/

Ale abych jen nenadávala, vložená linka s Gandalfovou částí příběhu mě vůbec nepobouřila, naopak si myslím, že v kontextu Jacksonova filmového světa je dobré, že ji přidal - v knize nevadí, že Gandalf na půl knihy zmizí a co dělal, se odbude jednou větou, ale ve filmu by to dramaticky moc nefungovalo.R^

Elfka Tauriel je prostě úlitba současnému divákovi - bez ní by v tomto dílu nebyla jediná ženská postava, což je pro současné publikum trochu neskousnutelné a já věřím, že by Tolkien, kdyby psal dnes, nějaké ženy také přidal. Koneckonců ve svém pozdním díle, tedy Silmarillionu, má opravdu životných ženských postav hodně.

+1/−1
14.12.2013 23:04

J89i45r36i 51R72u84s81n82o30k 4105232327183

Fanatici to asi nezkousnou, ale udelat z Hobita 3 filmy je doslova pohrdani divakem a pouze naprosto nemravnym tahanim  penez z kapes divaku. Ta kniha je vlastne jen kratka pohadka. Svou velikosti ani nesaha po paty epicnosti Pana Prstenu. A presto z nej udelali 3 filmy.

Pokud chtel Jackson pouze prevest nejake pribehy ze Stredozeme na platno, tak si nemel vybrat detailne popsane pribehy Bilba a Froda, ale mel sahnout k Silmarilionu, kde je obrovska spousta pribehu, ktere by mohl rozvest a nikdo by mu nevycital, ze si vymysli.

+5/0
13.12.2013 17:49

P23e23t35r 97V28i38n84t27r12l57í69k 3886344811

také věřím, že Silmarilion zfilmován bude... bude tu ságu chtít nějak slepit dohromady, nicméně zase bych ho tak nehanil, tohle se přeci dalo čekat, co se týče výpravy a realističnosti trilogie Hobbit, tak je celkem přesný, první díl byl snad až moc přesný dle knihy, dalo se čekat, že když to bude ve 3 dílech, bude muset improvizovat, já tohle tak trošku čekal, až na tu elfici mě to bavilo, ta tomu ale neskutečně ubírala na kouzlu příběhu ;-(

0/0
13.12.2013 21:05

L93a37d17a 57N39o31v41a77k 4242193187

hm.. tak já zas říkám díky bohu.. Těšil jsem se na další díl celý rok.. a budu se těšit zase... Komu se to nelíbí, nebo se to neslučuje s jeho přesvědčením..., ať tam neleze.. Alespoň budou volná místa pro někoho, koho to zajímá. Momentálně na týden dopředu vyprodáno.. (pokud někdo nechce sedět v rohu jak pavouk..)

+2/0
13.12.2013 22:14

M88i82r56o49s69l32a43v 90T76r24o56u29s54i50l 8364668144870

80 % velice dobrý, slabší než jednička , ale to byl i pán prstenů, myslím , že hobit nemá momentálně v kině konkurenci, skoro všechny představení vyprodané.R^

+2/0
12.12.2013 20:18

M87i65c61h47a12l 86Š54r22á51m83e10k 1763453975259

Spáčilová: První díl se držel předlohy doslovně, převedl na plátno každou větu, pomlčku, každou mezeru mezi slovy. Vlekl se.

Druhý díl historku nastavuje bez předlohy, po svém. A to je problém.

Tak co vlastně ta Spáčilová chce? ;-D8-o

+1/−1
12.12.2013 16:33

M89a38r54k37é77t42a 35S36t96e57h66l46í18k62o17v12á 3641375894363

Problém je v tom, že člověk tak nějak čeká, že v tom nastaveném trendu bude režisér pokračovat, což se neděje. Legolas a elfka zamilovaná do trpaslíka, to už bylo moc i na mně. Jinak výprava. efekty, všechno skvělé, parádní jsou i pavouci. Drak se mi líbil moc, asi nejlepší drak, co jsem zatím viděla. Ale když to shrnu, tak zcela výjimečně s paní Spáčilovou souhlasím. Moje očekávání byla dost zklamaná a potvrzuje se, že Pán prstenů je skutečně jen jeden.

+2/0
12.12.2013 21:40
Foto

P53e55t50r 79K68a93d56l79e59c 1900983787588

Njn, už to není Pán Prstenů, je občas poznat, že je šito horkou jehlou, a že nebyl čas tolik si pohrát s detaily. To ovšem neznamená, že s paní Spáčilovou souhlasím. Napsat, že Tolkiena dal zcela v ledu a jedním dechem říct o drakovi, že se moc vykecává, je solidní protimluv.

+6/0
12.12.2013 15:16

J13a64n 22Š80t38e35f54a61n 9381645891447

Asi si naliskam za to co reknu, ale z velke casti souhlasim s pani Spacilovou.

Byl jsem na premiere a tak rozporuplny pocity jsem jeste nemel. Toto uz neni Hobit, po skonceni filmu jsem mel jen pocit, ze jsem hodil penize do obri kasicky, kterou chce co nejvic naplnit studio. Vizualne krasny film, pokud bych neznal zadnou Tolkienovu knizku, tak bych byl spokojeny. Ale to co vyvadi s Hobitem, to snad nemuze byt mysleno vazne..

65% a to jsem jeste hodny.

+3/0
12.12.2013 14:58

M50i46c59h44a80l 44K48r55e71j70č44í 1866740681823

Já měl takový pocit už po Dvou věžích. Ze Společenstva jsem byl nadšený, ale když jsem viděl, co Jackson provedl s druhou knihou, tak jsem si v kině nebyl jistý, jestli se mi to jen nezdá... A jestli je druhý díl Hobita ještě horší než ten první, tak se na to asi vykašlu úplně.

+3/−1
12.12.2013 15:10
Foto

P84e55t75r 16K57a87d87l14e97c 1930313367118

Já mám Společenstvo taky nejradši, ale nechápu, v čem vidíte tak velký kontrast oproti TwoTowers. A dvojka Hobita je lepší než jednička, určitě to není ztráta peněz ani času :-)

+1/−1
12.12.2013 15:18

J44a73n 24Š89t60e45f28a56n 9961445781557

Zklamani jako blazen ode me.

Jak rikam, pokud bych neznal knizku, tak ok. Ale protoze znam knizku a mam  ji rad, tak ten film byl zklamani. Takze jsem si ty tri hodiny uzil jen jako divak filmu, kterou s knizkou nesouvisi. A nejvetsi zklamani - Medded a konverzace s drakem... :-/

+2/0
12.12.2013 15:22

A59l33e85š 42K30ř34í16ž68e51k 6697160623577

Zvláštní hodnocení - pokud bych neznal knížku ok, ale protože ji znám, je to špatné. Prostě další člověk co nechápe, že Jackson si natočil něco "svého" na motivy nějaké knihy. Nešel do toho, že natočí knihu. A lidi co to neumí pochopit zákonitě budou zklamáni.

+1/−3
12.12.2013 17:03

J42a56n 61Š41t61e49f58a18n 9471205961557

?? Chapete psany projev??

Film a knizka jsou prakticky dva odlisne pribehy. Kazdy sam o sobe funguje, ale dohromady se proste nedaji srovnavat.

To nema co delat s tim, ze to toci podle sveho... Osobitost se da filmu vtisknout mnoha jinymu zpusoby, nez prevracenim pribehu.

0/0
12.12.2013 17:35

A53l36e38š 50K36ř86í20ž96e59k 6967630113717

Pakliže byste cháúpal psaný projev vy, nepsal byste v reakci nic o nemožnosti srovnávat knihu a film, protože v podsatět přežvýkávate mnou řečené. Zbytečně. Tudíž jste nepochopil.

0/0
12.12.2013 20:01
Foto

J77i68ř25í 66T59o73m67e61k 3425273877655

Asi jste to nepochopil spíš vy p. Křížku, Jackson si prostě nemůže u takového díla na točit co chce zvlášť když každý díl točí jinak. Tak pokud do toho šel s tím že netočí knihu, měl tedy uvést že jde o pouhou adaptaci. Pak se nemůžete divit všem těm kteří očekávájí knižní verzi. Navíc byl-li první díl téměř doslovný pak nechápu co se vám na výše zmíněném  hodnocení nelíbí

+1/0
13.12.2013 12:55

L24a45d93a 29N46o22v22a88k 4852753977

Celý rok se na pokračování těšim.. a pak musim opět číst nechutné dohadování jak moc se to drží, nebo nedrží knihy a předhánění se kdo má větší přehled o detailech v knize...

Pan Tolkien by byl podle mého tou filmovou podívanou ve 3D ohromen a okouzlen..

Všem těm Spáčilovým se musí smát, až se náhrobek otřásá...;-)

+1/−2
12.12.2013 14:57
Foto

P76e28t25r 82K94a65d97l45e91c 1600693827798

Ohromen určitě, jestli okouzlen, nevím. Jeho vnímání světa bylo nejspíš poněkud decentnější ;-)

+2/−1
12.12.2013 15:20

M43a51r87t46i38n 93J21e18l49í83n21e51k 9266764227837

A kde se to dá stáhnout...

0/0
12.12.2013 14:22

L50a22d84a 11N70o48v47a43k 4902713957

sociální demokrat...?

+1/0
12.12.2013 14:25

M43a81r95t15i54n 61J23e84l94í34n75e59k 9916644897367

kdo?

0/0
12.12.2013 14:33

R43a14d40o78v87a84n 60K51r48h83o81v19s94k14ý 8537549661976

Pirát, ne ;-D

+1/0
12.12.2013 14:57

J76i36r53i 78B65o88r13o90v27y 7597736617923

Prozatím jsou na ČSKR jsou 4 kritiky. Celkové hodnocení: 66.25% -> http://www.zk4.cz/3c

0/0
12.12.2013 14:08

A45l79e21š 13K38ř59í92ž17e58k 6307530663697

Není pro mě podstatné, co napsala Spáčilová (obvykle ji beru).

Není pro mě podstatné, jak moc to odpovídá knize či ne - ostatně, fiml NIKDY nejde natočit přesně podle knihy a já osobně považuju za zbytečné, aby se o to někdo pokoušel. Naopak, vlastní pohled vítám - pak jde jen o to, jestli se mi to pak v té "jiné" podobě líbí či ne.

Nejde ani o to, že na CSFD už hlasovala skoro tisícovka lidí a má to přes 80%.

Prostě se na to podívám v kině a buď se mï to bude líbit nebo ne. Působí na mě směšně ti, kteří pak ztrácí čas "srovnávací diskusí" nad tím, co bylo v knize jinak a jak to Jackson podělal. Pokud se vám to nelíbí a chcete film dle knihy, natočte si ho. Je to celkem jednoduché...;-D

+1/0
12.12.2013 13:56
Foto

H79a13n89a 90A79n31t92o92n87o63v81á 6647479514744

Jenom 80%? Těsně po uvedení, kdy jdou na film fanoušci Jacksonova pojetí, bych čekala kolem 95.

0/0
12.12.2013 14:02

L95a66d11a 76N85o90v46a39k 4822103247

jenže tam jdou taky všechny spáčilový a vůbec všichni kdo se živí tim, že se liší od ostatních...:-P

+4/0
12.12.2013 14:07

A93l72e89š 27K15ř10í22ž95e19k 6987110363787

Pokud tam přijde hromada troubů, kteří skučí, že tohle přece Tolkien nenapsal, tak je to ještě solidní hodnocení. Ale je vidět, že dost lidí to chápe a bere, že tohle je film na motivy knihy a jen stupidně nesrovnávají co v knize bylo a co je ve filmu navíc a jim to tak horzně vadí.

+3/0
12.12.2013 17:06

T52o67m98á56š 26K39ř48e90l18i27n21a 2906282762798

Já už se té Spáčilce fakt musím jen smát ;-D Jako filmový recenzent by si měla zjistit alespoň základní fakta o produkci, záměrech režiséra, z čeho film čerpá atd. A dost silně pochybuji, že Hobita vůbec četla, o dodatcích, Silmarillionu nebo Nedokončených příbězích ani nemluvě. Jak může někdo napsat, že by milostná zápletka nemohla Tolkienovi do předsíně...Ať si Spáčilová přečte, co má profesor a jeho žena na náhrobku a pak si přečte laskavě Silmarillion, než takovou imbecilitu napíše.

+8/−1
12.12.2013 13:44

M78a42r73t17i89n 64P37o30c13h70m57a81n 6518519422

Ona asi necetla ani toho Hobita, ale to je fuk.

0/0
18.12.2013 8:29

T75o94n40í31k 34K27u90t88t23m53a60n33n 6853548772

"A protože by mu původní knižní motivy brzy došly, vymýšlí si vlastní." Vážně? Ano, je tam ta elfka, to chápem všichni. Ale kde jsou ty další motivy, které si PJ vymyslel? Dobrý recenzent by jich ještě pár vyjmenoval. Co se reálií týče, PJ rok dopředu před uvedením Hobita jasně proklamoval, že on nefilmuje knihu, že on filmuje příběhy z prostředí Středozemě na základě dodatků k Návratu krále a toho, co zaznělo v samotném LOTR. A 50% lidí to pochopilo, 50% lidí bude pořád donekonečna opakovat, že s knihou to má společné jen jméno. Paní Spáčilová, toto už jste psala loni, a stejně jako loni i letos vám radím, abyste si nejdříve přečetla třeba i jen na blbý wikipedii, s jakým záměrem PJ Hobita točí. Protože to není o Hobitovi, to je o Středozemi. A stejně jako v LOTRovi se PJ předlohy věrně nedržel, stejně tak Hobit není jen předlohou, protože pokud by měl nedejbože PJ točit Hobita, dopadne to jako pohádka pro děti. Čímž se nechci filmu ale nijak zastávat, jen reprodukuji stanovisko, které oficiálně do světa vyslal Jackson někdy v roce 2010 a já to tehdy přijal a byť se mi první filmovej Hobit tolik nelíbil, kritizovat jej za to, že si "vymýšlí" mimo rámec knihy, to by mě v životě nenapadlo. Pokud si dobře pamatuju, špičkování mezi Gimlim a Legolasem v knize taktéž není (v takovém rozsahu) a přesto to nikomu ve filmu nevadilo.

+9/−3
12.12.2013 12:47

K35a85m32i41l 26P75y35t93e45l24a 8252470951859

zitra to shlednu a snad se mi osvezi pamet, ale momentalne si zadnou love story mezi elfkou a trpaslikem v zadnem dodatku nevybavuju.

jinak Jackson si nejen vymysli mimo ramec knihy, ale v LOTR jde primo proti smyslu a proti Tolkienovi viz. treba - hloupi entove, kteri nevedi, co se deje v jejich lese a odmitnou jit do valky, aby potom nahodou zjistili, ze jim Saruman kaci stromy a najednou bez porady vytahnou do boje.

vetsi nesmysl v cele trilogii nebyl.

+4/0
12.12.2013 13:05

R67a57d95i48m 75K51a26l60a96s 2510616862521

1) Podívejte se na první řádek... Tam se neexsitence elfky a tady milostného vzplanutí zmiňuje.

2) Jackson těmi svými opravami příběhu jednoznačně pomohl... Proč, protože enti v knize skutečně jdou do akce sami (otázka je proč až ve chvíli, kdy se tam objeví Hobiti a proč nešli už dříve, ale to je vedlejší)... Stejně tak Theodén se hned po uzdravení vrhá do boje a Gandalf mu poradí odchod do Helmova žlebu... Také odvrácení Froda od Sama a příklon ke Glumovi je v knize jinak... Jenže tahle "malá dramata" a mikrozápletky přídávají filmu na dramatičnosti... Jinak by se to na plátně hemžilo postavami, kterí vždy udělají to, co je správné, všichni jsou uvědomělí a vy byste byl první, kdo by se na takový příběh nedíval... V knize tohle všechno nevadí... ale takový ušlechtilý hrdina bez zakolísání (a ne jeden, ale rovno celé stádo) je na plátně tak nasládlý a dobrý, že by byl možná až k smíchu...

+3/−4
12.12.2013 13:12

K59a63m38i40l 50P74y34t44e70l58a 8192340651499

1) uvidim zitra jestli to budu chapat. snad ano. dopredu k tomu mam rezervovany postoj.

2) co se tyce LOTR, jackson musel zkracovat a prepisovat jinak by nic nenatocil, to je jasne, ale udelanim idiotu z entu pribehu rozhodne nepomohlo. jak by mohlo, to ze z nekoho udelam hlupaka, pomoct pribehu? proc se entove vydali do valky az po tom co potkali Pipina a Smiska je naprosto jasne. Prinesli jim novinky z vnejsiho sveta a na te porade se prave moudre rozhodli, ze se jich osud sveta taky tyka. Jackson naznal, ze bude lepsi je ve filmu zobrazit jako tupohlavy, co ani nevi, co se deje s jejich lese a osud sveta jim visi u zadku. na dramaticnosti to filmu (narozdil snad od vasich dalsich prikladu) nijak nepridalo. zustala jen divna pachut reziserske svevole.

0/0
12.12.2013 13:30

R11a94d17i19m 79K93a13l54a95s 2640846202121

ad 2) Nemyslím si, že enti jsou za idioty. Spíše mají své tempo, které je pomalé a rozvleklé a v té rozvleklosti nemají filmoví enti rádi nějaké změny jako např. vrhat se do boje. Třeba se jen špatně pamatuji, ale o tom, co se děje v Železném pasu Stromvous už v knize ví a ví i to, že mnohé stromy byly již vykáceny (ve filmu mu to samozřejmě ukáží hobiti)... Přesto se enti k odchodu do boje rozhodnou až po příchodu hobitů, kteří jim mnoho nových informací (z hlediska stromů a proměny krajiny) nepřinesou.

0/0
12.12.2013 13:44

K61a74m88i79l 79P38y32t74e40l16a 8822730711719

V knize jsou enti konzistentni. nemaji radi spech, rychlou rec, ukvapene jednani. ve filmu napred take, aby vzapeti vzplanuli jako vich, po tom, co se tri dny radili a rozhodli, ze nikam nejdou. naprosto nesmyslny zvrat, zpusobeny, znovu opakuju, nesmyslnym tvrzenim, ze nevedi, co se deje v jejich lese. hobiti jim nic neukazali, na vykaceny les narazil Stromovous "nahodou", kdyz odnasel hobiti z Fangornu. V knize entove vedi o "mladem" Sarumanovi, ze se zkazil, ale teprve vypraveni hobitu, ze ktereho si dokazou dat hodne dohromady zapusobi jako "kaminky, co strhnou lavinu udalosti, se kterymi Saruman nepocital".  O krajine entove vedi, to co je primeje jednat je prave sirsi ramec, ze ktereho je jasne, ze pokud budou stat stranou, tma pohlti vsechno a vsechny.

Ve filmu by to vypadalo uplne v pohode, dokonce by to bylo i kratsi, nemusel by se nasilne lamat pres koleno duvod entu pro valku. Nepochopitelne prekrouceni predlohy, neobhajitelne ani zkracenim pribehu, ani jeho zjednodusenim, nicim.

+1/−1
12.12.2013 14:08

A50l96e97š 85K23ř19í11ž25e64k 6887420813927

Pokud někdo tvrdí, že enti ve filmu jsou popsání jako hloupí, pak toho moc nepochopil. Oni tam za hlupáky rozhodně nejsou. Větší nesmysl jsem nikde nečetl.

+1/0
12.12.2013 13:58

M49i15c67h73a55l 40Š72r71á69m80e77k 1393943425749

První Hobit se totiž držel předlohy jako čert kříže, převedl na plátno každou větu, pomlčku, každičkou mezeru mezi slovy. Vlekl se

Zdroj: http://kultura.idnes.cz/recenze-hobit-smakova-draci-poust-dl9-/filmvideo.aspx?c=A131211_185305_filmvideo_vha

Docela rád bych věděl, jestli Spáčilka vůbec někdy Hobita četla. Jinak by totiž věděla, že hlavní záporák prvního Hobita, Azog, v knize vůbec nebyl, protože v době, kdy se Hobit odehrával, byl dávno mrtvý. Skalní obři také byli v knize jen zmínění a hlavní hrdinové se s nimi vůbec nepotkali. A o scénách v Dol Gulduru nebo o Bílé radě se ani nemá cenu bavit. To jsou také věci, které v knižní předloze vůbec nebyly a Jackson si je vytáhl z dodatků k Pánovi prstenů.

+10/0
12.12.2013 12:41

K69a87m34i44l 17P32y62t57e96l77a 8702100111469

Azog ano, ale se skalnimi obry myslim nemate pravdu. Hrdinove je tusim primo pozoruji, jak hraji fotbal s kusy skal. Presne si to nepamatuju.

0/0
12.12.2013 13:07

K19a10m47i97l 45P82y68t72e41l37a 8432980981809

No a ani ten Azog nesedi. Ve filmu beha Bolg.

0/0
12.12.2013 13:13

M25i29c56h27a75l 36Š54r76á64m96e73k 1693853575699

Vím, že o skalních obrech je v knize malá zmínka, ale už si nepamatuji, jestli se přímo objevili v ději. Tuším, že tam právě bylo pouze řečeno, že hrají fotbal s kusy skal, jak píšete, když byla bouřka. Ale hlavní hrdinové je nepotkali (nejsem si jistý).

A co se týče Azoga, tak tady vím na 100%, že ve filmu je on, ačkoliv už je podle Tolkiena v době, kdy se první Hobit odehrává, dávno mrtvý. Takže si pořád stojím za tím, že Spáčilka knihu nečetla a pak "chytře" píše, že první film se do posledního puntíku držel knihy, ačkoliv to není vůbec pravda...

0/0
12.12.2013 13:28

K95a83m39i70l 35P59y80t40e41l59a 8592150961559

V jednicce podle me pobiha Bolg, ktery se v knize objevuje az v bitve peti armad. pokud je ve dvojce opravdu Azog, tak to uz snad nema ani cenu komentovat.

Obry jsem si nasel. Bilbo je pri bource pozoruje jak po sobe metaji kameny.

0/0
12.12.2013 13:41

M95i11c18h32a81l 41Š76r31á52m34e73k 1903423445499

V jedničce je právě Azog: http://www.youtube.com/watch?v=AsHcfBju65M

A díky za upřesnění ohledně obrů, ale i tak to nic nemění na tom, že Spáčilová napsala naprostý nesmysl, když tvrdí, že první film naprosto kopíruje knihu.

+1/0
12.12.2013 13:56

K34a74m95i21l 12P45y52t13e37l73a 8302430881249

Aha, no to uz jsem uplne zapomel. Nebo mi to vzhledem k tomu, ze Azoga zabil Dain a Thorin s nim vubec nebojoval, asi nedoslo.

0/0
12.12.2013 14:18

I67r26e31n56a 30M67a95t64e46j14k25o92v74a 2405155969431

Myslim, ze to cele zabili uz v okamziku, kdy se rozhodli z toho natocit tri filmy. To muselo byt ciste kvuli vidine vetsiho vydelku. Takova krasna pohadka to je, a Jackson mel moznost z ni udelat i filmovou klasiku diky bohate vyprave, hercum, uzasnym exterierum... No, nepovedlo se.

+6/0
12.12.2013 12:35

M46a89r17t83i62n 92J94e20l53í96n80e58k 9606974867167

Tak o tom jsem zrovna včera přemejšlel :-) po shlédnutí tý jedničky a došel jsem k závěru že rozdělení na 3 vánoční díly byla nejlepší volba :-) Kdyby z toho udělal jeden tak by tam nemohl dát všechno co by chtěl protože namísto cirka 9 hodin by to bylo dejme tomu na 3 hodky..

+1/0
12.12.2013 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.