Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Gottovi sluší velký band, samohrajkou si úplně zbytečně škodí

Pomiňme pro tuto chvíli obsah, výběr a styl písniček, které Karel Gott představil na své nové desce, jež se jmenuje Láska je nádhera a nese podtitul Dotek lásky 2. Gott je především interpret a s řadou skladeb ze zlatého fondu světové populární hudby tuzemské posluchače seznámil zrovna on.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B40ř33e81t51i63s78l33a23v 35G38r12m21e29l93a 3809824907369

GOTT A PŘEDĚLÁVKY

Souhlasit s autorem článku se rovná nerozumět hudbě , jistě zmíněné CD sentiment které se liší zejména tím , že hudba byla tvořena takzvaně živou kapelou velikým orchestrem a však to je logické , jednalo se o jiný žánr a ne pro tak velikou fanouškovskou skupinu , Karel je zpěvákem různých žánrů pokud chtěl Karel oslovit i jiné fanoušky zejména v oblasti popu , pak se mu to povedlo plus mínus na jedničku a to ať budu hovořit o loňském CD Dotek Lásky tak i o tomto aktuálním CD. Kdo jiný byl mistrem předělávek než právě Gott a že se několik těchto předělávek stalo hity snad ani nemusím připomínat (Nevěřím, Žaluji ptákům, Je jaká je , Tady jsem , Oheň v sobě máš , Muzika , Být stále mlád , Lásko má , Z dávných dnů a mohl bych pokračovat , někdy i předčil originál) :-) Co se týče nových CD titulů mimo jiné ( Já toužil plout , Sochy v dešti , Co na tom , Odcházím s vírou , Zmizely stíny) tak pardon ale i zde si poradil nad rámec možností velice dobře a to i s ohledem na věk a co se týče hudby , povedlo se i to a co se týče toho stálého rýpání některých ohledně minulosti , to je úbohé a komentovat to , nemá ani smysl - on byl hvězdou tehdy a tou zůstal i dosud díky poctivosti , lásce k hudbě a díky nám , proto má stále plné sály , proto nás ještě baví. Bohužel s původními Českými texty je problém , už plno skvělých textařů není mezi námi , ale náš slavík odolává a věřte , ještě neřekl poslední slovo. :-)

0/0
13.11.2013 12:18

M40i10r97o28s45l41a21v 65Š70i54m73k62o 7255353722235

Já tohle neposlouchám, nicméně podle té ukázky bych to neodsuzoval. Zní to moderněji, než ty jeho "klasiky" a je to jednoduché a čitelné. Cením si, že udělal něco jinak, než jsme zvyklí. A proč by měli být ORM nechvalně proslulí? Dělali chytlavky, lepší, než přebírání z ciziny. Ta závěrečná ze seriálu Sanitka, není to od nich? Občas v rádiu slyším věci od současných našich "hvězd", hrůza vedle hrůzy :-/

+2/0
10.11.2013 9:53

M78i21r23o53s82l96a89v 46H29ý36l 5815887549869

Proč jsou ORM nechvalně proslulí? Protože psali a píšou unylé kolovrátky nejen jako pro Sanitku, ale i Kamélie atd. A pokud chcete slyšet slušné písničky, tak souhlasím, naše rádia je tradičně nehrají.

0/0
10.11.2013 18:22

M36i42r11o24s28l46a79v 39Š34i63m15k32o 7675673512805

No jo, jenže ty Kamélie tenkrát v rádiu hráli pořád dokola a lidem se to líbilo, jak pamatuju. Také M. Davida, nějakého Horňáka.... Kolovrátky se nelíbí hudebním kritikům, lidem ano. A hudebníky živí lidé a ne kritikové. Tak proč to zavrhovat.

0/0
11.11.2013 17:52

M63i49r95o92s31l66a13v 78H23ý85l 5265117389989

Nemluvte za Lidem, mluvte za sebe. Zásadní rozdíl je, jak k hudbě přistupujete, jestli vám slouží jako kulisa, nebo ji vnímáte naplno. Produkce vámi uvedených interpretů mě vysloveně obtěžovala a obtěžuje, ale nikomu ji neberu, ani nikoho neodsuzuji. Každý máme jiné preference.

0/0
15.11.2013 22:32

J21i83ř83í 81N98e85u35m81e34i57s93t42e40r 2822295293901

Jak chce tímhle zaplnit sál na vánočním koncertě v kulturáku ve Slaném? :-/  ;-D

0/0
9.11.2013 21:42

V66l78a61d84i10m34í15r 90Š43n20e43k 9214498326931

VR^

0/0
9.11.2013 19:35

L22u33c34i16e 21K82o82v69a80ř77í23k23o67v73á 1721696481395

Dělá prostě hudbu takovou, jaká ho baví.

+4/0
9.11.2013 18:54

V66l96a19d71i30m58í98r 82Š56n93e94k 9914708906461

VR^

;-D

+1/0
9.11.2013 19:35

V70o13j33t25ě34c80h 84R62o10z13s26í27v34a29l 5940533265194

tak jestli ta ukazka pod clankem patri k tomu povedenejsimu, tak potes koste. nejsem rozhodne cilovka pan a Gotta, ale tohle je aranz jak od pana Janecka, dychlo na me to nejhorsi z 80 let...brrr...

+7/−3
9.11.2013 17:55

T54o79m41a98š 92P22o77k11o43r73n69ý 6358965192533

Gott je a bude pro mě vždy synonymem socialismu. Nikdy nezapomenu na okamžik kdy na Václavském náměstí zpíval Karel Kryl a z ničeho nic se tam objevila tato komunistická hvězda.

+6/−5
9.11.2013 17:36

L90u97c32i65e 21K89o46v60a79ř97í46k22o81v65á 1131276571415

Komunistická hvězda? Již 24 let je to hvězda kapitalistická?

+3/−1
9.11.2013 18:55

M72a42r92t24i89n 70H34a31l22i13l82o29v35i42č 3903295243759

Tohle je možný jen v Česku. Zatímco všude na světě vládnou v hudbě synťáky, samply, klávesy a beaty... u nás by podle kritiků měl každý interpret bez ohledu na žánr mít živou kapelu (idálně v klasickém složení basa, kytara, bubny) nebo aspoň bigband. Probuďte se, je rok 2013. A mimochodem výraz samohrajka je příšerný a nesmyslný. Žádné klávesy nehrají samy od sebe.

+2/−6
9.11.2013 17:32

F14r55a93n53t42i89š93e47k 22V23o40m87á60č18k66a 6185498771794

Jenze ty jednicky a nuly musi taky nekdo umet obsluhovat, jinak to zni jak z laciny pouti.

+4/0
9.11.2013 17:34

V57o15j17t74ě49c65h 24R48o76z24s27í86v49a74l 5820133805374

zajimava hypoteza, jen nevim, kde jste k ni prisel. ze gottovi sedi vic bigband (ano, zivy) je asi jasny ne?

0/0
9.11.2013 18:20

V26o48j48t81ě10c76h 86R18o97z71s93í67v27a74l 5810783455944

a mimochodem moje deti maj naky klavesy z trznice a ty hrajou fakt samy ;-D

0/0
9.11.2013 18:21

M55i50r85o77s91l33a79v 97H45ý97l 5225117219439

Ale kdeže, místa kde vládnou synťáky, samply, klávesy a beaty hudba většinou obloukem obchází. A zrovna žánr "Kája" bez bigbandu je jak láska bez hubičky či cyklista bez pumpičky.

+2/0
9.11.2013 18:58

M82a15r68e49k 62B18u65r35z73a 7727781152507

Me pripada, ze autor nerozlisuje hudbu ze samohrajky, coz je opravdu mechanicky doprovod z klaves a normalne nahranou sekci z klaves, coz je normalni standard. Teba bici se dnes uz se malokdy nahravaji zive, alespon v popiku.

+1/0
9.11.2013 17:18

V14o30j59t68ě73c91h 14R66o84z80s75í62v69a88l 5750963875724

u tech bicich ... nevim nevim... kvalitni pop imho stale zive bici ma. z ceske sceny se podivejte treba na Toxique, tam zrovna hraje jeden z nejlepsich soucasnych ceskych bubeniku (20. listopadu v Jazzdocku krti druhe cd formace Muff, kde hraje, vrele doporucuji...to teda pop fakt neni ;o) ale jinak mate asi bohuzel pravdu, je to dekadence...

0/0
9.11.2013 18:19

M98i59r92o56s83l91a75v 20H95ý42l 5465837599149

jen doplním pokud se omezíme jen na popík, třeba motor za Kamilem Střihavkou žene asi náš nejlepší bubeník Miloš Meier

0/0
9.11.2013 19:06

T28o54m73á57š 40P77a62l42i46č50k78a 3483829679860

Honza Vedral = Kapitán Žvanilkin. Komu se chce asi zavděčit? Jak se vůbec opovažuje kritizovat Mistrův umělecký záměr člověk, který dokázal velké H.

+2/−4
9.11.2013 17:07

F55r94a45n96t75i89š42e50k 54V36o12m83á81č25k92a 6705528431904

No ty jsi ukaz.;-D

+5/−1
9.11.2013 17:23

T12o65m70á31š 32B39r42a31b95e60c 2208436225376

Je to pouze doplněk k bicím :-P

+3/−1
9.11.2013 17:36
Foto

M37i37r54o90s88l24a16v 52S63t41e17i85n50e59r 6578644343855

Ach jo, stárneme: nejvíc je to vidět na šátku kolem krku, který zakrývá želví záhyby. Nejenom božský Karel, ale i bývalá první dáma se tak maskuje.

Podupávání nohou, tak typické, si musí Karel také odpustit- má už pár roků kyčelní protézu, jako Václav Klaus. Miloš, o půl generace mladší, už také nemůže na koleno ani na palec. Zkrátka, je čas, abychom udělali místo mladším!EU

+4/−2
9.11.2013 16:56

V77o39j33t94ě52c38h 74R75o52z60s98í28v57a75l 5910503685864

je to sice off topic, ale u tech poslednich dvou jmenovanych by to myslim vetsina naroda ocenila...

0/0
9.11.2013 18:14
Foto

H64a43n96a 52A12n86t58o27n66o90v32á 6567799464134

A on svým vystupováním někomu zabírá místo? Podle mě je Gott prostě činorodý, vystupovat ho baví. Pokud by odešel do důchodu a měl jen sedět doma tak bude brzy po něm.

+1/0
10.11.2013 2:23
Foto

L55u18k36a59s 97P13l59a48c59h49y 2407108131417

Samohrajky? Tím se jako myslí klávesové workstationy?

+3/0
9.11.2013 16:24

V87l37a74s66t16i94k 47J30í44r41a 7801912648794

Yeah!

0/0
9.11.2013 16:28
Foto

L56u19k60a38s 52P48l21a72c46h42y 2417378661397

Já bych to asi raději slyšel (četl) od autora článku, co tím myslel. Protože mě tím trošku nadzvedl - já rozumím, že tyto aranžéry mají veliké nectnosti (a za obě si výrobci můžou sami - zejména neskutečně "placatý" zvuk samplů, navíc stále na 44.1kHz@24bit a pouze stereo, což je v dnešní době už dost zlé a i pro laika rozpoznatelné; jednak mizivá dynamika a "lidskost" sekvencerů, a to i přes poměrně hezké snahy typu Groovie&Dynamics) a stejně tak chápu, že dost vořou i ti flákači, co na ně hrají a levou rukou jen "ladí" doprovod a pravou ťukají melodii (jako v Pasti na myši) jedním prstem, zatímco autoharmonizace se má postarat o zbytek, a konečně - abych se dostal k článku - mistrovi, jakým je pan Gott bezesporu takovýto doprovod, navíc na hudebním nosiči zvěčněný, asi opravdu nesluší.

Ale přes vše výše uvedené, bych se rád rezolutně ohradil proti klasifikaci "samohrajky". Jednak ten nástroj jako takový toho umí mnohem víc a může ze svého umělce či operátora ždímat dost velkou šikovnost, omezenou jen tím člověkem samým (a i když myslím primárně tu "live", tak ale také v pre-produkci), jednak - pro nás hudebně natvrdlé - je to jeden z mála způsobů, jak si umělecky udělat sami radost a jednak - to si myslím je hlavní - umožňuje vyhrát si s výsledkem mnohem více, než zmíněný velký orchestr či kapela.

A pokud si s tou deskou pan Gott a jeho spolupracovníci takto hráli, a tedy použili tuto cestu jako možnost i s omezenými prostředky něco pěkného hravého stvořit, pak bych rád v recenzi slyšel právě to, zda toho opravdu využili a jak byli hraví, a ne jen takovýto vrcholně nevhodně urážlivý sarkasmus (zvláště od hudebního recenzenta!).

+1/0
9.11.2013 16:47
Foto

H47o14n51z47a 28M27a63r59e43k 3289146783959

"..navíc stále na 44.1kHz@24bit a pouze stereo, což je v dnešní době už dost zlé a i pro laika rozpoznatelné"

Pane Plachý, 44.100 a 16 bitů je standardem pro audio CD, stereo rovněž. 24 bitů je natáčecí standard, který se potom při masteringu sníží na 16 bitů.

Chtěl byste snad 48.000, 24 bitů a 5 kanálů k tomu do domácího kina? Nějak nechápu, co tím myslíte, zatím to vyšlo jako audio CD a tam vyšší rozlišení nebude.

Co se týká samohrajek, spíš bych to viděl na nějaký pitomý VST instument, je to všechno takové rovné, zkvantizované, málo živosti.. když se to na ty klávesy nahraje, tak to nahraju živě a nerovnám to, jinak to topadne katastrofálně. A to bude nejspíš tento případ. ;-)

Moje klávesy umí pouze 24 / 44,1k přes SPDIF a to není žádná levná samohrajka, je to plně dostačující..

+1/0
9.11.2013 17:50
Foto

L59u70k16a25s 65P31l66a82c79h91y 2317488731877

ad sampling: No právě se dotýkáte sice spíš tématu kolize "požadavky recenzenta na výslednou CD nahrávku" vs. "schopnosti kláves" (tedy nadávat něčemu do samohrajek s tím, že už nadávám jen na výsledek obdržený prostřednictvím nahrávky CD je trošku - jak zmiňujete - nešťastné, na druhou stranu lze chápat, že i CD nahrávka by z kvalitnějšího zdroje zněla lépe, tedy že recenzent to asi slyší, tudíž chápu, že to může kritizovat), ale to tuto kolizi jako takovou jsem nekomentoval, věřím zde prostě recenzentovi, že poznal v nahrávce klávesy. Sampling CD jako technologie jsem tedy nekomentoval, výsledný sampling (klávesy->CD->posluchač) také ne.

Poznamenal jsem ovšem, že rozumím tomu, že někdo považuje zvuk kláves za plochý (já to sám nepoznám, ale jednou jsem měl možnost přímého srovnání tak drastického, že jsem i já prohlédl, či lépe proslechl) a tedy, že klávesy mohou být z tohoto titulu posměšně titulovány samohrajkami.

A i přes tento fakt jsem uvedl, že i když někdo považuje zvuk kláves za plochý a toto je snad možným důvodem nazývat je samohrajkami, nedomnívám se, že je správné nazývat klávesy takto hanlivými přízvisky.

A ano, v klávesách bych si takovou 96 kHz a ideálně jako 3.1 dovedl představit, neumím říci, jestli by se to - například pro mě, v tom scénáři kde jsem ten rozdíl konečně uslyšel - projevilo, ale možná že ano, a že by to věci prospělo.

(Mimochodem vidíte, dobrá poznámka, musím se podívat, jestli klávesy (a v které cenové) mají 16b nebo 24b, nějak žiji v domnění, že všechny "rozumné" 24b).

A jen pro přesnost, protože v jiných segmentech se neorientuji: hovořím o klávesových workstationech, i když ten příklad kde jsem "uslyšel" byl ze segmentu stage-pian. Je můj text nyní pochopitelnější?

0/0
9.11.2013 18:57
Foto

H49o26n12z30a 72M62a19r62e14k 3939766503279

Tady ale není problém v samplovací frekvenci a bitové hloubce, ale spíš v tom, jak je to udělané. Já nevím na jaké klávesy to bylo udělané, nevím, jaké VSTi tam byly použity. Celkově to ovšem zní dost pitomě a uměle, takže se domnívám, že producenti prostě šetřili a nechali album vyrobit za co nejmenší náklady. Tohle je klasický příklad - vezme se nějaký hit a ten se přetextuje a mistr nebo Vondráčková to nazpívají.

Existují excelentní klávesy zrovna tak jako špatné klávesy. Existují super virtuální synťáky (VSTi) a zrovna tak existují mizerný VSTi. 

Nevím, na co by mi byla samplovací frekvence 96 k, to už je fakt trošku zbytečný. Moje zvuková karta to umí, ale já to nepoužívám. 

Mám studiový monitory, žádný surround či co, prostě klasika. Většina studií stejně točí do 48 k nebo rovnou 41.1 k... nějaký řešení samplovacích frekvencí je uplně zbytečný, problém je ten, že to je udělaný co nejlevněji, prostě odfláklý.. pustí se debilní smyčka, pak se dodělá nějaká kytara, basa a klávesy, mistr si přinese český text a zazpívá to. Pak se to smíchá a vyjede na CD.. žádná velká živá kapela, prostě pár muzikantů či možná  jeden a velká nuda.. Nutno podotknout, že i doma na počítači se to ovšem dá udělat dobře, to ovšem nebude tento případ. Co poslouchám Footloose, tak to je horor.. i ta kytara mi přijde umělá.. řádně provedená el. kytara zní fakt jinak, přijde mi jak ze školních kláves Yamaha PSR ... ;-D .. Něco podobného provedel Dalibor Janda na svých dvou posledních studiových albech.. to dělali nějací týpci  na samohrajce (ano, levné klávesy typu Yamaha PSR či DGX či nějaký Casio, žádný pořádný synťák jako Motif či Triton)  ;-D .. o samplovací frekvenci to v tomto případě fakt není.!

0/0
9.11.2013 23:03
Foto

L60u39k54a11s 94P33l43a41c75h85y 2717358211117

Aha, už jsme se dobrali jádru pudla. Určitě Vám nebudu rozporovat Vaše tvrzení - jednak jeho obsah chápu, jednak obecně s tou a "umělostí", která vznikne ve smyčce souhlasím (mimochodem to sám neumím udělat jinak :-/, taky mě štve, že to hraje jak kolovrátek a pokud u toho nesedí virtuoz, tak to - v případě kláves, rozumějte workstations, ne syntetizeru - nepřebije ani nepřehraje).A v tomto konkrétním případě to nedovedu posoudit.

A ano, samplovací hloubka by konkrétně tohle nezachránila, ale měl jsem tu možnost slyšet profesionální orchestr (filharmonii), který (odhaduji) z technických důvodů hrál přes vynikající reprosoustavu a z týchž technických důvodů (prostě otevřené, akusticky neřešené prostranství velkého parku) neměl skutečné křídlo, ale právě (kvalitní) stage piano. A v tomto případě by kvalitenější samply byly víc než na místě, protože ten klavír byl znát od prvního tónu, prototže to znělo jak kdyby hrál pod peřinou. A když jsem se později zaposlouchal i do dalších kláves a měl na to klid, tak tu "zastřenost" tam slyším. A proto to beru jako zásadní výtku klávesám, tedy zejména pokud vstoupí na pole populární či klasické hudby (do populární si zde pro tento účel dovolím zařadit všechno od lidovky po jazz). U elektronické a jiných moderních typů hudby to tak hádám nevadí. Například - ale to je opravdu jen můj pocit a možná i jen moje hluchota - se mi zdá, že třeba el. kytary to zvládá docela obstojně.

Zatímco živost, rytmika, variabilita JSOU umělcem (či operátorem) ovlivnitelné, ta zastřenost hlasu prostě nikoliv. A právě ta zastřenost mě dost mrzí, a protože i to je jedna z příčin chybějící dynamiky, což v posluchačích vyvolává stejnou "otupělost" jako například špatně udělané sekvence, beru ji jako jednu z příčin titulu "samohrajek".

A nemluvě o tom, že lze najít v digitálním EQ těch kláves už i kompresi - no potěš koště ... pro domácí drezuru či doprovod typu kavárna či lounge piano to je pochopitelné, ale doufám, že to nikdo nepoužívá na vystoupení.

0/0
10.11.2013 9:30
Foto

L18u79k30a71s 54P96l77a88c70h93y 2127118571337

A poprosím místní šťouraly, aby neryli do toho, že jazz je svým způsobem taky hudba s kořeny v africkém lidovém či přinejmenším specifickém kulturním prostředí a tedy by se dala (měla?) nazývat lecjak jinak, než populární, ale asi uznáte, že by bylo pro přehlednost nevhodné, pokud bych měl vyjmenovávat všechny žánry kde klávesy považuji za vhodné a kde ne.

0/0
10.11.2013 9:39
Foto

H96o60n53z21a 70M53a26r65e29k 3629756473789

Já myslím, že se docela shodneme.. ona komprese se dává na uplně vše, při mixu a masteringu to bez ní nelze.. komresor je ovšem kompresor, EQ je EQ, tyto dva procesory bych nepletl dohromady. Pokud chcete obojí, tak poslouží vícepásmový kompresor. 

Co se týká smyček, tak existují žive nahrané smyčky, které jsou prostě živé a taky tak znějí. Pak existují automatičtí bubeníci (VSTi), kteří ovšem znějí živě a nemáte šanci je poznat od reálné audio smyčky; viz. např. modul Superior Drummer 2, tam jsou totiž ty bicí nahrány živě, ovšem technologie je taková, že se ty úhozy převedou na midi impulzy a ty pak osází samplama. Tam máte strašně moc samplů, perfektní mapování, to znamená že to prostě už nepoznáte. Teď nevím jak přesně udělali ty midi soubory - to šlo udělat konverzí audio úderu na midi jak jsem uváděl a nebo to namlátit rovnou na takový ty placky - přímo bicí midi snímače. Jak to udělali, přesně nevím, každopádně to zní živě a taky to živé je.. jsou tam smyčky třeba minutové či delší, to pak nemáte šanci poznat..  v klávesách tohle nebývá, tam prostě zmáčknete tlačítko a jede beat..

Nevím jak myslíte zastřenost hlasu, ale to je věcí mixu.. říkám, tohle je totální rychlokvaška a dívím se, že si to někdo vůbec koupí.. já osobně si radějí poslechnu Kennyho Logginse než Gotta a ještě s trapným textem.. Rv

0/0
10.11.2013 12:30

V63o15j83t36ě43c10h 37R96o60z95s24í55v78a71l 5630603655394

hezky se radoby nenapadne vydavate za znalce (a nejspis tomu i trochu rozumite), ale v diskuzi vam pan Vedral stejne neodpovi, coz asi sam tusite, takze mi trochu prijde, ze Vas traktat sem byl umisten i s jinou motivaci, nez se zeptat.  jinak pekne rozvijite jednu teorii, ale samohrajky muzou byt klidne i samplery a v zasade i nuendo hrajici dokola porad jednu smycku. myslim, ze staci poslechnout si vysledek trochu se zamyslet a nezacinat hned svatou valku na obranu workstations, zvlast kdyz na ne nikdo neutoci :-P

+2/−1
9.11.2013 18:04
Foto

L10u31k41a82s 51P88l21a81c10h39y 2637628641517

Ne, traktát prisel proto, ze uz nekdo na "samohrajky" reagoval a proto, ze me tento výraz prostě uráží.

Rozumím Vaší argumentaci, že "samohrajky" naopak chápu moc osobně a specializovaně, což je možná chyba (psychologové tomu tuším říkají projekce) které jsem se dopustil, ale proto jsem umístil úplně první původní dotaz, který to specifikoval a obrana workstations začala až jako reakce na příspěvek, který neodpovídá Vašemu tvrzení "na ně nikdo neútočí", naopak, který tento termín v naší zdejší diskuzi zcela jasně specifikoval.

A - nejsem si jist, zda to zaznělo dostatečně jasně - ale tuším, že první věta mé druhé reakce obsahovala jakýsi disclaimer, kterým se snažím dát na jevo, že to beru opravdu jako reakci "na článek v kontextu příspěvku pana Jíry", protože - jak správně uvádíte - sám autor nám ty "samohrajky" blíže nespecifikoval. Pohybujeme se tedy celou dobu v kontextu jednak článku (tedy hovoříme o něm, řešíme jeho obsah), ale je pravda, čehož jsem si vědom, i když to ne vždy v textu zdůrazňuji (ano, měl bych být pečlivější, i když by to text prodlužovalo), že tento kontext má s vobě "cizí element" a sice náplň obsahu slova "samohrajky", který sem byl vnesen nikoliv autorem článku, ale panem Jírou. Je bezesporu správně, že jste na to upozornil, měl jsem to v textu více vypichovat a udržovat, je to má chyba.

0/0
9.11.2013 19:14
Foto

H91o31n40z19a 17M88a27r74e24k 3329686623919

to s tou samohrajkou je poměrně trefné.. :-)

+1/0
9.11.2013 23:04
Foto

L25u56k96a47s 92P64l12a20c18h78y 2417728111837

Mimochodem - zjevně si asi hráli, protože sám recenzent použil formulaci, že si "sní své sinatrovské sny". Tak v tom případě bych toleroval i doprovod dupáním do podlahy, brkáním na zubní nit a klapáním podpatků o sebe, jen kdybych věděl, že umělec ze sebe vydal něco, co je mu vlastní a vychází z jeho vnitřku, je jeho snem, esencí jeho "sebe sama".

+2/−1
9.11.2013 16:50

J53a88n 55H95o31r41s60k90ý 7365798417298

Moc mluvíš a málo přemýšlíš. Přečti si ještě jednou ten článek, speciálně větu i sinatrovských snech. Pokud chceš napovědět, tak ta věta začíná: "Místo toho, aby..."

+3/−2
9.11.2013 16:56
Foto

L55u32k21a14s 66P68l29a29c57h88y 2847818651257

No to je hezké, ale dozvěděli jsme se jen, že jsou to "samohrajkové předělávky", kde si je potřeba "na živé nástroje vzít lupu" atd. To mi toho moc neřeklo, protože to je prostě zase a jen kritika problémů "samohrajek". Už jen s ohledem na to, že sám pan Gott nemůže být digitalizován, tak minimálně tam něco musí být z něj, a to, že recenzet použil výrazivo, které tomu, co bych rád slyšel, dává stupeň "absolutní nula" je nesmysl, když je tam minimálně lidský zpěv (a opět k tomu neberu jako relevantní poslední 3 věty článku, abych se zase nedoslechl něco o přesném čtení od někoho, kdo si myslí, že lidem vidí do hlavy sotva napíší pár řádek)

Takže k Vašemu příspěvku: 1. nic nového jste neřekl, 2. zbytečně jste mě urazil, neboť to jak moc mluvím je dáno množstvím myšlenek, které vygeneruji a snahou o jejich precizní a jednoznačné formulování a předání 3. urazil jste mě a při tom s ledovým klidem pominul hlavní obsah mého příspěvku (téma "samohrajky"), i když uznávám, že jste reagoval na část, která je formálně oddělena.

Tedy bych si dovolil zpochybit relevanci a efektivitu Vašeho publikování takto postaveného vyjádření.

+1/−1
9.11.2013 17:06

J70a86n 89H21o32r40s74k25ý 7265908697428

"...to jak moc mluvím je dáno množstvím myšlenek, které vygeneruji a snahou o jejich precizní a jednoznačné formulování a předání..." - No právě. Někdy totiž méně bývá více!;-D

+2/−1
9.11.2013 17:15
Foto

L23u65k69a82s 95P16l20a23c32h81y 2637848661377

NIKDY! To je sice mimo rámec této diskuze, ale opravdu nikdy, nikdy nikdy více! Tím jsem se tolikrát spálil, toho tolikrát zneužili protivníci v diskuzi (a nemyslím jen té na iDNES či Internetu obecně) naprosto neadkvátním způsobem (např.: umožňuje-li formulace více než jeden výklad, použije se ten špatný a dál se s ním pracuje, i kdyby nakrásně bylo jasné z kontextu i tvrzení původního autora té formulace, který výklad byl ten pravý), že v tomto už nikdy nikdomu nehodlám dát tuto možnost mi překrucovat či po svém si vykládat má slova. Nejsem ani bohatý, ani významný. Mám jen své slovo (v obou významech toho výrazu) a nic víc, to bylo, je a navždy bude můj jediný životní kapitál. A nehodlám si ho nechat špinit jen proto, že je někdo líný, hloupý, postrádá integritu, racionalitu nebo prostě jen sleduje svůj zlomyslný účel. A je mi zcela jedno, jak moc mi budou lenoši, kterým se nechce zamyslet nad strukturovanější / delším / odbornějším textem toto vyčítat. Moje slovo je moje slovo a žádným "méně znamená vice" jeho hodnotu a integritu prznit nebudu.

+2/−1
9.11.2013 17:25

F15r41a63n33t41i65š21e48k 75V45o29m49á88č30k96a 6255578941874

Bacha, at ti nepraskne cevka.;-)

+1/0
9.11.2013 18:00

J75a97n 85H15o90r28s12k85ý 7585148577638

Tak si zapni ten svůj generátor myšlenek na plný výkon a přemýšlej. V článku je věta: "Místo toho, aby si čtyřiasedmdesátiletý zpěvák ve studiu vymýšlel vše, co chce, a plnil si své sinatrovské sny, o kterých rád, zaníceně a poutavě mluví, na nové desce zpívá samohrajkové předělávky..." A ty na to napíšeš reakci: "...zjevně si asi hráli, protože sám recenzent použil formulaci, že si "sní své sinatrovské sny". Chápeš, že jsi úplně mimo, generátore?

+2/−1
9.11.2013 18:01

V17o56j46t73ě46c20h 83R36o46z11s57í54v30a17l 5590863705334

skoro bych ho obvinil z trollingu, ale on to asi fakt mysli vazne...jako ten...joooo, henrik lahola ;-D

0/0
9.11.2013 18:12
Foto

L12u84k48a37s 70P49l39a43c76h27y 2497468191627

Ne, obávám se, že jsme se stále nedomluvili. Recenzent uvedl že "na CD po těch sinatrovských snech nenalezl ani stopu, i když se jimi tak často zaobírá a i když se snaží".

Nemyslím, že by tohle bylo tak zcela možné, spíš mám trochu pocit, že se jedná o zhodnocení "prvního plánu", snad i degradované těmi "samohrajkami", které recenzenta zjevně ruší.

To, že recenzent popisuje, že na desce jsou "samohrajkové předělávky" nemusí navíc ještě znamenat, že samotné vyznění skladeb na CD je unylé, ploché, nezáživné atp. - co si pod tím představíte. Máte pravdu, může to znamenat toto hodnocení, ale i v případě, že to opravdu znamená, nejsem si jist, zda je to - právě na základě tvrzení recenzetna - korektní, protože právě hovoří o těch sinatrovských snech, které v zápětí neguje, jde tedy "odezdi ke zdi", což už je dost podezřelé.

A navíc se - dle svého názoru - domnívám, že "samohrajkové předělávky" by zde spíš měly být uvedeny asi přesnějším textem jako "zpívá NA samohrajkové předělávky", což nám ale stále nic neříká o tom, jak to pan Gott zpívá (to můžeme posuzovat jen mlhavě podle jakéhosi náznaku "snaží se" v posledníách třech větách článku), ani o kvalitě těchto konkrétních předělávek samých, neboť právě použitím přízviska "samohrajkové", kdy další kritika se dotýká právě toho, co obvykle v samohrajkých chybí, nelze nic dalšího o těch (doprovodných kapelových partech) zjistit, jen to, že byly interpretovány pomocí technicky ať už mix v počítači nebo samplery a podobné.

Vysvětlil jsem to nyní alespoň trochu a z Vašeho pohledu dostatečně stručně?

0/0
9.11.2013 19:07

V26o40j71t85ě80c73h 59R51o20z84s13í48v61a84l 5570463975934

tak az ti ten generator nabehne, tak treba prijde na to, ze je lepsi napsat mail panu Vedralovi misto tapetovani diskuze...;-D

0/0
9.11.2013 18:10
Foto

L35u71k43a33s 61P32l18a19c12h96y 2797498581287

To je trochu sporné. V kontextu zmýlených reakcí a nepochopení, které generujete Vy a pan Horský (jakkoliv mohou či nemusejí být oprávněná), a které mě nutí jít s přesností a vysvětlováním dále, než jsem původně zamýšlel, je Vaše poznámka samozřejmě na místě. Uvědomte si prosím ale, že tyto informace jsem - v okamžiku - psaní prvního a druhého příspěvku - doposud neměl, stejně jako jsem naopak měl informaci, kolik času mě bude stát napsat tento příspěvek prostě sem do diskuze, v porovnání vůči času, kolik by mě stálo dohledávání kontaktu autora a formulace tohoto příspěvku.

I když navíc Vámi navrhovaný postup občas používám - zejména například tehdy, pokud chci autora decentně a taktně upozornit na to, že udělal nějaký opravdu hrubý přešlap - v tomto případě nebyl postup poslání soukromého mailu úplně vhodný i z jiného důvodu, kterým nyní ostatně reaguji i na Váš komentář o něco výše a sice důvod, pro který jsem sem ten příspěvek vůbc umístil.

Tím důvodem je - tedy spíše původně mělo být - vyzjištění, jak to s těmi samohrajkami mezi lidmi je, tedy jaký je jejich názor na klávesové workstations. Jak jste správně uvedl výše, nějaké ponětí o oboru mám, ale spíše než exhibovat se snažím (jak odůvodňuji v příspěvku začínajícím "Nikdy!") svá tvrzení vždy odargumentovat a neházet je jako "samozřejmou či vyšší pravdu", v tomto případě navíc implicitně přiznat slabinu, které jsem si vědom, jako diskuzní námět. Zajímalo mě, zda jsou "samohrajky" opravdu vnímány v této negativní konotaci tak, jak ji použil autor. A k tomu se nejvhodnější jeví právě takováto diskuze.

0/0
9.11.2013 19:22
Foto

L60u21k45a67s 90P29l25a84c51h38y 2347968271857

A teď jsem udělal hrubou botu já, takže opravuji konec prvního odstavce: "kolik by mě stále dohledávání kontaktu autora a formulace tohoto příspěvku ve formě e-mailu".

0/0
9.11.2013 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.