Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TELEVIZIONÁŘ: Jeden herec. A odrovná i Heydricha

Bohužel, sledovanost Českého století nechává po dvou dílech peoplemetry v klidu a podle internetových diskusí se zdá, že k mluvícím hlavám našich velikánů už národní masy asi nepřilnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D93a78v15i66d 69M81a39c97k57ů 8950569190701

Bylo to docela slabé, čekal jsem, že na závěr bude reakce rozvědky na to, co následovalo v Praze a po celé zemi ihned po atentátu, ale stejně jako v předchozích dvou televizních filmech se jedná pouze o dramatizaci událostí a hlavně politických jednání, předcházející známým historickým skutečnostem. Moc nechápu ten detail, kdy jak Beneš tak Jan Masaryk odhodili do trávy ohryzky předtím chroupaných jablek a jak tam vzápětí přiběhl zahradník s lopatkou, aby to uklidil. Celkově jsem z toho cyklu zatím v rozpacích...

0/0
11.11.2013 18:14

M78a60r44e55k 22M88a92n92n 8699333953214

série se mi líbí i když s výhradami. z každýho dílu mám pocit, že ve střižně vystřihli i něco navíc. v prvním byl masaryk trochu za chudáčka, kterýho nikdo nebere moc vážně. v druhým byl moravec jediný vlastenec, který dokáže benešovi srozumitelně zformulovat, proč by se mělo jít do války (generálové buď mlčí nebo jsou vůči prezidentovi impertinentní). třetí díl byl zatím nejlepší - ty chladné benešovy kalkulace o poválečném uspořádání už v roce 1941 - to snad přinutilo k zamyšlení i nejzavilejší odpůrce odsunu

+2/0
11.11.2013 14:26

M94i18r95o73s51l28a37v 38Š86i89m58k46o 7345763782375

A proč by TGM na tom měl být jinak? Ten závěr byl všeříkající. Samozvaný vůdce lidu, který ho nezná. Falzifikátor dějin. Chybělo tam totiž to nejdůležitější. Na post nejvyšší ho instalovaly židovské kruhy, které ho objevily už v předminulém století a on jim sloužil co by rozbíječ národního obrození. Byl to oponent Palackého, germanofil. "Malý národ, jako je český, nemá nárok na samostatnou existenci a je přirozenou součástí Německa" TGM

+1/−1
11.11.2013 18:00

J44i35n73d78ř41i63c55h 69H98r19d19l35i76č50k34a 4556194549744

Trojan je sice vynikající herec, ale proč tvůrci udělali z F. Moravce psychopata, který se vzteká, že doma nejdou lidi s holýma rukama proti kulometům, jelikož je vyzval někdo z relativního londýnského bezpečí, to mi zůstává záhadou.

Mimoto Heydrich byl poslán do protektorátu právě proto, aby potlačil vzrůstající odboj a zabezpečil ho pro Reich. Kdyby se tady nic nedělo, tak by v pohodě zůstal protektorovat von Neurath.

+3/0
11.11.2013 9:18

M73i42r33o15s76l28a80v 82Š87i12m96k31o 7455193652585

Tak úplně to není. Heydricha sem poslal Himmler, protože ho mocensky ohrožoval. A nejen jeho. Navíc měl Heydrich, kdyby nebyl zabit, za měsíc odjet dělat pořádek do Francie. Atentát byl odvolán, ale gestapo už dostalo radistu, takže se to atentátníci nedozvěděli.

+1/−1
11.11.2013 18:06

J44i59n26d79ř40i62c35h 74H42r18d12l61i46č64k13a 4366794119144

Do Francie měl možná odjet, já psal o tom, proč sem vůbec přijel.

Tvrzení o Himmlerovi nebo odvolaném atentátu jsou, velice mírně řečeno, originální, ovšem, předpokládejme na chviličku ,že to první je pravdou, pak pořád zůstává otázkou, proč byl H. poslán právě do protektorátu, když by tady nebyl potřeba, když člověk jeho schopností by byl užitečnější někde jinde. Pokud by tady byl klid, tak by jeho vyslání sem bylo nezdůvodnitelné.

0/0
12.11.2013 6:39

P93e20t29r 95P59á60l80k66a 6673116870732

nemáte pravdu. Jediný komunikační zdroj Antropoidu byla Libuše, kterou obsluhoval Jiří Potůček a toho tedy gestapo před atentátem rozhodně nedostalo.

Odvolání atentátu poslané na jinou vysílačku (jakou? Spartu gestapo mělo od podzimu 41 a ostatní funkční vysílačky pro ON dodali pouze parašutisté z Londýna), které uvádíte, je poválečná, možná řízená, spekulace.

+1/0
12.11.2013 13:17

K25a20r91e89l 94V91a73c44h21u16t 9583722689263

Moc dobrý seriál ;-) R^ - ani tak ne v tom, že by zde nějak excelovali jednotliví herci. Naopak: Je to seriál pro zamyšlení... Tak např. pro mne bylo pro velmi poučné seznámit se s postavou Emanuela Moravce... zprvu horkého propagátora otevřeného (a statečného?) boje s německou armádou - později naopak nadšeného propagátora nacismu u nás!!! ;-€ - dočetl jsem se pak o jeho životní dráze, že po obsazení ČR nacisty se nejprve obával o život, jenže nacisté ho pozvali (?!) na návštěvu Říše - a on se prý vrátil z Říše doslova nadšen německými úspěchy!

= Poučné zejména v tom, jak radikálně :-/ mohou radikálové změnit své zásadní POSTOJE!

+5/0
11.11.2013 9:02

K28a46r32e98l 70V51a43c14h71u47t 9243632669293

No a včera mne zase zaujalo, jak Beneš byl schopen myslet a vidět dopředu - jak si prosadil poválečné uspořádání v ČR - tedy ODSUN Němců... ;-) R^ [>-]

Proto když dnes vidím mladé lidi, jak hrdě nosí placku s nápisem: "Volím KARLA" - tak je mi z toho moc smutno...  (ani 1000 let neblahého soužití Čechů s Němci nás nenaučilo, že oni námi vždy budou pohrdat a využívat nás, zneužívat jen pro své zájmy!!!) ... chjo! :-/

+3/−5
11.11.2013 9:07

K59a94r67e72l 54V43a86c50h53u74t 9173432159663

Ale nejspíš dnešní mládež vůbec ani NETUŠÍ !!, nakolik byla dnešní "česká" města dříve NĚMECKÁ (a poněmčelá) :-/ ... zvl.Praha a Brno !!! a dále ještě např. Znojmo apod.

+2/−4
11.11.2013 9:09

P92a86v61e55l 37M43o41k43r43o67š 6409466401200

s vámi je zbytečné ztrácet čas, jste levicový fanatik..co kdyby někdo napsal, že Čeči počeštili dříve německá města? německy se ve většině hraničních měst mluvilo po staletí stejně jako česky a nebýt nějakého Hitlera, bylo by tomu stále

+5/0
11.11.2013 10:29

J48a54r74o41s35l54a83v 25S48e84d28l34á38č77e91k 3574901366458

nevím z čeho je vám smutno pane vachut a jak karel souvisí s odsunem němců.

+3/0
11.11.2013 10:03

A75n21t84o85n67í36n 32T87i25c60h98e42r17a 6136758113986

Pokud jsem si dobře všiml, nádobí letělo pouze 2x ;-)

+4/0
11.11.2013 7:31

J98a75n 18D60o81u76š47a 5750370127146

První díl jsem neviděl, druhý a třetí díl dobrý. A že na to nikdo nekouká to je snad vypovídající o inteligenci diváků, ale o seriálu to nic neřekne. Od toho do ČT léta sypu poplatky, aby něco podobného vyráběla. Furt lepší než Vyprávěj nebo jak se to jmenovalo.

+8/0
11.11.2013 0:19

P62a50v85l76a 14K10v63a97p63i68l16o15v12á 7669678644487

První díl jsem neviděla, minule super. Landa byl skvělý. Dnes Trojan jako vždy super, ale celkové zklamání. Z listopadu 41najednou do 45. Čekala jsem víc o přípravách na likvidaci Heydricha i o následných reakcích spojenců. Zvlášť když hlavně proto se to dělalo, že jo. Rozhovory Beneše s Jakschem strašně strojený a Churchil úplně špatnej. Vzhledem k tomu, že je má snad nejoblíbenější historická osobnost tak fakt vím, že se hodně nepovedl.

+3/0
10.11.2013 22:29

M52i20c31h61a75l 92B57a24š28t84a 6924440465194

No to vynechání "profláknutejch" témat na mně působilo vlastně opačně - pěkně je zdůraznilo. Jestli jsem to dobře pochopil, tak šlo o to PROČ, a nikoliv CO resp. JAK. Příčina a následek, kterej se stal plus minus podle plánu. Ne ?

+5/0
10.11.2013 22:45

K40a33r28e34l 74V73a32c38h17u48t 9773472409913

Myslím, že máte pravdu...  ;-)

0/0
11.11.2013 9:10

P70a15v93l24a 22K98v33a26p79i51l86o57v38á 7619848254697

To máte pravdu, ale mě tam chyběly i neprofláknutý věci. Třeba ty následný reakce spojenců. Jasně vynechat to co se dělo tady těsně před tím a pak celou heydrichiádu je v pořádku. Ale mě teda nejvíc vadilo to s tím Churchilem, to bylo celý úplně špatně. A Jan Masaryk byl taky v roli úplnýho statisty. Myslím, že ti co viděli první díl mu vyčítali podobné věci. Neškodilo by přidat. Toho důležitého co není všeobecně známé a zasloužilo by být, je rozhodně víc.

0/0
11.11.2013 11:12

M63i27c58h75a80l 83B42a92š89t26a 6244130815834

Naprostej souhlas. Určitě by to vydalo na 13-ti dílnej seriál -:) Je to trochu úlitba základní linii - Masyryk - Beneš - a další. Vždycky mně to zajímalo, ale byl jsem línej si něco přečíst.

+1/0
11.11.2013 18:35

M38i61c65h53a23l 90B78a32š46t84a 6234520765474

Dobrý ne ?

+2/0
10.11.2013 22:04

M27o45j69m52í90r 77S23k30á80l26a 2880312616

JoR^

+1/0
11.11.2013 19:18
Foto

R30o31m82a19n 23P96o66l57á94č72e17k 1710346900415

Osobně mě přijde seriál hodně překotný. Bohužel. Třeba scéna v Anglii, kdy se mu premiér skoro vysměje a pak najednou střih - Masaryk přijíždí do Prahy.

Ale musím uznat na českou produkci to je hodně povedené.

+6/0
10.11.2013 20:01

J79a72n61a 37H16o94r75s53k55á 2706217146704

Líbí se mi pojetí, které produkce, scénáristé, režisér zaujali - obrazy z našich dějin laděné emocionálně.

Polopatických dokumentů je kolem dost a dost, navíc dávám z hlediska množství a přesnosti historických údajů spíš přednost literatuře. Nicméně dokumentární obrazy neodsuzuji.

Líbil se mi např. rozhovor Masaryka s Thnunem (inspirace ze

Světové revoluce od TGM).

+1/0
10.11.2013 19:59

J18i79ř48í 64J91i39r58o10u63d75e10k 8556199884314

Každý t.zv.dokument se vždy či později dostává z mnoha důvodů (vč.t.zv.básnické licence, od autora až po režiséra) posléze do podoby ,,starých pověstí"(- např. i ,,národní buditelé").Vždy byly a jsou i tendenční, poplatné době, kdy jsou vytvářeny. Mohou i přispět (např.pocit vlastenectví), ale i deformovat, atˇuž v zájmu či cílech jakýchkoli skupin i jakéhokoli režimu. Obrana je proti tomu těžká.Především vlastní rozum a úsudek, i jistou míru vědomostí.A pokud možno bez emocí.Mnozí se na tom i přiživují (t.zv.,,horká témata", atˇnapř.,,odsun", holocaust, odbojová činnost, atd.).Tím nic z uvedených témat nemíním nijak snižovat, naopak. Také je třeba občas i sledovat, kdo, či kým je ten či onen projekt, i ,,projekt" podpořen, či financován, nikoli vše přijímat jako ,,absolutní" fakta. Zdravím8-o;-)

+1/−1
10.11.2013 19:39

M72i61c79h66a86l 80B49a18š64t61a 6244650545764

Který zlý imperialista projekt za svůj mrzký peníz podpořil ? Snad někdo ze Sudetoněmeckého landsmančaftu ? Jaká jsou tedy ta "absolutní fakta" ? Absolutně nerozumím a to to máte na 10 řádek.

+1/0
10.11.2013 22:28

J36o47s12e92f 95B49r24o33ž52k79a 6944412418267

Na SAT v DOKU CS běží již delší dobu dokumenty z této doby natočené od r. 1945. Řadu z nich si můžete stáhnout, nebo shlédnout na ulozto.cz. Udělejte to a potom to porovnejte s tím natočeným. Nevyjdete z úžasu a ukroutíte si hlavu. Pro lidi, kteří studovali tuto historii za totáče a mají to zažrané, to musí být něco úděsného.

+2/0
10.11.2013 19:38

M96i61l81a96n 15U53l79i92č89n54ý 9263885672718

Mě osobně se seriál zatím líbí. Navíc paní Spáčilové starší se nelíbí nikdy nic. Zatím nevím, co by pochválila. Hlavně když hodnotí filmy pro náctileté a je z nich na větvi. Ale na druhou stranu. 1. Když paní Spáčilová sepsula jakýkoliv film, tak jsem na něj šel, nebo ho zhlédl a bylo to O.K. 2. Divák má většinou u sebe takovou malou skřínku, která se jmenuje ovladač a může si přepnout nebo vypnout.

+8/−1
10.11.2013 17:57

D83a12v76i72d 13P32r36a37ž97á61k 6234482172496

Četl jste vůbec recenzi 8-o?

+9/0
10.11.2013 19:01

T19o98m71á54š 49B33o21r12e78k 2273601117966

tak to si užijete např. Kameňák 4... ;-D

+2/0
11.11.2013 9:04

M43o56j57m75í17r 81S51k49á49l12a 2320382186

;-D nebo Babovřesky;-D

0/0
11.11.2013 19:20

O88l68d62ř30i82c66h 45H40r83e90j81s71e48m44n60o80u 6332593214127

Je to tak. paní Spáčilová je velmi kontroverzní osoba a myslím, že v České televizi se jí nelíbí vůbec nic. Proto ji dávno neberu jako měřitko. Její pohled je pro mě zcela bezcenný a divím se, proč si ji vlastně ještě v Mladé frontě vydržují.

+1/0
11.11.2013 16:55
Foto

J35a92n 79H50o84l16o66v64s10k68ý 6967489261

Mě se celý ten seriál hodně líbí a čekám s nadějí i na dnešní díl s Trojanem. Ovšem nepopírám, že to není dokonalé a Masarykova anabáze by si zasloužila minimálně dva díly. Pak by to nebylo tak násilně osekávaný.

+11/0
10.11.2013 16:53

M41i43r51e48k 58K43o93v64a65c59i65k 5741141671477

Pro mě seriál zůstal hrozně daleko za očekáváním. Druhý díl by byl asi o něco lepší nebýt Landy. Sice hraje prvorepublikovýho plukovníka, ale pořád je to jen ten pitomej frajtr Halík z Černých baronů. To, že má s E.Moravcem stejný "účes" z něj nedělá automaticky ideálního adepta na tuto roli...

+9/−4
10.11.2013 14:37

M90i67c26h52a20l 35B82a95š87t22a 6444760985804

Tohle není tuctovej seriál, ale více či méně (ne-)přesnej popis historických událostí bez obvyklých nacionálních klišé. Čili nestojí ani nepadá na výpravě, ale míře uvěřitelnosti té které postavy. A skoro předpokládá, že si laskavý divák něco nastuduje, aby mu něco podstatné neuniklo. To není Ulice nebo Ordinace, ani akční Sanitka.

+7/−1
10.11.2013 17:35

M40i24r93e43k 54K17o10v19a41c74i26k 5271471691427

Ne, ordinaci nebo jinou blbost jsem od toho opravdu nečekal. První díl tvořilo vlastně jen pár drobných střípků, ze kterých se člověk mohl dozvědět, že Masaryk se rozhodl "zbořit" R-U a že tento záměr se v roce 1914 nelíbil místodržícímu Thunovi a v roce 1916 britskému premiérovi D.L. Georgovi. Nevím, jestli tohl mělo někomu něco dát.

Druhý díl byl lepší. Vytknul bych, že se tu vedle sebe objevují věci popsané v historických pramenech (a to skutečně slovo od slova) a čiré spekulace. Pro někoho to pak může být matoucí a brát všechno jako fakt. Pár věcí mohlo být uděláno lépe. Pokud nám chtěli autoři přiblížit původ dr. Beneše, mohli to asi udělat jinak, než formou ložnicového monologu pana prezidenta ke své ženě, která se tvářila, jak kdyby to byla hrozná novinka - to prosím po třiceti letech manželství. No a pak je tu ten Landa, kterým autoři postavu Emanuela Moravce totálně zazdili :-(

A na závěr ocituji z ČSFD: Méně je někdy více, ale v případě dr. Beneše čtoucího právě doručený text mnichovské dohody by to chtělo alespoň trenýrky...

+5/−1
10.11.2013 18:19

L24a75d80i47s29l73a41v 52P54o38l90á57k 7474635365234

Přesné a výstižné.

+1/0
10.11.2013 19:31

M93i82c34h44a71l 40B58a60š46t81a 6364510355914

Trenýrky. Ne, nic. To byla dokonalá metafora. A dost důležitej moment pro 3. díl. Landa. Další nálož ... s jeho minulostí a poněkud vyšinutou současností. Je naprosto neuvěřitelný, jak na jedné straně jede jeden suchej, knižní, skoro odosobněnej, minimalisticky provedenej dialog za druhým a do toho čas od času emocionální šleha. Třeba závěr 3. dílu - až je mi toho německýho demokrata líto (to byl záměr) Houby demokracie, síla rozhoduje, ať v jakékoliv podobě. A s čím kdo zachází, s tím taky schází. Čím víc nad tím přemýšlím, tím se mi to víc zamlouvá. BRAVOR^V

+2/0
10.11.2013 22:15

P23e62t73r 46H63a38n79á17k 8971714486147

Já bych se i díval , ale když tou dobou dávají na Primě ČS má talent , to je pak těžký dilema ;-€;-)

+3/−5
10.11.2013 13:01

M63i58c62h54a15e60l59a 33N64o44v97á51k44o31v86á 8810918158111

Že si děláte srandu? Že jo?;-(

+14/0
10.11.2013 13:44

J32a78k64u31b 12Z42e51m97á24n92e70k 2304673591238

On nejspíš ano, ale půl milionu dalších ne...

+8/0
10.11.2013 17:16

P77e65t26r 10H31a20n87á18k 8341284176367

jasně , že si dělám srandu , dívat se na Zaňákovou , tak by mi asi praskla cévka ...

+6/0
10.11.2013 19:49

M84i96c65h84a20l 51B77a80š65t29a 6674850275854

Dobrej fór ;-D

+1/0
10.11.2013 22:16

M24o60j43m12í12r 67S44k87á16l70a 2140882536

R^;-D

+1/0
11.11.2013 19:21

D57a43g70m39a12r 94T16o65m11k58o17v59á 3778897785573

Není nic jednoduššího, než si to pustit z webu ČT namísto neplodného klábosení v diskuzi na IDnes ;-O

+1/0
11.11.2013 21:58

L58a96d39i82s45l94a36v 73P32o26l48á90k 7964895945794

Národní masy bohužel přilnuly spíše k tomu braku, co nám sem masově sype produkce USA nebo dvěstědílné pražské seriály o ničem. Dnes : Doktoři z Počátků /neskutečná blbost/ nebo Česko-Slovensko má talent. Proti tomu nemá historický seriál /myslím, že kvalitní/ šanci.

Kultura a morálka tohoto národa neskutečně klesla.

P.S.  24 roky čekám na geniální díla disidentů, slibovaná Havlem. Kde jsou? Stránského televizní seriál a jinak nic!

+18/0
10.11.2013 12:33

M30i97c30h46a94l 88B64a90š21t29a 6234120355514

Tak tak. Tady se Vašek zatraceně sekl, jako kdyby neznal historii vlastního státu resp. společnosti, která ho po staletí obývá. Asi mu přišlo líto těch útrap pro tak krátký pozitivní efekt a nechtěl si přiznat, že takhle jednoduché to není. Churchil byl taky dokonalej, rozhodně žádnej pacifista. Ten by asi z Vaška dostal psotník, kdyby se mohli setkat :-)

+1/0
10.11.2013 22:24

M33o77j64m40í56r 72S73k16á18l61a 2160952166

R^ především tím: "...musíme jim pozabíjet víc jejich žen a dětí, než oni pozabíjejí nám. Jinak válku nevyhrajeme." Děsivě kruté a nemilosrdné, ale taky naprosto logické, účinné a jediné možné (už tisíce let) jak porazit nepřítele...

+1/0
11.11.2013 19:26

J85a55n 24H68l20e63d37í39k 4799692418612

přesto myslím, že vyrábět hrdiny na běžícím pásu je passé

český dělník překračoval normy a úředníci v Londýně kuli pikle

+1/−4
10.11.2013 12:20

P69a42v48e71l 26H81o34r48á80k 8921703365662

Němci nám tu po staletí vládli, experiment z roku 1918 selhal, jeho tvůrce utekl jak spráskaný pes, tak se není možno divit, že spousta lidí uvažovala o tom, že se vše zase dostane do starých kolejí.

0/−9
10.11.2013 12:32
Foto

J42a31n 15H24o89l67o39v98s81k77ý 6457959601

A do toho atentátníci na Heydricha a tisíce dalších českých lidí, co zaplatili odboj či ozbrojené vystoupení vůči okupantům životem. Sebekritičnost je do jisté míry fajn, ale když se to přehání...

+9/0
10.11.2013 16:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.