Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Zimní cesta v ateliéru je líbezná, ale nemrazí

Písňový cyklus Franze Schuberta Zimní cesta, nevšední prostor barrandovského studia a přední český režisér Jiří Heřman. To je kombinace, která by měla fungovat. A přece něco chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L78u62c61i19e 45T65o79m10k49o46v34á 7202442322374

V  množství kulturních projektů, hudebních i výtvarných, které máme možnost v Evropě a i v Česku v současné době sledovat, zazářil pro mě projekt "Zimní cesta" režiséra Jiřího Heřmana v barandovském ateliéru č.4 jako drahokam.

Pro nás, jako současné poutníky životem, byly zde provedeny, ve velmi slušné hlasové kvalitě, nádherné písně F.Schuberta. Zpěv byl umocněn syrovým prostředím ateliéru, jednoduchostí obrovské scény, světelnou produkcí i použitými rekvizitami a jejich symbolikou.  Výborně zvládnuté herectví a pohyb na úrovni tanečního divadla, je další devizou tohoto projektu. Obdivuji tvůrce projektu pro jejich vhled do duše poutníka 19.stol., a schopnost převedení jeho citů, pocitů, nálad,atd., uměleckými prostředky do současné doby, kdy je možné se na lidské rovině ztotožnit s člověkem z 19. stol, s jeho utrpením, láskami a touhami.

Jsem vděčná za toto provedení, klasický písňový recitál, i se všemi hlasovými finesami, ale stojícími panáky,by mě rozhodně takto nenadchnul. P.O.Hučínovi děkuji za překlad básní. Trochu mě zamrzelo, že není také básníkem. Ale to je jen jediná malilinká "výtka", spíš povzdech a touha po dokonalosti, celému, s velkou pečlivostí připravenému, představení.

Scénu, ve velikosti nejméně dvou jevišť velkého divadla,se povedlo J.H. a protagonistům zvládnout s jistotou.

 Insenace se hluboce dotkla mého srdce.

Dr.Drápelová nepřekročila stín hudební kritičky, a podle mého mínění, je absolutně  neschopná zhodnotit projekt jako celek. Je třeba  poděkovat Národnímu divadlu a Strunám podzimu, že takovému projektu daly prostor a prostředky.

0/0
26.10.2013 12:38

L34u50c50i79e 14B55a86r27t79o48ň73o58v95á 5160388207655

Bylo to krásné, originální a pánové Hájek s panem Brücklerem jsou momentálně ti nejlepší zpěváci, s kterými může Jiří Heřman pro své originální projekty počítat. Vyhovují herecky - to především, je na na pěkný pohled a hlasově jsou přijatelní. Určitě v interpretaci největších světových hvězd by to bylo fantastické představení, také by se mi líbila trojkombinace Florez, Hvorostovsky a D´Arcangelo, ale to už si rovnou mohu představit modré z nebe a suché z nosu, jak pějí s krtečkem. Já vzdávám hold panu Heřmanovi za to, že se stále snaží realizovat neotřelá a přitom divácky vděčná scénická provedení operních či písňových kusů a to i mimo ochranná křídla stálých operních scén. Pan Heřman tím dělá pro českou operu a písňovou tvorbu mnohem více, než unavená kritička, která si postěžuje: "že vlastně chtěla slyšet zpívat někoho jiného, a proč se tam v těch barrandovských ateliérech všichni tak moc snažili...a stejně že to nakonec nestálo za to a jděte zase do Rudolfina na něco od Nachtigalové...."

+2/0
24.10.2013 23:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.