RECENZE: Dan Brown potřebuje terapeuta. A jeho superhrdinové občas taky

Novince Inferno, která ve středu 18. září vychází česky, vévodí zloduch, jenž chce zničit lidstvo epidemií. Autor Šifry mistra Leonarda je opět v ráži.
Foto

Ja bych plagiatoru, pardon recenzentu, doporucil vice vlastni tvorivosti a mene zavisti...

0 0
možnosti

Zrovna jsem to dočetl. Po pravdě "na sílu" a jen proto, že jsem zatím četl vše, co u nás vyšlo od Dana Browna. Čte se to jako vždy dobře a rychle. Ale obsah pokulhává, tak jako u všech jeho knih se symbologem R. Langdonem! Doporučuji číst někde u PC s internetem, protože čtenář je zvědavej na tu hromadu pamětihodností co v knize popisuje. Kdyby tam tu většinou zbytečnou omáčku nedal, tak by z knihy byla čtivá novela o 150 stranách!

0 0
možnosti

P30e25t12r 76F81e18i71g10l

16. 12. 2013 12:13

Ideální dovolenkové čtení, což jsem teď do puntíku splnil a za dovču přečetl...

0 0
možnosti

Brownovi se musí nechat jedno. Má místa děje dobře zmapovaná a to je pro mě důvod, proč ty knihy čtu. Jestli si nějakou historickou reálii pokroutí, aby se mu hodila do děje mi sice vadí, ale nemám čas to více studovat (studium na škole mi také nijak nepomohlo), takže to nemůžu zjistit. Je třeba to brát s rezervou. Ještě jsem to úplně nedočetl, ale Sienna mi nijak zázračně inteligentní nepřijde (zatím se tak nechová). Trochu mi připomíná Audrey Tatou ve filmové Šifře, která pořád koukala, jak úplná blbka. Podstata samotné zápletky je  samozřejmě na zamyšlení, ale řešit přelidnění planety v Evropě může pouze Američan ;-D. Myslím, že je mnoho vhodnějších míst, kde by se úspěšnost "projektu" násobně zvedala. Ale o těch by Langdon neměl nic znát a Brown z něj chce vycedit maximum. Kniha je čtivá, Langdon geniální, děj rychlý. Nic víc, nic míň. To lze ale napsat pro všechny jeho knihy.

0 0
možnosti

No, žádná velká literatura nebylo žádné z Brownových děl, ale tohle je už opravdu příliš. Už s ním nebudu ztrácet čas.

0 0
možnosti

Knihu jsem prave docetl (ve slovenstine) a rozhodne nesouhlasim s recenzentem. Cte se jednim dechem jako predesle Brownovy knihy. Kniha doslova laka ctenare, aby navstivil krasnou Florencii a mista kde se dej odehrava! Ustrednim tematem knihy je tema momentalne exponencialniho rustu obyvatel nasi planety, toto tema dodnes malo diskutovane tak Brown dava ve znamost siroke verejnosti, prostrednictvim napinaveho pribehu. Komu se libily predchozi knihy tohoto autora tak zklaman urcite nebude!

1 1
možnosti

P83e63t47r 73T19u72p43ý

20. 9. 2013 10:26

Já jsem předchozí knihy četl, docela se mi líbily a Infernem jsem absolutně zklamán.

0 0
možnosti

Koukám, že má iDnes i knižní verzi Mirky Spáčilové

4 1
možnosti

P48e52t59r 54T61u27p35ý

20. 9. 2013 7:35

Sakra, vždyť má pravdu!

1 1
možnosti

Brownovy knihy jsou hloupé a plné nesmyslů a faktografických chyb. Ale kdyby si nehrály na nic většího než na detektivní pohádku s nádechem mysteriózna, nikomu by to jistě nevadilo. Potíž vidím právě v tom, že si hrajou na něco závažného - což je nepochybně geniální autorova strategie, prodá mu miliony výtisků, jenže pak chodí po světě davy lidí, kteří citují z Da Vinciho kódu a mají za to, že odhalili celosvětové katolické spiknutí. Nic proti Brownovi, je skvělý řemeslník, past nastává v okamžiku, kdy ho lidé začnou brát vážně. :-)

2 2
možnosti

R86a43d52i51m 68Z34e18h85e55r

18. 9. 2013 14:50

Brown jaksi nemůže za to, že spousta čtenářů jsou nevzdělaní hlupáci a berou jeho knihy vážně. Jeho knihy nejsou literatura faktu. Kdo tohle nepochopí, tam je každá rada drahá...

7 0
možnosti

Tak alespoň špetku serióznosti u sebe Brown pohřbil už na posledních stránkách Andělů a démonů, kdy hlavní hrdina (v podstatě nijak trénovaný knihomol) spadne volným pádem z x kilometrové výšky přesně do Tibery (v podstatě blátivé mělké strouhy) a ještě to ve zdraví přežije. ;-D ;-D ;-D

5 0
možnosti

jo, to bylo zbytečný a přehnaný :-) ale jinak to byla super knížka..nebo alespoň mně se hrozně líbila

2 1
možnosti

K42a24r15e38l 56P95r49á86t

18. 9. 2013 13:58

Na Danu Brownovi mně vadí jenom jedna věc. Použitím tématu v "Šifře" v podstatě "zdiskreditoval" pravou historii křesťanství. Teď, když se člověk ozve proti církevním dogmatům, tak si všichni ťukají na čelo a myslí si, že dotyčný je ovlivněn touto knihou. Přitom pravda je někde jinde. Brown použil několik myšlenek z výzkumu jiných lidí a celou jejich práci tímto, de fakto, znehodnotil. Doporučil bych, čtenářům "Šifry", pořídit si a přečíst jinou knihu, a to "Svatá krev a svatý grál" od kolektivu Michael Baigent, Richard Leigh a Henry Lincoln.   Je to těžké čtení, ale neskutečně zajímavé. Dal bych to jako povinnou četbu všem dogmatikům.!!

0 3
možnosti

R29a51d24i55m 63Z98e85h68e57r

18. 9. 2013 14:06

Otázkou je, co si představit pod pojmem "pravá historie křesťanství"? Že Ježíš nikdy nežil? Že je křesťanství de facto "pouze" židovská sekta? Že křesťané zamontovali do svých obřadů pohanské zvyky, aby se uchytili na trhu?

1 0
možnosti