Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při otřesném zážitku v prázdném Národním myslím na tátu, říká Hrušínský

Známý herec a ředitel pražského Divadla Na Jezerce Jan Hrušínský byl překvapený výrokem šéfa Národního divadla Jana Buriana, že ho do výběrových komisí coby šéfa Asociace profesionálních divadel zvolili všichni divadelní ředitelé v zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R39o38b53i35n 57I73b49l60e25r 2193516955903

V minulém roce jsme s manželkou došli k závěru,že asi umělecky upadáme a tak jsme si zakoupili permanentku na představení ND a jeho dalších scén. Výsledek byl hodně tristní. Do dnes jsem tak úplně nesrovnal hlavně s představení Čekání na Godota. http://www.lidovky.cz/godot-s-mataskem-a-pracharem-degradace-dila-na-bulvar-fy6-/kultura.aspx?c=A100119_152253_ln_kultura_pks

0/0
14.8.2013 13:31

J49a83n 63D79o38u83š65a 5190780467436

No, zřejmě dotace nechce, když jim to dal tak pěkně vyjíst. ;-D

+2/−1
13.8.2013 0:13

R67a93d28e12k 81Z50e10l42y10c52z 1538618912370

No - ono by to slušelo všem - státním i soukromým a to napříč celou evropou.

0/0
13.8.2013 8:24
Foto

J87á35n 31I76š53t24o58k 3630406333252

veľmi dobre pán Hrušínsky.

+1/0
11.8.2013 22:18

L21u77m23i16r 93N12o60v91a19k 8671623556478

Děkuji za rozhovor, i já utíkal z Národního, se vším souhlasím. V červnu jsem byl navíc na Nové scéně na Antikodech od Havla a bylo nás tam asi tak 10 Čechů a 50 cizinců. Inscenace krásná, zájem lidí 0. Za vše nemůže ND, je to i o lidech. Na Děti ráje stojí lidi fronty a jásají. Něco je špatně. Nicméně v Divadle na Jezerce jsem viděl úplně všechno a taham tam celou firmu:-)

+1/−2
8.8.2013 15:25
Foto

L77u74d18ě18k 94F47u95x31a 9716520504587

Na Laternu chodí hlavně cizinci. Co naděláte.

0/0
18.8.2013 19:11

L43e41n35k31a 84M13e63r93h85a69n71o86v36á 7162493921692

Jako herce jsem tohohle Hrušínskýho nikdy neměla ráda, ale tady v tom má pravdu R^

+2/0
8.8.2013 14:11

F81r68a34n79t83i97š78e15k 49P67o91d37š92k48u35b71k56a 2601703347

Nakonec, jsem rád, že Donutil nebude na každém rohu, kdyby ještě zredukoval svá vystoupení v televizi a bylo by lépe. Podobně i Polívka, ten bude obsazen i do role rezavého irského bojovníka... to nechápu.

+3/−1
8.8.2013 11:53

F69r34a63n97t60i60š17e12k 31P80o88d96š12k61u89b82k26a 2781583427

Je pravda, že do této instituce se má volit kvalitní člověk, který je vybírán z několika uchazečů. Pravda je, že Balvín by neměl takto nekompetentně jednat. Nakonec konsilium, které vybírá ředitele by nemělo být politické, ale profesní.  Dnešní praktiky jsou jako z kopíráku komunistického režimu... až na to, že se nevyhazovalo s každým novým orgánem v čele...pane Hrušínský, máte pravdu a mrzí mě, že ve tvorbě dnes politici hrají tak úděsně velkou roli, kvalita filmů klesá a umělci se srovnávají s průmyslovými podniky, granty vyhrávají klany opilých uměleckých skupin, které nejsou schopny nic vytvořit a jen točí a točí a točí... atd.

0/−1
8.8.2013 11:44

R55a25d44e44k 71Z66e91l30y45c24z 1798558782670

Jen malá poznámka - proč by nemohl být umělecký soubor srovnáván s průmyslovým podnikem, alespoň co se týče uživení se? Pokud podnik vyrábí něco, o co není zájem, zkrachuje. Pokud umělec produkuje něco, co nikoho nezajímá, nevidím důvod jeho tvorbu držet nad vodou dotacema na úkor ostatních.

+1/−1
13.8.2013 8:23

M98a57r15t35i28n 32H90e75r83m67a78n 1934348418582

Má pravdu, předsedo! Má pravdu....!!!R^

+6/−1
8.8.2013 11:21

J52a55r77o11s37l78a54v 89J28o36s93e68f 5862650170114

Plně souhlasím s panem Hrušínským. O poměrech v Národním divadle se hovoří již řadu let, dostat se do Národního není o umění, ale o stycích. Být v soboru ND znamenalo čest. Pro ty co odešli to asi čest nebyla, pitvořícího se šášy (byť má za sebou řadu rolí, kde exceloval - ale to je asi též v režii) není žádná škoda, byť hraje v několika inscenacích.

+6/0
8.8.2013 11:00
Foto

J42a28n 44H62a41ž77m89u59k35a 6513786415

Já jsem neřekl, že jsou výjimeční herci, tedy o Prachařovi si to myslím. Krajčo není žádný základní kámen ND, hraje jen v Richardovi a Figarovi. Richarda jsem viděl a každý kdo ho viděl, musí uznat, že ho hrál skvěle.

A Prachař? Většina herců považuje za vrchol hrár Cyrana a Prachař ho zahrál dokonale.

Vy sama tvrdíte, že jste v ND byla jednou, takže vůbec nechápu, proč je hodnotíte.

+1/0
8.8.2013 10:44

B75o65h76u41m59i70r 92M68a11l53ý 6502886537672

A co na to ti co chtěli nebo chtějí odvolat Balvína za to že odvolal Buriana?

Hezký den

+1/−1
8.8.2013 9:08

T85o98m34á63š 13S20y75s 2664459750893

Balvín nemá na ministerstvu co dělat. Jeho trapné odvolání a neodvolání Buriana svědčí o jeho neschopnosti vést ministerstvo. Kvalitu Buriana nehodnotím.

+4/0
12.8.2013 21:04

T77o27m73a64š 28P75o85k98o22r23n62ý 6588615182253

Na rozdíl od tebe byl tvůj táta pan Herec.

+2/−14
8.8.2013 7:16

P72e48t98r 88K76o55r18č72á91k 7902346715476

nesmysl...p.Hrušínský st. byl opravdu herec, o tom žádná...ale já si to myslím i o jeho potomcích...

+15/−3
8.8.2013 7:19

F68r64a18n29t11i50š81e53k 28P13o82d77š64k88u41b53k32a 2491723547

I přes to všechno, potenciál vynikajících herců klesá s potenciálem a vlivem těch nejvýznamnějších osobností, které si vynutily zajištění rodinných příslušníků formou nepřímé protekce... proto naši herci se snižují dnes do role bavičů, protože mnohdy na víc nemají, osobnosti chybí a nemají chuť brojit proti hereckým klanům v Praze.

+1/0
8.8.2013 11:48

T87o46m37á66š 56S97y44s 2694539810723

Řekl bych, že žádný z jeho potomků se Hrušínskému staršímu ani nepřiblížil. Není to jejich vina, on byl skutečně velikán. Ale zase nikdy nevedl divadlo, každý má své přednosti, jde o to, najít je.

+2/0
12.8.2013 21:08

D92a14g47m39a57r 15N43o57v20o36t71n53á 4441260218213

v ND jsem byla jednou - na Zvonech od Šrámka. Kolegyně mě varovala, že je to hrozné, ale přesto jsem šla. Šílené! Jiří Štěpnička je úžasný herec a dabér, ale tohle představení - fuj!! Národní divadlo bych chtěla zažít za působení dnes již nežijících herců - např. Rudolf Hrušínský apod, který byl opravdovým hercem a ne s uřvaným komediantem jako je jakýsi Krajčo nebo Prachař, který na výše zmiňovanou hru přišel v neidentifikovatelném oblečení - odrbaný svetr či mikina. A on jako herec působící v ND, by k této instituci měl mít úctu. "Herci" a "herečky" ND, zamyslete se na sebou!!

+6/−2
8.8.2013 7:08
Foto

J65a76n 28H69a51ž61m26u58k31a 6373516725

Tak zrovna Prachař je jedním z nejlepších herců v ND.

A Krajčo je v Richardu III rovněž skvělý.

+7/−4
8.8.2013 7:41

D12a16g21m98a46r 39N89o72v26o59t83n48á 4871900618283

Každý máme svůj názor a můj je ten, že ani jednoho za výjimečného herce, který by měl hrát v ND, nepovažuji.  Vy to vidíte jinak a o tom diskuje přece je.

+2/−1
8.8.2013 7:47

A26n92n92a 50V44e85s78e92l35á 3219310411860

Já souhlasím s p. Hrušinským. Žiji ve městě , kde se taky experimentuje v divadle. Ač bydlíme v těsné blízkosti divadla mnoho let byla jsem v divadle pouze 2x a to když mě ukecala kamarádka. Na ty nové náročné kusy nechodí ani moji známí. Taky se jim to nelíbí. Chodí tam jen diváci z venkova a nudící se ženy v letech. Experimentální scéna by měla být malá scéna do 100 diváků. Jsem nároční divák, ale na vymyšlenosti nějakého umělce, který to dělal v deliriu chodit nebudu . Až tady budete v našem městě, zase si na vás koupíme lístky. Skvěle se u vás pobavíme.

+11/−2
8.8.2013 6:39

A87n17n29a 62V70e55s14e25l72á 3169140361470

V:-)

+1/−2
8.8.2013 6:40

V93l15a92d79i80m60í10r 97N42o38v43o11t37n25ý 1379280732340

To je jak z Rudého práva v padesátých letech, brrr...Rv

0/0
14.8.2013 14:33

P18a58t85r38i51k 63N84o27v45á57k 4139537863870

smutné

0/0
8.8.2013 6:37

M24i95r90o72s98l54a40v 69O40l87d55m78a85n 9610428395751

J.H. R^

0/0
7.8.2013 23:57

J95a97n 80K94u77b61a65l63e39k 4939630243516

To mi pripomelo "Z kama prichazis gaje" --> "Z kralova polo ty vole";-D

+2/0
7.8.2013 23:53

S94t88e50p54a86n 40T33o63t28h 8288939475278

Jenze od rikal Odkud prichazis... Kdyz uz citujes, mel bys poradne R^

+1/0
8.8.2013 7:27

Z96b82y71n76ě33k 83B16r80á16z54d15i92l 5455446353199

Konečně se k tomu vyjádřil někdo z branže a je vidět že ví o čem mluví, narozdíl od některých "hérců" z národního (nemám na mysli pana Donutila, ale jiné).

Mimochodem soudruh Burian se pěkně vybarvil, tak nějak do ruda.;-€

+11/−7
7.8.2013 22:06

L69a60d76a 55N88o92v65a37k 4402743117

;-D

0/0
8.8.2013 0:50
Foto

J15a22n 77H79a85ž57m59u64k82a 6903616705

včetně Donutila

0/0
8.8.2013 6:59
Foto

P78e18t70r 88P44r45o61c50h95á97z54k57a 3662276912374

Pan Hrušínský to řekl správně a jasně.Ještě bych dodal,že v ND hrají i tací kteří se hodí tak na prkna k ochotníkům a to nevím zda ty nadšené ochotníky tímto neurážím.A nejhorší je,že čím menší umělec tím víc křičí a vyhrožuje jak s divadla odejde.

+26/−2
7.8.2013 20:20

Z13d26e44n46ě57k 81B10e68r38á73n28e44k 2848795516282

Souhlas. Některá jména ani neznám a o někteří herci by rádi byli na úrovni takového Bosse, jakým byl Pan Menšík. Bohužel jejich štěky jsou pouze a jen štěky.

+4/−2
7.8.2013 20:23

M18a89r96i46e 28K14o31v91á77ř34o15v16á 9670299224682

Kdy jste byl naposled v Národním? Některé herce z Novy znát nemůžete.

+6/0
8.8.2013 0:13

V64l32a60d66i55m24í22r 95N17o11v60o69t26n26ý 1649250562350

R^;-D

0/0
14.8.2013 14:34

Z49d76e29n54ě19k 98B94e51r67á33n76e93k 2118185616592

Rodina hrušínských vždy patřila mezi top herce a jak vidno také jim to pálí. Buriana si mohou vážit jen komunisté a TOP 09. Je to stejně špatná skupina, vlastně jedna skupina lidí.

+4/−6
7.8.2013 20:00
Foto

R79a62d29e84k 71J92a77n11ý38r 2261534603745

ano, především rudolf hrušínský nejmladší byl top herec jako kráááva. ;-D

+5/−7
7.8.2013 20:05

Z60d69e88n58ě41k 79B44e48r19á22n60e71k 2138565876292

Ano, byl a je. Něco se vám na tom nezdá?

+8/−6
7.8.2013 20:09
Foto

R23a10d51e18k 66J46a11n95ý71r 2631554983285

to jako fakt? 8-o ta hvězda z discopříběhu a byl jednou jeden polda? to jsem netušil. R^ jen namátkou z diskuze na csfd: "Vřed", "Totální neherec", "Herecké poleno", "On prostě neumí hrát".. samozřejmě to nemusí být relevantní, ale o lecčems to vypovídá.

+6/−2
7.8.2013 22:40

F25r91a55n43t76i17š63e86k 44V68o38m26á21č69k49a 6675238671464

Dobry no, on uz ale nehraje, co tam mas dal?:-/

0/0
7.8.2013 23:16
Foto

R88a81d25e26k 11J52a18n24ý67r 2911864773345

Dál bych tam měl jeho otce a strýce. Průměr. Sotva.

+3/−3
7.8.2013 23:28

J45a29r92o30m14í38r 36K48r34á41l 4780409234919

Nojo, ale to musíte zajít do divadla, ne koukat na Novu, nebo trapné filmy (i v tehdejší době) ! ;-D

+4/−1
8.8.2013 7:10

R55e75n60é 38C58v94r18k19a46l 9106759536896

To máte těžké, jeho kulturní povědomí začíná u "C", pokračuje přes "S,F" a končí u "D" - vše ostatní jde mimo...

0/−1
8.8.2013 11:20

O67t92a94k93a56r 90S13v79o90b75o29d62a 6832416966643

Je to těžká věc, všechny podporované instituce to mají lehké. ČT, Český rozhlas, Česká filharmonie a všechna ta česká a národní. A vždycky se na ně přisaje skupina prsocuců, kteří se mají dobře. Občas vyprodukují i něco krásného. Komerční divadla pak jsou nucená jít tzv. vstříc divákovi, což v mnoha případech znamená paskvil. Ale pro Jezerku to, myslím, neplatí. Jan Hrušínský ji vede velmi dobře. 

A zřejmě na plný úvazek. Na rozdíl od minulého kolegy ze stejné Prahy 4, Tomáše Töpfera. Exsoudruhovi Burianovi se dostalo až nepochopitelné podpory. A nebo pochopitelné? Už se s prsocuci dohodl předem? A chudák Jiří Balvín to nerozklíčoval?

+4/−1
7.8.2013 19:44

L49u46c84i87e 60B62a47r17t63o38ň81o25v35á 5820928537605

Na odlehčení  ...hádejte, o kterou instituci se jedná? ...pan Y, který převzal generální vedení insituce X v roce 2006, se nachází už několik let v téměř neřešitelné situaci. Kromě toho, že na tiskových konferencích vydává opakovaná varování o neutěšené finanční situaci jím vedené instituce, je nucen drasticky krátit výdaje a žádat o další peníze především nejštědřejší dárce. Inscenace jsou jedny z nejdražších na světě. Velká část abonentů instituce jsou lidé ve věku nad sedmdesát let.A problémy se nevyhýbaly ani jevišti, na které jsou vázány ohromné peníze. Přes škrty výdajů byla ztráta za rok 2009 o 26,5 milionu dolarů vyšší, než v roce předchozím – neskutečných 40,8 milionu dolarů, což je v přepočtu skoro 840 milionů korun! Hodnota této instituce klesla o téměř 40 %, na 236 milionů dolarů. Důchodový fond této instituce ztratil na špatných investicích 20 milionů dolarů. Přesto ale výdaje na výplaty stouply o 6 milionů dolarů. Většina zaměstnanců je navíc vázána na silné odborové organizace, se kterými jsou jednání často značně problematická....nemívají to lehké ani v MET, a to mají správní radu...

+1/0
7.8.2013 19:14

A47d67i55n38a 46K31r49e19j21č63í10k41o74v73á 4634210541961

Souhlasím s panem Hrušínským. S Národním divadlem to jde z kopce co se týká divadelních inscenací. Shlédla jsem klasickou hru Radúz a Mahulena, těšila jsem se na toto představení. Byla jsem velmi zklamaná, byl to neskutečný paskvil. Napsala jsem to na divadelní facebook, ale nebyla žádná odezva.  Naopak musím pochválit Státní operu, její repertoár nemá chybu a je na vysoké úrovni a to jak opery, tak balet.

+4/−1
7.8.2013 18:47
Foto

R63a90d65e39k 15J54a87n40ý28r 2181874533185

ano, souhlasím, byl jsem také na tomto představení. vzal jsem si nádherný fráček, motýlka a mokasíny z ábíčka. Radúz přehrával neskutečně, jeho dialogy šustily papírem. Mahulena se mi snad zdála ožralá, podivně se klátila, vrávorala až k okraji pódia - doslova balancovala na jeho hraně. první řady měly pocit ohrožení. opona byla potrhaná a ošuntělá až to nehezky vonělo. zkrátka - pokažený celý večer. ;-(

+1/−3
7.8.2013 19:14

V82l74a12d46i72m50í35r 12N24o44v77o48t97n47ý 1749880632280

Pane Hrušínský, myslím, že váš otec, mistr Rudolf Hrušínský, by byl schopen vám vysvětlit, že kromě divadel (typu Karlín, Jezerka,...) pravidelně plněných komerčními představeními pro - promiňte nadsázku - zájezdy BSP a JZD, musí v zájmu kultury existovat i divadla experimentální, pro náročného diváka. A ta si na sebe těžko vydělají - díkybohu, že ještě podpora pro ně existuje, stejně jako třeba pro ČT2!

+4/−17
7.8.2013 18:45

P14e80t84r 38M62a93r17š62o11u50n 5165128416306

Jenže experimentálním divadlem nebude přece národní, o němž tu je hlavně řeč! (Plus doufám ze experimentální neberete jako to pro náročného divaka, máte tam čárku, tak snad to nepokládate za rovno)

+26/0
7.8.2013 18:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.